Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 stædig eller tålmodig
Forfatter: 
Dato:  19-07-2014 09:50

Sidder lige sådan en dejlig sommermorgen og tænker, hvad ser du som forskel på stædig eller tålmodig?

 

En af mine venner ser jeg som en med en enorm tålmodighed, han er rolig og forklare gerne tingene også mere end 1 gang og lader sig ikke mærke med han måske synes man er en lidt tungtopfattende trunte.

Jeg anser der imod ikke mig selv som tålmodig, nærmest det modsatte, men jeg er meget stædig og venter derfor gerne i evighed på og opnå hvad jeg gerne vil opnå.

 

Ingen af ordene skal nødvendigvis opfattes som specielt positiv eller specielt negativ, det er mere handlemåden bag det enkelte ord der har min interesse.

 

Tror jeg synes at tålmodig venter på det kommer til dem, stædig arbejder for sagen og opnår der ved det ønskede????? eller


Smil smitter.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmmmm.......
Forfatter: 
Dato:  19-07-2014 18:07

Jeg bliver ofte i arbejdsrelation betegnet som meget tålmodig - jeg forklarer, forklarer igen, bruger andre ord, tegner og fortæller og bliver pænt ved og ved med at forklare og vise og udfører.

Det er rigtig godt, når man står, som den med "mer- viden", og skal videregive det til folk uden den baggrund jeg selv har.

Så jeg arbejder tålmodigt med de folk og den viden jeg skal give fra mig :-)

 

Stædig kan jeg dog også være, mere her er det KUN mit eget ønske, ikke den anden/folk jeg tager hensyn til. Her bliver jeg stædigt, og lidt irriterende ved og ved, ind til at folk gør som jeg vil.

Mine chefer er meget imponeret over de resultater, som jeg kan få ud af at være stædig.

 

Så for mig er stædig, noget jeg gør brug af - men på en ren egoistisk måde.

Hvor tålmodig er noget jeg bruger mere på en "for hvor alles sammens bedste".

 

Det som kræver mest arbejde af mig er tålmodighed - stædighed er "nemt", det er jo bare ren og skær "vilje og mig selv og mit"

 

Omsat til heste - så er tålmodighed at lærer en unghest op i dressur, stædigheden er at træne den til et specifikt mål/stævne ud i fremtiden.

 

mvh charlotte

2
0
Svar på denne tråd
 
 tak fordi du lige satte ord på
Forfatter: 
Dato:  19-07-2014 19:01

ja, jeg tror du har helt ret og kan egentlig godt genkende og sætte det i forhold til de enkelte situationer.

 


Smil smitter.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vedholdende
Forfatter: 
Dato:  19-07-2014 19:08

Jeg er ikke stædig, jeg er vedholdende

 

Men ellers, ja der er forskel på at være tålmodig overfor andre i f.eks. en undervisnings- eller arbejdssituation, og så være stædig/vedholdende når man forfølger sit personlige mål


Mvh. Sanne

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider