Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 cirkus og zoo...
Forfatter: 
Dato:  12-07-2014 16:20

Hvad er jeres holdning til cirkus og zoo...ifht. dyr og velfærd ?

 

Min holdning er, at jeg aldrig besøger nogen af delene.

 

Hvis og såfremt, at man ønsker, at se dyrene, skal det foregå i deres hjem-egn og deres egen natulige element.

 

Læste forleden, at elefanter ikke længere må optræde i cirkus, dejligt.

 

Ved godt, at dette lyder dobbel-moralsk, dvs. har selv hest i "bur" (boks og fold).

 

Men er bare ikke tilhænger, af cirkus og zoo...

 

Tænker, at hvis man vil se vilde dyr, må man rejse til deres områder (safari-naturparker) hvor afstandene er mega-store og dyrene kan bevæge sig frit omkring.

 

5
3
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  12-07-2014 17:46

Hvorfor har en elefant mere ret til frihed end en hest eller en mink for den sags skyld?

 

Er ikke fan af, at dyrene inddeles efter cuteness faktor.


Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

11
3
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  12-07-2014 17:53

Jeg håber at vi kan holde denne snak på det pæne plan, og med hensyn til de forskellige meninger.

 

MIN holdning til cirkus: Jeg syntes det er fint at elefanter ikke må optræde mere på dansk grund. Og at rovdyr osv blev forbudt for mange år siden.

 

MIN mening på ZOO: Efter at ha' læst en hel del bøger skrevet af Bent Jørgensen (Tidligere direktør i ZOO i Kbh) Og Gerald Durrell (Een af de første pionerer indenfor den moderne Zoo) så går jeg absolut ind for zoologiske haver (Vel at mærke de seriøse)

 

Jeg husker godt i 70'erne da mine forældre tog mig med i Kbh's zoologiske have: De bitte små mørke rovdyr-burer. De sterile abegrotter. orangutang der aldrig så himlem og frisk luft osv.

Og alt er ikke helt ok endnu, men de er godt på vej.

 

Den moderne Zoo handler både om at give almene mennesker en størrere forståelse for naturens mangfoldighed, undervise børn omdyr og deres natur, og oplyse om hvordan Verden ser ud og dens mangfoldighed.

Og så handler det oxo om at lave yngle grupper og passe på genpuljerne. Mange truede dyr har familie i forskellige zoo's, og dem prøver den moderne Zoo at lave seriøst avl på, så man måske i fremtiden kan sende de, engang truede, dyrearte TILBAGE til naturen og deres naturlige habitat. Hvilket faktisk er sket.


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

43
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  12-07-2014 20:48

Er helt enig med praxis. Bedre kan det ikke siges.


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

4
0
Svar på denne tråd
 
 tadadadada
Forfatter: 
Dato:  12-07-2014 21:18

jaaa det kan vist ikke siges bedre end hvad Pernille skrev ...

 

 

så længe dyrene har det godt, så har jeg det ok med det, om det er elefanter, heste, aber, grise eller andet ...

 

Og vi må jo mene at dyr godt kan have det ok, ude af deres naturlig habitat og deres naturlige være måder, ellers villle så mange af os ikke have hest, hund, kat, kanin med mere


Søges : Kieffer gladiator remme; max 300 kr.

 

Just because I don't care doesn't mean I don't understand.

5
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxx....
Forfatter: 
Dato:  12-07-2014 21:34

hundiversitetet:

I min terminologi er der ikke forskel på dyr og deres ret til frihed, men man skal starte et sted, dvs. elefanter har fået deres frihed ifa. at ikke bruges i cirkus.

 

praxis:

mht. udsætning af dyr i deres naturlige element fra zoo, har jeg ikke hørt om, men vil undersøge det nærmere, såfremt at det er tilfældet, er det super fint.

(håber lige som dig, at debatten holdes på et pænt plan)

 

Var for mange år siden i Sea World i Californien, at se spækhuggere i fangeskab, var så absolut ikke noget kønt syn, stakkels dyr.

 

Undrer mig ikke over, at de store dyr fra tid til anden går amok, det må være stressende for dem, at være spærret inde, i et for lille område kontra deres naturlige element, deres instinkt er jo at være på farten over store områder.

4
1
Svar på denne tråd
 
 Well....
Forfatter: 
Dato:  12-07-2014 21:47

Jeg er imod udstilling af dyr, der ikke giver nogen viden med sig.

 

Som f.eks cirkus, SeaWorld, og andre parker, hvor dyr skal lave tricks. Skal dyr udstilles, skal det efter min mening være på en basis, hvor man lærer noget, og tager sin nye viden til sig.

 

Et cirkus fortæller dig intet om f.eks elefanters adfærd, som f.eks KBH Zoo gør.

 


I live in a House,But I'm home IN THE SADDLE

9
0
Svar på denne tråd
 
 eks.....
Forfatter: 
Dato:  12-07-2014 22:14
2
0
Svar på denne tråd
 
 Ac carat
Forfatter: 
Dato:  12-07-2014 23:23

Nu du nævner seaworld, så gør de jo faktisk rigtig meget i forskning omkring dyrene, redning af dyr osv.. Deres shows er for at gøre folk opmærksomme på disse dyr..


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina og Josephina og guldhesten Fanta

 

 

 


 

0
8
Svar på denne tråd
 
 gizmomis (Signe Larsen)
Forfatter: 
Dato:  12-07-2014 23:53

Hvis du mener, at disse shows er til, for at gøre mennesker obs. på div. dyr.

Så har de godt nok fejlet, dvs. skal det enkle dyr betale prisen ?

 

Der må være andre måder, at gøre verden obs på manglende dyrevelfærd på, end at vise dyr i bur...?

 

Dvs. fortæl og vis dyr i deres rette element.

 

(at se en spækhugger i fangenskab i californien, gjorde mig ikke klogere på deres adfærd, tværtimod, det var Free Willy hele vejen, gid jeg kunne slippe den fri....)

6
0
Svar på denne tråd
 
 Well....l
Forfatter: 
Dato:  13-07-2014 00:20

Gizmomis: Har du set dokumentaren Blackfish? For så skulle du - den giver et ret godt indblik i, hvordan de både behandler deres dyr samt manipulerer med deres ansatte.

 

De fejlinformere med vilje omkring alder og adfærd for at dække over dødsfald og bøjede rygfinner.

 

Deres shows viser intet omkring en spækhuggers adfærd - det skulle lige være, hvordan man kan få dem til at lege cirkusklovne ved at sulte dem...


I live in a House,But I'm home IN THE SADDLE

9
0
Svar på denne tråd
 
 Svar.....
Forfatter: 
Dato:  13-07-2014 10:26

000: Nu har rigtig mange mennesker bare meget nemmere ved at forholde sig til ting de ser foran sig.. Om det er rigtig eller forkert kan jo altid diskuteres men det er nu engang fakta..

De gør som sagt meget i forskning (lige som mange zoo gør det) samt redder syge og skadede dyr og hjælper dyr i naturen, men det kræver penge og opmærksomhed og de ting kommer ind gennem parker og shows...

 

ac carat: Nu kan man jo ikke tage en film, lavet af folk der er imod det filmen omhandler og se det som det endegyldigt sandhed.. Eller jo det kan man selvfølgelig, men det giver et ret unuanceret syn..

Tvivler på at dyrene sultes, har set showene flere gange og de trænes tydeligt med klikker og godbidder.. Og har oplevet dyr der ikke lige havde lyst, jamen så fik de lov at slippe..

Men ens indstilling til ting påvirker ofte de ting man ser, uanset om man er positiv eller negativ er mennesket sjældent upartisk


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina og Josephina og guldhesten Fanta

 

 

 


 

1
7
Svar på denne tråd
 
 Den anden side
Forfatter: 
Dato:  13-07-2014 10:40

Bare for at vise den anden side af sagen sea worlds svar på "blackfish" seaworld.com/en/truth/truth-about- blackfish/


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina og Josephina og guldhesten Fanta

 

 

 


 

0
4
Svar på denne tråd
 
 Well....l
Forfatter: 
Dato:  13-07-2014 10:54

Ikke desto mindre bliver der i filmen skrevet, at Sea World ikke ville være med som modpart i dokumentaren. Jeg tager heller ikke alt med, for det er propaganda, MEN! Ikke desto mindre er historierne omkring angrebene på både hvaler og mennesker sande. Der findes andre dokumentarer omkring dem, og Sea World har ændret forklaring om Dawns død mange gange.

 


I live in a House,But I'm home IN THE SADDLE

6
0
Svar på denne tråd
 
 Seaworld
Forfatter: 
Dato:  13-07-2014 11:09

Hvis man bare satte sig en lille bitte smule ind i spækhuggerens adfærd (og ikke udfra hvad Seaworld vil have folk til at tro) så ville man også vide at disse dyr på ingen måde høre hjemme i en mikroskopisk betontank!
Spækhuggere har tættere familiebånd end mennesker og holder sammen stortset hele livet igennem. Hos Seaworld flytter de rundt på dyrene, sætter dem sammen med andre arter af spækhugger, andre familier, og tager ungerne fra deres mødre, for at flytte dem hen hvor det nu passer bedre og hvor de kan tjene flere penge.
Spækhuggeren er aktive dyr, og bevæger sig også når de "sover". Det er ekstremt sjældent du ser dem hænge i overfladen som de gør i Seaworld, det er pga. kedsomhed og depression.
Stakkels stakkels dyr. Hvis Seaworld bare holdt lidt af dyrene ville de gå i front, og lave seapens til dem, i håb om senere at kunne slippe nogle af dem fri. Så ville de få en smule respekt, men som det er nu handler det ene og alene om hvor mange penge de kan skrabe sammen!


Normal adfærd? I think NOT!!! jo for spækhuggere i Seaworld måske?

www.youtube.com/ watch?list=UUS2dCFfxm_...bQWwrC34D8

:( hvis ikke man kan se at der er noget helt galt....
www.youtube.com/watch?v=VL8fZXLA1Gs




:P Mvh. Christina :P

15
0
Svar på denne tråd
 
 spækhuggere
Forfatter: 
Dato:  13-07-2014 11:13

og nej den Kalia er IKKE "strandet"! hun kan sagtens komme ned hvis hun ville. Men det slår helt klik for hende i den video :( Det er virkelig sørgeligt at se så intelligente dyr blive misbrugt for penge :(




:P Mvh. Christina :P

5
0
Svar på denne tråd
 
 Dokumentar
Forfatter: 
Dato:  13-07-2014 11:46


A fall from freedom

Lige et link til en god dokumentar. Hvis man stadig, efter at have set den, mener at Seaworld og andre lignende parker gør det rigtige, ja undskyld mig, men så har man s** ikke noget hjerte!




:P Mvh. Christina :P

3
0
Svar på denne tråd
 
 A Fall from freedom
Forfatter: 
Dato:  13-07-2014 11:48

hov dokumentaren starter lidt inde, så man skal nok lige "spole" den tilbage hvis man vil se den fra starten ;)
Men den er absolut værd at bruge tid på :)




:P Mvh. Christina :P

1
0
Svar på denne tråd
 
 Cirkus og zoo
Forfatter: 
Dato:  13-07-2014 17:08

Jeg bryder mig ikke om at se dyr i fangeskab, så jeg holder mig fra cirkus og zoo. Men det er min helt private holdning, jeg er måske sart, men fred være med det.

Da jeg havde heste gik de i løsdrift, 2 heste på en hektar. Heste er ikke vilde dyr som løver og elefanter, men det er selvfølgelig lidt dobbeltmoralsk alligevel. Jeg har i øvrigt ikke heste mere.

 

Lene


Courage is being scared to death but saddling up anyway.

 

4
1
Svar på denne tråd
 
 Ac carat..
Forfatter: 
Dato:  13-07-2014 17:21

Det sker ofte at mennesker, firmaer og organisation ikke ønsker at deltage i dokumentaren som de ved laves for at kritisere/hænge dem ud, da der altså kan klippes meget i ting og tages ud af kontekst.. Det forstår jeg faktisk godt..

Og det sker jo både i naturen og i fangenskab at dyr angriber både andre dyr og mennesker, grundene til dette kan jo være mange..

Jeg ved ikke om der foregår ting der ikke burde, men jeg tager ikke bare propaganda videoer og meget ensidige dokumentare som fakta..

Men jeg ved at både ses World og mange zoo gør meget for dyrene i naturen, forskning og avls arbejde og det kan man ikke komme uden om uanset hvad man mener om at vise dyr frem og træne dem (men så er i vel også imod ridning og hold af heste eller ?)

 

Christina c: Har du nogle beviser for påstande om at familier splittes og unger tages fra mødre ? Ud over påstande fra "dyreaktivister" .. For det er jo ord mod ord når seaworld fortæller at det bestemt ikke foregår sådan..

Jeg indrømmer gerne at jeg ikke ved meget om hvaler og lignende dyr, men når man ser dem optræde ser de ikke stressede eller lidende ud og der ser ud til at være gode og tillidsfuldhed forhold mellem dyr og trænerne..

Men uanset hvad man synes om show delen, så gør de meget for dyr, fx redder skadede søkøer og redder og udsætter en masse skildpadder der er truet..


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina og Josephina og guldhesten Fanta

 

 

 


 

1
6
Svar på denne tråd
 
 Heste er
Forfatter: 
Dato:  13-07-2014 17:26

Måske ikke (ret mange steder) vilde dyr mere, men det er da også pga mennesket.. Og uanset hvor meget vi gør for hestene, så er der jo ingen af os der har hestene på en naturlig måde, det samme gælder for alle vores andre dyr..


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina og Josephina og guldhesten Fanta

 

 

 


 

2
5
Svar på denne tråd
 
 1235353
Forfatter: 
Dato:  13-07-2014 19:18

Man kan IKKE bare uden vodere sammenligne heste og spækhuggere. Heste er brugsdyr og avlet til det i generationer - det er spækhuggeren ikke.

 

Og hvordan ser en spækhugger, delfin og ligende glad ud?

En spækhugger svømmer omkring 100 km om dagen, får de lov til det i Sea World? Spækhuggere har aldrog drabt mennesker i naturen og de kommer altså også tæt på mennesker, men alligevel aldrig dræbt.

Det er IKKE en menneskeret at komme tæt på disse dyr og ejer man bare lidt anstændighed, morale og respekt overfor disse dyr, så oplever man dem i naturen - hvis man er så heldig at få lov.

 

Seaworld er et sygt sted. Det er så vanvittigt trist, at mennesler på den måde driver rovdrift på et SÅ følelsesmæssigt intelligent dyr. Ville aldrig sætte mine ben sådan et sted og må nok ærlig indrømme, at jeg foragter de mennesker som gør det en smule.

 

Ligesom med Tigertempler i Thailand, hvor tigere bliver bedøvet for at turister kan få taget seje fotos med dem og rigtig vise, hvor modige de er. Igen sygt og det må dælme ikke være intelligensen som trykker, når man støtter sådanne steder!

 

14
0
Svar på denne tråd
 
 Well....l
Forfatter: 
Dato:  13-07-2014 19:31

Tager vi spækhuggere, så er der ikke registreret et eneste angreb på et menneske i naturen. Det er på trods af, at spækhuggere er rovdyr, der gerne tager kampen op imod større bardehvaler.

 

Angreb mellem spækhuggere i flokke ses heller ikke, som det har gjort i Sea World som da Corky gik til Kandu. Der er også så meget plads, så de kan fjerne sig fra hinanden.

 

Det sociale liv for spækhuggere er meget specielt. Hver flok har deres eget ekko-lokaliserings-sprog. Det vil sige, at to spækhuggerflokke ikke vil kunne snakke sammen. Det Sea World har gjort, er at de har blandet spækhuggere fra forskellige flokke sammen. Det svarer til at sætte en tysker, en kineser, en franskmand og en dansker sammen - de forstår ikke hinanden.

 

Derudover lever ungerne - især hannerne sammen i den samme flok hele deres liv. Tilikum f.eks. er blevet taget fra sin flok og taget bort. Selvom Blackfish kan synes meget propaganda-agtig, så er historien om hans fangst fra 1982 rigtig - der findes mange beretninger fra den tid fra forskellige mennesker om, hvordan mødrene blev og kaldte, selvom deres unger var blevet taget fra dem.


I live in a House,But I'm home IN THE SADDLE

8
0
Svar på denne tråd
 
 Nuvara.....
Forfatter: 
Dato:  13-07-2014 19:32

Uanset hvor meget brugsdyr heste er blevet så er de stadig skabt til at leve i flok og bevæge sig 35-40 km om dagen, de ting kan man ikke bare avle ud af dem, men det er de færreste heste der lever sådan..

I må jo mene hvad i vil, men synes faktisk det er groft at kalde folk uintelligente og lignende fordi de ikke lige er enige eller ser mere nuanceret på sagen..


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina og Josephina og guldhesten Fanta

 

 

 


 

6
7
Svar på denne tråd
 
 Well....
Forfatter: 
Dato:  13-07-2014 19:42

Mindes ikke, jeg har kaldt nogen for uintelligente - den må stå for egen regning, Signe.

 


I live in a House,But I'm home IN THE SADDLE

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 trgn
Forfatter: 
Dato:  13-07-2014 19:59

Jeg er enig med Praxis. Zoos gør et fantastisk stykke arbejde med oplysning af masserne, forskning, genudsættelse af dyr, besvarelse arter, osv.

 

I stærk kontrast til forfærdelige steder som Sea World. Jeg var der for mange år siden med familien. Jeg var kun et barn, og selvom jeg var fascineret af de store dyr, så syntes jeg noget var galt. Noget gav mig ondt i maven af de shows.

 

Mange år senere så jeg så dokumentaren The Cove, og senest filmen Blackfish. Og nu forstår jeg hvorfor jeg ikke brød mig om det sted.

 

Det er hjerteskærende, og jeg synes at de personer her i tråden, der er for Sea World, skal se filmen Blackfish. Hvad der siges i filmen er rettet efter hvad de mener, men fakta er korrekte. Og det er frygteligt.

Hvis man sætter sig ind i spækhuggeres normaladfærd osv, så kan man straks forstå hvorfor det er så frygteligt.

 

En af de 'sjovere' ting der nævnes i Blackfish, er blandt andet at guiderne i Sea World fortæller folk, hvor gamle spækhuggere kan blive. De bilder dem ind, at de bliver omkring 16 år (hæng mig ikke op på tallet, kan ikke huske det præcist).

Dette tal er rigtigt - for spækhuggere i fangeskab. I naturen bliver de tre gange så gamle, men det undlader Sea World at fortælle deres gæster.

Dvs. spækhuggerne dør meget, meget tidligt i Sea World. De kan ikke klare at leve der.

Tænk på hvor stort det dyr det er, og så se på de små pools de får lov at bo i. No wonder at en af dem åd en træner i Sea World for nogle år tilbage! Og skal vi lige minde os selv om, at INGEN mennesker er blevet dræbt af spækhuggere i naturen!

Der var også den anden træner i Swa World, der med næd og næppe slap med livet i behold, efter at en spækhugger prøvede at drukne ham.

Man kan se videoklip af dette i Blackfish, hvis man ikke tror på det. Filmen findes på Netflix.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

12
0
Svar på denne tråd
 
 har intet imod zoo
Forfatter: 
Dato:  13-07-2014 21:12
De gør et kæmpe arbejde. Er man mod zoo bliver man nok også nødt til at acceptere at nogle dyreracer uddør.

Traditionelt cirkus har jeg aldrig været fan af, dem jeg gider er uden dyr.


Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
3
0
Svar på denne tråd
 
 Av carat..
Forfatter: 
Dato:  13-07-2014 23:20

Nej det må stå for Nuvaras regning som sjovt nok også er hende det er skrevet til ;)

 

Sophie: Det er jo netop ikke korrekt fakta, det er påstand mod påstand.. Prøv at læse det link jeg har lagt ind længere oppe, der afvises rigtig mange af de "påståede" (jeg ved så ikke hvad der er sandheden, men der er ikke beviser for at det filmen siger er korrekt) faktaene afvist og forklaret..

Den endelige fakta er nok et sted midt imellem, hvilket den oftest er.. Synes bare man skal passe på med at tro at alter fakta forsvinder fremvises i en "dokumentar" .. Filmen er lavet ud fra nogens megetvradikale mening og med hensigtvat bevise denne, ikke format vise et nuanceret billede..

 

generelt: Synes det er synd at så mange kun ser en side af en sag og totalt afviser alt godt disse steder gør (og sjovt nok ignorere at nogle nævner det) og at man blindt tror på propaganda lavet af megetbradikale mennesker.. Især mennesker der samtidig selv holder/har holdt/acceptere at andre dyr holdes unaturligt uden at synes der er det mindste galt i det..


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina og Josephina og guldhesten Fanta

 

 

 


 

1
7
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-07-2014 00:53

Jeg ved at ham der skrev eller instruerede "Free Willy", efterfølgende blev meget aktiv for at få sat stopper for spækhuggere i fangeskab. Det fortalte han i et interwiew jeg så for nogle år siden. Han havde fået øjene op for hvor dårligt de havde det, da han fik en del kendskab til det igennem arbjdet med hvalen i filmen. Så fra at bruge hvaler kommicielt blev han vidst aktivist eller i hvert fald modstander af hvaler i fangeskab og det siger jo ikke så lidt....

 

Jeg bryder mig ikke om cirkus med dyr i, og kbhs zoo burde have meget større arealer til deres dyr, de burde få nogt af parken der ligger op af zoo.

 

Vh Charlotte


Heste lyver aldrig

1
0
Svar på denne tråd
 
 Well....
Forfatter: 
Dato:  14-07-2014 01:16

Ikke desto mindre er historierne i dokumentaren sande.


Selvfølgelig er der smurt lidt ekstra tykt på mht. effekter + det er amerikansk, som kan lide at overdrive tingene lidt.

 


I live in a House,But I'm home IN THE SADDLE

3
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  14-07-2014 02:57

Du har ret i at man ikke skal udråbe en farvet dokumentar som fakta. Men det jeg hæfter mig ved i Blackfish er, at den bygger på udtalelser fra adskillige tidligere ansatte hos Sea World, samt folkene bag blandt andet Flipper, som går ud og fortæller hvordan de faktisk fortryder den serie, men at de dengang ikke vidste bedre.

 

Min in skepsis mod Sea Worlds forklaring skyldes, at de er et amerikansk, kommercielt projekt. Det er en kliché, men det ringer bare lidt skidt i mine ører. Jeg har en tendens til hellere at tro på det de ansatte siger, frem for den ledelse der skal tjene penge på Sea World. De ansatte arbejder der ikke mere, og kan derfor ikke komme i klemme på samme måde, som dem der skal tjene penge.

 

Jeg har ikke kommenteret på deres aktiviteter omkring at redde dyr, da jeg ikke ved nok om hvad de gør, og hvorvidt de udelukkende gør det for at få god omtale. Jeg synes zoos fuldføre dette arbejde bedre, da de ikke bruger dyrene i shows og ikke har dem opstaldet under utilfredsstillende forhold.

 

Man kan støtte bevarelse af hvaler og delfiner på andre måder. Selv har jeg netop været på hval- og delfinsafari i Californien. Ham der havde båden var kæmpe aktivist og havde støttet hvaler og delfiners bevarelse i mange år. En del af billetprisen gik til dette formål, samt man kunne købe bøger og hans prisbelønnede DVD, hvor en del af pengene også gik til bevarelse af disse arter.

Man fik hvaler og delfiner at se i detes naturlige miljø, og så delfinerne laver kunster af lyst, ikke fordi de var tvunget. De var i deres naturlig miljø.

Det synes jeg er bedre end Sea World.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

8
1
Svar på denne tråd
 
 Ac carat
Forfatter: 
Dato:  14-07-2014 11:30

Ja "historierne" hvis du dermed mener at en træner døde er sandt, men det er vel ikke bevis for andet end en tragisk ulykke, der dør også mennesker i omgang med heste, hunde og andre dyr.. Eller hvilke historier er det du mener er sande ?

 

Sophie: Jeg ved ikke hvem der fortæller sandheden, men ifølge seaworld er de tidligere ansatte der udtaler sig ikke nogen der har været i nærheden af den spækhugger filmen handler om, det er en blanding af folk der har været der for mange år siden (hvor de selv fortæller at tingene og lovene var meget anderledes) folk der kun var været der kort og folk der har arbejdet i helt andre områder.. Som sagt ved jeg ikke hvem der siger sandheden eller hvor i midten den findes.. Men nogle er villige til meget for opmærksomhed..

Egentlig tror jeg at dyrene der hjælpes er ligeglade med om det er for at få god omtale eller ej ;) men måske man skulle lade være straks at tro at alt er med skumle bagtanker..

Jeg må indrømme jeg har svært ved at se hvorfor det er så forfærdeligt for spækhuggere og delfiner at optræde.. Måske nogen kan forklare det ? Vi træner jo selv vores heste til næsten det samme..

Dyrene trænes i ting der ligger naturligt til dem (som du jo selv skriver gør de det også i naturen) og de trænes med klikker og godbidder ikke med tvang, hvorfor er det så skrækkeligt ? Det er vel ikke værre end når vi lære hestene øvelser og tricks, mange bruger endda en del hårdere metoder end klikker træning..

Selvfølgelig skal dyrene have det godt, det skal alle dyr og behandles så tæt på deres natur som muligt.. Men det betyder vel ikke at alle former for shows og fremvisning af dyr er ondt..

 


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina og Josephina og guldhesten Fanta

 

 

 


 

1
5
Svar på denne tråd
 
 Well....
Forfatter: 
Dato:  14-07-2014 12:24

Jeg mener historierne om indfangsten, angrebene både på både hvaler og mennesker, Sea Worlds skiftende forklaring på Dawns ulykke, hvaler, der dør alt for tidligt, guider der giver deres gæster falske forklaringer m.m

 


I live in a House,But I'm home IN THE SADDLE

5
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-07-2014 12:27

Signe, hvis du læser hele tråden igennem, så er der mange der har givet deres bud på hvorfor dyr som spækhuggere og delfiner ikke skal optræde på den måde.

At sammenligne med hunde som er domesticeret gennem generationer og slet ikke har samme fysiske behov som en delfin, er ret langt ude.


Hilsen Anne

10
0
Svar på denne tråd
 
 signe...
Forfatter: 
Dato:  14-07-2014 12:40
Det er jo nemt at se at de splitter dem. Du kan bare se på hvor mange af de unger der er født i fangeskab der stadig er med deres forældre! Derudover er dødeligheds procenten kæmpe høj!
Men jeg synes altså at inden man udtaler sig om noget man egentligt ikke ved noget om (og du skrev selv at du indrømmer at du ikke ved meget om disse dyr), burde man måske sætte sig ind i det.
Seaworld er fulde af l**t! Og de gør og siger alt for at redde deres røv. De skovler penge ind på de dyr. Og kun en meget lille procentdel går til at hjælpe nødstedte dyr.
Som sagt se den dokumentar der er lagt et link ind til, og så kan du se hvordan Seaworld nu er skyld i at spækhugger familier i canada er truet. De ødelagde næsten en hel generation!!

Heste og delfiner (spækhuggere) kan på ingen måde sammenlignes!! Delfiner har en intelligens på et helt andet niveau!



:P Mvh. Christina :P

5
0
Svar på denne tråd
 
 spækhugger
Forfatter: 
Dato:  14-07-2014 16:49

gizmomis - Jeg har set Blackfisk + dokumentaren der linkes til (blev lige lidt nysgerrig ), og nu også læst Sea Worlds modsvar som du linker til. Og ærlig talt har jeg på fornemmelsen af, at både Sea Worlds modsvar og redningsarbejde skyldes godt PR arbejde...

I modsvaret er der mest tale om små korrektioner a la at de optagelser der vises ikke stammer fra den givne situation der omtales - ikke at det der siges i Blackfish er løgn...

Det samme gælder kritikken om indfangning. Sea World skriver at de ikke selv har indfanget og adskilt spækhuggerne i naturen - men derfor kan andre godt have (hvilket dokumentaren der linkes til bla. handler om). Så alt den ordkløveri giver mig en stærk fornemmelse af, at de prøver at redde deres omdømme. Ren politiker/spindoktor snak.

General awereness om dyrene kan folk vel få fra hval-safari?

Redningsaktionerne er formentligt et nødvendigt onde, for at styrke omtalen, og retfærdiggøre eksistensen af Sea World?


Iser


~ Kun havet frygter ikke tåber ~


5
0
Svar på denne tråd
 
 seaworld
Forfatter: 
Dato:  14-07-2014 17:44

Jeg fandt en liste over de spækhuggere der har måtte lade livet i Seaworld. Ingen af dem er blevet over 30 år. Seaworld vil meget gerne have folk til at tro at spækhuggere i naturen kun lever 25-35 år, netop fordi folk ikke skal stille spørgsmålstegn ved at deres egne dør som fluer! fakta er dog at der i naturen lever spækhuggere der er op til 103 år gamle! og der svømmer en hun rundt oppe ved Canada de regner med er omkring 90 - 100 år. Hun er i familie med nogle af de stakler der nu laver cirkustricks i Seaworld, og som sandsynligvis dør før hende selv :(

Jeg lagde specielt mærke til nr. 26 som Seaworld har registeret med dødsårsag "Old age". Den døde som 18 årig, altså stortset stadig "teenager"

  1. Baby Shamu 2 - 11 days
    Heart Defect - SeaWorld of California, USA
  2. Bjossa - 22 years
    Chronic Bronchopneumonia - SeaWorld of California, USA
  3. Canuck - 4 years
    Candidiasis - SeaWorld of Florida, USA
  4. Canuck 2 - 6 years
    Chronic Kidney Disease -SeaWorld of California, USA
  5. Frankie - 12 years
    Influenza - SeaWorld of California, USA
  6. Gudrun - 20 years
    Septicemia, Bacteremia associated w/Endomyometritis - SeaWorld of Florida, USA
  7. Haida 2 - 20 years
    Necrosis of Cerebrum/ Fungal Infection - SeaWorld of Texas, USA
  8. Haida 2's Calf (No Name) - 38 days
    Pneumonia -Multifocal Pyogranulomatous W/Gram+Filamentous - SeaWorld of Texas, USA
  9. Halyn - 2 years
    Acute Necrotizing Encephalitis - SeaWorld of Texas, USA
  10. Kahana - 15 years
    Severe Trauma, Intestinal Ganglioneuroma - SeaWorld of Texas, USA
  11. Kalina - 25 years
    Acute Bacterial Septicemia -SeaWorld of Florida, USA
  12. Kandu - 6 years
    Pneumonia, Liver Necrosis - SeaWorld of California, USA
  13. Kandu 3 - 7 years
    Uraemia-Nephritis - SeaWorld of California, USA
  14. Kandu 5 - 15 years
    Hemorrhage; Maxillary Bilateral Fracture - SeaWorld of California, USA
  15. Kanduke (Kandu 4) - 25 years
    Viral Leptomenigitis - SeaWorld of Florida, USA
  16. Katerina - 10 years
    Severe Suppurative Hemorrhage. Bacterial Pneumonia - SeaWorld of Texas, USA
  17. Kenau - 17 years
    Hemorrhagic Bacterial Pneumonia - SeaWorld of Florida, USA
  18. Kilroy - 13 years
    Gangrenous Pneumonia - SeaWorld of California, USA
  19. Kona - 12 years
    Septicemia. Also reported as Pulmonary Abscession - SeaWorld of California, USA
  20. Kona 2 - 12 years
    Pulmonary Abscession - SeaWorld of Florida, USA
  21. Kotar - 19 years
    Acute Hemorrhagic Pneumonia - SeaWorld of Texas, USA
  22. Nootka (Knootka) - 28 years
    Pyogranulomatous; Pneumonia - SeaWorld of California, USA
  23. Nootka 4 - 14 years
    Pneumonia; Septicemia -SeaWorld of Florida, USA
  24. Nyar - 2 years
    Suppurative Encephalitis; Osteoarthritis - SeaWorld of Florida, USA
  25. Orky 2 - 30 years
    Acute Bronchopneumonia Nephropathy - SeaWorld of California, USA
  26. Ramu - 18 years
    Old Age - SeaWorld of Florida, USA
  27. Samoa - 14 years
    Mycotic Meningoencephalitis - SeaWorld of Texas, USA
  28. Sandy - 11 years
    Cerebral Haemorrhage - SeaWorld of Florida, USA
  29. Shamu - 9 years
    Septicemia - SeaWorld of California, USA
  30. Shawn - 2 years
    Pneumonia - SeaWorld of California, USA
  31. Splash - 15 years
    Acute Perforating Gastric Ulceration w/ Associated Peritonitis - SeaWorld of California, USA
  32. Sumar - 12 years
    Acute Intestinal/Mesentric Vol - SeaWorld of California, USA
  33. Taima - 20 years
    Peracute Uterine Prolape - SeaWorld of Florida, USA
  34. Taku - 14 years
    Severe Multifocal Interstitial Pneumonia - SeaWorld of Texas, USA
  35. Winnie (Frya) - 27 years
    GI Tract Obstruction -SeaWorld of Texas, USA
  36. Winston (Ramu) - 23 years
    Chronic Cardiovascular Failure - SeaWorld of California, USA

 




:P Mvh. Christina :P

4
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  14-07-2014 17:59

Lidt info mht. spækhugger:

 

da.wikipedia.org/wiki/ Sp%C3%A6khugger

1
0
Svar på denne tråd
 
 seaworld
Forfatter: 
Dato:  14-07-2014 18:00

Desuden er dødsårsagen på de fleste af de dyr på listen noget de aldrig ville være døde af i naturen.

Jeg forstår vitterligt ikke hvordan man kan tro på det Seaworld prøver at bilde folk ind. Det er en forlystelsespark! De lever af tourister. De havde nok ikke splittet hele spækhugger familier ad, hvis de rent faktisk brød sig om dyrene, end som andet end pengemaskiner!
Den eneste grund til at de hjælper nødstedte dyr er på grund af den PR det giver. Sjovt nok har de altid et team med kamera på pletten til at poste billeder. Jeg vil vædde med at de hvaler og delfiner der strander i nærheden, siger de haps haps den kan vi bruge! Og den ryger ikke retur til havet! det er vist allerede sket et par gange før




:P Mvh. Christina :P

4
0
Svar på denne tråd
 
 6tegn.
Forfatter: 
Dato:  14-07-2014 18:03

Som andre i tråden siger:

 

Der er ikke rapporteret et eneste drab på mennesker af vilde spækhuggere. I fangeskab er der (vidst nok) 70 drab/skader på mennesker.

 

De lyver om fakta i SeaWorld. De siger at en spækhugger ikke bliver mere end 25-35 år. Vilde spækhuggere bliver lige så gamle - hvis ikke ældre end mennesker.

 

Deres hjerner er følelsesmæssigt mere komplexe end mennesker. Er det OK at fjerne babyen, fordi den forstyrre showet?

 

Nej, jeg synes SeeWorld er sygt.

 

Og støtter heller ikke cirkus - men kan godt se fordelen i zoologiske haver, som husker at dyr er dyr.

 


Med Venlig Hilsen

 

Kathrine Nielsen

 

- Med Højvangs Arelia <3

R.I.P. Redwood Mickey Mouse!


"Nobody is perfect, but some souls are perfect for each other"

11
0
Svar på denne tråd
 
 dyreelskere?
Forfatter: 
Dato:  14-07-2014 18:38

og hvis de virkelig holder så meget af dyrene, hvorfor hjælper de så ikke det stakkels dyr!!

 

www.youtube.com/watch?v=Tz95D_dUayY

Det er fandme synd!!




:P Mvh. Christina :P

3
0
Svar på denne tråd
 
 Sidder lige
Forfatter: 
Dato:  14-07-2014 22:36

Og ser Blackfish ..

 

Christina c: De hjælper den da også.. Tænker der er en grund til at de venter lidt (og vi snakker jo få min) for at se om den kan klare det selv.. Kunne forestille mig at den let kunne få ramt trænerne ved et uheld hvis den kæmper..

 

Ac Carat: Så vidt jeg har forstået så er der ikke sket indfangninger i mange år, da det ikke længere er tilladt.. Det er sket tidligere da det var tilladt.. Det gør det selvfølgelig ikke rigtigt, men man kan jo heller ikke bebrejde folk for evigt for noget sket for mange år siden fuldt lovligt..

Det er selvfølgelig dumt at man fejlinformere folk om fx levetid.

ang at ændre historie ved jeg ikke om det er den officielle historie eller bare fra forskellige, men mennesker oplever jo tong forskelligt og der kommer måske nyt frem, så det behøver ikke være noget fordækt i det..

Det er selvfølgelig rigtig trist hvis dyrene generelt er mere aggressive over for hinanden i fangenskab :(

 

000: Nu ved jeg ikke om det der står er korrekt eller forkert, men husk at wikipedia er skrevet af dem der bruger siden og alle kan rette i det, så den side kan ikke bruges som fakta (men tingene kan jo sagtens være korrekt)

 

generelt: Jeg ved ikke om folk forstår det som at jeg synes fx sea World gør alt perfekt, det gør jeg ikke, men jeg synes bare mange virker meget unuanceret og kun ser det ud fra 1-2 kritiske dokumentar film.. Synes også det er forkert at fordi man er imod hval showene, så må alt andet stedet gør også være forkert og med skumle bagtanker.. Så sort/hvis er verden ikke.. Og det er jo ikke kun redning af skadede og strandede hvaler og delfiner (og nej jeg tror simpelthen ikke på at de stjæler dyrene) men også redning af søkøer, som desværre ofte skades voldsomt af mennesker da de er meget venlige og ikke hurtige til at flytte sig.. Samt udsætning af skildpadder og en masse forskning der kommer dyrene til gode.. Hvorfor kan man ikke acceptere at de faktisk også gør noget godt selv om man er imod andet ?

Og selv om i ikke ønsker det, så mener jeg faktisk godt man kan sammenligne med heste, mange heste lider under for lidt plads og for lidt fri bevægelse, hvorfor er det mere i orden ? Fordi de er mindre intelligente ? Heste skader også oftere hinanden i fangenskab netop pga plads og mad mangel og tror heller ikke heste angriber mennesker de få steder hvor de lever vildt, men det hænder jo i fangenskab.. Synes bare det ville være klædeligt at se på en selv også og ikke kun pege fingre..

Rigtig mange heste dør også tidligt pga vores brug og måde at holde dem på, hvilket jo er trist..

Jeg er slet ikke i tvivl om at der kunne gøres meget mange steder for at hvaler og delfiner har det mere optimalt, men jeg synes ikke i sig selv at det at lære dem tricks er forkert, det er aktive og legesyge dyr.. Og uden tvivl intelligente dyr, har selv svømmet med delfiner flere gange (ja det gør mig nok også ond) men man kan mærke en helt speciel kontakt med dem i forhold til de fleste andre dyr..


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina og Josephina og guldhesten Fanta

 

 

 


 

2
8
Svar på denne tråd
 
 6tegn.
Forfatter: 
Dato:  15-07-2014 00:27

Der er noget, som jeg virkelig ikke forstår Gizmomis.

 

Så fordi at heste nogle steder kun står inde, så kan man sagtens forsvare at en spækhugger svømmer isoleret for sig selv? Eller fordi de redder et par søkøer, så må de godt mishandle spækhuggere? Fordi jeg mener, at det de har gang i er mishandling.

 

Jeg vil påstå, at langt de fleste heste har det bedre end de stakkels spækhuggere, som de bruger til underholdning for turister.


Nu sidder du og ser Blackfish, og der er et klip, hvor de viser hvordan de skiller en baby fra moderen i naturen. Der er klip fra selve SeaWorld, som viser hvordan de fjerner babyen fra moderen - en mor som har mindst lige så mange moderinstinkter som dig. Trænerne - og de har interviewet flere forskellige trænere, siger at det var uudholdeligt at se moderen og babyen blive skilt. Hvorfor skulle en vild spækhugger føle anderledes?

Spækhuggere er MEGET familiære, og hver familie har deres eget sprog - dette betyder at de blandt andet ikke snakker lige så godt sammen i fangeskab. Fordi de kommer ikke fra de samme steder.

I fangeskab får de heller ikke familier - de får flokke med mobberier, skænderier og for lidt plads til de tons tunge dyr, samtidig er vilde spækhuggere sjældent skadet i naturen, fordi familien passer på hinanden.

 

Kun 1% af alle spækhuggere i naturens rygfinne er faldet sammen - i fangeskab er det 100% af hannernes.


De nægter at fodre spækhuggerne, hvis de ikke gør som der bliver sagt. Det siger et par af de tidligere trænere. Er det ok?

 

Jeg er godt klar over, at man ikke kan stille det op sort/hvidt - men synes faktisk at dokumentaren Blackfish siger en del. Specielt af hensyn til SeaWorlds behandling af døde trænere. Blandt andet at hende den sidste selv fik skylden - "det hele var hestehalens skyld".

 

Nej, jeg synes stadig, at SeaWorld skulle lukkes.

 

Hvaler og andre dyr hører ikke til i fangeskab på den måde. Vil man nyde de store dyr, så må man sejle med en båd ud og se dem.


Generelt skulle dem i naturen også være ret venlige - har desværre ikke haft fornøjelsen af at se dem live - endnu.


Med Venlig Hilsen

 

Kathrine Nielsen

 

- Med Højvangs Arelia <3

R.I.P. Redwood Mickey Mouse!


"Nobody is perfect, but some souls are perfect for each other"

4
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-07-2014 01:38

Nu følger jeg med i folkene bag Blackfisk og The Cove på facebook, og der er slet ingen tvivl om at steder som SeaWorld skulle lukkes ned, pronto!!!

 

Man kan IKKE forsvare at holde SÅ store dyr med SÅ stærke sociale og familiære bånd på SÅ lidt plads og med fremmede hvaler!!

 

Vil man se dem lave tricks, sejler man ud på havet og ser dem udføre disse ting UDEN tvang.....

 

At man overhovedet kan overveje at syntes SeaWorld og lign er ok, går ud over min forstand....

 

Cirkus burde forbydes at bruge dyr, Zoo's burde have 50 gange så meget plads til deres dyr!!


 

 

*Følg drengene på FB: Her *

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

5
0
Svar på denne tråd
 
 Kathrine...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2014 01:50

Du ligger så en masse i min mund jeg aldrig har udtrykt.. Jeg siger ikke at det er ok at mishandle nogen dyr, men at det virker lidt sært at råbe op om et dyr hvis man selv holder et flok og steppede alene på et lille område.. Sådan lidt "i må ikke for jeg har set en film der siger det er synd, men jeg må gerne for hesten er jo min ven og jeg skal jo kunne ride" agtigt... Det jeg prøver at sige er at begge ting vel er forkert..

Og nej jeg mener ikke at fordi man hjælper et dyr må man mishandle et andet, men jeg mener heller ikke at det er fair at fordi man er imod en ting så kan andet de gør ikke være godt men må have skumle bagtanker..

Hvem siger at en vild spækhuggernføler anderledes ? Men hvordan er det relevant, der fanges ikke spækhuggerunger i naturen længere, da det ikke er lovligt.. De klip med indfangning der vises i "Blackfish" er mange år gamle..

Nu er det jo ikke en baby de tager fra moderen i parken men en "unge" på 4,5 år.. Om det er ok kan jeg ikke rigtig vurdere, det ved jeg ikke nok til.. Der kan jo være grunde.. Og mennesker skiller jo alle vores dyr fra mødrene tidligere end de selv ville afvise dem i naturen.. Er det nogensinde ok ?

Faktisk ved vi jo ikke om de trænere der er blevet skadet/dræbt har begået fejl.. Siger ikke de har, men man høre jo ofte når folk bliver skadet af heste at det er selvforskyldt,små det er vel ikke umuligt at denfaktisk begår fejl eller slækker på sikkerheden.. Synes da netop at seaworld ifølge "Blackfish" gør meget ud af ikke at bebrejde dyrene.. For det er jo ikke dyrenes skyld..

Jeg synes så ikke de trænere der står frem virker særligt troværdige og meget af det de siger virker meget redigeret til at passe til det ønskede.. Der er jo ingen garanti for at det de siger er sandt overhoved.. Samt jeg finder det useriøst at rigtig meget af tiden snakkes der om steder der intet har med seaworld at gøre men det fremlægger på en måde som om det stadig er deres skyld..

Selvfølgelig bør det sikres at tingene foregår korrekt, og hvis der er tvivl om hvorvidt disse dyr kan trives i fangenskab bør det undersøges af uvildige eksperter..

Jeg har været i seaworld 4 gange og har nydt det (selv om det jo tydeligvis ikke er populært) og har faktisk også set Tillikum optræde.. Alle dyrene ser velplejede og velformede ud og har ikke oplevet stresset eller agressiv adfærd (men det udelukker det selvfølgelig ikke)..


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina og Josephina og guldhesten Fanta

 

 

 


 

3
5
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-07-2014 02:05

Signe: Når nu forskning fortæller os at spækhuggere har STÆRKERE bånd til familien end mennesker har, hvordan kan det så nogensinde retfærdiggøres at skille disse ad og sætte dem sammen med fremmede de slet ikke kan kommunikere med??

Alene dét faktum burde gøre SeaWorld til en saga blot!!

 

Og jo, det er på lige fod med heste der holdes i boks stor del af dens liv, kommer på enefold, kommer ud på lille fold osv.. Dette græder mit hjerte også over.... Men mit hjerte græder endnu mere over spækhuggere der har disse stærke bånd og kæmpe behov for at "vandre", holdes på lige fod som en hest i boks, i et lille akvarie, isoleret eller med andre den ikke kan kommunikere med, ligesom hvis man satte en hest og en kamel sammen....

 

At spækhuggerne dør så unge i fangeskab, denne dag idag, taler sit TYDELIGE sprog, om at tingene stadig er dybt forrykt!!


 

 

*Følg drengene på FB: Her *

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

6
2
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-07-2014 02:07

Og man kan ikke sammenligne det med at skille føl, hvalpe og killinger fra deres mor, med spækhuggere og deres kalve... De SKILLES aldrig i naturen.... Det vil heste, hunde og katte gøre...


 

 

*Følg drengene på FB: Her *

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

5
2
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-07-2014 02:22

Tjah... Det siger vel det hele...

 

"SeaWorld's founder said it best:

"SeaWorld was created as strictly entertainment. We didn't try to wear this false facade of educational significance. "- George Millay, 1989"


 

 

*Følg drengene på FB: Her *

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

5
0
Svar på denne tråd
 
 6tegn.
Forfatter: 
Dato:  15-07-2014 02:40

Så har jeg misforstået dine indlæg, fordi jeg har forstået det sådan, at du synes det var okay - det er min fejl Gizmomis.

At de ser velplejede ud, det ændre stadigvæk ikke på de klip i dokumentaren hvor den ene spækhugger bløder rigtigt meget, eller der hvor den ene døde af det.

Det er da stressede dyr, som gør den slags. Fordi de netop ikke snakker hinandens sprog og sjældent er i familie.

 

Og jeg tror, at uanset hvordan man vender og drejer det, så hører den slags dyr ikke til i parker. De skal nydes ude på det åbne hav. Det er ikke alle dyr, som vi mennesker skal have i fangeskab - og tror vi er nødt til at indse dette.

 

Og jeg synes heller ikke at heste skal leve i en boks 24/7 eller stå på enefold, så det støtter jeg heller ikke, men synes stadig det de gør ved spækhuggerne er værre - specielt fordi de elsker deres familie så højt. Og det er skræmmende, at spækhuggere som lever i fangeskab ikke en gang når den halve alder af en vild spækhugger...

 

Af hensyn til dokumentaren, så giver jeg dig ret i, at den stiller tingene op for at nedgøre SeaWorld - men synes til gengæld, at de slår det ret godt fast, hvad det gør ved spækhuggerne at komme væk fra familien.

 


Med Venlig Hilsen

 

Kathrine Nielsen

 

- Med Højvangs Arelia <3

R.I.P. Redwood Mickey Mouse!


"Nobody is perfect, but some souls are perfect for each other"

3
0
Svar på denne tråd
 
 6tegn.
Forfatter: 
Dato:  15-07-2014 02:42

Og jeg vil stadig juble, hvis SeaWorld en dag lukker :-)


Med Venlig Hilsen

 

Kathrine Nielsen

 

- Med Højvangs Arelia <3

R.I.P. Redwood Mickey Mouse!


"Nobody is perfect, but some souls are perfect for each other"

3
0
Svar på denne tråd
 
 Sad lige og
Forfatter: 
Dato:  15-07-2014 02:47

Søgte lidt på nettet, og ville lige vise "den anden side" m.youtube.com/watch?v=VX4GRC6L07w bare så der er fra begge synspunkter..


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina og Josephina og guldhesten Fanta

 

 

 


 

0
3
Svar på denne tråd
 
 Hov faldt lige over
Forfatter: 
Dato:  15-07-2014 02:51

Dette, med nogle af de tidligere trænere der var med i "Blackfish"

micechat.com/54370-blackfish- backlash/


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina og Josephina og guldhesten Fanta

 

 

 


 

0
1
Svar på denne tråd
 
 seaworld
Forfatter: 
Dato:  15-07-2014 06:48
Folkene bag blackfish har flere gange prøvet at få seaworld med i en åben debat omkring emnet. De har nægtet gang på gang. Istedet har de brugt tiden på at komme op med løgne. Og betalt folk for at stemme til deres fordel i afstemninger. Og det er bevist!

Jeg kan egentlig heller ikke bruge de fleste trænere udtalelser til noget. De har intet videnskabeligt belæg for at udtale sig om hvordan dyrene trives og er valgt udfra at de ser godt ud i en våddragt! De ved stortset intet om dyrene behov og naturlige adfærd. Ikke andet end det der står i seaworlds "manual" som de vil have kunderne til at tro, og derfor tror trænerne fuldt og fast på at det er det rigtige.

Det jeg kan bruge til noget er udtalelser fra ekspert der har en relevant uddannelse og har dedikeret hele deres liv til at studere spækhuggere. De er stortset hver og en meget imod at man holder så intelligente dyr i fangeskab på den måde! Det ER dyreplageri, og folk der køber en billet støtter det! Og så kan de såkaldte seaworld trænere stikke deres argumenter op et sted hvor solen ikke skinner!



:P Mvh. Christina :P

3
0
Svar på denne tråd
 
 spækhugger
Forfatter: 
Dato:  15-07-2014 10:10

Det er muligt at jeg er en gammel kyniker med hang til konspirationsteorier, men jeg vælger at tro, at der er en del sandhed i det biologerne siger i A fall from freedom. Nemlig at bestanden af spækhuggere ikke kan opretholdes i fangeskab. Ergo må der komme nye dyr til hen ad vejen. Det er ikke SeaWorld der selv fanger dem, men køber dem af andre organisationer der fanger dem. Men de organisationer ville aldrig have fanget dem, hvis ikke de vidste at SeaWorld ville aftage dem...

 

Desuden må jeg indrømme at jeg som lægmand har meget svært ved at vurdere hvordan spækhuggere og delfiner har det - alene baseret på deres optræden til shows.

Så igen vælger jeg at tro på diverse marinebiologers udtalelser. De har - så vidt jeg er bekendt med - ikke samme økonomisk gevinst ved at nedgøre fangeskab af hvaler, som fx SeaWorld har ved at opretholde et godt ry. Og økonomisk gevinst kan jo få folk til hvad-som-helst


Iser


~ Kun havet frygter ikke tåber ~


6
0
Svar på denne tråd
 
 Fandt lige en her
Forfatter: 
Dato:  15-07-2014 10:39

Som faktisk er lidt på begge "sider" news.nationalgeographic.com/news/ 2014/01/140116-killer-whales- bridgette-pirtle-blackfish-ocean- animals-science/

Christina c: Jeg forstår nu godt de ikke vil medvirke, jeg ville heller ikke gå ind i en debat med folk jeg vidste allerede havde en fastlåst mening om mig og som egentligt ikke ønsker at lytte (og det tror jeg ikke de gør) især ikke når flere medvirkende har stået frem at de føler sig udnyttet og fejlciteret ..

Ok så når tidligere trænere står frem i filmen og siger det er ondt og forkert, så er det fakta, men når andre trænere ud fra deres oplevelser gennem mange år siger noget andet, så har de ingen viden om det og tæller ikke ?? Så er det jo svært at få et nuanceret billede


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina og Josephina og guldhesten Fanta

 

 

 


 

1
5
Svar på denne tråd
 
 Og lige en sidste
Forfatter: 
Dato:  15-07-2014 10:49

En artikel om hvad familien til den dræbte træner mener om filmen news.nationalgeographic.com/news/ 2014/01/140116-killer-whales- bridgette-pirtle-blackfish-ocean- animals-science/

 

iser: Så vidt jeg læste et sted (igen kan jo ikke vide om det er sandheden) så har seaworld kun 2 spækhuggere pt der er fanget (og som de har overtaget andre steder fra) resten er født og opvokset i fangenskab..


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina og Josephina og guldhesten Fanta

 

 

 


 

1
3
Svar på denne tråd
 
 Forresten ang
Forfatter: 
Dato:  15-07-2014 11:00

Dyr "indfanget" i naturen, så synes jeg jo heller ikke den er sort/hvid.. Jeg tror ikke seaworld indfanger eller får indfanget sunde og raske dyr.. Men hvor går grænsen ? Hvis man står med et sygt/skadet dyr, du kan redde det ved at indfange det, men højst sandsynligt betyder det at dyret må leve i fangenskab enten pga helbredet eller at flokken forsvinder eller andet.. Skal man så redde eller skal man lade den dø/ aflive den ?

og hvad hvis et sted som sea World tilbydes en spækhugger fra en af de rigtig slemme steder (for der findes jo langt værre steder) som den park måske har indfanget (i de lande hvor det er tilladt).. Seaworld kan give spækhuggeren et langt bedre liv end den har, selv om det måske ikke er perfekt og spækhuggeren kan ikke sættes ud igen.. Skal de så tage den til sig eller sige "nej vi vil ikke støtte indfangning" ?


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina og Josephina og guldhesten Fanta

 

 

 


 

1
7
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-07-2014 13:29

Signe, jeg må indrømme jeg synes det er lidt komisk, at du bliver ved med at sige at folk ikke ser nuanceret på det - for du ser da netop ikke nuanceret på det, når du konsekvent kun vil tro det bedste om sea world uanset hvad folk skriver til dig.


Hilsen Anne

6
0
Svar på denne tråd
 
 Anne....
Forfatter: 
Dato:  15-07-2014 14:24

Så læser du åbenbart slet ikke hvad jeg skriver.. Det kan jeg jo ikke rigtig gøre ved.. Hvis du læser hvad jeg skriver, skriver jeg netop at tingene selvfølgelig ikke er perfekte.. Og at der helt sikkert er ting der kan gøres bedre.. Jeg linker også til en træner der mener showene skal stoppe.. Men jeg oponere imod at nogle mener at fordi noget måske ikke er ok eller ikke er optimalt, så er stedet kun af det onde og alt positivt der gøres kan kun være med skumle bagtanker..

Der er jo ingen grund til at linke til en masse negativt, det gør alle de andre jo, prøver at gøre debatten mere nuanceret..


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina og Josephina og guldhesten Fanta

 

 

 


 

0
2
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-07-2014 14:34

Enhver der har set naturprogrammer om hvaler, burde kunne se at de kun hører til i havet. Disse imponerende intelligente kæmper skal ikke bruges som underholdning i fangeskab.

 

Man kan tjene penge ved at tilbyde sejlture ud i deres naturlige miljø, som mange allerede gør.

 

 

Forbyd dyr i cirkus og mere plads til zoo.

 

 

 

Vh Charlotte


Heste lyver aldrig

7
0
Svar på denne tråd
 
 12345354
Forfatter: 
Dato:  15-07-2014 16:25

Nu er der nok nogle som bliver stærkt provokeret... Men faktum er, at man i princippet ligeså godt kunne kidnappe børn fra deres forældre og lade dem optræde i cirkus. Når børnen havde fri, kunne de leve i en 1 værelses lejlighed og aldrig se andet.

 

Der er ikke forskel.

 

Og det er nok heller ikke for sjov, at flere stater i USA forbyder hval/delfin shows. Netop fordi det er dyremishandling! Ligesom menneskehandel og slaveri er forbudt.

5
0
Svar på denne tråd
 
 12345344
Forfatter: 
Dato:  15-07-2014 16:28

Og man kan jo lige se det her indlæg jeg tidligere har lavet, hvor en lægger billeder op af hendes tur til USA hvor hun har set pukkelhvaler, delfiner mv.

Man behøver på ingen måder opsøge steder som sea world for at opleve den slags!

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Well....
Forfatter: 
Dato:  15-07-2014 17:46

Sea World har engang haft en gråhvalunge inde, som de senere slap løs igen.

 

Hvis Sea World gik hen og blev et rehabiliteringscener for alle deres dyr + gav mere og korrekt info omkring dyrene, ville jeg bedre kunne æde den, selvom jeg synes, at spækhuggerne har for lidt plads.

 

Mht. Dawns ulykke, så ved Sea World præcis, hvad der skete. Der er kameraer overalt med døgnovervågning. Med alt det som Tilikum har været igennem, så forstår jeg godt, at det slår klik for ham. Hans tilstand lige nu er så sørgelig. Sea World har kun 2 pools, hvor han kan dykke nogenlunde, og resten af tiden hænger han bare. Stakkels dyr.....

 

Btw: Da manuskriptet til Free Willy stod klar, kontaktede man Sea World for, om de ville være med. Det ville de gerne, blot på en betingelse, og det var, at filmen skulle ende med, at Willy kom til en bedre og større tank, da de vidste, at det ville skabe protest i mod dem.

 

Desuden har Keiko også vist, at rehabilitering med spækhuggere, der har væert indfanget, sagtens kan klare sig godt i naturen.


I live in a House,But I'm home IN THE SADDLE

3
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  15-07-2014 20:38

Så, nu vil jeg udstille min dumhed og manglende viden: Vi er enige om at det er godt at der er forbud mod at optræde med elefanter i cirkus, men..........

 

Jeg faldt over en sød video på EB.dk om Cirkus Arenas elefanter, der bader på offentlig strand i dag. Dejligt at se at de hygger sig, bare ikke tit nok de kan få sådan en oplevelse (Endnu en grund til at forbud er godt) Arenas elefanter er åbenbart afrikanske (Store ører, god højde og lidt smalle)

 

Spørgsmålet: Er der tradition for at tæmme afrikanske elefanter og bruge dem til at arbejde, som man ser i Indien??

 

Indiske elefanter ser man ofte bruges til arbejde, med at slæbe træ og hente vand og hvad deres kræfter ellers kan bruges til. Men er der stadig rigtig vilde elefantflokke i Indien?? Og hvad med de tilstøende lande?? Har de vilde elefantflokke??


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Har lige prøvet
Forfatter: 
Dato:  15-07-2014 22:43

At se "a Fall from freedom" men for det første var der franske tekster på hvilket virkeligt irriterede mit øje og synes den var ret urelevant da alt hvad de snakkede om foregik for 30/40/50 år siden, dengang var meget jo anderledes og meget har ændret sig siden.. Sidder og ser "the cove" og der er så forfærdeligt hvad de gør i Japan..

 

Er der nogen der ved hvordan det er med hvaler og delfiner født i fangenskab ? Deres pod er vel de delfiner de fødes sammen med eller hvordan ? Hvis det er korrekt at det er så psykisk skadeligt for dem at forlade flokken så skal flokke jo klart ikke skilles.. Men undre mig lidt over at de slet ikke skulle kunne kommunikere med andre, parre de sig så altid inden for egen flok for det må da give indavl så.. Og nogle påstod at ungerne aldrig forlader moderen, men de sagde i den ene film (nu har jeg glemt hvilken) at hun ungerne forlader flokken for at starte deres egen flok eller knytte sig til en anden flok..


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina og Josephina og guldhesten Fanta

 

 

 


 

1
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 13:06

Hmmmm, ja jeg bliver nu ved med at gå glad i cirkus, vel vidende, at dyrene passes, pudses og poleres, mere end en gang dagligt i de skandinaviske cirkus. Vel vidende, at man kan træne dyr, på den gode måde, og at de gerne derefter leverer varen for et publikum. Mange dyr nyder faktisk opmærksomheden og det at gøre noget for det eller de mennesker, de trofast holder af. Det tager for eks, en del år at uddanne en god cirkushest etc.

Mange dyr i cirkus får faktisk langt mere opmærksomhed og pleje end mange af de dyr vi så gerne spærrer inde i 22-23 timer i boks, også spiser de optimalt i cirkus, da de skal kunne imødekomme tilsyn dagligt af publikum.

 

Nedgøre kan man sagtens, det bør man også, men på rette tid og sted og med begrundet baggrundsviden ellers lyder det vel i også udelukkende som bedrevidenhed uden hold i noget som helst.

 

Og ja - jeg er vokset op i cirkus. Det var ganske enkelt pragtfuldt. Der var et enormt omsorgsgen tilstede for alle også dyr! Det er nu en del år siden, men jeg har såmænd ikke set forandring på det felt i de senere år, udover tonen er ved at blive lidt skinger hos enkelte udenforstående individer.

 

Afslutningsvis Praxis - nej der er ikke tradition for at tæmme afrikanske elefanter, de er sværere at få til at samarbejde etc.

 

Mvh

 


Tina

 

 

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os?

 

 

www.linnerup-skovgaard.dk

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

Kvolsbæk's Amazing Aqua nykåret cremello varmblod . ...

2
8
Svar på denne tråd
 
 Well....
Forfatter: 
Dato:  17-07-2014 13:25

Indfangsterne i Japan sker stadigvæk, og Sea World samt andre marineparker er involveret, da de tit skal have nye delfiner - guess why...

 

Hvaler - især delfiner er meget sociale og tætte i deres flokke. Jeg kan ikke lige huske, hvordan det er med øresvin, men med spækhuggere, er det sådan, at hunnerne forlader flokken og danner deres egen, imens hannerne bliver ved moderens side hele livet. Derfor er det som f.eks Tilikum har været igennem meget, meget traumatisk.

 

Som sagt, så ved spækhuggere, har de deres helt eget kommunikationssystem per flok. Som sagt tidligere, så har Sea World blandet en masse forskellige spækhuggere med hinanden - det er som, at blande to forskellige sproget mennesker, og bede dem arbejde sammen.

 

Btw: Jeg nægter at tro på, at dyrene "nyder opmærksomheden" fra publikum. Det må være ydderst stressende for dem. Selv hos de danske cirkuser, har jeg set elefanter stå og svinge frem og tilbage, når de ikke blev gelejet rundt med de stave, som "trænerne" har...


I live in a House,But I'm home IN THE SADDLE

3
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-07-2014 15:35

Hvis man ser "The Cove" og bagefter stadig kan sætte fod i Sea World eller lignende steder og sige: "Iiih nej hvor sjovt!"...

 

...så ejer man ikke skyggen af empati i min verden.

 

Overstående er altså ikke møntet på nogen her i tråden, just so we are clear.

Jeg synes simplethen at den film bør ses af alle, så alle kan se, hvad der ligger til grund for sådanne "shows"; alt det forfærdelige "forarbejde". På samme måde som man bør informere børn om, hvor fadkoteletten og mælken kommer fra, så bør folk også vide, hvad der ligger til grund for diverse hval shows.

 

Jeg er ikke aktivist eller miljøfanatiker, Green Peace scorer heller ikke særligt høje karakterer i min bog, men når det kommer til hvalfangst, så koger mit blod altså.

 

 

-------------

 

Mht. Zoo, så respekterer jeg det forskerarbejde, der udspringer af det, og jeg synes, at det er skønt, at de hele tiden forsøger at forbedre de forhold, de kan tilbyde dyrene.


4
0
Svar på denne tråd
 
 Seaworld
Forfatter: 
Dato:  17-07-2014 19:48

De forskellige typer spækhuggere har ikke den samme familiestruktur.

Residents har tættere bånd, og de bliver somregel sammen. Men forlader flokken i kortere eller længere perioder. Men somregel bliver både hunner og hanner i flokken. Dem der ikke er klar eller for gamle til at få unger, hjælper med at opfostre de andres.

De residents der er ved canada om sommeren kender hinanden pods imellem, og mødes i sommerperioderne, og "hænger ud"/parre sig.

 

Transient har ikke helt så stærke familier, men hanner bliver sammen med moren hele livet.

 

Transient og Residents har vidt forskellige "sprog", men de residents der holder til ved canada har stort set samme dialekt, og forstår hinanden. Residents fra forskellige dele af verden har selvfølgelig også alle forskellige dialekter.
Transients og Residents mingler ikke, heller ikke når de er i samme område hvilket tit sker ved San Juan Island, men du ser dem aldrig sammen.

 

Derfor opstår der også problemer når Seaworld sætter residents og transients sammen, de forstår ikke hinanden, og har vidt forskellige måder at leve på, og ville aldrig i naturen have noget med hinanden at gøre! Samtidig "parre" de også de to forskellige typer, så de får det man kalder en hybrid. Og i en alt alt for tidlig alder!




:P Mvh. Christina :P

2
0
Svar på denne tråd
 
 orcas...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2014 21:10

Jeg ved ikke om du har set dette klip, men det viser hvor intelligente disse dyr er :)

Killer Whales "Wave Wash" Seal | Frozen Planet

Det er en flok af transients der har lært sig selv denne måde at skaffe sig føde. Spækhuggere andre steder i verden har fundet andre måder at fange maden. Nogle skulle være helt imod deres instinkt, nemlig at strande sig selv for at få fat i sæler.
Andre igennem har fundet ud af hvordan de kan få fat rokker uden at komme til skade.

Endnu en fantastisk video hvor moren lære sin unge at jage :)


Orca hunting masterclass

Endnu en grund til disse dyr ikke bør holdes i fangeskab, de har absolut ingen mulighed for at bruge den kæmpe hjerne de har. De har ingen mulighed for at socialisere på et niveau der på nogen måde ligner det i naturen. De får ikke den basale viden de lære i flokken.




:P Mvh. Christina :P

1
0
Svar på denne tråd
 
 hvor er det dog sørgeligt
Forfatter: 
Dato:  17-07-2014 21:35

Sad og googlede lidt efter at have læst denne tråd igennem.

Der er taget et luft-foto af en sea-world, ved ikke hvilken. Men der blev en han ved navn Tilikum, sat i et lille bassin, man kan se halen og næsen rører i hver sin ende af bassinet I det lille bassin lå han helt stille i lang af gangen, helt apatisk. Tilikum har så vidt jeg har forstået dræbt 3 trænere, derfor endte han som udstødt i det lile bassin.

Endnu en grund til ikke at holde vilde dyr på den måde. Både Tilikums apati og aggression er aldrig set i naturen. Det sætter tanker i gang....

 

Jeg har ikke turde se de link i har sat ind. Kan kun sige det er modbydeligt, men det stopper ikke, før turister og andre stopper med at tage ind og se det. Fatter slet ikke at det for så mange mennesker er en fornøjelse, at se på vilde dyr leve på så unaturligt en måde.

 

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 Bulldoggen
Forfatter: 
Dato:  17-07-2014 21:44

Tilikum går "heldigvis" sammen med en anden nu, men som det også kan ses i et af linkene længere oppe er der ikke meget livsglæde. selvom han nu har fået en lidt større pool han kan svømme i cirkler i, hænger han tit bare i overfladen i lang tid af gangen uden at røre på sig. Det er absolut ikke normal adfærd, men hvis alternativet er at man kan svømme rundt og rundt og rundt og rundt i en uendelighed uden noget at lave, tjah så tror jeg godt nok også jeg havde valgt at give op :( og Tilikum er ikke den eneste der gør det.




:P Mvh. Christina :P

2
0
Svar på denne tråd
 
 Well...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2014 23:42

Nice med én med mere viden, Christina! Jeg har hele mit liv været fascineret af spækhuggere, og jeg havde faktisk drømmen om at blive træner, indtil jeg så dem med mine egne øjne ude i det fri - aldrig om jeg vil støtte et sted som Sea World.

 

Især deres jagtmetoder fascinerer mig. Lige fra sæljagt i Argentina til sildefangtst i Norge. Derfor, som du siger, er det endnu mere trist at se dem blive fanget i at skulle være cirkus-klovne.

 

Godt nok er Sea World slem, men endnu værre er Seaaquarium i Miami med Lolita, hvis bassin er så lille og så smal, at hun ikke kan dykke ordentligt. Hun, imodsætning til Tilikum er set banke sin melon ind i kanten, når der ikke er shows. Man har fundet hendes flok, og de kommunikerer lige nu frem og tilbage, når de kan finde den...


I live in a House,But I'm home IN THE SADDLE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg vil så mene
Forfatter: 
Dato:  18-07-2014 00:10

At fx Tilikum jo ikke kan sættes ud nu, tror ikke han ville kunne klare sig efter mange år i fangenskab.. Ja det er rigtig trist og frygteligt hvad han har været igennem, men det er jo ikke ses World der har indfanget ham.. De har jo overtaget ham da det sted han var lukkede efter en træner blev dræbt.. Så de skal vel ikke have skylden for hans indfangning osv..

Ville stadig gerne have svar på om delfine og spækhuggere født i fangenskab ser de delfiner de lever med som deres pod eller hvordan det fungere for dem ? Hvis nogen altså ved det..


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina og Josephina og guldhesten Fanta

 

 

 


 

1
1
Svar på denne tråd
 
 Well...
Forfatter: 
Dato:  18-07-2014 01:24

Tror nu Tilikum ville klare sig fint i en seapen først også langsomt blive sluset ud, som med Keiko. Især hvis de finder hans flok :)


I live in a House,But I'm home IN THE SADDLE

0
0
Svar på denne tråd
 
 signe...
Forfatter: 
Dato:  18-07-2014 06:53
Jeg tvivler på at der er nogen der kan give dig et sikkert svar på det. Mit bud må være nej, de ser ikke de dyr de lever sammen med som deres pod. For det første giver et liv i fangeskab dem ikke mulighed for at lære om podens funktion og vigtighed. For det andet lever de en alt for ustabil tilværelse hvor de bliver rykket og transporteret rundt. Derfor sker det også at de ryger i flæsket på hinanden, til tider med døden som følge eller store skader. De er jo tvunget til at være sammen med deres poolkammerat(er) stortset 24/7, uden nogen mulighed for at komme væk. Delfinerne finder vist bedre ud af det sammen, men de lever heller ikke i helt så stabile grupper i naturen.



:P Mvh. Christina :P

0
0
Svar på denne tråd
 
 delfiner
Forfatter: 
Dato:  18-07-2014 07:04
Og med delfiner mener jeg selvfølig de delfiner vi bedst kender og ikke spækhuggeren. Bare så jeg ikke får den med at spækhuggeren også er en delfin ;)



:P Mvh. Christina :P

0
0
Svar på denne tråd
 
 Zoo og cirkus
Forfatter: 
Dato:  18-07-2014 10:38

Jeg går ikke i zoo. Jeg har ikke været i en zoo siden starten af 90'erne, hvor jeg i Odense Zoo så, hvor ringe forhold dyrene havde. Jeg er godt nok blevet fortalt mange gange, at det er lavet om for længe siden, og hvis det er sandt, så er det da et skridt i den rigtige retning.

Jeg vil hellere besøge en safaripark, hvor dyrene går frit. Eller Givskud løvepark. Men jeg kommer ikke så meget ud, og jeg må indrømme, at jeg ikke har været i Givskud, siden jeg var 8 år gammel.

 

Jeg har ikke noget imod cirkus. Dog mener jeg ikke, at man bør have elefanter eller andre vilde dyr som f.eks. zebraer, kameler, gnuer, tigere osv. De hører ikke hjemme i et cirkus. Men det er jo et holdningsspørgsmål og noget omkring kultur.

 


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Træning af (nogle) cirkusdyr her:
Forfatter: 
Dato:  19-07-2014 13:15

 

 

www.peta.org/features/circus- video- undercover/ ?utm_campaign=071814&u...e=PETA%20E- Mail&utm_medium=E-News

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123457363
Forfatter: 
Dato:  16-08-2014 22:05

Hvis det er korrekt, så er det da fantastiske nyheder:

 

m.huffpost.com/us/entry/5680119

0
0
Svar på denne tråd
 
 Groft udnyttelse
Forfatter: 
Dato:  22-08-2014 15:20

af vores stakkels dyr.

 

Det går simpelthen over min forstand, at man støtter dyremishandling ved grov udnyttelse af dyr, ved bl.a at overvære div shows.

 

Kan sagtens forstå man vil opleve dyrene, men så gør det i naturen hvor de hører til.

Dyreshows er for langt størstedelens vedkommende = kold forretning.

 

Så undgå bla.: Delfanarier (herunder bl.a Sea World) - elefanter der spille bold - bjørne der danser - aber der cykler - tyrefægtning - klappe en bedøvet tiger, ride/køre med udsultede heste/æsler og mulddyr, osv listen er alenlang. De sidste videosekvenser hvordan man træner elefanter til ture i bl.a Thailand mv der har været vist på bl.a FB er også ganske forfærdelige.

 

Og vil man komme det til livs, er der kun en metode, lad være med at overvære shows og dermed støtte med kapital. Kun derved viser du din afsky for disse shows.

 

WSPA anbefaler ligeledes, at hvis man oplever dyremishandling under ferier, så tag kontakt til rejsebureauet og hør hvor du kan klage over mishandlingen. Nogle byer har dyrevelfærds organisationer.

 


Et godt hestemenneske hører når hans hest taler til ham,


- et stort hestemenneske kan høre hesten hviske,


men dårlige hestemennesker kan end ikke høre når hesten skriger!

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider