Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 100 spørgsmål til køb af føl😊
Forfatter: 
Dato:  19-07-2014 07:44

Jeg står ogovervejer og købe et lille fint welsh cop hoppeføl.

I den forbindelse har jeg en masse spørgsmål ?

1. Jeg skal give under 10.000 kr for føllet ville du/i livsforsikre det nu og så hæve den stille og roligt i takt med uddannelse? I så fald sætter i den til købssummen?

2. Jeg har kigget lidt på dansk hesteforsikring og tror det er det forsikringsselskab jeg skal bruge. Men hvis jeg skal have sygeforsikring skal hun handelsundersøges,men hvornår skal jeg gøre det? Skal jeg gøre det nu også tegne forsikringen, eller lige inden jeg får hende hjem?

jeg lægger jo et lille depositum, synes det ville være ærgerligt og gå og knytte sig til sin nye hest og så ikke få den hjem fordi den ikke kan gå igennem.

3. Jeg skal jo også have følle hjem. Og der bliver jeg totalt forvirret af de nye regler jeg fik mit kørekort i 2007 så jeg er jo ikke omfattet af de nye regler?

Men må hvordan er det lige det er. Har en fiat punto der maks må veje 1350 kg jeg må max smide 1000 kg efter den. Men må jeg så smide en trailer på en total vægt på 1200 kg på krogen og så køre så lange den ikke overstiger de max tilladte 1000 kg?

 

 

Okay det blev ikke helt 100 spørgsmål. Men mon ikke jeg finder på flere i løbet af tråden?

 

på forhånd tak for svar

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mine bud
Forfatter: 
Dato:  19-07-2014 11:48

Tillykke med næsten-beslutningen

 

1: Såvidt jeg ved fra de gange, jeg har forsikret heste, kan man normalt kun forsikre til købssummen og så hæve, når man kan begrunde at hesten er blevet mere værd, fx. i forbindelse med tilridning, stævne-/kåringsresultater, mm.

Men der er det bedst at spørge det enkelte forsikringsselskab.

 

2: jeg ville få den handelsundersøgt, inden jeg bandt mig til den, og så skal den jo forsikres senest 14 dage efter (tror jeg). Du kan jo bede om, at kontrakten specificerer, at du får dit depositum retur, hvis føllet ikke kan gå gennem, fx hvis der er hjertefejl, benstillingsproblemer eller andet medfødt, der giver en anmærkning, og så kan du få den undersøgt lige inden, du tager den hjem/køber den.

 

3: ja, det må du godt:

"Hvis du har kørekort fra før 1. maj 2009, - og du kun skal køre i Danmark, må du gerne køre med en større anhænger. Det kræver dog, at bilens "Tilladte Totalvægt" og bilens "Koblingsvægt" tilsammen ikke overstiger 3.500 kg. Anhængerens "FAKTISKE totalvægt" må i dette tilfælde ikke overstige bilens "Koblingsvægt"."

Fra www.sikkertrafik.dk/Raad-og-viden/I- bil/Anhaenger.aspx

 


Med forbehold for selvmodsigelse, irrationalitet og åbenlys dobbeltmoral.

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider