Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Mobil med på skovtur
Forfatter: 
Dato:  08-07-2014 21:29

Hej.
Hvad gør I andre skovtursryttere når i rider på tur i den her varmen og skal have mobilen med?

Jeg rider for det meste ud alene, og jeg vil meget gerne have min telefon på mig når jeg rider ud, til hvis nu uheldet er ude.

Indtil videre har jeg redet med en trøje hvori der er lommer, men det er efterhånden ved at være alt alt for varmt.

Så hvad gør I andre af jeres mobil når i rider ud i det grønne?


Hilsen Sofie
Du skal ikke tale grimt om vores mangel på intelligens. Vi er stolte af den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mobil med
Forfatter: 
Dato:  08-07-2014 21:35

Rigtigt fornuftigt altid at have mobilen med dig!

Nu rider jeg ikke for tiden, men jeg løber, og her kan jeg have mobilen i en flad bæltetaske som jeg stikker under mine tights (jeg løber meget øde steder, så det gør ikke noget at det ikke ser fikst ud :-D ). Man kan få nogle løbebælter som er endnu mindre, de sidder lige rundt i livet og kan godt have en mobil i sig, medmindre den er af en stor model. Den burde ikke komme i karambolage med sadlen.

Alternativt kan du få en mobilholder til armen, det er der mange løbere og ryttere der bruger.

Søg på mobilholdere, så finder du nok noget du kan bruge. :-)

 

Lene


Courage is being scared to death but saddling up anyway.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-07-2014 21:47

Jeg har den altid bare i bukselommen, men rider også med jeans. Tror ikke mobilen kan være i mine almindelige ridebukser.



If at first you don't succeed, then skydiving is definitely not for you.

0
0
Svar på denne tråd
 
 sort armdims
Forfatter: 
Dato:  08-07-2014 21:49

man kan købe sådan en sort mobilholder til armen - den koster 99 kr i føtex ...i hvertfald sidste jeg købte en :-)


<3 med katten Dixie <3


Rip Apopka - 15.06.2011

Du er savnet!




Unge med høreproblemer - se her!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  08-07-2014 22:00

Lenuccia: Jaah, kan næsten ikke begive mig afsted på ridetur uden at have den med mig. Lidt ligesom med min ridehjelm, så virker det forkert at ride afsted uden den. Føler mig ikke sikker. Har også en GPS-tracker installeret derpå, så min kæreste og andre "indvigede" kan se hvor jeg er. Den kan også sende et alarmsignal ud, men det kræver at jeg beder den om det. :)

 

 

Jeg bryder mig ikke rigtig om at skulle have noget på armen, da jeg tænker at det armen/skulderen man som det første bruger det at afbøde et fald.

 

Har fundet denne her, som jeg overvejer lidt.

 

www.mytrendyphone.dk/shop/puro- universal-sport-135987p.html


Hilsen Sofie
Du skal ikke tale grimt om vores mangel på intelligens. Vi er stolte af den.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Beholderen
Forfatter: 
Dato:  08-07-2014 22:14

Ned i BHen med den. Der sidder den trygt og godt. Man vender sig hurtigt til det, så man ikke mærker den, og så kan man ikke finde den


 

 

Medlem af Bullerklubben

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  08-07-2014 22:16

Trille: Ja det gjorde jeg i et stykke tid, indtil jeg måtte investere i en ny mobil fordi den anden havde fået en fugtskade af at sidde der, plus jeg i forvejen har problemer med at finde store nok BH'er til mig, så der er sku ikke plads til en mobil mere. :P


Hilsen Sofie
Du skal ikke tale grimt om vores mangel på intelligens. Vi er stolte af den.

4
0
Svar på denne tråd
 
 Bæltetaske
Forfatter: 
Dato:  08-07-2014 22:20

Courage is being scared to death but saddling up anyway.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  08-07-2014 22:31

Lenuccia: Uuuh den er faktisk ret fed. :D


Hilsen Sofie
Du skal ikke tale grimt om vores mangel på intelligens. Vi er stolte af den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Armholder
Forfatter: 
Dato:  08-07-2014 23:11

Da jeg havde min gamle mobil kunne den være i lommen på alle mine ridebukser, men det er slut nu efter jeg har fået smartphone.

 

Så jeg bruger den der armholder, som også bruges når man har mobilen med ud at løbe.

Jeg købte fx til Samsung her: www.mytrendyphone.dk/shop/samsung- galaxy-s-201014c1.html

 

Det er genialt og jeg rider aldrig tur uden min mobil.


Karina

 

med trakehneren

A´Nan H

 


"Der vil ikke være noget paradis,

hvis min hest ikke kommer mig i møde"

Ofelia, min smukke engel, jeg savner dig..

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis jeg ryger
Forfatter: 
Dato:  09-07-2014 07:25

af og smadrer min telefon på en tur - så dør endomondo også - og så er det ret nemt at se hvor jeg befinder mig tænker jeg. Men nu har jeg også en vældig flink pony så jeg føler mig ikke voldsomt udsat

 

Jeg har den enten i lommen - eller også på armen.


/Trine T =)

 

- Ethvert hestemenneske bør en gang i livet eje en shetlandspony!


What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mobil
Forfatter: 
Dato:  09-07-2014 10:57

kan lige akkurat være i forlommen af mine ridebukser (Samsung S2) - du må ud at købe bukser efter, om fonen kan være der


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 pikerur bukser og Iphone
Forfatter: 
Dato:  09-07-2014 11:47

ja ovenstående passer fint sammen så min Iphone er altid i lommen uanset om jeg rider i naturen eller bane/ridehus. så er hjælpen altid nær hvis der sker noget med mig selv eler andre.

 

 

Karina

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-07-2014 12:09

Ja, jeg MASER min smartphone ned i min ridebukselomme . Det er blevet lidt nemmere af at jeg er skiftet til iphone - men lidt sværere af at jeg har taget et par kilo på og stadig har de samme ridebukser


Mvh. Natasha

5
0
Svar på denne tråd
 
 Lille sadeltaske
Forfatter: 
Dato:  09-07-2014 13:28

Hej.

 

Jeg ved, at man også kan få nogle meget små sadeltasker, hvor mobiltelefonen kan være i. Det er ret smart, så man ikke knuser sin telefon, hvis man falder af eller skal have et ubehageligt mavebælte på - selvom GPSen selvfølgelig følger hesten, hvis man falder af og den går sine egne veje. ;D

 

Heidi

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-07-2014 17:46

Jeg har købt denne:

www.denintelligentekrop.dk/flipbelt- lobebaelte-pengekat

 

Den er super behagelig at have på, og der er ikke noget der hopper rundt på maven, da den sidder helt til...og der er plads til at have mange ting i :)

2
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-07-2014 18:07

Jeg har fået samme problem nu her i varmen, da jeg købte en smartphone for et par måneder siden, og den kan bare ikke være i min bukselomme.

Jeg rider simpelthen med en old-school pengekat om halsen. Og så rider jeg altid med sikkerhedsvest (er skovtursrytter) så den holder den på plads, så den ikke kan mærkes. Den ville så heller ikke smadres hvis jeg faldt af :)

Det eneste problem med at have den i en lille sadeltaske, er jo hvis man falder af og hesten løber videre. Så er man jo lige vidt :)

 


Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bæltetaske
Forfatter: 
Dato:  10-07-2014 22:51

Om sommeren render jeg altid rundt med en ganske almindelig billig bæltetaske i stalden og når jeg rider. Passer perfekt til mobil plus evt andre småting, når man nu ikke gider have jakke eller lignende på i varmen :-)

 

Det fungerer ganske udemærket for mig. Kan ikke bevæge mig ordentlig med mobilen liggende i lommen.




Med venlig hilsen
Trine
:-)


Med Gule hesten

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lommer...
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 00:13

Hvis jeg ikke har jakke eller trøje på med lynlåslomme, så har jeg mobilen i bukselommen. Den kan fint være der.

 

Synes det er en god ide at have den med. Og så kan man også bruge Endomondo


StrongStep - for stærke og modstandsdygtige hove

 

Fotograf Heidi Glisborg

* stort arkiv med stævnebilleder * studiefotos af heste

 

www.wpets.dk

Kvalitetsudstyr til hest & hund

 

http://www.fuldblodsaraber.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 En bæltetaske
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 19:04

Jeg har en ganske almindelig bæltetaske. Den er med hele året- for der ligger hestens godbidder også;)


Selvom man rider islænder kan man godt være dressur-nørd:D


0
0
Svar på denne tråd
 
 Qwerty
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 20:59

Jeg har købt et mavebælte i H&M, som telefon kommer i. Bruger den ligeledes når jeg løber - der er lige plads til tlf og en bilnøgle.




/Lisbeth

0
1
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  17-07-2014 09:28

Nu er en dressursadel ikke helt beregnet til det på samme måde som en westernsadel, men prøv at søge på 'saddle bag english saddle' eller 'pommel bag english saddle' og 'cantle bag english saddle'

så dukker der en hel del op.

Jeg bruger selv en horn-taske i denne her stil, som man også kan få til engelsk sadel. De er ikke ret dyre i nylon og super praktiske så man kan have mad, vand, telefon og div. med på tur.

 

Billede

 


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

0
0
Svar på denne tråd
 
 mobilen
Forfatter: 
Dato:  17-07-2014 18:32

jeg har også altid mobilen med når jeg rider uanset om det er bane eller skoven.

 

Her sidder den enten i en holder om armen, købt i sportsmaster og bruges også når jeg løber, jeg drejer den således at telefonen sidder ind mod min side når jeg rider. Eller også kommer den i en vandtæt taske jeg har og så lige ned i bh'en, faktisk der den oftests ender, for så er den dejlig nem lige at fiske op og bruge til billeder etc. men havde jeg ikke tasken til den ville jeg ikke gøre det.

 

Problemet jeg ser med en sadeltaske er hvis hesten bliver bange og løber hvis man falder af, så er man meget lost, og efter at en veninde fik smadret hele sit bækken under et styrt med en hest i skoven, ja så skal min mobil altså ikke kunne forsvinde med hesten.

 

mvh

Mie


Med de fire skønne arabermuler <3

 

1 års ox hingsteplag sælges, ses min profil for flere oplysninger :)

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 mavetaske :-)
Forfatter: 
Dato:  17-07-2014 20:08

Jeg har købt en i læder-den kan tåle det meste. Og der er både plads til mobil og lidt guffer til hesten ;-)

 

Jeg gav 179 kr i Neye

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-07-2014 23:29

Njø ringede ind til Intersports kundeservice, der anbefalede mig et mavebælte til 130 kroner. Som jeg så bestilte. Da det kom, kunne jeg godt se at der ingen jordisk chance var for at min mobil kunne være i det bælte. Så måtte returnere det igen.

Desværre, så jeg er på den igen. :P


Hilsen Sofie
Du skal ikke tale grimt om vores mangel på intelligens. Vi er stolte af den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  19-07-2014 02:58

Hvis der er løkker til det i de ridebukser i bruger kan i jo kikke på sådan noget her :-)

www.culturedcowboy.com/belts/pages/ nocona/pages/noconacellcases.htm

 


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

0
0
Svar på denne tråd
 
 smiler.....
Forfatter: 
Dato:  19-07-2014 09:23
Jeg har også altid mobilen med.
Jeg har før haft den i lommen på ridebuksene, men min smart phone kan ikke være i lommen.
Jeg rider med en almindelig let ride vest, uden T.shirt under hvis det er meget varmt. Jeg har både en vest fra ekvipage, Pikur og Horze, de har lommer med lynlås eller knap.

En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.


"Buger" forever Blå Brava

0
1
Svar på denne tråd
 
 SDFGHJK
Forfatter: 
Dato:  19-07-2014 09:49

Det er utroligt så farligt det er blevet at leve livet uden at have en mobil med sig.

Er der egentligt nogen statitiker på hvor mange der døde under uheld før,man havde dette lille vidunder med sig,uanset hvor man bevægede sige??


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

1
2
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-07-2014 10:22

Jeg har min mobil med af flere årsager.

Jeg har den med så jeg kan finde vej hvis jeg er faret vild.

Jeg har den med så jeg kan ringe hjem til stalden hvis hesten er på vej hjem uden mig.

Jeg har den med så jeg kan ringe efter hjælp hvis der skulle være sket noget.

 

Hvilket jeg synes er meget god grund til at have den med, også selvom man ikke havde sådan en i gamle dage. :D


Hilsen Sofie
Du skal ikke tale grimt om vores mangel på intelligens. Vi er stolte af den.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har....
Forfatter: 
Dato:  19-07-2014 10:52

... min med i ridebukselommen. Jeg køber simpelthen bukser efter at den kan være i lommen (har nogle par fra før min smartphone - der kommer den med i en bæltetaske eller en jakkelomme). Telefonen er købt efter at jeg skal have en lille model - der netop KAN være i en lomme.

 

Det er en god sikkerhed at have med - hvis der skulle ske uheld. Dengang min pony blev ramt af en lastbil, måtte jeg jo sende en forbipasserende billist hen til et hus for at ringe efter dyrlægen - skulle jeg stå i situationen igen i dag, ville jeg ikke ende med at stå og vente ved landevejen med en hest hvor blodet løb.

 

Det samme dengang jeg faldt af og brækkede armen. Der måtte min veninde pænt stable mig på ponyen igen og trække den hjem (mit knæ var også skadet, så jeg kunne ikke gå så langt). Med en mobil havde vi kunnet få hjælpen til os, frem for at skulle hjem selv.

 

Selv om vi begge gange "overlevede" vil jeg nu mene at det er torskedumt ikke at benytte de sikkerhedsforanstaltninger man kan - når de nu ER opfundet - deriblandt muligheden for at tilkalde hjælp.


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se stævnekalenderen for forårets stævner og træningsdage.

Kom og vær med!!

1
1
Svar på denne tråd
 
 Bæltetaske
Forfatter: 
Dato:  19-07-2014 12:06

Jeg har mobilen og andet praktisk med i min bæltetaske, som jeg har designet og kreeret. Jeg synes det er så upraktisk og ubehageligt at have en mobil i lommen eller hængene om halsen, så løsningen er altså denne - at jeg så synes det er en pæn løsning og det matcher resten af udstyret er så en bonus.

Jeg har så lavet nogle stykker i forskellige designs og de er altså bare super rare at have med - de bumper ikke og jeg kan endda springe med sådan :)

Billede

 


Nu med bloggen
Ridning med hjertet

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider