Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Dansk Ride Forbund i sagen om velfærden i
Forfatter: 
Dato:  29-04-2014 10:44
Indsat fra nyheden Dansk Ride Forbund i sagen om velfærden i hestesporten:

DRF tager Andreas Helgstrand sagen alvorligt, men behandlede på sit repræsentantskabsmøde fortsat problemet i konkurrencesporten som en enkeltsag. Erkendelse af problemets omfang samt refleksion over den generelle håndhævelse af forbundets etiske regler havde været klædeligt.

 

Billede

 

Luften blev renset og stemningen forbedret efter at DRF bestyrelsen i søndags til årets repræsentantskabsmøde valgte at tage "tyren ved hornene" og afsætte god tid, til den omstridte Andreas Helgstrand sag.

 

DRF´s næstformand gjorde det klart, at bestyrelsen havde håndteret sagen alvorligt bl.a. ved at afholde ekstraordinært bestyrelsesmøde (uden Ulf Helgstrand pga. sagens karakter), samt fået en dyrlæge til at se på hesten Akeem Foldager. Dyrlægens rapport blev efterfølgende offentliggjort, og sagen sendt direkte i appeludvalget, så det er op til dem at vurderer om forbundets etiske regler er blevet overtrådt af Andreas Helgstrand.

 

Billedet af hesten Akeem Foldager taget fra et arrangement hos Helgstrand dressage d.12.3 viste en hest med åben mund og blå tunge som følge af belastning fra kandarbid. Fotoet har siden påske været ophav til stor kritik og forundring, samt en hård mediedebat som har fået flere sponsorer til at trække sig. Dyrlægerapporten som blev udarbejdet 8 dage efter arrangementet, afslørede at hesten fortsat havde smerter i munden efter ukorrekt anvendelse af kandar. Kandar er en obligatorisk del af hestens udstyr I klasser af sværhedsgrad 4 og derover (DM,EM, VM og OL).

 

Sammen når vi længst

 

Billede

 

Forbundets formand og far til Andreas Helgstrand, udtalte i går til repræsentantskabsmødet

"Jeg kan godt leve med holdninger på de sociale medier fra fremmede mennesker og mordtrusler, men uvisheden om tilliden i denne forsamling kan jeg ikke leve med. Jeg er en stækket mand hvis folk har mistanke eller mistillid til mig som formand". Derpå blev medlemmerne opfordret til at tilkendegive deres tillid. I alt gav 6 rideklubber formanden Ulf Helgstrand deres støtte, heriblandt 3 der gav udsagn om, at man ikke bør dømme formanden ud fra en voksen søns handlinger. To medlemmer fra henholdsvis Sundeved rideklub og Klithuse MilitaryKlub bragte sagen op på et mere generelt niveau. Sundeved rideklub opfordrede til skærpet opmærksomhed på, at hård ridning ikke belønnes af dommerne. Tage Danielsen fra Klithuse Militaryklub pointerede at hestevelfærd gælder for alle, både i hjemmet, i rideklubberne og på stævnepladsen - også dem der ikke er medlemmer af DRF.

 

Da der ikke var flere markeringer fra medlemmer, blev der en sidste gang mulighed for at udtale sig "Nogle der er uenige?" Efter princippet den der tier samtykker, blev der konstateret, at Ulf Helgstrand fortsat kan forvente opbakning fra forbundets medlemmer.

 

Billede

 

Generel undersøgelse af hestevelfærd igangsat, men hestene må vente til 2016

 

På trods af, at Andreas Helgstrand sagen på repræsentantskabsmødet blev behandlet som en personsag, har DRF alligevel vedtaget en række tiltag som skal gavne velfærden i hestesporten og belyse problemets omfang.

 

  • DRF har afsat 135.000 kr. til et 2 årigt forskningsprojekt i undersøgelsen af, hvordan forskelligt udstyr påvirker hesten. Dette vil i praksis betyde, at der i perioden 2014-2015 vil blive indsamlet data fra alle stævneniveauer i disciplinerne dressur, military, spring og distance. Resultatet af undersøgelsen skal indgå i en vidensbank til udvikling af eksisterende reglement. Alle enkeltregistreringerne behandles anonymt.
  • Lasse Kristensen fra Thommysminde Hestecenter introducerede den nye træneruddannelse og her talte han meget om helheder. At man i fremtidens uddannelse vil lægge lige så stor vægt på rytterens færdigheder og motorik som hestens fysik og mentale udviklingstrin. Træneruddannelse 1 og 2 er iværksat og træneruddannelse 3 og 4 har forventet opstart 2015.
  • Der er yderligere afsat ekstra midler til informationsarbejde om etik i ridesporten, træning og uddannelse af heste og ryttere, samt korrekt anvendelse af udstyr m.v.


Diskussionen om hvorvidt heste på eliteplan mere generelt udsættes for unødig overlast, blev således ikke taget op på DRF´s repræsentantskabsmøde 2014.

3
3
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  30-04-2014 12:53

Jamen så håber jeg, at der også bliver taget fat på ryttere der vejer så meget, at de er til gene for deres hest.

 

Har igen igen igen været til stævne og krumme tæer over heste der dårligt kan slæbe sig afsted med en for stor rytter.

 

Selvfølgelig har jeg hver gang gjort sekretariatet plus dommeren opmærksom på det. Men svært når dommerne er af samme kaliber - men dog med større heste.

 

Den ene hest var ved at falde TO gange under dens ene klasse.


Jeg holder meget af positiv sladder der opstår af interesse for andre mennesker -

Men hader negativ sladder, som skal skade andre og som er udokumenteret.

11
14
Svar på denne tråd
 
 Tak til hestenettet
Forfatter: 
Dato:  30-04-2014 13:24

Jeg synes det er dejligt at læse at hestenettet også har en holdning til at sagen på Andreas blot er et eksempel for grim ridning.

Jeg kan godt undre mig over at der kan sidde så mange i den sal og ikke en der mener at Ulf er inhabil ikke kun Andreas sag, men til at håndtere problemstillingen med hård ridning?

 

Dansk rideforbund har i den grad grund til at pleje deres image


Foderplaner udarbejdes af uvildig hestekonsulent, cand agro

Boots tilpasses og sælges, flere mærker på lager

Hit aktiv stald i Herlev. Ledige staldpladser fra marts/april

17
3
Svar på denne tråd
 
 min mening
Forfatter: 
Dato:  30-04-2014 16:08

Jeg savner i den grad noget handling fra DRF.

Lidt småsnak om "opfølgning" på en person-sag, og så glemmer vi hurtigt alt om den sag.

DRF kunne have vundet mange point (og skabt sig et bedre image generelt), hvis de havde trådt i karakter og lavet en fremadrettet plan for, hvordan vi sikrer, at de etiske værdier overholdes.

 

Hvad hjælper det hestene og ridesporten i fremtiden? Når en eliterytter som Andreas Helgstrand slipper godt fra den opførsel uden nævneværdig konsekvens fra DRF, hvorfor skulle alle andre så følge de etiske regler?

 

I stedet for at benytte denne sag til at fremme dyrevelfærd og gøre ridesport mere etisk korrekt (f.eks. ved at slå hårdt ned på al form for hjælpemidler bevidst brugt som tvangsmidler), så vælger DRF vage udmeldinger og at "glatte ud".

 

Det ville klæde DRF at tvinge sine ryttere til at gå foran med et godt eksempel - uanset hvad rytterens navn er!



Salg af avls- og sportsheste med holsteinerafstamning!

Heste skal på fold - hver eneste dag!


17
4
Svar på denne tråd
 
 Tra tralalal
Forfatter: 
Dato:  30-04-2014 16:33

Syntes drf har klaret sagen rigtig flot

Det er klart de ikke kan tage sagen videre ude fra et enkelt eksempel, og ja jeg er klar over der har været flere, men retter det eneste der er bragt op på denne måde og så er det det man må tage udgangspunkt i :)

 

men der er statueret et eksempel og klar gjort en holdning om dette ikke er ok, og det tror jeg faktisk har startet en bølge :)

 

og så er det fint at Ulf ikke skal hænges op på hvad hans voksne søn gør, men samtidig heller ikke er aktiv i pågældende sag :)


Mor til en smuk dreng, 28.08.2012

 

venter endnu en dreng, termin: 07.08.2014.

 

Savner min prinssesse hver dag :'( i hjertet gemt men aldrig glemt, Daphne 07-10

8
13
Svar på denne tråd
 
 Handling
Forfatter: 
Dato:  01-05-2014 11:16

er ikke at vi sætter os i en rundkreds og klapper i vores hænder over at der bliver brugt et beløb på hvordan udstyr virker på hesten eller etik i ridesporten. Emner der ikke er kernen, men kun afledning fra det virkelige problem - rytteren / træneren.

 

Jeg havde gerne set en helt ny bestyrelse i DRF. Dem der sidder der virker til at have glemt hvad deres opgave er! Det er ikke kun flag, kransekage, bestyrelses honorar osv. eller det er måske dét de kun har fokus på!

 

Der er et arbejde der skal gøres og det er nødvendigt at tage den aktuelle debat alvorligt og reagere OMG.! Og ikke holde den hen med snak og 'undersøgelser' mens livet i klubber, haller, hos private og på stævne pladser fortsætter som hidtil, på hestens bekostning...

 

Lad os håbe at korrekt og sympatisk ridning bliver populært og gerne hurtigt!

 


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

.

 

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

.

 

Ridevant Welsh Cob, 4 år/157 cm i stg. sælges

15
7
Svar på denne tråd
 
 Anette:
Forfatter: 
Dato:  01-05-2014 13:33

Når nu du har så meget viden om drf og deres prioteringer samt fremgangsmåder, og hvordan det hele kunne gøres bedre :)

så håber jeg du er medlem af drf og derved er med til at præge sporten i den måde du finder korrekt :)


Mor til en smuk dreng, 28.08.2012

 

venter endnu en dreng, termin: 07.08.2014.

 

Savner min prinssesse hver dag :'( i hjertet gemt men aldrig glemt, Daphne 07-10

5
11
Svar på denne tråd
 
  DRF .. varmblod ♥Er vejen frem♥
Forfatter: 
Dato:  01-05-2014 20:17

varmblod ?Er vejen frem?/ Vi er alle med til at præge ridesporten, spørgsmålet er i hvilken retning. .


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

.

 

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

.

 

5
3
Svar på denne tråd
 
 Tra lalalalalulalej
Forfatter: 
Dato:  01-05-2014 20:36

Og jeg har aldrig sagt andet ;) men når du nu har så meget viden om drfs arbejds gange osv, så håber jeg du er med det hvor man virkelig kan gøre en forskel :)


Mor til en smuk dreng, 28.08.2012

 

venter endnu en dreng, termin: 07.08.2014.

 

Savner min prinssesse hver dag :'( i hjertet gemt men aldrig glemt, Daphne 07-10

5
10
Svar på denne tråd
 
 Hvor er Heste-nettet i JBK-sagen?
Forfatter: 
Dato:  22-05-2014 12:03

Til Heste-Nettets redaktion:

 

Jeg savner meget jeres tilstedeværelse (læs at i skriver) om den seneste sag om grimme fotos fra et JBK-stævne, som nu heldigvis er nået til Facebook. Og til Dansk Rideforbunds Facebook-side. Ethvert hestemenneske (og forum for samme) burde tage den op.

 

VH Anne Meiniche

3
3
Svar på denne tråd
 
 Heste-nettet, neutral
Forfatter: 
Dato:  22-05-2014 16:53

Jeg synes bestemt, at Heste-nettets redaktion skal forholde sig neutral. Hvis Heste-nettet begynder at blande sig, har redaktionen i princippet godkendt, at det er legalt at hænge folk ud, netop fordi starttråden er relateret til et enkelt eksempel: Andreas.

Så redaktionen på Heste-nettet får stor ros herfra for forholde sig neutral


 

Emile

The lovelist horse ever borne

1997 - 2011

You will never be forgotten

6
2
Svar på denne tråd
 
 til Pony-mor
Forfatter: 
Dato:  22-05-2014 19:43

Det ene udelukker vel ikke det andet?

 

skal man evig og altid holde mund, fordi der helt 100 foregår noget der er lige så slemt, på samme tid, et andet stævne, hjemme på ridebanen, i Tyskland oder was?

 

For at sammenligne : Skulle cykelforbund og doping-fiduserne have set igennem fingre med at én cykelrytter blev taget i doping-kontrol, fordi de med sikkerhed vidste, at flere tusinde andre cykelryttere også var dopet?

 

Synes du virkelig det er vejen til forbedring?

 

Klap pænt af de "store" og hold mund, for der er en masse amatører ude i landet, der heller ikke er perfekte?

 

Tror du det ændrer noget i Sønder-bulles rideklub, hvis Tulle og Tulle-mor får at vide, at Tulle-mor rider forkert? Nix.

 

Men det ændrer forhåbentlig noget i Sønder-bulles rideklub, når en top-rytter mister alle sine sponsorater, pga. bevidst grim ridning.

Og ja, det er bevidst, for omtalte er på et niveau, hvor han udemærket ved hvordan hesten burde rides.

 

Deri ligger en kæmpe forskel.

 

Måske Tulles mor nu vil spørge ridelæren, om det ikke er synd for hesten, at nakken er knækket ned til bringen, eller tungen er blå, munden står åben og øjnene lyser af smerte.

 

De mennesker der før denne sag, intet anede om ridning og heste, kan måske fremover se, at dette ligner det billede der blev vist af en toprytter, som i hvert fald ikke fik ros for det og har derfor en lille mulighed for at stille spørgsmål til deres børns undervisning fremover, hvis det ligner noget derhen af.

13
2
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes det er fint
Forfatter: 
Dato:  22-05-2014 20:15

at der bliver taget fat i problemer med blå tunger etc. Men jeg synes at det er problematisk at dem der råber bål og brand har så lidt styr på regler og ridning som det fremgår af diverse indlæg.

 

I det seneste blogindlæg omhandlende opvarmningen til CSIO i Odense skriver bloggeren om barring på opvarmningen. Hun viser så billeder af en lodret hvor bommen er lagt op på bagkanten af skålen. Dette gør det ikke sværere for hesten at bedømme springet, springet ser ud præcis som den skal springe det. Skulle hesten ramme det så falder det MEGET lettere ned end hvis den havde ligget nede i skålen. Altså er det for at hesten ikke skal få så hårdt et nedslag hvis den fejlbedømmer. Dette gør man for at undgå at gøre en forsigtig hest overforsigtig og forskrækket for store forhindringer lige inden den skal på banen. Får en forsigtig hest et hårdt nedslag lige inden den skal ind vil den med al sandsynlighed springe op og op og op foran og dermed ikke gøre sig færdig bagi og få flere nedslag og dårlige spring ud af det. Det er altså utroligt hestevenligt at lægge bommen derop. Det er endvidere fuldstændigt i orden og helt efter bogen hvis man læser reglerne. Et stykke nede i dette annex til de internationale regler kan man læse om det www.jumpingnsw.equestrian.org.au/ site/equestrian/jumpingnsw/ downloads/FEI_compiled_annex.pdf

 

Her ses det at det er i strid med reglerne at lægge bommen på FORkanten af skålen. Dette giver hesten et hårdere nedslag hvilket naturligvis ikke er lovligt.

 

Jeg synes man skal påpege de ting der er ulovlige ifølge reglerne. Men man skal jo derudover gøre det til rette vedkommende. Stævnet her er ganske vist afholdt på dansk grund, men det er et CSIO stævne og har således ikke noget med dansk rideforbunds reglement at gøre. Derfor er det igen forkert når der bliver skrevet at man ikke må springe med glidetøjle. Det er korrekt at det må vi ikke i dk til nationale stævner, men til internationale stævner der gælder FEI's regler og ikke DRF's regler. ifølge FEI må man gerne springe med glidetøjle. Det kan man altså ikke anmelde nogen til DRF for at gøre.

 

Hvis man er utilfreds med at man til INTERNATIONALE stævner må springe med glidetøjle så er det igen ikke DRF der bestemmer det, men FEI. Det er således dem der skal lægges præs på. Det kan man så opfordre DRF til at hjælpe med. Det tror jeg faktisk gerne de vil, de har jo selv ændret reglen for snart mange år siden til NATIONALE stævner.

 

Selvfølgelig skukke Kasper da have været diskvalificeret for blodreglen. Jeg ved ikke hvorfor han ikke blev det. Måske dommeren ikke så det. At man tørre næsen på den når den kommer ud er da ganske naturligt, der er da ingen grund til at den skal have blod om næse og mund mens den går ned til stalden. Jeg vil næsten tro at Kasper ikke har vidst noget om det før han selv er hoppet af. Man kan ikke se at den sprænger et blodkar i næsen mens man rider og man kan derfor heller ikke rigtigt stoppe med at ride hvis ikke der er nogen der fortæller en det.

 

Kort og godt mangler der saglighed blandt mange af debatørerne. Det er altså ikke ret svært at finde diverse reglementer på nettet. I dem står alt hvad man gerne vil vide om hvilke bid, næsebånd, sporer etc der er tilladt.

 

12
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-05-2014 21:16

Rosenholm du godeste en svada - og jeg er end da helt enig med dig.

 

Derfor skriver jeg, at når der bliver set på hestevelfærd, at jeg OGSÅ håber, at der bliver taget fat på problemet med, hvad nogen byder deres hest/pony at slæbe rundt på.

 

Ridehesten har lige fremlagt endnu en undersøgelse vedr. rytterens vægt ift hestens.

 

For mig handler dette ikke om, om folk vejer for meget, (det er deres egen sag,) men om at veje for meget ift til hestens vægt og størrelse.

 

De daglige overgreb på hestene, begået af Lille Lise i Kæret, er mindst lige så alvorlige, som når eliten er til WC og fremkalder blå tunger - når vi taler hestevelfærd.

 


Jeg holder meget af positiv sladder der opstår af interesse for andre mennesker -

Men hader negativ sladder, som skal skade andre og som er udokumenteret.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Det handler ikke om at tage parti på HN
Forfatter: 
Dato:  22-05-2014 21:17

For mit eget vedkommende, så efterlyste jeg i mit indlæg ovenfor ikke, at Heste-Nettet skal gå ind og tage parti i sagen. Jeg efterlyser, at man - som det vel mest læste forum for hestefolk - fortæller, at debatten er blusset op igen på baggrund af en ny sag. Hvordan debatten herefter vil forløbe, kan Heste-Nettet selvsagt ikke stå inde for. Men i et forum som dette bør det helt klart være en selvfølge, at man er med og opdateret, når en af de vigtigste debatter i ridesporten overhovedet raser igen. Det skylder Heste-Nettet i min optik både heste og ryttere. Her er et link til fotos fra JBK-showet. Jeg håber, det får lov at blive her, så folk selv kan tage stilling:

starstonestenfalk.wordpress.com/ 2014/05/21/jbk-festival-torture- like-in-the-dark-ages-anything-goes- in-the-equestrian-sport/

MVH Anne Meiniche

1
1
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-05-2014 23:11

Line- nu er jeg bestemt ikke springrytter, men er da glad for en forklaring. MEN jeg tænker lidt når bommen er lagt derop gør det dét ikke også lettere for hesten at rive ned? hvis den snitter bommen vil den jo meget lettere trille ned, og ved en følsom hest vil dette da netop gøre hesten endnu mere forsigtigt? De fleste af de gode springheste er vel netop så gode fordi de er så fintfølene og ikke vil rive ned, så derfor hvis de lettere river ned på opvarmningen tænker jeg helt logisk at det vil gøre dem mere forsigtige på banen?

 

Nu er jeg som sagt langt fra springrytter, men sådan helt logisk er det sådan jeg opfatter det.

 

Så er diskussionen derudover det udstyr hestene bliver påbudt at springe med, både alle hjælpe tøjler og bid, som bestemt ikke altid ses bruges med en blid hånd, faktisk det modsatte. Det gør lidt ondt i hjertet at se på.


 

 

Inkarneret dressur rytter

 

- www.dressage- enthusiast.blogspot.com/

 

 

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 spring LT
Forfatter: 
Dato:  23-05-2014 00:24

Reglerne er at bommene skal ligge i holderne, og at forbommen på en okser ikke må være højere end bagbommen. Ligeledes må en bom på jorden ikke ligge bagved det lodrette plan på forkanten.

 

Der sker absolut ikke noget ved, at bommene ligger på bagkanten af holderne, men reglerne er som nævnt.

 

Valget af bid til springheste, er individuelt.

Jeg kan godt forstå, at mange udeforstående ikke forstår hvorfor mange springheste bliver redet med skrappe bid.

Især i disse tider, hvor der er meget focus på hestens "følsomme" mund.

Med 40 års erfaring på bagen, må jeg erkende at det bare IKKE kan lade sig gøre, at performe alle springheste til at fungere på et blødt bid.

Og hvorfor ? Fordi nogle heste elsker at springe, og selv vil bestemme tempoet.

Det er en hårdfin balance at vælge bid og trænings volume hos springheste.

Ligeledes erkender jeg, at alt for mange springheste går med for skrappe bid, på grund af dårlig træning.

Og hvis man som rytter er nød til at benytte sig af glidetøjler i opvarmning, har man ikke gjort sit hjemmearbejde godt nok.

 

mvh

6
2
Svar på denne tråd
 
 Det er altså ikke rigtigt Svanhorse
Forfatter: 
Dato:  23-05-2014 06:47

Har du set det link jeg har lagt ind? Det er fuldstændigt efter reglerne at lægge bommen op på bagkanten af skålen. Det er det iøvrigt også ifølge det danske reglement (se eventuelt selv springreglementet men dette er jo et internationalt stævne og man rider efter det internationale reglement).

 

Her er fra FEI'reglement:

If a pole is placed on the lip of a cup it must be placed on the far side of the cup, and is only allowed at an oxer if it does not cause the front pole to be higher than the back pole (i.e. offset).

 

LT: En forsigtig hest vil ikke slå sig. Hesten er i bund og grund ligeglad med om bommen falder ned eller bliver liggende (medmindre det LARMER når den river ned hvilket det sjældent gør). Det en forsigtig hest reagerer på hvor hårdt den rammer bommen. En bom lagt på bagkanten af skålen vil flytte sig for en meget lettere berøring end hvis den lå nede i skålen og derfor vil en forsigtig hest få en meget lettere berøring før bommen flytter sig og derved blive knap så ked.

 

7
0
Svar på denne tråd
 
 FØJ for en svagpisser!
Forfatter: 
Dato:  23-05-2014 13:27

 

Anne Meiniche/ Linket på dit sidste indlæg; første billede... Hvorfor er den hest ikke stoppet???? . Jeg mangler ord! .

 

 

Resten. Trist, trist, trist! Man skulle tro at ungdommen ikke længere lærer at RIDE hesten, men bare holde sig fast på den! .

 


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

0
3
Svar på denne tråd
 
 svar fra DRF
Forfatter: 
Dato:  23-05-2014 15:11

hvor det også fremgår at man gerne må lægge bommen op på kanten sålænge det er på bagkanten

www.rideforbund.dk/Information/ Nyheder/2014/05%20-%20Maj/ Vedr%20billeder%20fra%...tival.aspx

5
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-05-2014 17:29

Lidt unstøttende skriv til Lines fine indlæg.

 

www.rideforbund.dk/Information/ Nyheder/2014/05%20-%20Maj/ Vedr%20billeder%20fra%...tival.aspx

 

Ikke at jeg synes alle FEIs regler er ok - men man skal skyde på de rigtige.


Jeg holder meget af positiv sladder der opstår af interesse for andre mennesker -

Men hader negativ sladder, som skal skade andre og som er udokumenteret.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-05-2014 17:41

Understøttende skriv - skulle der selvfølgelig have stået.


Jeg holder meget af positiv sladder der opstår af interesse for andre mennesker -

Men hader negativ sladder, som skal skade andre og som er udokumenteret.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak Line for info
Forfatter: 
Dato:  23-05-2014 22:19

Jeg beklager min urigtige påstand. Tidligere måtte man ikke, og jeg må vist kigge lidt nærmere i spring reglementet .

 

mvh

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 EN OMMER
Forfatter: 
Dato:  19-07-2014 21:23

IGEN er det dyrene som taber, er de blinde .....sådan noget RØVSLIKKERI

 

DRF er som ventet svagpissere, hvor er dem som taler for dyrene!

2
4
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider