Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Aftensmad i varmen
Forfatter: 
Dato:  10-07-2014 10:37
Halløj i varmen :)

Når det nu er så lunt som det er pt ja så er det der med aftensmad altså ikke lige det jeg har allermest lyst til! Men når man nu har en mand som arbejder nat, ja så skal vi jo altså have et eller andet.

Hvad spiser i når vejret bare ikke lige indbyder til at stå i køkkenet?

I går stod den på koldskål og kammerjunker. Men i dag er jeg altså lidt blank - for mig ville det være fint med rugbrød, men det er ikke aftensmad i følge manden!

Så kom med jeres gode idéer...

0
0
Svar på denne tråd
 
 grill mad
Forfatter: 
Dato:  10-07-2014 10:40

tjas vi bruger flittigt vores gasgrill og dertil serveres salat + evt flute/brød

 

vi griller alt fra bøffer, kylling, pølser, hamburgere, grøntsager, majskolber osv.

 

faktisk hygger vi mere med maden når vi gør det på denne måde end at jeg står i køkenet og laver mad og så spises der på nul-komma-fem resten af året.

 

 

 

Karina

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 grillen
Forfatter: 
Dato:  10-07-2014 11:12
Har overvejet at fyre op i grillen... Men ved ikke helt om jeg har lyst til at grille...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja nu skal I høre
Forfatter: 
Dato:  10-07-2014 12:06

Min datter og jeg var alene i går - hvad ønsker hun at spise?? 16 år gammel - og det skulle så være risengrød. Det var faktisk godt.

 

Når man er i syden får man ofte varm suppe - og det er godt til kroppen.

 

Men det er jo ikke lige sæsonnen for varm grød.

 

Tina

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  10-07-2014 12:24

Samme problemstilling her - får ikke spist nok i løbet af dagen, mistet al appetit :(

 

Som inspiration kan jeg da sige hvad vi skal til aftensmad idag, lakseburger med rejser og dressing. Steg laksen, riv den i flager med en gaffel. Kommes på brød/boller med salat og creme fraiche med dild og rejer i.

 

I morgen hen skal vi have æggekage. Og lørdag bliver nok sprængt kylling med asparges. Meget nem og lækkert her i varme.

0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  10-07-2014 12:38

Føler ingen sult i denne varme.

 

Når klokken er 19 tiden så spiser jeg frugt og bær (hindbær, kirsebær og ærter fx)

 

Først når klokken bliver 22 tiden så spiser jeg noget rigtig mad. Kan slet ikke føle sult i denne varme.

 

Spiser heller ikke morgenmad for tiden.

 

Ikke særlig sundt vel :D


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 varmen
Forfatter: 
Dato:  10-07-2014 16:59

Det er vist endt med kold kartoffelsalat og så en pølse... Ellers bliver det til biksemad... Så langt rakte min fantasi!

 

Og når jeg alligevel skulle skrælle gulerødder til vores aftensnack, så kunne jeg jo lige tage det kilo kartofler jeg havde og skrælle også...


0
0
Svar på denne tråd
 
 hephey
Forfatter: 
Dato:  10-07-2014 17:55

idag bliver det et baquette med gravat ørred, rød peper og pikant ost

 

men jeg er heller ikke altid sulten i den her varme... faktisk er jeg slet ikke skabt til at have det varmt


Carina Overgaard... Militaryrytter


Change the voices, in your head
Make them like you, instead


www.bricksite.com/ fredericiahesteklip

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  10-07-2014 21:53

Det er heller ikek just sulten der plager mig her i varmen, men jeg skal jo ha' noget (Jeg er mega meget obs på at få masser af drikke og hele tiden. Er rigtig god til at få væskemangel)

 

Men her ved froksot tid fulgte jeg et råd, og lavede en portion nuddelsuppe med and HOT. Det var faktisk helt godt..........


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  11-07-2014 08:24

Jeg ville jo have foreslået koldskål, men der har I allerede været...

 

Hvad med noget kold suppe? Jeg har ikke selv erfaring med det, men det er måske meget godt :P

 

Japanerne spiser meget stærke ting om sommeren - én eller anden mærkelig ide med, at det er godt mod sommervarmen.

 

Kommer pludseligt i tanke om hiyashi chuuka og soumen. Det er kolde nudelretter. (Søg på Google)

Pastasalat er også en ide.


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
0
Svar på denne tråd
 
 bare noget "let"
Forfatter: 
Dato:  11-07-2014 15:25

alle mulige forskellige slags salater - og så gerne tilsat årstidens frugt....

 

f.eks. avocado, iceberg, rødløg, rødbeder, æbler og vandmelon....

 

Tanken om en grill i 30 graders varme kan jeg slet ikke :/

 

KH:)Annette




rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd
 
 aftensmad
Forfatter: 
Dato:  11-07-2014 17:31

forleden blev det en omgang skyr da jeg var alene, igår fik vi frisk pasta med tomatsauce og koteletter, i aften står den på flanksteak på grillen med salat, flutes og nok også pommes frites og bearnaise sauce til.

 

Appetit har jeg egenlig ikke meget af, men jeg ved at tvinger jeg ikke mig selv til at spise tager jeg på igen, og samtidig har jeg en familie der arbejde fysisk hårdt de fleste dage og de skal altså have brændstof til kroppen.

 

Vi griller også gerne når det er varmt, vores grill stå i skyggen og et sted hvor der ofte er en lille brise uanset hvad, så at smide sig i en stol der mens man griller og så evt med en kold øl/iste/sodavand eller hvad man lige har lyst til er altså bare super lækkert kontra det at stå inde i et varmt køkken foran et varmt komfur der gør rummet endnu varmere.

 

god weekend til jer alle :)

 

Mvh

Mie


Med de fire skønne arabermuler <3

 

1 års ox hingsteplag sælges, ses min profil for flere oplysninger :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg lider ikke
Forfatter: 
Dato:  11-07-2014 17:38

rigtigt af manglende appetit - damnit

 

Men lækkert brød (fra bageren eller hjemmebagt) med frisk pålæg eller salat med alt muligt lækkert er da dejlig sommermad. Eller kold pasta- eller rissalat. Røget fisk er altid lækkert og fint koldt.


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 överskrift
Forfatter: 
Dato:  15-07-2014 15:32

Nu er det jo ikke så varmt mere, men det har de jo lovet det bliver igen. Jeg har lært dette opskrift i Bulgarien, og det er ENORMT lækkert synes jeg!! en sær blanding, men det virker! Og er så læskende når det er varmt.

 

Bulgarsk yoghurtsuppe:

 

Tyrkisk yoghurt i passende mængde

Samme mændge vand

en stort skvæt olie (ikke oliven, en med mild smag - koldpresset)

lidt salt, godt med peber

presset eller revet hvidløg (styrke efter smag)

Agurk i tern

finthakket dild

Fint hakket valnødder

 

Det er vigtigt det er tyrkisk yoghurt, hverken den danske eller græske fungerer til denne opskrift, og det er vigtigt med olien, ellers er det som at spise salatdressing, det er olien der gør det til suppe på en eller anden måde.


Venligst Maluna


***


 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Gode salater
Forfatter: 
Dato:  18-07-2014 16:41

Jeg har det på helt samme måde med mad i varmen. Men det jeg har fundet ud af er, at jeg bare ikke orker at stå længe i køkkenet eller lave noget vildt tungt mad, såsom meget kød osv. Jeg laver derfor rigtig mange salater, især med fisk, men synes måske tit salater kan være lidt kedelige.

 

Der er en del lette salatopskrifter på denne blog http://smag.bloggersdelight.dk/. Lige nu kommer der en ny salatopskrift hver dag, fordi der er en udfordring derinde, hvor andre folk bestemmer to ingredienser hver dag - og så skal der laves spændende salater ud fra det.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-07-2014 23:15

laver du selv koldskålen ? har du så prøvet at lave den af halv ymer og halv kærnemælk ? det er super godt

 

ellers står der følgende på vores madplaner i øjeblikket

 

ymer med drys mm

kold kartoffelsalat med et stykke kød

æggekage

pitabrød

hønsesalat

 

 

i morgen står den på vafler - mest fordi vi så lige har lidt ekstra godt til aftenkaffen - med is på

vi griller ikke ret meget - jeg er nemlig ikke lige til grillmad

 



0
0
Svar på denne tråd
 
 koldskål
Forfatter: 
Dato:  19-07-2014 22:14

Jeg ville rigtig gerne selv lave koldskål! Men har en træls mand som mener det ikke smager lige så godt som den fra Arla

 

Ellers er jeg stor fan af hjemmelavet koldskål - men så tager jeg ud til min mor og laver hundeøjne og så laver hun koldskål til mig ;)

 

Idag blev der bestilt mad udefra da klokken nåede 19.30 inden vi var klar til mad...

 

I morgen bliver det koldskål eller en pita tror jeg...


1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider