Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Anbefaling en god bog
Forfatter: 
Dato:  13-07-2014 15:14

Øv, jeg ville have tjekket en gammel af mine tråde fra bogforummet, men arkivet er tomt. Er alle vores gamle tråde mon gået tabt?

 

Men så må man jo prøve med en ny tråd.

 

Jeg er glad for bøger a la Harry Potter og Twilight, så hvad kan jeg læse, når jeg nu er færdig med disse to?

 

Kom også gerne med idéer til bøger i andre genre. Det må gerne være bøger, der virkelig fanger.



Mvh. Julie

---


Dansk Oldenborg Avl

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

 

Besøg min blog: http://a-teaholic.blogspot.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Anden genre
Forfatter: 
Dato:  13-07-2014 15:39

Jeg har aldrig læst Harry Potter (er vist for gammel ) ej heller Twilight hvor de par film, jeg har set, heller ikke fængede, igen nok alderen, der trykker, og at jeg ikke som så mange andre falder i svime over Robert Pattinson. Men nogle af mine yndlingsbøger er Marion Zimmer Bradleys Avalonserie. Og for nylig har jeg opdaget Diana Gabaldons Outlander bøger. Sidstnævnte kræver dog, at man ikke afskrækkes af engelsk eller murstensromaner.

Evt kan du bruge Goodreads til at se, hvad der anbefales til Twilight og Potterfans. Bare træls når de bøger, der foreslås ikke kan lånes i DK eller kun kan lånes på tysk , hvilket tit sker for mig.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Trådene flyttet
Forfatter: 
Dato:  13-07-2014 16:00

Nej, alle tråde er flyttet her til Hyggesnak under KULT.

 

Iøvrigt kan man blive for gammel til at læse Harry Potter? Det må da være psykisk. Jeg elsker at læse datterens udgaver af dem alle.

3
0
Svar på denne tråd
 
 for gammel
Forfatter: 
Dato:  13-07-2014 16:33

Jeg har ingen børn at bruge som undskyldning for at læse Harry Potter , men det kan da være de skal sættes på min i forvejen alt for lange liste på bibliotek.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hunger Games
Forfatter: 
Dato:  13-07-2014 16:39

Har du læst hunger games serien? ellers ville jeg kaste mig over den - den er så god :-)


3
0
Svar på denne tråd
 
 Børn som undskyldning
Forfatter: 
Dato:  13-07-2014 17:07

Jeg kan huske da min søster og jeg sneg os i biografen for at se Valhalla, ALLE andre havde små børn med. Så vi følte os ret udenfor.

 

Jeg er faktisk igang med at genlæse Harry Potter og er ved at være helt færdig, mangler knap 150 sider af Dødsregalierne.

2
0
Svar på denne tråd
 
 eventyr
Forfatter: 
Dato:  13-07-2014 17:33

Jeg vil anbefale serien om Dødens Port af Margaret Weiss og Tracy Hickman, serien om enhjørningen Aljan "Ildbringeren" skrevet af Meredith Ann Pierce, serien om Drizzt Do´urden "The Legend of Drizzt" skrevet af R.A. Salvatore eller serien om Cadderly Bonaduce "The Cleric Quintet" også skrevet af R.A. Salvatore. De sidste to kan vidst kun findes på engelsk.

 

Jeg er 34 og har ingen børn, men eventyr bliver man da forhåbentlig aldrig for gammel til

 


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

2
0
Svar på denne tråd
 
 woighowhg
Forfatter: 
Dato:  13-07-2014 17:49

Uh, jeg læser næsten udelukkende undgomdsbøger, fantasy og paranormal romance, så jeg har masser af forslag De er alle på dansk.

 

- The Hunger Games

- Shadow Falls-serien

- Nattens Hus-serien

- Hereafter-serien

- Soulfinders-serien (de er virkelig gode!)

- Udvælgelsen af Kiera Cass

- Fortabt af Jana Oliver

- Vampyrakademiet

- Halo-trilogien

 

Og hvis det må være lidt mere mørkt og voksent (aka med sexscener):

- True Blood bogserien

- Black Dagger Brotherhood-serien

2
0
Svar på denne tråd
 
 Dødens instrumenter
Forfatter: 
Dato:  13-07-2014 18:15

Jeg kan varmt anbefale Dødens instrumenter af Cassandra Clare

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  13-07-2014 18:25

Jeg læser slet ikke Harry Potter o. lign. de bøger fanger mig på ingen måde. Tilgengæld læser jeg rigtig mange andre genre. Vil pt. helst have nogle hvor jeg ikke skal forholde mig til så meget når jeg læser, det skal bare være ren afslapning

 

Cecelia Ahern og Jill Mansell synes jeg er super gode bøger, det er chick lit, virkelige underholdende og sjove bøger, de er meget neme at læse både på engelsk og dansk. Specielt "Cleo og kærligheden" af Jill Mansell kan anbefales

 

Ellers kan jeg anbefale "Exit Hells Angels", "Kronvidnet", og "Fra rocker til bedemand". Alle bøger om samme emne, med samme personer. Jeg er meget interesseret i andre menneskers liv og tankegang (måske derfor jeg vil læse til psykolog ) og efter at have læst disse tre bøger i streg og fået forskellige forklaringer på samme situationer er min nysgerrighed kun blevet større

 

Pt. er jeg igang med "Kun hvis du har lyst". En meget hård selvbiografi om forholdet mellem en pige og en mand, hvor man får den anden side af pædofilien. Altså hvorfor børn stadig vil ofre sig for ham/hende der misbruger og udnytter barnet.

 

Uden uddybende forklaringer kan jeg nævne :

 

Sleiman

En kvindes pris

Jeg finder dig

Samme dag næste år

Mr. Tourette og mig - Pelle Sandstrak

Langt nede - Nick Hornby

No regrets - Stig Tøfting

 

Uhh, jeg kunne blive ved og ved med andre bøger, jeg eeeelsker at læse men må nok hellere stoppe inden indlægget bliver alt for langt

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  13-07-2014 18:44

Hvis du er vild med Twilight, så skal du læse:

 

- The Hunger Games

og

- Divergent

 

Begge serier har tre bøger i hver og de er slugt på ingen tid (Det var de i hvert fald hos mig) :D

 

Udover det kan du jo også se filmene ;)


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

1
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddd
Forfatter: 
Dato:  13-07-2014 18:47

Jeg glemte at nævne The Host. Også skrevet af Stephanie Meyer som også har skrevet Twilight. Den er altså også rigtig god (men speciel). Den fåes endda også på film.

 

Jeg vil i dette tilfælde dog anbefale dig at se filmen først og læse bogen bagefter da bogen ellers kan være enormt forvirrende i starten.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-07-2014 19:34

Ej hvor er I bare gode :-) Og tak for fiffet til at finde de gamle indlæg :-) Det må jeg prøve efter kl. 23 i aften, for det indlæg jeg skrev, hvor jeg også fik en masse gode tips er vist et år eller to gammelt.

 

Jeg vil notere mig, de bøger I kommer med, men især Hunger Games lyder som en god ide. Jeg har nemlig endnu ikke set filmene, så jeg kender ikke historien.

 

Nu fandt jeg lige ud af at En flænge i himlen / The fault in our stars, hvis film der er en tråd om herinde, var billig på iBooks, så nu har jeg købt den (havde nogle penge jeg alligevel skulle bruge på min apple konto), og så tror jeg, jeg vil prøve at finde Hunger Games på biblioteket :-)

 

Tak for jeres mange idéer, fortsæt endelig, hvis I har flere.



Mvh. Julie

---


Dansk Oldenborg Avl

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

 

Besøg min blog: http://a-teaholic.blogspot.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  13-07-2014 20:15

Harry Potter bliver man aldrig for gammel til. Og jeg har ingen børn at undskylde med Jeg har lige genlæst hele serien for gu' ve' hvilken gang. Blev færdig i aftes med de sidste 200 sider (Som helst skal læses på een gang for at få alle nuancerne og forklaringerne med)

 

Ellers er jeg glad for Jordens børn (Oxo kaldet Hulebjørnens klan)

 

Jeg elsker mine bøger af Dick Francis: Gode krimier i og omkring den engelske væddeløbverden. Men intet krav om interesse for heste eller væddeløb.

 

Og, som nævnt i en anden tråd, så er jeg rigtig glad for Gerald Durrell, som har skrevet nogen rigtig gode og meget morsomme anekdoter om sin barndom i Grækenland og hans oplevelser med alle slags dyr. Det var de bøger der lagde den økonomiske grund til den ZOO han byggede på Jersey.

Bogen "Skovturen" er en novellesamling. Meget meget morsom, og den sidste historie er den mest uhyggelige fortælling jeg nogensinde har læst


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 En god bog
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 19:09

Af de mere børneagtige bøger så er vampire diaries gode.

 

Af af de lidt mindre teenagtige kan jeg anbefale true blod serien, Blackdagger brotherhood serien, evt. fifty shades (total fordummende, men fin hjernedød underholdning). Fælles for dem alle er at de er virkelig dårligt oversat, så nap dem på engelsk.

 

Harry Potter er altså bare nogle skønne bøger, dem kunne jeg sagtens finde på at genlæse.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Når du er til
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 19:54

Harry Potter (og nej man bliver aldrig for gammel til dem, her læser manden dem pt for 5-6 gang) og Twillight, så vil jeg foreslå Percy Jackson serien, der er 5 bøger i den originale serie (og de 2 første er filmatiseret) og 4 i den fortsættende serie (der kommer vist 1 mere)


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina og Josephina og guldhesten Fanta

 

 

 


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 22:05

Bartimæus trilogien!!
-der er så godt nok kommet en mere som er historien før selve serien.



..... .............LOUISE.

Hále Bob & Perle de Phantomic

0
0
Svar på denne tråd
 
 trådstarter....
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 22:28

Ikke fiktion, men en sandfærdig historie...

 

Piper Kerman, Orange er det nye Sort, Mit år i kvindefængsel.

 

Værd at læse....

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spændende....
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 22:47

Jeg er vild med "The hollows serien" 3 bøger af Kim Harrison - vampyrer, hekse, alfer og feer på en spændende krimi humoristisk måde :-)

 

The black dagger brotherhood serien er jeg også glad for.

 

Og så er Anne Rice's 3 bøger om Mayfairheksene - heksetimen, Lasher og Taltos - lige så gode og endnu mere spændende end En vampyrs bekendelser :-)

 

Skal man lidt væk fra det overnaturlige, så er Lindsey Davis serie med Privatdedektiven Dideus Falco under romerriget både spændende plot, og vældig humoristisk også :-)

 

Mvh charlotte - 42 år og elsker bøger med det overnaturlige og sjove :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 har nogle forfattere som bare skal læses
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 23:08

jeg har mest nogle forfattere som jeg bare SKAL læse. og det er bla Dan brown (den nyeste er dog lige langtrukkend i forhold til de andre bøger - har dog læst alle hans bøger min 3 gange), Karin Slaghter (skriver virkelig gode bøger, med mord mm)

Sara Blædel (også krimier, som fanger når man først begynder) Danielle steel (hun skriver virkelig mange gode bøger)

og så Mary Higgins Clark (også krimier som er gode).

Sidney Sheldon skriver også en del gode krimibøger

 

jeg køber utrolig mange bøger (altså rigtig bøger) og disse forfattere har jeg rigtig mange bøger af.Er mest til spændende bøger hvor man virkelig kan blive fanget af spændingen.

og så lige en imellem falder jeg lige over en danielle steel bog som bare skal læses. det er lidt mere sødt

 



0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-07-2014 07:13

Hvor er det fedt, at I kommer med så mange forskellige anbefalinger :-) Tusinde tak for det. Jeg har virkelig savnet at læse bøger, så det er dejligt nu at komme i gang igen.

 

Og det bliver en dejlig lang liste, jeg snart kan printe ud og hænge på køleskabet til fremtidig inspiration :-)



Mvh. Julie

---


Dansk Oldenborg Avl

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

 

Besøg min blog: http://a-teaholic.blogspot.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  17-07-2014 07:49

En god tibg at være obs på et at Bog&Ide en gang om året, mener det er i februar, holder et mega udsalg. Der er virkelig mange penge at spare på mange bøger.

Når man som jeg snildt kan læse to bøger på en uge, kan 2-300,- pr. bog pludselig mærkes. Derfor smutter jeg altid forbi udsalget pg forsyner mig til flere måneder ud i fremtiden. Sidst kom jeg hjem med ni bæger for under 300. Så har du også altid noget du kan gå igang med derhjemme :)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-07-2014 07:59

Hendeselv 1: Tak for tippet :-) Det vil jeg huske til februar. Lige nu bor jeg i Tyrkiet, så jeg køber bøgerne over iBooks, men dem, der er dyrere, venter jeg med, og så vil jeg låne dem på biblioteket, når jeg er tilbage i Danmark om en måneds tid.



Mvh. Julie

---


Dansk Oldenborg Avl

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

 

Besøg min blog: http://a-teaholic.blogspot.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-07-2014 09:13

hvis du kan lide harry potter og twilight serien.

 

så vil du også kunne lide percy jackson serien den er sen samme sjanger så dem kan jeg varmt anbefalde.

 

men hvis du kan læse engelsk og kan forstå dem vil jeg varmt anbefalde at du læser de bøger på engelsk da der går meget tabt i oversættelsen til dansk, jeg ville også anbefalde du læser harry potter på engelsk også twilight.


det er modtageren der bestemmer budskabet!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kan også
Forfatter: 
Dato:  17-07-2014 15:47
kun anbefale Cassandra Clares bøger(læs dem på engelsk, de er billigere). Jeg har læst både The Mortals Intruments og The Infernal Devices(som foregår før MI og er ret vigtig i forhold til de sidste to bøger). Overvejer om jeg når den første kommer til næste år skal læse The Dark Artifices, bare for at se hvordan det kommer til at gå Emma og Julian.

En anden bogserie som også er i fantasygenren er D.J. MacHales Pendragon-serie. Den er(synes jeg selv) liiiidt tung i starten, men der sker bare så meget og historien bliver bare bedre og bedre. Der er 10 bøger, så der er til en del tid. Den strækker sig over 5 år mener jeg, så man følger en del karakterer og hvordan de udvikler sig.

Camilse

 

Hey, tjek lige min blog og følg med i mit hundeliv :D

camilse2.wordpress.com

0
0
Svar på denne tråd
 
 2tgegdga
Forfatter: 
Dato:  17-07-2014 15:58

Saxo.com har lige nu minimum 30% rabat hvis man klikker ind på deres side via det billede de har delt på facebook. Det kører til i morgen klokken 9:30.

 

Jeg købte 8 bøger, alle engelsk, og gav 545 kr - det er da billigt!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bøger i andre
Forfatter: 
Dato:  17-07-2014 16:29

genrer: Jeg har for nylig læst "I am Malala" om pigen i Pakistan, som blev skudt i ansigtet af Taleban, fordi hun og hendes far er fortalere for, at piger må gå i skole. Den var gribende og meget aktuel.

Samme himmelstrøg, men et andet fokus er der i Anne-Cathrine Riebnitskys to romaner Den stjålne vej og Forbandede yngel (førstnævnte foregår i Afghanistan og sidstnævnte er skrevet som en barndomsfortælling af en dansk soldat i Afghanistan). De er meget letlæselige, og hun forstår virkelig at krybe under huden på sine karakterer.

Og nå ja - hvis du ikke har læst Khaled Hosseini (The Kite Runner, A Thousand Splendid Suns og And The Mountains Echoed), så gør det i en ruf! Han er sindsygt dygtig. Igen om Afghanistan.

 

Ellers er en af mine yndlingsforfattere japanske Haruki Murakami. Der sker overnaturlige ting i hans bøger, men først og fremmest handler de om mennesker - og han skriver på en blandet asiatisk/vestlig måde, som er helt fortryllende.

 

Jeg lader mig tit inspirere af den ene bog, som så tager den næste i samme genre, og så skifter jeg, hvis noget bliver for tungt - f.eks. var jeg nødt til at læse de lette humoristiske Jonas Jonasson-romaner (Den 100-årige... og Analfabeten) tidligere på året, fordi jeg kom til at læse We Need to Talk About Kevin af Lionel Shriver (en fiktiv, men MEGET hård og rørende fortælling om en mors oplevelser med sin søn, som bliver high school shooter som teenager) - den satte sig i hele kroppen (som gode bøger skal!), så jeg var nødt til at læse noget mere "behageligt" bagefter.

 

Fantasy-bøger kan jeg ikke hjælpe med - det er ikke lige mig


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  17-07-2014 22:29

Jeg må være en af de sære mennesker, som elsker Harry Potter men ikke kan lide Twilight :P
folk sætter tit de to serier sammen fordi de begge er fantasy, men for mig er de meget, meget forskellige.

Nå. Hvis du er til fantasy må jeg varmt anbefale Game of Thrones :) nok den bedste serie jeg nogensinde har set, og bøgerne er endnu bedre. Haps! Dejligt med fantasy som er til voksne.

Jeg har lige læst Mona, en fed thriller omComputervirus der kommer ind i mennekser.. Den er altså god, ved godt den lyder lidt underlig :)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bøger...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2014 23:16

Ja Game of Trones er en fantastisk serie. Bare surt den næste bog har været så længe under vejs. Håber snart at han får den skrevet færdig.

 

Hvis is man vil have billige bøger på engelsk, så skal de ikke købes i Danmark. Prøv http://www.amazon.co.uk

 

taler vi mere seriøse bøger,så kan jeg varmt anbefale Jodi Picoult. F.eks. my Sisters Keeper. Det er en bog man aldrig glemmer og som virkelig giver stof til eftertanke. Hvilket er generelt for hendes bøger. Jeg har ikke læst dem alle, men en god del.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-07-2014 09:24

... jeg synes ikke fantasy skal læses på dansk.

Det er simpelthen synd for genren. Ofte går der så meget "mellem linjerne" tabt i oversættelserne, og det er ekstremt svært at oversætte godt.

 

Harry Potter er oversat rimeligt.

.. Twilight har jeg aldrig læst på dansk, men jeg har kun læst dem 1 gang. Tror næppe det bliver en gentager.

Der er så meget bedre fantasy derude - men man skal på jagt på engelsk.

 

Harry Potter er jo en af de største klassikere i nyere tid.

 

 

Jeg har selv læst;

- Harry Potter

- Twilight (ikke en gang til)

- Divergent (WOW!)

- Hunger Games (3'eren bryder jeg mig ikke rigtigt om - men de 2 andre er ganske udmærkede).

- Eragon (The Inheritence Cycle); Elsker dem!

 

Jeg har ikke læst nogen af dem på dansk - eller nogen intentioner om det.

 

 

Hvis man skal bevæge sig lidt væk fra fantasy genren, så er de danske krimier også ret gode. Det samme gælder en hel del af de svenske.

Dan Brown er også et MUST read.

 

Ken Follet - han skriver godt, men de er ret lange.

Mit næste projekt er at de skal læses på engelsk - som er orignal sproget.

 

Thirteen Reasons Why - på dansk; "Døde piger lyver ikke"

- WOW.

 

Månens Mørke Side - Nora Roberts

 

Så er der forfatteren som Paulo Coelho.

Hans citater imponerer mig gang på gang - de er orignalt på spansk.

Jeg har kun kendskab til "Veronia beslutter sig for at dø", men man kan jo også nævne "Alkymisten" - som skulle være ret tankevækkende

 

Hosseni; "Drageløberen", "Og bjergene gav genlyd" og en del andre. Er en forfatter der virkelig sætter tanker i gang.

 

 

... jeg har læst en del forskelligt, og jeg læser meget forskelligt. Det handler om hvad der tiltaler mig.

- jeg har det lige sådan med musik og film - det skal ramme et eller andet i mig.



 

0
0
Svar på denne tråd
 
 goodreads
Forfatter: 
Dato:  18-07-2014 10:49

Jeg fandt denne liste på goodreads www.goodreads.com/list/show/ 559.What_To_Read_After...ry_Potter. Og hvis du klikker på explore-listopia og søger på Twilight kommer der også masser af lister frem.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  18-07-2014 19:09

Vedr Harry Potter: Jeg har mødt en del der er gået i stå i første bind. Og jeg må tilstå bog 1 og 2 er lidt barnlige. A la Enid Blytons "De 5 " bøger, hvor børnene har alle svarene og de voksne er lidt dumme.

 

Men derefter bliver de mere og mere intense, og Rowling holder sig absolut ikke tilbage for at slå både helte og ikke-helte ihjel.


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hov ja, vil
Forfatter: 
Dato:  18-07-2014 19:52

da lige anbefale Rowlings "voksen"roman, A Casual Vacancy. Det er en stærk bog - jeg håber, at hun skriver mere i den stil. Jeg havde ikke de store forventninger til bogen, da jeg ikke kan se fidusen i Harry Potter (sorry ), men hun er virkeligt en dygtig historiefortæller, det må man give hende.


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 bøger...
Forfatter: 
Dato:  18-07-2014 20:48

Jeg kan bestemt anbefale Naomi Novik's serie om Temeraire. Jeg køber dem på engelsk via amazon. Synes tanken om drager som luftvåben i stedet for fly er et rigtig fedt twist:-)

 

ellers er der:

'Hunger games' serien

'True blood' serien

 

Af en anden type kunne det være:

Serien om Arn (Tempelridderen osv.) eller

'Dinas bog' serie i 3 bind

 

ellers er forfattere som Wilbur Smith, Jussi Adler, Lisa Marklund, og Dan Brown altid på min hitliste


Mvh Maria




0
0
Svar på denne tråd
 
 Gode bøger
Forfatter: 
Dato:  18-07-2014 22:18

Ja jeg læser heller ikke fantasy på dansk. De mister så meget i oversættelsen. Dog læser jeg faktisk meget sjældent på dansk i det hele taget. Bøgerne er billigere købt hjem fra England, man skal ikke vente på at de bliver oversat, man mister ikke alle de sproglige nuancer i oversættelsen. Faktisk er jeg utroligt dårlig til danske forfattere, læser bare ikke på dansk. Kan ikke med de priser på bøger. Ja vi har biblioteker og jeg forsøger at blive bedre til at bruge dem, men er altså bare glad for at have mine egne bøger.

 

Ken Follets Pillars og the Earth er en rigtig god bog. Den er meget lang men virkelig god.

 

Kan også anbefale havets katedral og the hand of Fatima. Fantastiske bøger af en spansk forfatter. Den første har jeg læst oversat til dansk, den anden til engelsk. Begge gode bøger og oversættelser.

 

I fantasy genren kan jeg tilføje the Golden compass trilogien. Den er også rigtig god.

 

Af af de mere historiske bøger er jeg glad for Antony Beavor, der har skrevet blandt andet D-Day og Stalingrad.

Og the Kindly Ones, der er en fiktiv roman, men gennemgår hele WWII set fra en SS officers synsvinkel.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Naomi Novik
Forfatter: 
Dato:  18-07-2014 22:26

Naomi Noviks serie om Temeraire. Jeg køber den på Amazon, tror ikke den er oversat :-)


Mvh Maria




0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-07-2014 08:15

Hvor er det fedt, I bliver ved med at komme med guldkorn :-) Tusinde tak!



Mvh. Julie

---


Dansk Oldenborg Avl

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

 

Besøg min blog: http://a-teaholic.blogspot.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 sygt sammentræf!
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 08:42
Ved godt det er en ældre tråd, men faldt netop over den og hendeselv1 - det er helt skørt som din bogliste ligner min! Har tit tænkt at jeg virkelig har en blandet smag i bøger, og derfor synes jeg det er et fuldstændig vildt sammentræf at vi 2 har læst nærmest fuldstændig de samme bøger, hehe..

- alt godt, Nicoline :)

 

Be*you*tiful

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 19:59

Helt i orden at bringe tråden frem igen :-) Man kan jo altid bruge ny inspiration, og måske der er nogen, der har nye inputs til listen?

 

Jeg har fået læst en masse, siden jeg oprettede tråden. Er bl.a. begyndt at læse bøger gennem Mofibo på iPaden.

 

Jeg vil rigtig gerne igang med Hunger Games snart, men kan ikke finde den på Mofibo eller iBooks, så jeg vil prøve at reservere dem på biblioteket :-)



Mvh. Julie

---


Dansk Oldenborg Avl

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

 

Besøg min blog: http://a-teaholic.blogspot.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Amazon
Forfatter: 
Dato:  20-09-2014 09:34

Hvis du vil læse på engelsk, så kan du på din iPad downloade amazons kindle app. Der får du adgang til atkøbe nærmest alle bøger.

 

De har også gratis bøger, men det er bøger hvor ophavsretten er udløbet. Hvilket vil sige at de er meget gamle. Jeg læste Jane Austens Pride and Prejudice. Fantastisk bog, der varmt kan anbefales.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nico-pigen
Forfatter: 
Dato:  20-09-2014 09:40

Det er faktisk lidt skræmmende, og alligevel betryggende. Så er jeg ikke den eneste der har en ekstrem bred og underlig smag i bøger :D

 

Må jeg høre din liste? Måske man kunne blive inspireret ;)


Du vinder ikke sølv, men taber guld...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvid du kan lide Harry Potter
Forfatter: 
Dato:  20-09-2014 10:41

Skulle du prøve at læse Philip Pullmans triologi, Det gyldne Kompas, Skyggernes Kniv og Ravkikkerten (de er filmatiseret, men bøgerne er helt anderledes gode).

 

Jeg kender ikke til hans forfatterskab som sådan, men det kan jo være han har skrevet andre bøger i samme genre.



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kan anbefale..
Forfatter: 
Dato:  20-09-2014 11:43

Hvis man er tosset med Twillight, og evt. Fifthy Shades kan

The Black Dagger Brotherhood anbefales!

 

Ikke så sukkersødt og lyserødt som Twillight og med en del mere erotik. Jeg synes det er en fed bog serie!

 



They tell us everything's alright, and we just go along. How can we sleep at night, when something's clearly wrong?

0
0
Svar på denne tråd
 
 min liste
Forfatter: 
Dato:  20-09-2014 18:23
Det har du ret i Julie 😊
Hendeselv1: ja jeg synes simpelthen det er så pudsigt!
Ligesom dig har jeg læst og synes vildt godt om:
Cleo og Kærligheden
En kvindes pris
Kun hvis du har lyst (ikke helt så vild med den som de andre. Blir så irriteret på både Peter og Margots far, hehe)
Og så er jeg heller ik overhovedet Harry Potter fan.. 🙈
Ligesom du kan jeg os nogle gange godt li at læse uden at sku tænke for meget over det, og i den forbindelse har jeg læst "hvem er jeg" af Sophia Kinsella og "Stor pige" vistnok af Danielle Steele som jeg os sys er super gode og hyggelige :)
"Gode Venner" af Maeve Binchy, som jeg tror jeg efterhånden har læst 3 gange, elsker den bog! :)
Fifty Shades serien har jeg også læst og synes faktisk rigtig godt om dem, bortset fra et sted hvor jeg sys det kører meget i samme rille..
"Drengen i kufferten" virkelig god og spændende
Gitte Nielsens selvbiografi (kan se du os har et par selvbiografier på din liste) ;)
"De 3 Weissmanns fra Westport"

Er netop igang med sidste bog af 4 af Kristina Ohlsson. Det er en krimiserie og de første 3 bøger fløj jeg bare igennem, super spændende!

Tror jeg efter denne bog vil prøve en af dine! Måske Exit Hells Angeles. Spændende om jeg blir lige så fascineret af dem :)



- alt godt, Nicoline :)

 

Be*you*tiful

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nicoline
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 11:18

Ihh, så kom der noget ny inspiration til nyindkøb af bøger til miiiiig

 

Gitte Nielsen har allrede læst Og Fifty Shades blev slugt på ingen tid - hvilket fører mig til Cross Fire serien. Samme stil som FS, ikke ligeså god, men de fanger også bare en


Du vinder ikke sølv, men taber guld...

0
0
Svar på denne tråd
 
 krimier..
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 15:17

 

Hej

 

Hvis du er til krimier/Thriller så kan Jo Nesbos og Lars Keplers bøger også anbefales

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hunger Games
Forfatter: 
Dato:  27-09-2014 09:41

Hvad er det fantasiske med Hunger Games? Børn der skal slå hinanden ihjel for at underholde voksne


0
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  27-09-2014 13:24

Jeg læser mest fagbøger for hyggens skyld (?) så hvis jeg må tillade mig at anbefale en om heste så bliver det:

The Nature of Horses af Stephen Budiansky, hvis man er til noget der er lidt mere go'daw i end Lær at ride med Tina Lund!


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider