Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Vil du snydes?!
Forfatter: 
Dato:  26-05-2014 23:23

Jeg har i aften opdaget at min venindes tidligere hest står til salg - hvilket jo er fair nok, men hvad ikke er fair, er at sælger prøver at snyde folk.
Jeg købte hesten start 13`Den havde hovsenebensbetændelse og var blevet behandlet 2 gange uden held på dyrehospital. Efter kort tid forærede jeg den til min veninde, som ville lade den gå som foldbums og siden prøve lykken. Hun lod den gå 9 mdr.De første mdr. var den ikke rentgående. Efter 9 mdr prøvede hun den få minutter af gangen. Hun red lidt skovturer, men varsomt.
Da hun skulle skilles, måtte hun skille sig af med den i januar I ÅR. I annoncen skrev hun om skaden og at den kun var under genoptræning efter en alvorlig skade og at hun ikke kunne garanterer noget. På det tidspunkt havde den kun galloperet få gange og der ville gå minimum et år før man overhovedet skulle forsøge sig med at springe og kun små spring (dyrlægens udsagn)
Hestens skade opstod, fordi den ikke kunne tåle at springe.
Hun solgte den for få penge. Nu står den selvsamme hest til salg for 28.000 kr., her 4 mdr efter. Jeg har skrevet med sælger som påstår hun har haft den et år, hvilket jo så er lodret løgn. Hun siger også at hun har startet den i LC - LB på klubplan,med hende som rytter. Nævner intet om den tidligere og meget alvorlige skade som den havde i 2012 og op gennem 2013, - trods jeg spørger om den tidligere har haft skade! Hun skriver at den var ren i handelsundersøgelse da hun købte den, men den blev i hvert fald ikke handelsundersøgt ved min veninde!
Hun nævner intet om genoptræning, hvilket den hellere ikke kan ha`fået på 4 mdr og så allerede springe LB.
Jeg fatter ikke at nogen køber en skadet hest, skider på genoptræning x prisen med minimum 3, sælger den efter 4 mdr, uden at oplyse noget som helst til køber!
- og så er der sgu hellere ikke tænkt på dyrevelfærd!
Hvis den bliver solgt, så ved køber da hvor denne skal hente sine penge retur - og det er hos en ikke ærlig sælger!

Hesten er Holstener og hedder Catino

- og ja jeg har udgivet mig for at være en interesseret køber. Bliver sgu så forarget. Blev selv snydt sidste år, af en sælger som tilbageholdt oplysninger. At købe en sådan hest koster på følelserne og pengebogen!

Linket er til min venindes Hestegalleri.
www.hestegalleri.dk/galleri/261575- holstener_catino


13
2
Svar på denne tråd
 
 trist trist smiley
Forfatter: 
Dato:  26-05-2014 23:28

det er simpelthen så dårlig stil at snyde.

det er så synd for alle indvoldverede.


6
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-05-2014 07:58

Det er så trist at nogen kan finde på at gøre det over for hesten og ikke mindst for køber.

 

Det er ikke for at dømme eller støde nogen, for ved hvor svært det er når man er glad for hesten.

Men man bør tænke sig rigtig godt om før man vælger at sælge en "syg" hest.

For der er desværre sandsynlighed for at det vil gå som denne historie.

 

Har skam selv stået i samme situation hvor jeg måtte af med min dejlige vallak, som jeg i dag er glad for jeg valgte at aflive.

Nu ved jeg med sikkehed han aldrig bliver kastebold.

Men har nu også solgt en hvor vi på kontrakt skrev, at jeg skulle tilbydes den hvis køber ikke længere kunne have den, ellers var det aflivning. Den er i dag aflivet.

 

Det er ikke nemt, og hvor må det være trist for jer at se "jeres" hest til salg, med den viden i har omkring den.


Hilsen Pia

 

Inkarneret Connemarafan!

 

Nu igen med DV!

5
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-05-2014 08:00

Han er godt nok ellers skøn!


Hilsen Pia

 

Inkarneret Connemarafan!

 

Nu igen med DV!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Smuk, smuk hest!
Forfatter: 
Dato:  27-05-2014 08:39

Oh, jeg har en svaghed for skimler...

 

---

 

Tilbage til sagen, for det er jo super let for mig, at sidde her og være bagklog bag skærmen. Men... hvorfor er hesten solgt med en så langvarig skade i bagagen?

 

Jeg kan forstå til en vis grad, at Holger Danske har foræret hesten til en veninde, der har haft muligheden for, at lade det kønne dyr pynte på en fold i så lang tid og så foretaget en varsom genoptræning (y)

 

Men den hest burde nok ikke være solgt derfra... Måske skulle der have ligget en gensidig aftale om, at hvis der skulle ske noget inden for en to-års periode, at hesten så skulle aflives pga. skadens art og at I ville betale aflivning fifty-fifty.

 

SELVFØLGELIG er der et paphoved, der gerne vil score lette 20K ved et videresalg (nu kender jeg ikke salgsprisen ved din venindes skilsmisse)! Men idioten tænker jo nok ikke på, at hesten sandsynligvis vil dumpe handelsundersøgelse efter handelsundersøgelse og at hun kan risikere at få kræet smidt i nakken i op til to år, da det jo et let nok at google sig til hestens historie FØR hun har købt den.

 

Jeg håber ikke - ud fra hvad du oplyser - at et videresalg vil lykkedes og hestens tarv vil komme først.


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tænker det samme...
Forfatter: 
Dato:  27-05-2014 09:25

... hvorfor blev sådan en hest overhovedet sat til salg?

 

I min verden var det bedre at aflive den - så ved man hvor den er, og man ved at den ikke har ondt (eller bliver offer for et uærligt fjols).

 

Det er ganske vist for sent at kaste brønden til, efter at barnet er druknet - men måske kan det få andre til at tænke sig godt om.

 

Jeg ved ikke hvad du kan gøre - eller om du overhovedet kan gøre noget som helst - men jeg tænker at din veninde nok er den nærmeste til at gøre noget.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

3
0
Svar på denne tråd
 
 godt du deler.
Forfatter: 
Dato:  27-05-2014 09:44

Det er godt at du deler din viden og jeg syntes bestemt at du gør det i en pæn og saglig tone .


 

 

Kilden

Heste er en dyr hobby, men billig terapeuter.

 

Opdræt af mikroheste.

7
0
Svar på denne tråd
 
 Samme historie...
Forfatter: 
Dato:  27-05-2014 09:54

Jeg har været ude for nærmest den samme historie.

Min veninde havde en skøn springhoppe, der desværre gik ned med spat. Hun solgte den nærmest gratis med krav om ingen videresalg.

 

Senere stod den så til salg som ridehest og som dig udgav jeg mig i første omgang som interesseret køber, indtil det gik op for mig, at nuværende ejer faktisk havde købt den af hende min veninde havde solgt til. Uden at få noget at vide om spatten osv. Så det var hende der var blevet snydt, ikke hende der forsøgte at snyde. Det endte med, at hun fik penge tilbage fra snyderen og beholdt hesten til den senere døde af alderdom.

 

Du er sikker på din historie ikke er den samme?


 

 

Går det, så går det og går det ikke, så går det nok.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tidligere ejer
Forfatter: 
Dato:  27-05-2014 12:49

Det var mig der fik hesten. Skaden var hovsenebensbetændelse. Jeg lod den stå i 9 mdr, der var den ikke halt og dyrlæge/kiropraktor sagde at jeg bare kunne gå igang med den, men det valgte jeg ikke at gøre, da jeg ville være sikker på, at hesten var 300% klar inden jeg gik igang med den. Inden jeg startede genoptræningen kom hesten i røntgen og den var ren. Startede derfor genoptræningen meget langsomt op, samtidig med, at jeg sammen med min smed fik gjort dens hove bredere, da den havde små prinsessehove da jeg fik ham. Der var ingen problemer i genoptræningen og hesten var 100% haltfri, så ser ingen grund til, at lade ham aflive. Jeg solgte ham videre for det nette beløb af 9000 kr med en kontrakt der beskrev, hvad han havde fejlet og at køber ikke kunne lade handlen gå tilbage på dette grundlag. Der er ingen garanti for, at hesten for altid vil være haltfri, men den garanti kan man jo aldrig få ved en hest.

Men ville ønske, at nuværende ejer var ærlig omkring ham, da han kun fortjener det bedste. Tror på, at han kan komme langt, hvis man bare bruger sin sunde fornuft. Han havde ikke en skade da hun købte ham, men han havde haft den. Og det skal ny ejer vide.


 

 

 

Hesteklipning på Bornholm tilbydes. Skriv en Besked.

11
1
Svar på denne tråd
 
 hold da op
Forfatter: 
Dato:  27-05-2014 18:38

Jeg er Camilla Dalsgaard tidligt Camilla Rugholt...

 

Jeg har lige fået af vide at jeg synde folk...

 

Calle har været i dyrlæge undersøglese i den tid jeg har haft den...han er ren i bøjprøven og alt ok..

 

Jeg er spring rytter i den tid han har været her har jeg redet ham hver dag og sprunget to gang om ugen...Han har aldrig været halt her hos mig...

 

I skal være velkommen risvej 100 8660 Skanderborg

Mit nr er 28749782

 

være venlig ikke at skive om min hest...

Jeg anser dette som cikane...

 

4
33
Svar på denne tråd
 
 Camilla
Forfatter: 
Dato:  27-05-2014 20:24

Det er desværre ikke det du skriver til interesserede købere. Er blevet kontaktet af 2 der har været interesseret i ham Camilla. Jeg tror heller ikke at der vil blive nogen problemer med Catino fremover, da han var ren i røntgen og i ridning, men du skylder folk at fortælle om hans tidligere skade og ikke fortælle at du har ejet ham i et år, når du nu kun har haft ham i 4 mdr. Jeg håber du finder et rigtig godt hjem til ham. Det fortjener han. Men det skal være med reelle hensigter. Dette er ikke chikane, hvis du nu var ærlig, så var denne tråd aldrig lavet.


 

 

 

Hesteklipning på Bornholm tilbydes. Skriv en Besked.

33
0
Svar på denne tråd
 
 Besværligt
Forfatter: 
Dato:  28-05-2014 22:04

Jeg ville beskrive skaden mere grundigt på Hestegalleri og hvor hesten ellers er oprettet. Interesserede købere tjekker forhåbentlig hesten på nettet, og så vil historien om skaden dukke op, og man kan så selv tage stilling til hvad man synes.

Ligeledes kan det jo ret nemt tjekkes på nettet om hesten har startet klasser, uanset hvilket niveau det er.

Så en fornuftig køber har mulighed for at tjekke hesten og denne tråd vil jo også dukke op, hvis man Googles hesten.

 

Om denne sælger er ærlig eller ej, vil jeg ikke tage stilling til, da jeg ikke kender detaljerne, men desværre har jeg selv oplevet en del uærlige sælgere, så synes man som køber bør være meget opmærksom.

 

6
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-05-2014 00:28

Har lige set annoncen, der står ingensteder at hesten har været syg, bare "gået igennem handelsundersøgelse", så ja til sælger- det virker faktisk som om du prøver at snyde folk. Sådanne ting bør stå i annoncen, især med den sygdoms historie hesten har. Nu skal jeg ikke sidde her og kaste rundt med beskyldninger, men til den prisen hesten er sat til så lugter det godt nok noget af at man prøver at snyde folk.

 

Man har købt en hest for meget billige penge, fordi den har haft en slem skade, og er blevet solgt som dette, og nu 4 måneder efter sætter man den til salg for 28.000 og annoncen virker som om det er en frisk hest....


 

 

Inkarneret dressur rytter

 

- www.dressage- enthusiast.blogspot.com/

 

 

 

15
0
Svar på denne tråd
 
 endnu et pip
Forfatter: 
Dato:  29-05-2014 00:34

derudover skriver du at du nu rider den hver dag og springer den to gange om ugen, dette på en hest som har stået stille i 9 måneder og er langsomt startet op i Januar når hesten har haft en skade som er kommet pga. overanstrengelse.... Stakkels hest tænker jeg. Den burde have være kommet til en person som ville den det bedste, og ikke en hvor jeg mest af alt syntes det lugter langt væk af man skal tjene "nogle hurtige penge". købt for 9000 i januar (pga skade), til salg i maj for 28.000..... Ja, jeg tænker mit.


 

 

Inkarneret dressur rytter

 

- www.dressage- enthusiast.blogspot.com/

 

 

 

26
0
Svar på denne tråd
 
 Øv øv øv
Forfatter: 
Dato:  08-06-2014 00:49

Puha hvor trist - ja man skal godtnok passe på hvem man sælger til da :(

men at se denne tråd giver mine bange anelser endnu mere ret, det er så sørgeligt :(

3
0
Svar på denne tråd
 
 Catino
Forfatter: 
Dato:  10-06-2014 22:40

Jeg er desværre bange for, at Catino er blevet solgt, uden den vigtige viden er blevet videregivet. Han står i hvert fald ikke på markedspladsen længere. Da denne tråd blev oprettet, ringede nuværende ejer til mig kl.23.15 og råbte af mig. At jeg ødelagde hendes chancer for, at sælge Catino og at det var noget meget mærkeligt, at interesserede købere googlede ham og kontaktede mig, når de så, at han havde været skadet osv. Da jeg afbrød hende ved, at sige farvel og lægge røret på, fik jeg i stedet en sur SMS. Håber at Catino har fundet et godt hjem, et hjem der vil ham det bedste og ikke bare tjene hurtige penge.m


 

 

 

Hesteklipning på Bornholm tilbydes. Skriv en Besked.

5
0
Svar på denne tråd
 
 Ærgerligt
Forfatter: 
Dato:  11-06-2014 08:25

Øv hvor er det bare ærgerligt med sådan en sag som denne
Jeg skulle også til at skrive "øv hvor ærgerligt for hesten" men nej! - bare han har fået et godt hjem og betænksomme mennesker - meget er vist bedre end det han har været udsat for disse 4 mdr.
Hvis han er blevet solgt uden vidergivelse af oplysninger, så må man håbe at nogen kender nogen og har læst her på HN, så køber får de oplysninger denne skal bruge og i værstefald, hvis skaden skulle bryde ud igen, så har denne da oplysninger til en evt kommende sag!


4
0
Svar på denne tråd
 
 Øv øv øv :(
Forfatter: 
Dato:  11-06-2014 11:53

Øv øv altså, hvor sørgeligt :( Men ja man kan da håbe at hesten har fået sig et godt hjem, det kan vel kun blive bedre hvis hun har været så ligeglad med hesten og bare har solgt en hest som har haft problemer og solgt ham som værende helt sund og rask uden at fortælle om problemerne han har haft :( Jeg fatter ik sådan nogle mennesker :(

 

jag faldt rilfældigvis over denne tråd og fik et helt sus i maven af lettelse over at jeg lige havde aflyst selv samme person til at komme og prøve min hest 2. gang da hun var interesseret i ham.

Mavefornemmelsen var der bare ikke fra min side da hun var og se ham, så jeg er da så glad for at jeg fik skrevet og aflyst 2. prøvetur på ham og denne tråd bekræfter mine bange anelser - jeg ville simpelhen ikke kunne bære hvis han bare skulle købes og sælges videre, det er bestemt ikke det jeg ønsker for ham, men et kærligt hjem og det var ikke min fornemmelse at det ville være her :(

 

Hvor må det være forfærdeligt at ens gamle hest bliver solgt på den måde og man ikke ved hvor den er endt :(

 

Mvh. Mia

5
0
Svar på denne tråd
 
 afliv den
Forfatter: 
Dato:  12-06-2014 12:44

En hest eller for den sags et hvilket som helst dyr som lider af en tilsydenladne uhelbredelig sygdom AFLIVER man,man sælger den ikke,man giver den ikke væk,man lader den få fred.

Alt andet er rendyrket egoisme.


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

9
9
Svar på denne tråd
 
 Den gamle smed
Forfatter: 
Dato:  12-06-2014 12:51

Den gamle smed: Har du læst hele indlægget? Eller bare noget af den? Hesten er ikke uhelbredelig syg. Det ved jeg ikke hvor du læser, den har "bare" haft en skade den skulle genoptrænes for og som ny ejer skal vide den har haft. Ingen grund til aflivning der.


 

 

 

Hesteklipning på Bornholm tilbydes. Skriv en Besked.

7
0
Svar på denne tråd
 
 cgfhfjhkjhgfds
Forfatter: 
Dato:  12-06-2014 13:00

Hvis ikke at den kan bruges til noget,og den dermed ikke har et fornuftigt liv,så skær hovedet af den,som en kendt dyrlæge i DK engang sagde til mig,og han havde så evigt ret.


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

5
22
Svar på denne tråd
 
 Den gamle smed
Forfatter: 
Dato:  12-06-2014 13:59

Den gamle smed: Tror du kun er ude på, at provokere. Det er fint nok. Læs indlægget igen og gå videre til det næste indlæg ;-)


 

 

 

Hesteklipning på Bornholm tilbydes. Skriv en Besked.

17
1
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  12-06-2014 17:01

Er helt enig i at en uhelbredelig hest (eller et hvilket som helst andet dyr for den sags skyld) bør aflives. Men nu er det jo ikke det der er tilfældet med denne her hest som der er gjort opmærksom på.

Så et indlæg som det sidste indlæg fra den gamle smed, er totalt malplaceret.

 


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

8
1
Svar på denne tråd
 
 ret bekymret ???!!!!
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 00:03

heej alle sammen,

jeg bliver ret trist når jeg læser alt det her, for det er mig som har købt hesten :´(

da jeg var ude og se ham var sælger ikke den "store" sælger, hun fortalte ikke rigtig noget om ham og sagde at hun havde haft ham omkring et år og at han var sød og rar og ikke havde haft nogle sygedage i den tid hun havde haft ham og at han var nem at have med til stævner. Faldte hurtigt for ham og var nede og prøve ham 3 gange, da jeg prøvede ham første gang og fortalte at jeg var intresseret blev hun noget mere snaksalig og efter anden gang skrev hun at hun havde snakket med hendes mand og de ville gerne sælge calle til mig for 25.000.

 

Det er første gang jeg har købt en hest, så er ikke inde i hva man skal huske at spørge om, men man stoler jo på folk ?

da hun kom med hesten var der ikke så meget snak, vi underskrev hurtigt papirene og hun kørte igen og derefter gik det meget op af bakke :/

Underede mig efter små 2 uger over at jeg ikke havde fået nogle papir på den handelsundersøgelse som han skulle være ren i, så jeg skrev til hende om hun havde den, og fik svaret at det havde hun ikke, jeg havde fået de papir som hun havde på ham.

 

jeg har haft store problemer med ham, han smed skoen på venstre forben efter en uge og gik og snublede hvergang han tog et skridt og skulle akut have en smed ud. Derefter blev det lidt bedre og jeg fik lavet forsikringsundersøgelse på ham men den er jo udfyldt med at han ikke har fejlet noget før ?

 

så står lidt i vildrede nu og ved ikke hva jeg skal gøre ?

For har ikke lyst til at ødelægge ham og er rigtig ked af at hun har løjet om det, for gik i gang med at ride ham for 1½ uge siden, hvor han gik rigtig fint, men efter 2 fridage på den tid er han nu begyndt at "slå" fra og bare løber afsted, og overvejede så sent som i morges om det var fordi der var noget der gjorde ondt på ham ?

 

er der nogen der kan hjælpe mig her, for er stortset grædefærdig over at der har været så meget med ham og at jeg nu læser dette ?

 

på forhånd tak,

 

hilsen henriette

2
0
Svar på denne tråd
 
 Øv øv øv
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 00:22

Åh det er jeg ked af at læse, så endte det desværre med at sælger fik snydt en køber - selvom hun selv har skrevet her, at det var hun ikke ude på. (¤%&/&%¤ og en masse grimme gloser)

 

Måske du skulle skrive en privatbesked til enten Holger Danske (som oprettede tråden), eller Fogtmann (Tidligere ejer) og få alle detaljerne på plads. Håber det hele løser sig, og at han med ro og tid bliver en fantastisk hest for dig! :-)

 

 

 

 

 

\\ Pernille

1
0
Svar på denne tråd
 
 løsning ???
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 00:25

Pernille : jeg har fået kontakt til holger danske.

ja håber da på at der kommer en afklaring på det, men tror desværre det bliver gennem en advokat :(

7
0
Svar på denne tråd
 
 Afklaring
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 00:28

 

Jeg håber ikke du ender med at sende ham tilbage. Men at du eventuelt kan få afslag i prisen, nu hvor sælger bevidst ikke har givet dig alle oplysninger om en tidligere skadet hest.

 

 

 

 

\\ Pernille

0
2
Svar på denne tråd
 
 pernille
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 00:32

Pernille : vil helst heller ikke af med ham, men når han har haft problemer med bene før pga. overbelastning, og jeg vil gerne noget mere med mit ridning, er han måske ikk den rette hest ?

2
0
Svar på denne tråd
 
 Catino
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 09:15

Det var præcis derfor denne tråd blev lavet, for at se om vi kunne undgå, at hun snød en køber, men det fik vi desværre ikke forhindret ?

Han var super fint gående, da hun købte ham billigt af mig, men den måde hun har redet ham på, kan man ikke vide om han har fået ondt igen. Har han tørre forben med normal temp? Så ville jeg ikke være nervøs, da han var ren i røntgen og havde været haltfri i 1 år da jeg solgte ham. Håber det bedste for dig og Catino.


 

 

 

Hesteklipning på Bornholm tilbydes. Skriv en Besked.

1
0
Svar på denne tråd
 
 et lille pip.
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 09:40

Syntes sådanne sager sker hele tiden. Men jeg forstår ikke hvorfor køber ikke har bestilt handelsundersøgelse, men blot tager sælges ord for gode varer?

 

Derudover så er min holdning lidt at når man vælger at købe uden selv at få hesten handelsundersøgt, så er man lidt for naiv. Det står alle steder hvis man vil sætte sig lidt ind i tingene - (bare læs på Hn's "før man køber" vejledning....)


Selvfølgelig er det ikke iorden at snyde andre, men jeg mener når man har valgt at købe den hest, så syntes jeg man burde give den en chance, den skal blot ikke springes på i og har brug for tid, så må man tage den ansvar, syntes jeg. Det er hesten som lider i sidste ende. Det ser ud som en dejlig hest, og der er findes en stor chance for at den kan blive en god ridehest som jeg forstår det, for en almindelig hobbyrytter. Så tag det som nogle dyre lærepenge og få din dyrlæge med indover trænings forløbet af hesten fremover. De penge som blev sparat på handelsundersøgelsen kan jo bruges på hesten nu....


 

 

Inkarneret dressur rytter

 

- www.dressage- enthusiast.blogspot.com/

 

 

 

6
0
Svar på denne tråd
 
 Føj siger jeg bare!
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 18:17

Jeg er TS på denne tråd og srev den i håb om at forhindre Camilla Dalsgaard i at snyde nogen.

Hun har snydt dig Henriette og det er denne tråd alene et bevis på!
- Camilla har selv lavet et indlæg i tråden og er blevet gjort opmærksom på at hun tilbageholder ting, samt lyver om længden af ejerskab af hesten med mere.

Det er ulovligt bevidst at tilbageholde oplysninger i et salg!
- nogen vil mene at du skulle ha`ladet hesten handelsundersøge og ikke tage en sælgers ord for gode varer, men du er ikke skyld i at hun bevidst snyder dig og tilbageholder oplysninger om dens tidligere ret alvorlige skade. Hun lyver og siger at hun har ejet hesten i ca 1 år og det er langt fra sandt!

Det er ikke sikkert at en handelsunderøgelse ville vise at den tidligere havde været skadet og selvom den blev godkendt ved en handelsundersøgelse, så ville det stadigvæk ikke give Camilla ret til at tilbageholde oplysninger om hestens evt tvivlsomme holdbarhed, oplysninger som hun selv blev givet gennem en fair handel få måneder tidligere, hvor hesten fortsat var i genoptræning!
- trods det tager Camilla hesten hjem og rider den med "hovedet under armen" skider på anvisninger om genoptræning for kort tid efter at snyde nogen - dig, desværre!
Det er første gang du køber hest og jeg ved ikke om du lige er i besiddelse af et par bukser hvor lommerne er fulde af tusindkronesedler og om du lige har råd til evt at miste de 25.000 kr.
Du har allerede bemærket underlige ting. Uanset så er det de færreste heste som ville kunne holde til den form for ridning, som Cati har været udsat for de sidste mdr og især når den før det hverken var i træning eller kondi til den slags, samt at genoptræningen kun lige var påbegyndt og ikke afsluttet.

Du har ikke tegnet din forsikring i "ond" mening, men nu da du er blevet opmærksom på sandheden om skaden, er du forpligtet til at oplyse dit forsikringsselvskab om dette og de vil herefter tage forbehold for forbenene. Det vil sige at hvis du om nogen tid mister Catino pga den gamle skade, så får du ikke udbetalt dine penge.
Oplyser du ikke forsikringsselvskabet om sandheden vil du kunne blive anklaget og i værstefald endda blive fængslet for forsikringssvindel hvis du på et tidspunkt får udbetalt pengene og de evt opdager at du har tilbageholdt oplysningen!
- du kunne være uheldig at en af forsikringsmedarbejderne var bruger af HN og har læst denne tråd :(

Der er jo ingen som ved om Catino holder, men uanset så betalte du vel ikke 25.000 kr for at bevidst blive snydt og efterfølgende at sidde i dette dilemma. Jeg går ud fra at du har glædet dig over endelig at blive hesteejer og over at du havde gjort en god handel, 25.000 kr er jo meget billigt for en hest som Catino - hvis han var i orden!

Jeg synes du skal samle de oplysninger du kan og kontakte evt Pernille Skinnerup (advokat med speciale i hestesager) Denne sag er en sikker vinder, måske vil du ikke af med hesten, men så kan du evt får tilbage betalt et fair beløb i forhold til den risiko du løber og i forhold til at du faktisk ikke kan forsikre hesten!

Han blev handlet for 9.000 kr for få måneder tilbage, dette blev fundet som en fair pris at tage en chance på, for en hest som Catino og vel også en meget fair pris, hvis du skulle vælge at tage samme chance.

Jeg synes det er synd for dig Henriette og man skal eddermanme være en klovn, hvis man som sælger gennemfører en handel som denne, trods denne tråd med advarsler og link til tidligere ejers beskrivelse af hesten og dens skade på Hestegalleri - dette er alene et STORT bevis i sig selv at hun bevidst har snydt dig!

Føj siger jeg bare til dig C.D at du overhovedet har haft samvittighed til at gennemføre denne handel med både løgn og bedrag!


18
0
Svar på denne tråd
 
 Har prøvet det
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 21:08
Har selv Været ude for noget lignende.
Købet en hest af hende i januar og den fik hun for slagtepris her i uge 25.
Nu er den tilsalg på nettet for 20000.
Der står intet om at den har strubepibe el alle de andre problemer den døjer med.
Håber ikke der er andre der går i fælden.
2
0
Svar på denne tråd
 
 Snyder
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 22:15

Øv har lige kigget på den annonce. Hun er sgu utrolig. Men det er da en fejl som køber gerne skulle opdage med det samme.


 

 

 

Hesteklipning på Bornholm tilbydes. Skriv en Besked.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Øv hvor er det skidt!
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 22:28

Jeg fandt den også :(


0
0
Svar på denne tråd
 
 annullering
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 22:39
Fogtmann : han er en rigtig fint hest og det er jo ikk hans skyld at hun ikk tænker på ham, men på pengene. Han er ikk helt vildt varm, og han går også fint nok, bare ikk flere dage i træk.
Men det er ikk sådan at du stadig har jeres købsaftale og evt. Dyrelægejournal ? For det er jo et godt bevis på at hun hele tiden har vist at han har haft skaden.

LT : jeg valgte at stole på hende og eftersom at hun skrev at han var ren i handelsundersøgelse. Jeg har også fået lavet en efterfølgende, men det er jo noget der kan komme snige lige pludselig. Men jeg fortalte hende at han skulle bruges til spring og der nævnte hun intet om hans tidligere skade.
Ja det er nogle dyre "lære penge", men lige meget hva så giver det hende ikk ret til at lyve om så vigtig en ting.

Holger danske : nej har fundet ud af nu at man ikk skal stole på nogen hva angår hestehandel, men det er jo igen et bevis på at hun lyver og forstå ikk at hun har samvittighed en til det verken overfor hesten eller køberen. Men jeg har da heldigvis ikk betalt forsikringen på ham endnu, så den kan stadig ændres.
Tak for de gode råd, jeg er i gang med at finde ud af hvor jeg står i den her situation, for Vil helst ikk af med ham, men jeg er springrytter og jeg har ikk råd til 2 heste.

Duvall : det viser jo tydeligt at hun tænker på pengene frem for hestens velfræd. Syntes hun burde skamme sig, men det gør hun nok ikk engang :/
5
0
Svar på denne tråd
 
 købelov
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 22:51

i følge købe loven kan handlen gå tilbage indenfor 2 år hvis man kan bevise at tidligere ejer var bekendt med skaden og tilbage holdte den oplysning.

 

har selv haft hest med hovsenebensbetændelse og det bliver aldrig 100% i orden. og langt de fleste heste med denne lidelse ender med at udvikle ringfod som medføre aflivning

 

lad handlen gå tilbage.

6
1
Svar på denne tråd
 
 annullering
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 23:17
Manika : jah det er nemlig det. Men hvordan kan jeg lige skrive det til hende ?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Er ked af at læse
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 23:24

at det lykkedes hende at sælge hesten. Hun er da en møgko af rang . Henriette læs dette link. www.landbrugsinfo.dk/Heste/ Handelsforhold/Sider/ Vejledning_kobogsalg.pdf Måske det kan hjælpe dig. Håber på du hurtigt får orden på sagen og vil holde os opdateret. Sælger skal ikke ha lov at slippe fra det her.

3
0
Svar på denne tråd
 
 Skriv et anbefalet brev
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 23:41

Henriette du skal skrive et ANBAFALET brev til sælger, hvori du skriver at du vil have annulleret handlen, da du er blevet opmærksom på at sælger har handlet i ond tro.
Giv hende en frist på eks 7 dage til at acceptere en annulering af handlen og til at give dig pengene. Skriv i brevet at du vil kontakte advokat, hvis hun ikke kontakter dig eller indgår en aftale!
Hvis hun ikke kontakter dig eller indgår en aftale, så kontakt en advokat - du har en sikker sag og det bliver meget dyrt for hende med advokat omkostninger og den slags!
Kontakt snarest en advokat og få evt denne til at skrive et brev til C.D, men forhør dig i hvert fald om hvad du skal gøre!
Du kan også anmelde hende for bedrag, du er jo ikke den eneste som hun har snydt og måske dukker flere sager op. Det er ikke sikkert politiet gør noget i en enkeltstående sag, men det er et forsøg værd - det er i hvert fald strafbart at handle i ond tro!

Kontakt også dit forsikringsselvskab, ikke der hvor hesten er forsikret, men der hvor du har dine ejendele forsikret, ofte har man resthjælp i forsikringen. I forhold til din alder og hvornår du er flyttet hjemmefra er du måske fortsat dækket af dine forældres forsikring - alt sammen værd at undersøge!

Jeg havde ikke tvivlet et eneste sekund, havde skaffet en advokat, hvis hun ikke reagerer på din advarsel. Du risikerer at miste dine 25.000 kr, du er blevet taget ved næsen og det kan altsammen komme til at koste dig en hulens masse penge i bla dyrlæge regninger m.m, samt du kommer aldrig til at kunne sælge hesten for penge som ligner den 25.000 kr :/

Det er noget ØV!


0
0
Svar på denne tråd
 
 tak :)
Forfatter: 
Dato:  22-07-2014 00:02
Calinka : ja det gjorde det, tak for linket, jeg undersøger det i morgen. Jeg skal nok holde tråden opdateret, der skal sættes en stopper for hendes julelege, for hestenes skyld.

Holger danske : oka mange tak, det prøver jeg at gøre, for det er mange penge at miste hvis jeg ikk kan bruge ham :/
4
0
Svar på denne tråd
 
 problemet
Forfatter: 
Dato:  22-07-2014 08:54

Du har helt ret i at det ikke er iorden at blive snydt, og jeg mener heller ikke på nogen måde at du selv har fortjent det, hvis du forstod det sådan. Det jeg mener er det sker SÅ ofte i heste-handler med folk som fusker, så derfor er det SÅ vigtigt at sikre sig som køber og få undersøgt hesten med egen dyrlæge, og hvis man er i tvivl eller førstegangskøber, så få hjælp af kyndige folk som kan hjælpe (og i disse tider, google både hest + sælger, man kan finde mange ting på nettet idag ;) )

 

Problemet kan være at selvom man har en super god sag og vinder i retsalen, at hvis sælger ikke har nogle penge, så kan det være rigtig svært at få sine penge tilbage! også selvom sælger bliver idømt at betale. (det er jo problemet med at handle privat, man kan ikke plukke en skaldet). Mener det var samme med hende henriette som også fuskede med at sælge heste og udstyr. At folk så aldrig sine penge igen :(


 

 

Inkarneret dressur rytter

 

- www.dressage- enthusiast.blogspot.com/

 

 

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 annullering
Forfatter: 
Dato:  22-07-2014 21:30
Det har du ret i, men må prøve at snakke med hende, ved det kan blive besværligt, men det er forsøget værd. Men håber det kan stoppe hende, for hun er ved at lave samme nummer igen.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Håber du holder os opdateret!
Forfatter: 
Dato:  24-07-2014 20:37

Henriettea jeg håber du får noget ud af det, på den ene eller den anden måde og uanset så kæmper du en kamp for hestene og de mange mennesker hun formentlig fortsat vil prøve at sælge syge og skadede heste til.

Hold os endelig opdateret

Held og lykke med det hele!


0
0
Svar på denne tråd
 
 opdate
Forfatter: 
Dato:  25-07-2014 02:03
Tak :) det skal jeg nok :)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ud af dette....
Forfatter: 
Dato:  25-07-2014 15:25

....håber jeg at folk lærer at tage det fulde ansvar for deres syge og skadede heste, ikke låne dem ud, ikke sælge dem, men at behandle dem færdige (incl genoptræning) beholde eller at aflive dem.

 

Man skiller sig ikke af em en syg hest. Punktum!


Guldhår

 

www.Lehmanns-Rideudstyr.dk

-shop bedre online

...........Bedst til Bucas

 

Lavfruktan WRAP sælges og leveres

 

16
1
Svar på denne tråd
 
 lægejournal
Forfatter: 
Dato:  25-07-2014 17:23

holger danske : det er ikk sådan at du har hans lægejournal eller papir på hans behandling, som jeg kan få ?

 

guldhår : der vil desværre altid være nogle som ikk tænker på hesten men på pengene :/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skal prøve
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 00:44

Henriettea jeg skal prøve at se hvad jeg kan gøre. Hende jeg købte Cati af gav mig aktindsigt på daværende tidspunkt og det må jeg vel stadigvæk ha`og kan måske på den måde skaffe journalen samt billeder og hvis ikke kan jeg kontakte daværende sælger.
Ser hvad jeg kan gøre :)

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 journal
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 08:37
Mange tak, det lyder rigtig godt, så afventer jeg svar :)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Dejlige piger..
Forfatter: 
Dato:  01-08-2014 23:35

Hej Dejlige piger...

 

Holger dansk.. Med flere.

I snakker som i er uvide til.. som skrevet tidliger er i velkommen til at komme og se mine heste og få en snak.. istedet for det muddrekast i har gang i her..

 

Duvall du er velkommen til at komme og besøge din tidliger hest... den er super sød igen..?

Med venlig hilsen

Camilla Dalsgaard

1
21
Svar på denne tråd
 
 Camilla
Forfatter: 
Dato:  04-08-2014 16:41

Camilla hvad hjælper det, at komme og se dine heste? Du fortæller jo stadig ikke, hvad hestene fejler?


 

 

 

Hesteklipning på Bornholm tilbydes. Skriv en Besked.

10
0
Svar på denne tråd
 
 LOL!!!
Forfatter: 
Dato:  04-08-2014 16:59

Jeg vidste ikke jeg besad røngten syn? (så jeg kan se på hesten og se den ikke skavanker fra sin alvorlige skade stadigvæk)

 

Så at du sælger heste som er skadede, og IKKE oplyser køber om dette. Hvordan skal det hjælpe den stakkels køber at jeg kommer og klapper din hest?

 

Du snyder folk. Slut prut. Du kunne være ærlig, men istedet for har du valgt at ikke oplyse køber om problemerne hesten har haft- DETTE KALDES AT SNYDE. (dette er faktiskt også ulovligt...)

 

Du burde skamme dig!


 

 

Inkarneret dressur rytter

 

- www.dressage- enthusiast.blogspot.com/

 

 

 

16
0
Svar på denne tråd
 
 Dårlig stil!
Forfatter: 
Dato:  05-08-2014 09:52

Camilla det har jo intet at gøre med hvordan dine heste har det på stald, på fold, om de er tykke eller fede!
- det ændre ikke på det faktum at du IKKE har fortalt sandheden omkring Catino, hvilket virkelig er dårlig stil!

Mon ikke du taber denne sag ved eventuel retsag, det vil jeg mene!


10
0
Svar på denne tråd
 
 advokathjælp
Forfatter: 
Dato:  11-08-2014 18:30

heej alle sammen,

 

ville lige fortælle at efter en uge med alle mine papirer og links, har advokaten i dag taget kontakt til Camilla.

Så nu er det bare at vente :)

16
0
Svar på denne tråd
 
 Spændende
Forfatter: 
Dato:  11-08-2014 20:10

Håber det hele går godt, jeg venter spændt :)


6
0
Svar på denne tråd
 
 Er der noget nyt?
Forfatter: 
Dato:  04-12-2014 21:12

Jeg vil så gerne vide om der er sket noget nyt i denne sag?


5
0
Svar på denne tråd
 
 nyt i sagen
Forfatter: 
Dato:  06-12-2014 20:12
Heej der er ikk rigtig sket noget, da sagen er ved advokat, men håber snart der sker noget :)
5
0
Svar på denne tråd
 
 Qwerty
Forfatter: 
Dato:  24-06-2015 01:08

Hvordan endte denne sag egentlig?

2
0
Svar på denne tråd
 
 sagen kører stadig
Forfatter: 
Dato:  24-06-2015 13:43
Der er endnu ikk kommet en afslutning i sagen :)
1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider