Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Køber fra Canada
Forfatter: 
Dato:  18-07-2014 21:28

Hej alle.

Håber virkelig i kan hjælpe mig. Er blevet kontaktet af en dame fra Canda på min hest, som gerne vil købe den. Hun har set video og billeder og er gået med til den pris jeg har sagt. Syntes bare det virker meget som fusk. Andre der er blevet kontaktet af hende?

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  18-07-2014 21:35

Det er svært at sige om det er svindel uden at have læst det hun har skrevet til dig.

 


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd
 
 køber fra canada
Forfatter: 
Dato:  18-07-2014 22:24

Thanks so much for the lovely video you sent, watching the video even made my love the hours the more, all am waiting for now is your account details, so that i can complete the payment of the horse and then the pick up agent can then come over to help me pick up the horse from your location and then help me to deliver the horse to my home in Canada

Hope you understand me ?

i will be waiting to read from you soon

Thanks
Best Regards
Mrs. Elizabeth

Det er det hun skrev som den sidste mail.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svindel
Forfatter: 
Dato:  18-07-2014 22:29

Det lyder som en typisk svindelmail, desværre.

7
0
Svar på denne tråd
 
 Humbug
Forfatter: 
Dato:  18-07-2014 22:33

99% sikkert en svindler... "made my love the hours the more" - ah hva'?!?!

 

Og "Mrs Elizabeth" - det holder ikke en meter selvom det skulle være en fransk-canadier.

 


Med forbehold for selvmodsigelse, irrationalitet og åbenlys dobbeltmoral.

4
0
Svar på denne tråd
 
 køber fra canada
Forfatter: 
Dato:  18-07-2014 22:34

Det syntes jeg nemlig også har ikke meget lyst til at give hende mine oplysninger osv.

Jeg har svaret på hendes mails og hun svare også på mine spørgsmål men det jo også nemt at svare over mail. Men hun ber heller ikke om at få hesten dyrlægekontroleret eller noget og det er alligevel ikke en helt billig hest.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  18-07-2014 23:02

Jeg tror også det er fusk


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd
 
 køber fra canada
Forfatter: 
Dato:  18-07-2014 23:05

Skal man bare lades som ingenting eller hvad ville i gøre?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fusk..!!
Forfatter: 
Dato:  18-07-2014 23:36

Slet ingen tvivl - det er fusk. Bare ignorer


 

Mvh

Line

 

 

Kender du de fede smykker fra Gade&Juul design? Billige og moderigtige smykker (priser fra 35 - 300 kr.) - sælges i Nordjylland kun via homeparty. Kontakt mig på 42647422/PB - værtinden får 10% til køb af smykker

 

Feriehus ved Malaga udlejes, byhus i Torrox i 2 etager med stor tagterrasse.

 

Skal du have skrevet en sang? - så send en PB ...

2
0
Svar på denne tråd
 
 100 fusk
Forfatter: 
Dato:  19-07-2014 00:20

Helt sikkert fusk!!

Hvis man er fra Canada og har engelsk som modersmål, så skriver man jo ikke så uforståeligt og ukorrekt engelsk!

Ofte når en køber fra USA eller Canada er interesseret i en hest i Europa, har de en kontakt som ser hestene på deres vegne..

Da jeg for flere år siden havde min gamle hest til salg, var det en interesseret køber fra USA. Der kom så nogle af amerikanerens tyske venner og så hesten, og lavede noget mere film..

Så jeg er helt sikker på at det er fusk!


- Louise med den dejlige Lo'moone!

2
0
Svar på denne tråd
 
 Fusk eller ej
Forfatter: 
Dato:  19-07-2014 09:17

 

Jeg tror også at det er fusk; Men vil du have samvittighed til at sælge din hest til en person som ikke har, kan, vil eller gider komme og se den? For så kan du jo bede om at hun sender en check OG at hesten først udleveres når din bank har godkendt betalingen, hvilket vist er omk. 30 - 40 dage fra betaling. Er køber indforstået med det, så er det nok ikke fusk. Man skal jo ikke altid tro det værste om en køber, bare fordi de lyder mystiske. omvendt så har jeg haft et 2 m højt egetræ til afhentning gratis og fik en henv, hvor der stod noget med hvad var min bedste pris...

De heste jeg har solgt ud af landet, har køber altid ringet først og resten har vi klaret over mail og når de er kommet!


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Frieser hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Henvendelse fra USA
Forfatter: 
Dato:  19-07-2014 09:26

Vi har lige fået en henvendelse fra en amerikaner, men den er helt anderledes. Han skriver at han er i DK, og om han kan komme og kigge på hesten enten søndag eller mandag. Når man googler ham, så lyder han som en man gerne vil sælge hest til.

4
0
Svar på denne tråd
 
 Sælg!!!!!???
Forfatter: 
Dato:  19-07-2014 09:44

Hvis at du er tilfreds med prisen,og evt. køber indbetaler skillingerne på din konto,og de er til at hæve,in cool hard casch,

hvad er så problemet???

Hvis at du har pengene i dine hænder ,i det øjeblik hesten forlader af stalden,skulle der vel ikke være noget problem.

Når du har pengene i din lille hånd kan jeg ikke se nogen problem med mindre de er falske.

 

PS hvornår kommer der en update på din præsentation,jeg mener at have læst at den komme snart,men det var i 2009???


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

1
11
Svar på denne tråd
 
 Til den gamle smed
Forfatter: 
Dato:  19-07-2014 09:53

Nu er mange af de udenlandske mails der kommer på annoncer en variant af nigeria breve, så jo der kan ske rigtigt meget ved at reagere positivt på dem.

4
0
Svar på denne tråd
 
 wsdfgh...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2014 10:02

Charlotte.

Jeg ved alt om den svindel der sker på nettet,inclucive den fra Nigeria.

Jeg skriver jo netop at hvis sælger har skillingerne i hånden,og de IKKE er falske,hvad skulle så stoppe handlen.

Det enesste der i mine øjne kan stoppe den,er hvis at man ved at dyret vil blive udsat for mishandling,derfor er jeg altid imod at sælge til udenlandske købere,men det er jo ikke det tråden handler om,vel???


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

2
3
Svar på denne tråd
 
 Fupkøber?
Forfatter: 
Dato:  19-07-2014 10:54

Hvis dit instinkt siger dig at det er fusk, så er det nok fusk.

Hvordan lød den første mail fra damen? Og hvor meget har hun spurgt ind til hesten?


1
0
Svar på denne tråd
 
 Og dertil...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2014 11:14

Der er desuden nogle regler vedr. ved eksport/import af heste. Har det været på tale?

 

En af mine bekendte havde for nylig en motorcykel til salg og fik også kontakt med en interesseret køber fra Canada. Selv om han var bevidst om at der florerer meget fusk syntes han dog, at det lød troværdigt, og de kom ret langt inden det gik op for ham at det allgevel var fup.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Udland = Mishandling?
Forfatter: 
Dato:  19-07-2014 11:55

"Det enesste der i mine øjne kan stoppe den,er hvis at man ved at dyret vil blive udsat for mishandling,derfor er jeg altid imod at sælge til udenlandske købere,men det er jo ikke det tråden handler om,vel???"

 

Jeg har svært ved at se hvorfor man antager at risikoen for mishandling er større ved salg til udenlandske købere end til danskere?

 

Problemet med disse handler er jo at sælger ofte først langt senere har opdaget at de penge de troede de havde i hånden, dem har de så ikke alligevel. Selv en bank-udstedt check kan man ikke stole på idag.

4
1
Svar på denne tråd
 
 charlotte...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2014 12:17

Læs hvad jeg skriver,og prøv at forstå hvad du læser.

Jeg skriver IKKE at dyret bliver mishandlet,men jeg skriver at hvis at der er risiko for det,skal man ikke sælge.

Forstået på den måde at (hvis at du bedre forstår det ad den vej???)med en udenlandsk køber har man MINDRE kontrol med hvor dyret ender,kan du bedre forstå det nu???

 

MHT pengene,jamen herre Jeminin,kan du ikke læse???Jeg skriver hvis at sælger har skillingerne i HÅNDEN,hvad er risikoen så???

Der er vel for pokker ikke nogen der levere varen FØR at en evt bank-udstedt check er UDBETALT til sælger i COOL HARD CASH.

 

Så enkelt er forretnings verdenen,hvis at du ikke skulle være klar over det.

Jeg skriver det af erfaring,da jeg sælger til hele Australien,samt flere lande i Asien,og jeg har aldrig mistet så meget som en cent.

 

Så skulle det vist være afklaret,eller skal vi tage den en gang til for prins Knud som man sagde i gamle dage??

 

Herlig Hilsen den gamle smed der har sin personlige mening.


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

1
11
Svar på denne tråd
 
 Det hjælper ikke...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2014 12:31

... at en bankudstedt check er blevet vekslet til kontanter, hvis den er udstedt til køber der så har indløst de i sin bank.

 

For den kan stadig være dækningsløs eller falsk - og når banken opdager det - måske en måned efter - så ender man altså med at skylde banken de penge.

HVIS man sælger til en der siger at de sender en agent, må man bede om at den pågældende agent har betalingen med for hesten - i kontanter. Oftest er det det modsatte som svindlerne satser på - de sender en check der er for stor, men så kan man jo lige tilbagebetale noget af det - eller forudbetale fragtmanden.

Og når banken så kommer og vil have dækning for den falske check - så har man jo tabet.

 

www.heste-nettet.dk/nyheder/6932/

 

www.heste-nettet.dk/nyheder/8300/


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se stævnekalenderen for forårets stævner og træningsdage.

Kom og vær med!!

4
0
Svar på denne tråd
 
 Igen igen
Forfatter: 
Dato:  19-07-2014 12:35

Selvom det er en bankudstedt check, så skal beløbet stadig sætte si banken og stå der i 30 dage, da det er den tid banken har til at få verificeret checken. Der har tiligere været sager med folk der har fået vekslet en check, sendt det overskydende beløb til "Timbuktu" og siden har fået at vide at det var en falsk/dækningsløs check. Så det er IKKE nok at stå med beløbet i hånden, du kan stadig ende med at skulle tilbagebetale.

 

Det eneste der reelt set er sikkert er cool cash.

 

Mht mishandling, så er jeg nok realist, jeg ved det kan ske og HVIS det sker så vil JEG helst ikke vide noget om det. Jeg var meget ked af det da jeg fik en SMS at et af mine afkom var del i en misrøgtssag. Jeg ville absolut helst have været foruden den oplysning, for hvad kunne jeg gøre? Så jeg har den indstilling at solgt/ude af øje er ude af sind, og så er langt borte i udlandet bedre end i nabokommunen.

2
2
Svar på denne tråd
 
 sikkerhed???
Forfatter: 
Dato:  19-07-2014 13:05

Jeg skriver jo netop at man skal garderer sig selv,så man er sikker på at man får pengene,om det er på den ene eller den anden måde afhænger hvilket land man befinder sig i,men I ser jo ud til at vide nøjagtigt hvordan man gør i DK,og det er kun glædeligt,jeg ved hvordan man gør det her.

 

Jeg er dybt uenig i det med mishandlings risikoen,man lukker ALDRIG øjenene for den slags,selvom at det kan være vanskeligt at holde øje med.

Man gør noget ved det,og hvad man gør afhænger af den enkelte situation,så det er vanskeligt at rådgive om det i en tråd som denne.

Dog vil jeg sige at de tilfælde som jeg trods alt har set i mit liv har jeg altid gjort noget ved det,somme tider har det ikke været helt efter bogen,men trods alt med et godt resultat for dyret.

Man bliver sgu ikke poppulær af at gøre hvad jeg har gjort,men for mig så er det bedre at gøre noget,istedet for at lukke øjenene for realiteterne.


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

1
3
Svar på denne tråd
 
 Grænseoverskridende handel
Forfatter: 
Dato:  20-07-2014 09:36

 

Man bør ikke oplyse sit konto nr, det kan gå virkeligt galt, men med en bank chek er mere ricikofrit, fordi når (hvis) banken godkender betalingen, så står man med cool cash i hånden!

 

Det er sådan set ikke anderledes end cheks her i landet, hvis der er udbetalt penge på en dækningsløs eller falsk chek... så er der ingen 'cool cash' i hånden. (medmindre indløseren har haft "held" til at stikke af inden det er opdaget, som en sag vi havde for nyligt hvor et lille firma blev ringet op af en bank ifb. med kontrol af om der var udstedt en check på 14.000.- men da dette firma kun udstedte én chekc om året (på 1500.-) så var der tale om svindel.)

 

Der er SÅ mange sager om internethandel som potientielt KAN være svindl, så de fleste ved eller burde vide hvordan man handler med udlandet. Forlange hesten / varen bliver betalt en måneds tid inden udlevering, eller indtil betalingen er blevet godkendt, hvis man er i tvivl. Sælger sætter både pris og vilkår!

 

Problemet opstår nok hvis sælger straks vil ud og bruge pengene ..


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Frieser hoppe sælges.

0
1
Svar på denne tråd
 
 Med svindelsagerne...
Forfatter: 
Dato:  20-07-2014 09:49

... er det jo sådan at checken er på et større beløb end varen koster. Og så skal man lige sende noget af det tilbage til "køber" eller til en "agent". På den måde får de kontanter tilbage - f.eks. via western union - og man står med en lang næse når banken vil have pengene igen.

 

Jeg har faktisk ikke hørt om nogle af den slags svindelsager hvor varen er blevet hentet - det er udelukkende for at få kontanter retur. For svindleren har da ikke lyst til at bruge nogle af "sine" penge på at få sendt en hest/sadel/andet til England eller Canada - når han sikkert selv befinder sig et sted i Afrika.


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se stævnekalenderen for forårets stævner og træningsdage.

Kom og vær med!!

0
1
Svar på denne tråd
 
 det er tilladt
Forfatter: 
Dato:  20-07-2014 11:49

at bruge den indvendige side af hovedet FØR man tager pengene og BRUGER af dem.

Det her er sgu for vanvittigt,er der slet ingen der kan finde ud af hvordan svindelerne gør,og så SELV handler derefter.

Med mindre man er totalt blind og ikke kan læse så er man selv uden om det.


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

1
3
Svar på denne tråd
 
 køber fra canada
Forfatter: 
Dato:  20-07-2014 13:13

Tusind tak for alle jeres svar. Jeg valgte ikke at skrive noget tilbage i fredags og har siden ikke hørt mere og lader det blive ved det :)

5
0
Svar på denne tråd
 
 Lød din mail..
Forfatter: 
Dato:  12-08-2014 12:22

nogenlunden sådan her. Fik for et par dage siden en mail fra en køber, som tilfældig også hedder Elizabeth Taylor og er fra Canada. Skrev lidt frem og tilbage med hende, hvor jeg forlangte at møde hende først. Mange er jer kommer jo ind på, at det nødvendigvis ikke er fup. Meeeen...

 

Thanks so much for your fast reply, and am sorry it took me a while to get back to you, i have been very busy on duty and the Weather Condition over here at the sea as been really bad and my Internet link as been slow as well...i just hope i did not kept you waiting but if i did am deeply sorry about that.

I would say a very big thank you to you for taking out your time to reply my questions, i have already gone through them and i must say am very pleased with every details of the Horse and also am super in love with the pictures of the Horse you sent.


Well just to inform you, due to my present location i won't be able to come for the pick up of the horse in person , but you have nothing to worry about , i have already contacted a pick up agent who will be coming for the pick up of the Horse on my behalf they will be testing the Horse as well, and i would be the one to handle the Horse pick up bills, they will be picking the Horse from your location and then help me to deliver the Horse to my resident in Canada, they have already assure me that the Horse will be safe with them .

I know how you feel selling the Horse, i just want to assure you that there is nothing to be worried about, am going to make the full payment of the Horse so that you will know am very much serious about the purchase...i want us both to create a good relationship , that even after the i complete the payment of the Horse, i can still invite you over to my Home in Canada for a visit.

Am a very hard working lady and also God fearing as well, i put God first in what so ever am doing in life and i have never lack His blessing , am so pleased with all he as bless me with , So i hope i can trust you with the payment of the horse, cos due to my parents location i will only be able to make the payment via Bank transfer , which i guess it more safer and also a reliable mode of payment, i do trust you ..i believe your a hard working person as myself.

So in order to proceed with the payment of the Horse, i would like you to send me your Account details as follows :

Banks Name :
Account Holder's Name :
Account Number :
IBAN :
Swift Code:
Expecting amount :


And once i get the details from you , i would proceed with the complete payment and after which you have confirm the payment i have made, that when the pick up agent will then come over for the pick up of the horse from you .

They will contact you soon as soon as everything is set.

Hope you understand me ??

I will be waiting for your reply

Thanks Best Regards
Captain. Elizabeth

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  12-08-2014 12:51

Captain Elizabeth?!

 

Hahaha, de svindlere bliver dummere og dummere Kæft det er god humor her på en blæsende tirsdag!

 

Thank YOU, captain obvious.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

3
0
Svar på denne tråd
 
 Captain of my own skib
Forfatter: 
Dato:  12-08-2014 17:27

God underholdning er det i hvert tilfælde

 

Det kan da godt være hun er kaptajn (jeg kender da en kvindelig kaptajn) og selvfølgelig er det tænkeligt, at engelsk ikke er hendes modersmål - hun kan jo være indvandrer.

 

Men før du giver hende dine bankoplysninger, kan du jo starte med at bede hende om navnet på hendes 'agent' og en henvisning til deres hjemmeside/kontaktoplysninger, så du kan tjekke dem. Det bliver spændende at se, hvad hun svarer...

 


Med forbehold for selvmodsigelse, irrationalitet og åbenlys dobbeltmoral.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  12-08-2014 19:32
Det er fup, har også fået samme mail

Sælges: Skøn 2-års hoppe efter L'Espoir/Gold Away xx. Smuk, rigtig velgående, enormt sød at arbejde med, og sund og rask. Se mere på min hjemmeside, under afkom - Krones Goldie.

 

www.stutterikrone.dk ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 hahaha
Forfatter: 
Dato:  12-08-2014 21:03

Ja, jeg synes også selv, at det hele blev lidt for mistænkeligt. Men godt at høre, at jeg ikke er den eneste der synes det. Så siger jeg pænt farvel til kaptajnen ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mail....
Forfatter: 
Dato:  13-08-2014 20:37

Hende har jeg også fået mail fra, den blev slettet med det samme :-)


 

 

Mvh Rikke

 

 

 

www.rideklub-vestsjaelland.dk

 

 

 

Klubben uden grænser

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider