Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Turen går til ...træningslejr
Forfatter: 
Dato:  19-07-2014 19:14

Så er det næsten NU .....

 

I morgen kl. 8.00 pakker jeg hesten i traileren og så går det afsted til 1 uges træningslejr på Blueberry Hill. Spørg lige om jeg glæder mig .....

 

For en lille måned siden fik jeg smurt og efterset alt sadeltøj incl. købt nye stigremme. ALT der vaskes kunne blev vasket, incl. sadelovertrækkene (de var så ikke sorte bagefter - eller jo, det ene, der skal være sort, det var så ikke brunligt).

 

Sidste weekend drønede vi lige til djævleøen og kom hjem med en meget velholdt trailer. Jaaaa jeg kan komme ud på ture med hende nu :)

 

I går fik hesten den helt store omgang vand og sæbe. Det tog hun i stiv hov og hun nød garanteret, at vi mennesker var næsten lige så våde som hende bagefter. Men nøj hvor er hun blød i pelsen nu :)

 

Nu er jeg ved at pakke det sidste tøj til mig selv, bilen skal stoppes til bristepunktet og ... ta daaa så drager vi afsted.


Mvh. Sanne

 

16
1
Svar på denne tråd
 
 God tur.....
Forfatter: 
Dato:  19-07-2014 20:06

God tur - håber I får en masse gode input og sjove oplevelser med hjem.

 

mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 heldige asen
Forfatter: 
Dato:  19-07-2014 21:05

Heldige heldige heldige asen!!!

 

Jeg håber du får en fantastisk oplevelse.

 

Jeg vil overveje den lejr til næste år. Jeg så på den, men det passede ikke med familien, så jeg var tilmeldt en anden lejr i uge 31, men er blever aflyst... vrææl!

 

Rigtig god fornøjelse :-)


 

Rytter af konetypen

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Go tur!
Forfatter: 
Dato:  23-07-2014 11:24

Nøøøøj hvor er jeg misundelig! Jeg skal helt sikkert også på træningslejr på BBH engang, når økonomi og hest er til det!

Håber du og mulen får en skøn træningslejr med mange gode input og så må vi andre nøjes med billeder af jeres oplevelse!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hjemme igen
Forfatter: 
Dato:  26-07-2014 20:03

vi er hjemme igen, meget meget klogere. Jeg er ved at overtale manden til at vi også skal afsted næste år ;)

 

Jeg fik ændret det store frådende monster 'at galoppere - jeg vælter og falder af' til en stor, men overskuelig opgave, som jeg kan pille ned i mindre bidder og arbejde mig hen imod.

 

Og jeg ved nu meget mere om hvorfor der er noget man skal, og noget man ikke skal når man ridder. F.eks. hvorfor det rent faktisk betyder noget, om man sidder i balance og kigger frem mellem hestens ører eller om man sidder og kigger ned. Der er logiske begrundelser for det.

 

Og jeg øver mig seriøst i ikke at 'råbe' til hesten men være kort, præcis og konsekvent.


Mvh. Sanne

 

6
0
Svar på denne tråd
 
 Dejlig tur
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 19:43

Hvor lyder det spændende og inspirerende. Heldige dig! Må vi få lidt flere detaljer, hvis du orker at fortælle, hvordan dine "problemer" blev grebet an og dessikeret.

Boede jeg bare lidt tættere på, var jeg også taget afsted forlængst...med eller uden mand :D


Hilsen Line

R.I.P. Deseado

DMJ D'YQUEM

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skal prøve
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 20:55

Jeg vil da gerne prøve. Og 'Vi' er hesten og mig, ikke manden og mig ;)

 

Mit mål var at turde galoppere. Som barn drønede jeg afsted på ponyen, som voksen er jeg blevet bange for at falde af. Så når jeg har galopperet (meget lidt) har jeg fornemmelsen af at det går vildt hurtigt og jeg er ved at falde af, dvs. jeg taber kontrol over situationen. Så har jeg en meget kort tøjle og modarbejder at hesten kan gå frem ....

 

Nå, der blev hurtigt etableret en stemning af, at det er helt OK at bede om hjælp og der findes ikke dumme eller 'for små' problemer. Vi havde en del om vejrtrækningen betydning for at slappe af og det fik jeg øvet i skridt og trav. Hvor utroligt, når jeg slappede af slappede hesten også af ;) så jeg fik mere selvtillid og mere tiltro til at jeg KAN kontrollere hende, også i galop.

 

For at jeg følte mig så tryg som muligt kom jeg i longe og så fik vi stille og roligt galloperet. Det gik så godt at jeg turde give mere slip i tøjlerne, hesten slappede af og det begyndte faktisk at være rart og sjovt :) Og så stoppede vi, både fordi det var varmt og fordi jeg på det tidspunkt ike kunne holde fokus mere.

 

Dagen efter prøvede vi igen. Det blev ikke helt så afslappet fordi hun bare ville gallopere .... Så vi stoppede og jeg ved nu AT jeg kan, men at jeg også først skal have mere styr på traven.

 

Men det megastore monster er pillet ned til noget overskueligt, som jeg nok skal få styr på, traven er bare lidt ekstra arbejde før jeg kommer derhen.

 

Gav det mening?


Mvh. Sanne

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Bare det var mig;-)
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 20:56

Det vil jeg også prøve engang

 

Susan er virkelig dygtig. Jeg har været til undervisning en gang derude, og skal snart igen. Glæder mig som et lille barn. Men en hel uge ville være fantastisk!






Med venlig hilsen Pernille

Med de gyldne heste

Heimdals Happy Countess TIL SALG SE PRÆSENTATION

Kjærgaards Blue Eyed Princess

Kjærgaards Golden Champ

1
0
Svar på denne tråd
 
 stort tillykke
Forfatter: 
Dato:  02-08-2014 23:22

Fedt at læse om jeres super oplevelse hos BBH. Var der også for et par år siden - helt igennem fantastisk - og hvis tid og penge er til det så skal vi helt sikkert igen!! (kommer fra djævleøen og har ikke selv mulighed for at køre...)


Sorte søger part

-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider