Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Migrænikere - job og sygemelding
Forfatter: 
Dato:  17-07-2014 17:38

 

Jeg har spekuleret lidt over det her et stykke tid. Normalvis er jeg studerende, og der er ikke mødepligt på mit studie, så når jeg får et anfald, jamen så bliver jeg bare hjemme den dag eller to det varer.

 

Jeg har også et deltidsjob, og har kun oplevet et par gange at migrænen har ramlet sammen med en vagt - og siden jeg ellers aldrig er syg, så har der aldrig været noget problem.

 

Nu sidder jeg så her og skal møde på arbejde klokken 21 og har begyndende migrænesymptomer. Det er sket et par gange før, hvor jeg har været heldig at det aldrig rigtig blev til en migræne.

 

Men hvad gør man egentlig når man melder sig syg med migræne? Ringer man så snart man får et anfald eller venter man og ser tiden an? Jeg synes også jeg har det lidt svært med den dårlige samvitiighed over at melde mig syg, også selvom jeg jo godt ved at det ikke nytter noget. Jeg kaster jo op, får synsforstyrrelser og mister balancesansen, så arbejde kommer jo ikke rigtig på tale ..

 

Hvad gør i andre med migræne i forhold til job og sygemelding?

0
0
Svar på denne tråd
 
 migræne
Forfatter: 
Dato:  17-07-2014 18:22

når jeg får mine migræne anfald afhænger det meget af hvornår på dagen de er, oftest starter de kl meget tidlig morgen og eftersom jeg alligevel først kan melde mig syg kl 8m ser jeg tiden an i starten og tager den derfra, men starter de senere på morgenen melder jeg mig syg hvis jeg kan mærke det er en slem en. Jeg har en halv times kørsel på en meget trafikeret vej, så jeg tør ikke rigtig tage afsted hvis jeg føler at det bliver slemt, for så strander jeg der midt i myldretiden.

 

Mine migræner er heldigvis reduceret fra 3-4 om ugen til 1-2 om måneden hvilket har stor betydning i forhold til samvittigheden over at melde sig syg, jeg hader at sygemelde mig, men jeg ved også at ved det mindste stress så vender de tilbage, så en god dialog med min chef har hjulpet med at holde dem nede.

 

mvh

mie


Med de fire skønne arabermuler <3

 

1 års ox hingsteplag sælges, ses min profil for flere oplysninger :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 mit liv med migræne
Forfatter: 
Dato:  17-07-2014 19:25

 

Når jeg får migræne melder jeg mig altid syg med det samme jeg kan mærke det komme, men jeg er heller aldrig i tvivl om hvornår det er migræne og hvornår det er hovedpine. Jeg kaster også rigtig meget op når jeg får et anfald hvilket gør at jeg simpelthen ikke vil byde min arbejdsgiver/kunder at komme på arbejde hvis der er risiko for at jeg gør det på arbejde. (Jeg arbejder med mad)

Jeg har altid haft migræne og kender efterhånden mig selv og min migræne så godt at jeg har 100 % styr på hvordan det føles også så godt at jeg ved hvad der tricker det - det er bare ikke altid jeg kan undgå situationer der udløser det.
Jeg er desværre hårdt ramt og mit hoved/migræne er utroligt sensitivt så jeg har i de sidste par år haft migræne op til 4 gange i ugen og næsten konstant hovedpine. Nu har jeg endeligt fundet en løsning med noget forbyggende medicin der virker for mig for det var næsten ikke til at holde ud, men jeg håber dog ikke jeg vil være afhængig af det resten af mit liv da jeg stadig er meget ung håber jeg at jeg med tiden vil vokse lidt fra det.

Jeg tror noget af den dårlige samvittighed mange migrænikere føler når de skal melde sig syge kommer af at mange mennesker særligt folk der ikke selv er migrænikere ved hvad det er og ligestiller det med almindelig hovedpine, hvilket det slet ikke er og jeg har ihvertfald svært ved at trænge igennem til folk og forklare dem at det på ingen måde er almindelig hovedpine.
Sådan har jeg ihvertfald selv haft det - at folk tænker jeg "bare" melder mig syg for lidt hovedpine, men det er slet ikke det der er galt.


Cecilie og damerne Esma og Polle
Når tårene over tabet bliver til smilet ved minderne.
carbello i hjertet.

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider