Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Det der med arbejde :(
Forfatter: 
Dato:  17-07-2014 16:36

HN, den evige trøste-tante :)

 

Må lige klage min nød, efter jeg nu står uden arbejde..

Havde et lille studiejob som piccoline, 1 gang om ugen så intet vildt. De sagde altid at de var så glade for mig, en af de ansatte sagde endda at jeg var den bedste de havde haft. Jeg snakkede godt med cheferne osv.

Det gik godt med forretningen, så de ville udvide. De spurgte for nogle måneder siden om jeg kunne komme flere gange om ugen, det kunne jeg ikke pga mit studie.

Nå, der går noget tid og tingene er fine, jeg når altid mine opgaver til tiden.

Får så fri til at tage på ferie med familien. Mens jeg er på ferie får jeg EN MAIL om at de desværre må opsige samarbejdet, da de har ansat en der kan arbejde mere.

 

En helt fair grund, men er det helt seriøst normalt at fyre nogen over mail? Når de er på ferie? Ved godt det bare er et studiejob, men blev faktisk lidt paf over det..

Og det var helt uden varsel, så nu står jeg så uden noget.

 

På mirakuløs via opdager en veninde et jobopslag på et sted der er studierelevant. De har mange til samtale! Men jeg kommer igennem og kommer derfor på prøve!

I en uge arbejder jeg derfor gratis - tager imod kunder, rydder op i butikken, samler papkasser, gør rent osv. Jeg stiller spørgsmål, er aktiv, gør ting af mig selv uden at blive bedt om det. Selvom jeg havde fri spurgte jeg altid om der var noget jeg kunne hjælpe med, inden jeg gik!

 

Dem der ejede stedet så jeg desværre stort set ikke, da de var ude på opgaver meget i den uge jeg var der.

Og har så i dag fået en mail om, at jeg ikke fik jobbet :(

Så de må åbenbart have haft flere på prøve end de havde brug for.

 

Er det det helt ude i hampen at være lidt bitter? :(

At jeg mister mit nuværende job uden varsel, men med god grund, er så hvad det er. Så har jeg arbejdet ulønnet i en uge uden resultat.

 

Ej men føler da slet ikke heldet er med mig lige nu :(

Og kan ikke betale mine udgifter uden studiejob. Jeg skal ikke have meget - lidt mere end en tudse efter skat, og så er jeg dækket.

 

Det eneste jeg kan tænke på er noget rengøringsjob min veninde nævnte, men det er sort, og er bange for at blive opdaget og få kæmpe bøder osv!

 

Synes det er nær umuligt at finde job i Valby/København, de Jobs jeg har haft er alle gennem netværk eller ved tilfældigheder.

 

Hvis nogen kender nogen, så må i gerne sige det!

 

ARGH jeg er sur, og ked af det :( håber i vil sende lidt god karma min vej.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  17-07-2014 17:09

Jeg har arbejdet som rengøringshjælp hos private uden problemer. Og nej, det er selvfølgelig ikke efter reglerne, men udover det har det været mit mest givende studiejob med flexible arbejdstider, hvor jeg har kunne være min egen chef.

Et opslag på DBA gav mig indtil flere job indenfor en uges tid.



0
0
Svar på denne tråd
 
 hephey
Forfatter: 
Dato:  17-07-2014 17:21

kan ikke sige så meget andet end øv hvor er du da uheldig med de arbejdsgivere...

 

jeg arbejder selv i føtex som studie job... og har lige afsluttet en tidsbegrænset ansættelse på sygeplejeskolen i vejle hvor jeg var studentermedhjælper


Carina Overgaard... Militaryrytter


Change the voices, in your head
Make them like you, instead


www.bricksite.com/ fredericiahesteklip

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øv hvor surt....
Forfatter: 
Dato:  17-07-2014 17:29

... det med at blive opsagt på mail i sin ferie er bare ikke i orden - heller ikke selv om årsagen er korrekt nok og det "kun" er et studiejob. Man skal behandle sine medarbejdere ordentligt!

Jeg har selv oplevet at blive opsagt pr telefon midt i en ferie - pga nedskæringer. Det var i øvrigt fra et fuldtidsjob under funktionærloven - og årsagen var nedskæringer. Jeg forstår opsigelsen (og er glad for at jeg røg i første runde frem for i de følgende to) - men metoden var ikke acceptabel!

 

 

Det med en uges prøvetid er vist ikke helt som det skal være. Det er vist lidt brugt i nogle brancer med en enkelt prøvevagt - men søreme da ikke en UGES arbejde uden løn. Det er ren udnyttelse!
(www.mx.dk/penge_erhverv/nyheder/ story/18858535)

 

Desværre kender jeg ikke nogen der mangler arbejdskraft lige nu - men jeg håber at du finder noget snart - og helst noget hvor du bliver behandlet ordentligt.


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se stævnekalenderen for forårets stævner og træningsdage.

Kom og vær med!!

3
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  17-07-2014 17:35

Mange tak for jeres kommentarer!

Supermarkeder søger tit, men synes ofte de kræver flere timer end jeg kan magte med studiet.

 

Og igen, rengøring er så smart.. For så vidt jeg forstår, så bestemmer man nogenlunde selv hvornår, så det kan passe med skema osv. Det synes jeg er tiltrækkende.

 

Vil måske prøve at smide et opslag op og se. Det er jo nok ikke mere end 6 timer om ugen jeg søger, skal bare have lidt eksta oven i SU'en så det kan løbe rundt.

 

Øv øv hvor surt at få sådan et opkald i sin ferie!! Men ja, det er da bedre at ryge i første omgang, end at sidde og være nervøs og så alligevel ryge i runde 3 :(


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hephey
Forfatter: 
Dato:  17-07-2014 17:43

altså ved os har vi f.eks. folk der arbejder på en 0 timers kontrakt. hvilket vil sige at de ikke har nogen timer på arbejdsplanen men mulighed for at tage timer når de passer dem, hvis der er ledige vagter (og det er der tit)

derudover har vi flere der har en hverdag i ugen, en 5-6 timer eller en weekend og mdr. eller lignende


Carina Overgaard... Militaryrytter


Change the voices, in your head
Make them like you, instead


www.bricksite.com/ fredericiahesteklip

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  17-07-2014 18:48

Carina, det lyder da som en god løsning. Er det i Føtex siger du? Og er den slags 0-timers stillinger noget de slår op, eller skal man aktivt bede om dem? :)

For har ikke hørt om den slags før eller det det slået op, men det lyder da som en ideel løsning! :)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hephey
Forfatter: 
Dato:  17-07-2014 18:54

det er i føtex.... ved os har vi ikke slået dem op med haft lidt flere til samtaler end vi skulle bruge, og så er nogen blevet tilbudt stilling med faste timer og nogen med 0 timer....

og så er der nogen som har arbejdet fast men pga. ændringer i deres private forhold og overgået til en 0 timers kontrakt...

 

så ville søge, og høre om muligheden for en 0 timers kontrakt. F.eks. i kasselinien er der ofte behov for ekstra hænder og ofte sygdom... :-)

 

Jeg er selv ansat i bistroen, men er oplært til bager, kasse, kiosk og delikatesse også....


Carina Overgaard... Militaryrytter


Change the voices, in your head
Make them like you, instead


www.bricksite.com/ fredericiahesteklip

0
0
Svar på denne tråd
 
 Arbejde
Forfatter: 
Dato:  17-07-2014 19:22

Rigtig øv måde at blive opsagt på :( Ikke alle arbejdsgivere opfører sig lige pænt..

 

Men det med en uge prøvetid - UDEN LØN!!! Det gør mig virkelig gal!!! Har da aldrig hørt om noget lignende???!! Det er helt sikkert imod reglerne, og ærlig talt, så vær du glad for at du ikke skal arbejde for de mennesker i fremtiden :(

 

Jeg har arbejdet som bartender i flere år (studiejob), og her havde nye altid en hel weekend (torsdag-lørdag) som prøvevagt. Der var aldrig flere folk på prøve end vi manglede, men desværre er ikke alle mennesker hurtige nok til at være bag en bar, så derfor var prøveweekenden nødvendig. Efter weekenden kunne begge parter så sige nej tak, hvis det ikke var gået som håbet.

MEN DE BLEV DA SØRME BETALT FOR DENNE PRØVEWEEKEND!!!

 

Hvis du boede i Herning omegnen ville jeg helt sikker anbefale MesseCenteret og Boxen :) Her er jeg ansat nu, som det der hedder freelancer. Man tager de vagter man har lyst til inde på nettet, så man kan selv bestemme hvor meget man vil arbejde. Til gengæld er der heller ikke lige meget arbejde hele året rundt (sommeren er meget stille), men det er et super studiejob :)


- Louise med den dejlige Lo'moone!

2
0
Svar på denne tråd
 
 12355353
Forfatter: 
Dato:  17-07-2014 21:27

Som de andre skriver - det er absolut ikke ok at arbejde uden løn. En prøveperiode er helt ok, men det er dælme til min. mindstelønnen. Jeg ville kontakte en fagforening.

Du er nok heller ikke dækket af forsikring, hvid du arbejder gratis.

 

Imens jeg læste var jeg ansat af et rengøringsfirma, hvor jeg gjorde rent på et større hotel her i byen. Det var jeg faktisk rigtig glad for. Mener min løn var omkring 125kr i timen og så med søndagstillæg (der fik jeg omkring 150-160kr time). I ferierne var der altid ekstra timer at få og ellers var jeg afløsere for firmaet div andre steder hvor de faste havde ferie. Det fungerede rigtig godt for mig og jeg nød faktisk at komme væk fra bøgerne og kunne røre mig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddd
Forfatter: 
Dato:  17-07-2014 21:37

Prøv dagligvare butikkerne.

 

Fx Netto.

 

Har selv været ansat og på et tidspunkt havde jeg 0 vagter og timer og nogle gange havde jeg 7 timer om ugen og andre gange 4 timer. Det var hvad der kunne lade sig gøre med min skole ved siden af og der var aldrig nogen problemer :)

 

I en periode stod jeg på 0 timer fordi jeg havde så travlt med eksamener og eksamens skrivning :)


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  17-07-2014 22:56

Hvad med Post Danmark? Enten som lørdagsafløser, det er ca. 7,5 time. Lønnen er dog ikke verdens højeste, men så følger der gratis motion med ;)

Ellers som tilkaldevikar, der er lønnen højere, men du er ikke garanteret nogle timer. Der ringer de hvis der er behov og så kan du selv sige ja eller nej.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Helt sikkert
Forfatter: 
Dato:  17-07-2014 23:23

kan helt sikkert anbefalde rengøring. nu havde jeg så godt nok det som hovedejob med 15 timer om ugen. Men er man morgenmenneske ja så er der gode penge at tjene der.

mit det ene job fik jeg over 200 kr i timen før kl 5 - mødte 4.30 til 7.30. super løn, nemt job (de er ligeglade med om man har lagt makeup eller har strithår, bare man laver det man skal)



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider