Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Afstemn.: Er du nogensinde faldet af?
Forfatter: 
Dato:  18-07-2014 14:49

Pt. er der 58 stemmer og vi er alle sammen skvattet af/blevet tabt/foretaget ufrivillig afsidning på et tidspunkt

 

Jeg havde dog gerne set lidt valgmuligheder:

  • Aldrig!
  • 1 gang
  • 2-10 gange
  • Jeg er holdt med at tælle

Jeg havde så valgt den sidste, hvis nogen skulle være i tvivl.


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

16
0
Svar på denne tråd
 
 hephey
Forfatter: 
Dato:  18-07-2014 15:05

haha du har helt ret....

 

høre også selv til dem der er stoppet med at tælle hvor mange gange jeg har forladt heten i utide


Carina Overgaard... Militaryrytter


Change the voices, in your head
Make them like you, instead


www.bricksite.com/ fredericiahesteklip

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gælder os alle
Forfatter: 
Dato:  18-07-2014 15:44

Jeg kunne godt tænke mig at den hed hvor mange gnage er du maximalt faldet af på én dag. Jeg tror min hedder 3, min mand stopper på 7!

9
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kan da sagtens
Forfatter: 
Dato:  18-07-2014 15:51

nøjes med mulighederne

  • Aldrig!
  • Jeg er holdt med at tælle

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Mon ikke vi
Forfatter: 
Dato:  18-07-2014 16:17

alle sammen er drattet af?

 

Hvis ikke, så ser jeg kun tre muligheder:

1) Du rider kun utroligt velopdragne heste

2) Du har redet meget få gange

3) Du har overnaturlige evner og burde afholde kurser i, hvordan du bærer dig ad


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

15
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  18-07-2014 16:31

Åh ja er også stoppet med at tælle for længe siden... Der var faktisk en overgang hvor jeg fløj bedre end jeg red


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

10
0
Svar på denne tråd
 
 Afsidninger...
Forfatter: 
Dato:  18-07-2014 17:40


Ja, jeg nåede at tælle til omkring 80, så opgav jeg at holde tal ;D

 

Heidi

4
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  18-07-2014 17:48

dengang jeg red pony og var total frygtløs kunne jeg falde af 10 gange på en dag.

 

Det var de frækkeste små ponyer, og så afsted uden sadel. Utroligt vi aldrig er kommet alvorligt til skade.

 

Det er gudskelov ved at være et par år siden jeg faldt af sidst, 7-9-13

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  18-07-2014 22:16

Jeg holdt op med at tælle da jeg nåede 10, det siger sig selv at det er meget længe siden, jeg var kun ponyrytter og havde vidst lige fået egen pony :P

Elevponyerne faldt jeg sjældent af fra. Jeg elskede en pony der hed Philip, ingen ville ride ham fordi han bukkede hele tiden. Jeg elskede ham, og formåede på en eller anden måde at have lim i røven, for tror kun han fik mig af 3 gange!

Han har også æren af at være den første hest der kastede mig af


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Nedtælling
Forfatter: 
Dato:  18-07-2014 22:59

Jeg tæller heste, jeg har redet i længere tid, og ikke er faldet af, i stedet for at tælle antal gange, jeg er faldet af..

 

Pt. tror jeg at jeg er oppe på 2,5... Den halve skyldes, at jeg engang kom til at sætte for kraftigt af, da jeg skulle op på min hest uden sadel, så jeg lige så stille og roligt gled ned på den anden side af ham det synes jeg ikke tæller som at falde af en hest, det skyldtes ene og alene at jeg kvajede mig

 

Derudover er jeg i de sidste 15 år kun faldet af 2 gange, det er en bedrift i sig selv


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

5
0
Svar på denne tråd
 
 Faldet af
Forfatter: 
Dato:  19-07-2014 01:01

På nuværende tidspunkt er der faktisk 1 % der aldrig er faldet af. Jeg er faldet af mange gange, men er faktisk aldrig faldet af min egen hest, og jeg har snart haft hende i 3 år :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Falde af
Forfatter: 
Dato:  19-07-2014 06:28

Jeg må også hellere lige tilføje, at det var i mine pony-år, jeg bed så ofte i græsset. Jeg havde en forkærlighed for unge og vilde heste og dem skortede det ikke på ude på landet på Ærø dengang. Nogle gange kunne jeg falde af shetlænderen Ludo 2-3 gange på én ridetur. Den ene gang lod jeg mig med vilje falde af på starten af turen, for så var dét ligesom overstået og så kunne jeg måske blive siddende på resten af turen!

Jeg slog mig heldigvis aldrig rigtigt og sidst jeg faldt af var i 2007, hvor jeg landede på benene - endda selvom jeg stadig har en forkærlighed for unge og vilde heste. Nu har jeg bare lært at blive siddende, når de laver deres kunster. ;D

Heidi

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2014 11:35

Tror faktisk godt jeg kan holde mig omkring de 10... men jeg har heller ikke redet forfærdeligt meget.


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg havde da
Forfatter: 
Dato:  19-07-2014 11:42

også en hest i 7 år, som jeg aldrig faldt af Jeg avlede og tilred ham oven i købet selv. Han var bare let at læse (nok fordi jeg kendte ham så godt), så når han havde "udfald", kunne jeg nå at nappe dem i opløbet.

Jeg red også 8-10 heste om dagen i 3 mdr. i 2009, hvoraf flere bevidst havde kastet andre erfarne ryttere af - hestene var alle under tilridning/træning. Jeg faldt ikke af en eneste gang den sommer.

 

Til gengæld købte min søster så en hest, der LØB - og da jeg kom hjem efter at have arbejdet med heste den sommer, var jeg så høj i hatten, at vi da lige skulle prøve med et 3-delt trensebid i skoven på den hest. HAH - han strøg ind i noget tæt bevoksning, og jeg måtte lade mig glide af, da han ellers havde tørret mig af på et træ, tror jeg.

Og sidste år lykkedes det mig at skvatte af en lidt levende langbenet DV, fordi min balance var gået af h.... til efter en pause fra ridningen i nogle år. Den tog virkelig bare et lille hop til siden, og så lå jeg der Ninja moves Nu kører det heldigvis igen, og jeg rider to gange om ugen i naturen på en hest, som også kan finde på at hoppe lidt, men min balanceevne er back on track!


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

1
0
Svar på denne tråd
 
 man må bare af - thats life:)
Forfatter: 
Dato:  19-07-2014 13:46

jeg håber på at holde mig på de 5 afsidniger jeg har nu. jeg plejede ellers at lave nogle meget underholdende afsidninger,men det er heldigvis længe siden.

På mine egene heste, er jeg kun faldet af 2 gange på den ene, men det var nogle flotte afsidninger så kan man lære at lade være med at stille en unghest, foran springet og regne med at man lige kan spænde gjord, så kan man være ude for at den springer, mens man sidder med hoved og krop ude på siden , det gav en meget underholdende bagudrettet afsidning, mens hesten flot sprang over den meter som stod i vejen . og igen hvis man nu vil spænde gjorden, så skal man sørge for at foden er inde i stigbøjlen, FØR man ligger alle krafter i, så ender man også på en sjov måde på jorden .

på en fin tur i mols bjerge på ismule måtte jeg også lige en tur ned blandt græs og sager, i flot stil, ned af en stejl bakke, snubler pony og jeg slår en fin salto ud over halsen og lander lige foran pony- tada.

Jeg er også en gang hoppet af en elevhest som pludselig besluttede sig for at slås med en anden elevhest, det var en spændende ridetime som 9 årig

 


 

Professionsbachelor i Medicinsk Laboratorieteknologi

 

 

Den smukkeste himmelhest

*R.I.P*

7/6 1992 - 28/4 2011

Subito´s Chablis, elsket og savnet for evigt

3
0
Svar på denne tråd
 
 afsidninger
Forfatter: 
Dato:  19-07-2014 17:15

heh jeg husker tilbage i ponyårene, der var der ofte væddemål om hvorvidt jeg nu blev siddende på ponyen i springtimerne og hvis ikke hvor mange gange jeg så ville nå at sige "hej græs" i den time.. jep jeg var stedets klovn i en periode :D

 

eentlig sjovt som man var lidt ligeglad med at falde af dengang og hvor sjældent det reelt gik galt, og nu hvor man er ældre er man ikke særlig vild med tanken om at falde af og det går gerne mere galt end dengang.


Med de fire skønne arabermuler <3

 

1 års ox hingsteplag sælges, ses min profil for flere oplysninger :)

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Tjaaa .....
Forfatter: 
Dato:  19-07-2014 19:21

Som andre skriver, i de unge ponyår var det ligegyldigt, det med at falde af. En enkelt gang fik jeg en (hold fast) fjordhest-fuldblodskrydsning ned over benet og hoften. Heldigvis tog sadlen af for det værste .... men jeg var jo nødt til at komme hjem, så jeg red hele vejen hjem på min egen pony - langsomt .... ca. 5 km.

 

Nu hvor jeg hm... host er blevet liiidt ældre .... så slår man sig altså noget mere. Det gamle røde spektakel smed mig af 2 gange hårdhændet (og nogle få gange på en mere blid måde), 2. gang var konklusionen at hun enten måtte hilse på DAKA eller blive pensioneret. Hun valgte den sidste løsning

 

Vores nuværende har ikke smidt mig af. Og hun er blevet gjort meget meget tydeligt opmærksom på, at den dag vi skilles ufrivillig så ....DAKA. Men hun er så sød og rar, og jeg har fået mere tillid til hende, så en pæn lille ufrivillig afsidning kan nok godt tolereres


Mvh. Sanne

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 ned af bakke
Forfatter: 
Dato:  19-07-2014 22:27

Åhhhh ja - da jeg i sin tid begyndte til ridning fik vi at vide vi først var dygtige ryttere når vi havde haft 100 ufrivillege afsidninger. Jeg har vel 80 tilbage...

 

Husker specielt den ene rideskolehest som yndede at dreje ind på midten og klodse bremsen. Lille mig ud over halsen, får mig drejet i luften så jeg lander på rumpen og krampen vælger så at placere en forhov på hver af mine fødder. Og ville IKKE flytte sig. Møgdyr!

 

Eller min egen pony som havde det med at stikke af på tur når hun var i sit sære hjørne. Normalt kunne jeg få hold i hende igen hurtigt. Hun stikker af på vej hjem og drøner afsted i en MEGET bred rabat langs en grusvej. Jeg gør mit bedste for at for hold på hende da der kommer en sidevej. VUPTI er pony drejet til højre og jeg fortsætter i bedste tegneseriestil ligeud, og laver rullefald ind i en gigantisk hybenbusk. Pony vil ikke indfanges og render en halv kilometer ned i et sommerhusområde hvor en tysk familiefar hjælper mig med at få fat i dyret. Jeg trak hjem! For pony havde da bestemt ikke tid til at stå stille så jeg kunne komme op igen.


1
0
Svar på denne tråd
 
 Aldrig.
Forfatter: 
Dato:  20-07-2014 09:39

 

Jeg er aldrig FALDET af!

De gange vi er skiltes under vejs er jeg hoppet af inden! .

I det mindste så længe jeg kan huske...

Nu er jeg ærlig talt blevet for gammel til at ryge af!


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Frieser hoppe sælges.

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-07-2014 20:19

For en måneds tid siden lykkedes det mig at falde af min parthest for første gang i 10+ år. Vi kom galoperende og mødte en stor kronhjort midt på stien, den sætter i spring og basse sætter bremsen i og vender 180 grader. Det kunne min røv (som ellers er limet til sadlen) ikke klare - ned i muddergrøft med mig.

 

Ellers kan jeg kun huske 2-3 afsidninger (udover da man var helt begynder og gled af for et godt ord) og har redet i 18 år.


Hilsen Anne

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er faktisk aldrig
Forfatter: 
Dato:  20-07-2014 20:42

Faldet af - og min "karriere" startede i 1989 med Skåde Rideskoles elevheste af særdeles tvivlsom kvalitet.

 

Siden fik jeg som 13 årig i 1993 en treårig travhoppe og selvom det da blev endda ret vildt ind i mellem så lykkedes det mig at blive på. Hun lavede heldigvis aldrig noget rodeoagtigt noget for så var jeg stensikkert fløjet af.

 

Det er bestemt ikke fordi jeg er nogen fremragende rytter eller har en fantastisk balance. Egentlig tror jeg at det først og fremmest kan tilskrives at jeg stort set i 20 år ikke red på andre heste men derimod lærte hende, hendes reaktioner og bevægelser rigtig godt at kende.

 

Jeg er ikke en bangebuks men jeg kaster mig bestemt ikke ud i noget ridemæssigt uden at have gennemtænkt det. På rideskolen forsvandt jeg til min mors fortvivelse ind på midten hver gang de andre skulle galopere. Nixen bixen om jeg skulle. Da hun luftede sin bekymring over for min ridelærer sagde han - der ellers ikke var noget pædagogisk unikum - at jeg bare var sådan en der skulle have HELT tjek på en ting før jeg bevægede mig videre til den næste og at det kom man i øvrigt sjældent til skade af.

 

Han an skulle bare vide hvor meget han fik ret. Når jeg er kommet til skade har det været enten staldkatten der bed eller halmen der væltede over mig. Og det kan man jo dårligt klandre hesten for :-)

 


Jeg køber aldrig en travhest igen men jeg elskede hende jeg havde over alt på jorden.

 

RIP Seven - 01.04.1990-26.05.2013

 

"Nothing tastes as good as skinny feels" - Kate Moss

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  20-07-2014 23:03

Min mor sagde at man først var en god rytter, når man var faldet af 100 gange... Men holdt op med at tælle inden jeg nåede til 100...


Perle


Min kære mor, jeg elsker dig, sov godt

Født: 5/6 1958 Død: 19/7 2008

 

Livet er hvad du gør det til... Tænk positivt...

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tessas
Forfatter: 
Dato:  20-07-2014 23:20

Jeg er faldet af mange gange! Puha der var en periode på et år hvor jeg red en temmelig crazy krikke (jeg bør ha stoppet før, men af skade bliver man klog) og der brugte jeg mere tid på at bide i græsset og fræse på skadestuen end at ride, jeg blev vippet af 2-4 gange hver uge! :S


1
0
Svar på denne tråd
 
 Hæ hæ - det er
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 00:36

der ikke tal på På mine ældre dage foretrækker jeg dog at holde mig på landjorden og nyde andres ridning...

 

Husker engang i mine yngre dage, hvor jeg var i god form, og ridningen også meget present at jeg var til noget "gøgl" med een af de der mekaniske rodeotyre; jeg tænkte "peace of cake " - "hvor svært kan det være"...

 

Lad mig sige det sådan; jeg slog ikke rekorder


The first cut is the deepest..

 

Mvh Janni

2
0
Svar på denne tråd
 
 det er tråde som disse
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 23:48

jeg elsker ved HN. Har siddet og hylet af grin- tak Ladies, det var skønt . Jeg har sneget mig op på 22 år i sadlen.. og er da røget af med jævne mellemrum..Dog knap så meget de først 16år. Frygtløshed kræver at man kysser jorden. Dét har mit liv med islænderne så pillet ud af mig de sidste 6 år. Med de store heste er jeg blevet kastet ind i spring, buske når man blev overrasket af folk på svampejagt, ridehusvægge, kylet af på marker, styrtet med løbske heste på decemberlatte veje, hvor man da endda var så venlig at ligge nederst, så hesten ikke slog sig .. Hvorefter man har rejst sig op og er redet videre alle gange.

Med islændere er det bare noget andet for mig ihvertfald. De små knalleter drejer og bevæger sig med lynets hast, så hvor man med de store heste både kan nå at spise morgenmad og frokost inden man rammer jorden , der er det bare noget andet. Islændere er s.. så hurtige, at det ene øjeblik sidder man glad i sadlen- det næste ligger man på jorden og vrider sig af smerte, fordi man har revet et ledbånd over i knæet, brækket en knogle i nakken eller fået en hjernerystelse, så man næsten ikke kan se ud af øjnene og man sir farvel til flere måltider(Der er så mange læger og sygeplejesker der rider islændere- det har jeg været glad for flere gange når man ligger der og flyder midt i det hele ).

 

Idag er jeg ikke frygtløs- man lærer vel med alderen at det gør skide ondt at falde af, når tyngdekraften nærmest trækker i en med 100km i timen.

2
0
Svar på denne tråd
 
 mindst 100
Forfatter: 
Dato:  22-07-2014 17:39

ufrivillige afsidninger skal man have, før man er en god rytter. Eller det var det, jeg fik at vide som barn. Tror jeg ligger omkring de 50+- (hvem tæller?)

 

Men åh ja, det er som om, at man bare kommer mere til skade ved det som voksen end da man var barn.

 

Har haft med heste/ponyer at gøre i ca. 22år, og har haft egne de sidste 7 år. Har ikke for vane at foretage ufrivillige afsidninger - det har det med at give skader på mig! Fik dog alligevel én i foråret. Kom pænt travende i frisk tempo ned ad langsiden på ridebanen, og vupti, så stod jeg ellers pænt på jorden med tøjlerne i hånden og hesten pænt stående ved siden af! Ved ikke lige hvad der egentlig skete dér, men ok afsidning for mig ;)

 

Vh Jannie

 


.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ufrivillig afsidning
Forfatter: 
Dato:  22-07-2014 17:50

Jeg er så en af dem der efterhånden må være en sublim rytter, for jeg må seriøst nærme mig de 100 afsidninger :)

 

Min allerbedste hest nogensinde faldt jeg dog kun af en gang. Vi var lige redet ud på vores galop (racer) sti, og præcis som jeg sætter ham i galop, letter en fasan lige ved hans forben.

Han giver selvfølgelig et spjæt men stopper brat op, og da jeg var på vej op i let sæde (vi plejede at galoppere stærkt) mistede jeg balancen, og røg lige ned i en kæmpe mudderpøl :)

Pga mudderet landede jeg jo blødt, så mig op igen på min stakkels hest som nærmest var en stor undskyldning over at jeg røg af.

Jeg vil sværge på at han var flov :)

Nå, jeg prøver så sætte ham i galop igen, men han er så tøvende og vil næsten ikke. Da jeg endelig fik ham igang, galopperede han så langsomt at jeg kunne have gået ved siden af :)

Søde hest, han ville ikke risikere at tabe mig en gang til :)

 

Mvh Anne

3
0
Svar på denne tråd
 
 Afsidninger...
Forfatter: 
Dato:  22-07-2014 18:45

.. har jeg vist haft flere af end det er værd at tælle.

 

Jeg har aldrig gået til ridning - tog blot med en veninde ud til hendes ponyer og de underviste mig så i hvordan jeg IKKE skulle gøre (flyvetur = prøv noget andet)

 

Vi havde ikke sadler til ponyerne de første 3-4 år jeg red - det "hjalp" også.

 

Heldigvis er jeg ikke faldet så meget af i de senere år. Det atmosfæriske tryk har jo gjort jorden en DEL hårdere i de seneste 35 år - så nu vælger jeg at tænke mig om og ikke tage så mange chancer.

 

Faktisk tror jeg at antallet af afsidninger siden jeg købte Baloo er 4. Det er acceptabelt på 12 år

 

1. gang var da jeg lige havde købt ham. Jeg havde redet ham EN gang, med stor succes - og så glemte jeg næste gang at han kun lige knapt var ryttervant. Så jeg satte mig op uden at advare ham om mine hensigter - og det næste jeg opdagede var at jeg spyttede ridebane ud - og i øvrigt at det er rigtigt hvad de viser i tegneserierne - hvis man lander hårdt nok ser man både stjerner og små pipfugle...

 

2. gang var da jeg var lidt længere i tilridningen og vi før første gang skulle i galop. Da tabte han balancen og jeg kunne mærke at mit valg var om VI skulle falde eller JEG skulle falde. Jeg valgte at nøjes med at falde selv - der er jo ingen grund til at han også skulle slå sig.

 

3. gang var på en skovtur med et par veninder - vi skridtede afsted, da der lige pludselig SPRANG en hooligan-hare ud foran os - sådan en med rygmærke og bazooka og fråde om munden!! Den viste tænder og SNERREDE af Baloo, så han var nødt til at springe 3 skridt baglæns. Og efterlod altså mig hængende i luften et øjeblik, indtil tyngdekraften satte ind og haren måtte flygte før jeg landede på den.

 

4. gang var i en lille galop på en stubmark. Gentag harehistorien bare med en due. jeg tror det er 7-8 år siden, og jeg planlægger ikke at gentage oplevelsen! (*banker under bordet*)

 

3. og 4. gang har begge været uden for ridebanen, og har vist mig en vigtig ting. Baloo løber ikke væk når han har tabt mig! Han har ved begge lejligheder set DYBT forbløffet ud og er kommet hen til mig med det samme bagefter.

 

 

Det er da bedre end det var med Monty, der engang blev overfaldet af en dræber-skurvogn ude i skoven (den SÅ ondt på ham). Der måtte jeg gå godt 1½ kilometer hjem - eller NÆSTEN hjem, for han stod i grøften 100 meter hjemmefra og turde ikke gå resten af vejen, fordi naboens gris var meget fritgående den dag...


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se stævnekalenderen for forårets stævner og træningsdage.

Kom og vær med!!

3
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-07-2014 20:19

Jeg er faldet af et utal af gange dengang jeg red rideskole. Særligt én pony fik mig til at bide i støvet mange gange

I 2009 stoppede jeg på rideskole og fik part i stedet. Og jeg er ikke faldet af én eneste gang i min parttid de seneste fem år!

Har haft to partheste i den tid, den ene red jeg meget uden sadel på.

Jeg er ikke faldet af i så mange år, at jeg tror jeg begynder at græde af chok og forskrækkelse den dag det sker igen Er lidt ude af rutinen, haha


Med venlig hilsen Cecilie :-)

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider