Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Helstrand taler ud i TV-interview
Forfatter: 
Dato:  22-04-2014 22:02
Indsat fra nyheden Helstrand taler ud i TV-interview:

I et interview til TV2Nord, kommenterer Andreas Helstrand kommenterer sagen om hans ureglementerede anvendelse af hjælpere på hesten Akeem Foldager

 

Sagen indledtes da en anonym person til et privat stævne optog en række billeder af Andreas Helgstrand, der rider Akeem Foldager. Efterfølgende har der været stærk debat og fordømmelse af Andreas Helstrands håndtering af hesten på de sociale medier, hvilket herefter har affødt stærke reaktioner fra bl.a. dyreværnsforeninger, herunder Hestens Værn og Dyrenes beskyttelse.

 

En efterfølgende dyrelægeinspektion har afvist den skape kritik, men har fundet at hesten har smerter i kæberegionen. Helstrand mener selv at den skarpe kritik er helt ude af proportioner og udtaler, at han er stærkt rystet, at han nu overvejer sin egen situation og overvejer muligvis at sælge Akeem Foldager.

 

Dette har imidlertid ikke stoppet debatten på de sociale medier ligesom reaktionerne fra flere af Helstrands sponsorer ikke er udeblevet af hensyn til deres egen forretning.

 

Helstrand kommenterer selv for første gang episoden og den skarpe kritik direkte i et interview til TV2Nord fra i går aftes.

 

TV indslaget kan ses her

 

Billede

1
1
Svar på denne tråd
 
 Helstrand.
Forfatter: 
Dato:  23-04-2014 09:51

Alle hestevenner.

 

Skal vi nu ikke lige være rimelige!

Hesten er undersøgt og ejeren følger dyrlægens råd, så drop den hets mod ham.

Han er et menneske og vi, som hestevenner, skal vel ikke være skyld i at han psykisk går ned og hans forretning ødelægges totalt.

Hvad får vi ud af det?

 

Vi taler om en meget erfaren rytter og hestemenneske, som vanligvis behandler sine heste med omhu og kyndighed.

 

Hvor mange af jer kan sige jer helt fri for, ikke at have forvoldt en hest "ondt" på et tidspunkt i jeres hesteliv, ikke forsætligt, men måske af uvidenhed og manglende erfaring, måske i et dårligt øjeblik??

 

Manden har indrømmet sin fejl og retter den, så lad ham nu i fred.

37
30
Svar på denne tråd
 
 Seriøst???
Forfatter: 
Dato:  23-04-2014 11:18

Epona har gentagne gange gjort opmærksom på Helgstrand´s (og andre rytteres), ja, hvad skal vi kalde det - uhensigtsmæssige form for ridning, så det er jo ikke fordi at det lige er gået op for ham.

Du skal ikke komme og fortælle mig, at når man rider på en hvis "facon" på opvarmningen og derefter på anden vis, når man kommer ind på dressurbanen til et stævne. Er det så ikke fordi han/de udemærket er klar over, hvordan man BURDE ride???

 

 

Kære Heste-nettet.

Læs: HELGSTRAND staves med G

 

 

//Berit

35
6
Svar på denne tråd
 
 6 års uddannelse
Forfatter: 
Dato:  23-04-2014 11:24

Ja og så undskylder han sig med at kandaret er tilpasset forkert. Håber ikke hans læremester læser med for AH skal da vide hvordan man tilpasser det. Det er jo ham som skal lære fra sig til andre t´ryttere så han skulle da af alle vide hvordan det skal sidde. Jeg er bange for at det er med vilje at det er utilpasset:-( Stakkels hest. Man kan undre sig over at han vil fremvise sin virksomhed på den måde. Det er jo hans levebrød så det undrer mig at han ikke har gjort sig nogle tanker i den retning.

27
6
Svar på denne tråd
 
 Værd at læse
Forfatter: 
Dato:  23-04-2014 11:43

One veterinarian who is not afraid to speak up is Lene Kattrup who is a member of Denmark's Ethical Council, which advises members of Parliament on bio-ethical issues.

 

It is Lene Kattrup's opinion that the extensive photo material documents that the horse has been subjected to pain, fear and significant discomfort, which would constitute irresponsible treatment in violation of Paragraph 1 of the Danish Animal Protection Law. She feels that the photos clearly show marks from excessive use of sharp spurs on the horse's sides and moreover, a gaping mouth and blue tongue as signs of hypoxia. She would expect the spur marks to have healed by the time the veterinarian from the Danish Equestrian Federation examined Akeem.

"The photos show that the tongue is entirely squashed because of the sharp bit and as a veterinarian I would be worried about serious lesions to the tongue as a consequence of a strongly compromised circulation as well as crushing of the soft tissue. This can lead to acute trauma as well as delayed trauma such as neuropathy and local necrosis of the tongue tissue. The horse looks very uncomfortable and seems to suffer at the same time as having his neck in a very short position."

 

It is Lene Kattrup's opinion that the extensive photo material documents that the horse has been subjected to pain, fear and significant discomfort, which would constitute irresponsible treatment in violation of Paragraph 1 of the Danish Animal Protection Law. She feels that the photos clearly show marks from excessive use of sharp spurs on the horse's sides and moreover, a gaping mouth and blue tongue as signs of hypoxia. She would expect the spur marks to have healed by the time the veterinarian from the Danish Equestrian Federation examined Akeem.

"The photos show that the tongue is entirely squashed because of the sharp bit and as a veterinarian I would be worried about serious lesions to the tongue as a consequence of a strongly compromised circulation as well as crushing of the soft tissue. This can lead to acute trauma as well as delayed trauma such as neuropathy and local necrosis of the tongue tissue. The horse looks very uncomfortable and seems to suffer at the same time as having his neck in a very short position."

 

epona.tv/blog/2014/april/where-do- we-go-from-here

Inklusiv nye (grimme) billeder fra Åbent hus hos Helgstrand.


14
4
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-04-2014 12:12

Det handler ikke på sigt om omtalte rytter, men om den måde hestene i top dressur (og andre grene) rides på generelt. Det handler om, at vi endelig har en chance for at få mere klare regler med konsekvenser bag, når heste påføres BEVIDST stærke smerter. At det "gik ud over" denne person, er på en måde hans egen skyld, da han har overhørt flere opråb fra tidligere sager. Ser man på fortiden, lader det ikke til manden har tænkt sig at ændre noget, fordi han tilsyneladende fortsætter trods advarsler fra medier. Der er nødt til at være konsekvens her. Det er IKKE et en gangs tilfælde. Der har været advaret SÅ MANGE gange.

bpe*safra* ; du skriver i dit indlæg, at omtalte person er meget erfaren og kyndig. Bagefter skriver du om at gøre ting af uvidenhed, manglende erfaring og i dårlige øjeblikke.

Vedkommende er jo næppe uviden eller uerfaren. Det tror jeg, alle er enige om, så det er et meget dårligt eksempel i mine øjne. Vedkommende har handlet med FULD erfaring og VED hvad han gør. Altså smerte og blå tunge med FULDT OVERLÆG. Ellers var vedkommende nok blevet "tilgivet". Han har bare for meget viden til at kunne gemme sig bag uvidenhed og manglende erfaring.

Så er der det dårlige øjeblik......Det er godt nok et llllaaaaannnngggttt dårligt øjeblik, når tungen kan få den kulør.

Omtalte person bekymre mig ikke så meget og det er som sådan ikke "ham", jeg er "efter", når jeg skriver i disse tråde. Det er mere de personer, der ikke mener, det skal have konsekvenser. Det skal have konsekvenser på den måde, at der sættes nogle grænser for ALLE til de store stævner og ikke mindst i deres træning. Det er ikke bare det faktum, at der er blevet taget alt for hårdt i hesten, men at det har stået på i SÅ lang tid, at tungen er blevet blå. Det vidner om mere en blot en kraftig anholdning, et dårlig moment, og alle de der pladder argumenter der har været gennem tiden.

Så nej det er ikke personen man bør gå efter, men de metoder der er blevet anvendt med fuldt overlæg. Og det kan let virke som en personlig ting.

 

52
2
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-04-2014 12:19

Perlen, lige min mening !!!

6
1
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-04-2014 12:25

Hvor har du dog ret Perlen!!

 

Det skal også lige huskes at historien om "forkert tilpasset hovedtøj" kommer fra Helgstrand selv, og ikke det dyrlæge der undersøgte hesten. Dem der har læst rapporten, vil også vide at der ingen steder står noget om et hovedtøj der ikke passer, men for voldsom brug af bid.

22
2
Svar på denne tråd
 
 Nye tider hos DRF
Forfatter: 
Dato:  23-04-2014 12:38

Ja så er der endelig ved at komme nye tider og fokus på hestenes velfærd hos topryttere.

 

På tide at DRF vågner op. Jeg husker med gru denne (afledte) tråd

www.heste-nettet.dk/forum/14/887331/ 887331/ hvor en bruger på HN blev truet med bål og brand af sin rideklub og DRF, fordi hun viste billeder og gjorde opmærksom på nøjagtig det samme, som AH nu får smæk for.

18
2
Svar på denne tråd
 
 Søsmaggie
Forfatter: 
Dato:  23-04-2014 14:08

Med al respekt for dit indlæg,hvorfor kan du ikke skrive det på dansk,husk det er ikke alle der lige kan oversætte det.


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

6
1
Svar på denne tråd
 
 Billeder
Forfatter: 
Dato:  23-04-2014 14:49

Det er ikke for at forsvare AH, men jeg tror også at der er tale om en personlig hetz her. Hvis man nu tager en 300-400 billeder af et ridt, så vil det altid være muligt at finde nogle billeder, hvor hesten lige stikker tungen ud, eller hvor rytteren har lidt for hårdt fast i tøjlen. Jeg vil personligt ikke kunne gennemføre en hel lektion, som er 100% fejlfri.

 

Mht. spore mærkerne, så er der mange heste, som meget nemt får mærker (kan skyldes zink mangel), også selvom sporerne er helt runde i enderne.

 

Det med den blå tunge, har jeg dog svært ved at forsvare. Er bestemt heller ikke tilhænger af at proppe to bid i munden på en gang. Men her er det så at rideforbundet burde gribe ind, og lempe på reglerne for udstyr, set i lyset af, at det ikke er alle heste, der har plads til så meget udstyr i munden.

 


Mange hilsner fra

 

Lise Andersen

 

 

 

Design for Pets

 

Lækkert udstyr til hunde og katte!

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge,

samt alt i tilbehør til katte

 

5
16
Svar på denne tråd
 
 Lise Andersen
Forfatter: 
Dato:  23-04-2014 15:31

Citat: Men her er det så at rideforbundet burde gribe ind, og lempe på reglerne for udstyr, set i lyset af, at det ikke er alle heste, der har plads til så meget udstyr i munden.

 

Synes du ikke, at man kan forlange af en professionel rytter med mange års erfaring med ridning med kandar, at han SELV opdager, at hestens tunge er blå, og at den er så øm, at dyrlægen nemt konstaterer det en uge efter?

 

Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvorfor der skal undskyldes for hans behandling af hesten. Jeg har intet imod Andreas i al almindelighed - hvorfor skulle jeg have det - jeg kender ham ikke, og jeg rider ikke selv sportsdressur eller har nogen som helst ambitioner i den retning. Men når man anses for at være en del af eliten, samler medaljer sammen og er forbillede for utroligt mange mennesker, så har man et ansvar over for både de dyr man bruger som sportsredskaber OG for at være det gode eksempel. SELVFØLGELIG rider ingen perfekt, men Andreas skulle forestille at være cremen af cremen, og dette handler ikke om momenter - hestens tunge er BLÅ ..!


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

32
1
Svar på denne tråd
 
 Hej Sine!
Forfatter: 
Dato:  23-04-2014 21:16

Jo, selvfølgelig burde han kunne fornemme, at hesten er spændt i kæben. Men sandheden er nok, at den har været det hele tiden. Man kan jo godt se på billederne, at den til tider bliver redet med en ret hård hånd. Det var som sagt heller ikke fordi jeg vil tage ham i forsvar.

 

Men det irriterer mig rigtig meget, at der findes så mange tåbelige regler mht. udstyr i dressur konkurrencer. Hvis en ekvipage kan gennemføre et program til UG med en bidløs trense, hvorfor skal de så ikke ha' lov til det?

 


Mange hilsner fra

 

Lise Andersen

 

 

 

Design for Pets

 

Lækkert udstyr til hunde og katte!

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge,

samt alt i tilbehør til katte

 

5
1
Svar på denne tråd
 
 Det kan
Forfatter: 
Dato:  23-04-2014 21:33

vi to hurtigt blive enige om - at alt det udstyr ikke burde være påkrævet Se f.eks. her:

www.youtube.com/watch?v=wPUNsC5RNmA

 

Men jeg tror ikke, at reglerne for udstyr i dressurklasser sådan uden videre bliver lavet om desværre. Derfor må vi sikre, at de ryttere, som rider med det avancerede udstyr, der kan gøre så stor skade, også formår at bruge det korrekt, så det generer hesten mindst muligt. Man BURDE kunne ride med små, fine hjælpere på det niveau, som Helgstrand rider på - og det er vanskeligt for mig at forstå, at man belønnes til stævner for at kramme hestene sammen på den måde.


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

5
0
Svar på denne tråd
 
 Kan ikke ....
Forfatter: 
Dato:  23-04-2014 21:54

.... være mere enig!


Mange hilsner fra

 

Lise Andersen

 

 

 

Design for Pets

 

Lækkert udstyr til hunde og katte!

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge,

samt alt i tilbehør til katte

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 hhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  25-04-2014 18:07

Jeg kan da blive helt glad over at den kritik der har været af AH er kommet så bredt i medierne og har fået så meget opmærksomhed. Javel jeg ved godt at der er flere af de danske topryttere der også burde have tur men man kan jo bare håbe deres tur også kommer. og at de følger Andreas/Akeem historien sidelinjen og måske lærer noget i sidste ende. (man har jo lov at drømme)

For jeg synes det har føltes utrolig frustrerende at eliten kan finde på at opføre sig så skidt over for hestene.

 

I min verden bør man ingen ride sin hest som AH har redet Akeem og der findes i min verden ingen formildende omstændigheder.

Jeg har ingen respekt for at AH så melder ud at han overvejer at sælge Akeem, det ændrer vel ikke noget ved hans moral som jo er den der anfægtes.

Men jeg tænker alligevel at han har lidt ret, det ser trods alt ud som om han trænger til at få sig en hest han kan styre.

 

Hvis AH mener at Akeem er for blød i pæren til at man kan ride den ordentlig, så vil jeg da stille et stort spørgsmålstegn ved om den burde være avlsemne.

 

Man kan ligesom fornemme at AH udtaler sig lidt forurettet over hele historien men jeg håber da at han ender med at fatte at vi er rigtig mange der ikke gider se den form for mishandling og vi er ligeglade med om det betyder at vi ikke vinder OL medaljer osv.

 

Men han er sikkert fløjtende ligeglad. Det er jo ikke fansne der styrer spillet inden for hesteverdenen. Jeg håber dog at det vil give sponsorerne noget at tænke over.

22
1
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-04-2014 10:08

En venlig sjæl på FB linkede de her billeder igen: www.facebook.com/mette.starstone/ media_set?set=a.574439...amp;type=1

 

Dem der rider aller grimmest er rytterne fra Helgstrand..... Så at han er ked af det... Som om manden ikke ved hvad han har haft gang i hele tiden.

 

Hele historien minder mig lidt om Rhinanna når hun synger "you are only sorry you got caught" syntes nu det passer utroligt godt på Hr. Helgstrand.


 

 

Inkarneret dressur rytter

 

- www.dressage- enthusiast.blogspot.com/

 

 

 

22
2
Svar på denne tråd
 
 total ynkeligt
Forfatter: 
Dato:  26-04-2014 11:15

virkelig mystisk at det firma kan existere, et firma hvor der mishandles heste og enda hvor der findes 10000 vis af foto af det...

 

kan den mand ikke finde på andre ting at lave og kan folk der støtter det mon snart få øjende op for hvad de er medskyldige i

 

han bør udelukkes for at have med levende dyr at gøre og ind og ruske i noget tid så han kan tænke over de utallige smerter hans heste er påført

13
3
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-04-2014 12:36

Han er rigtig god til at komme med undskyldninger og skyde skylden på alt mulig andet en hans egen elendige måde at ride på.

Til EM var det birkepollen allergi, i August ?????

 

politiken.dk/sport/ECE2056604/ birkepollen-kostede-dansker-en-em- finale/

11
2
Svar på denne tråd
 
 Ja, jeg forstår ikke
Forfatter: 
Dato:  26-04-2014 12:40

Altså at firmaet kan eksistere skyldes jo, at folk gerne udsætter deres heste for diverse hårde træningsmetoder, når blot det bare giver resultater. Mennesket er jo egentlig blot en sulten ulv, hvis sult aldrig kan stilles. Mere vil have mere.

 

Den med birkepollen... Hvis man ønsker at være god ved sin hest, og man kan mærke, at hesten ikke er ok, så opgiver man sit ridt. Ligesom springrytteren gør det, når hesten piller de første 3 bomme. Så er der ingen grund til at presse hesten yderligere.


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

12
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-04-2014 15:54

Birkepollen er altså om foråret, det findes ikke i august måned, derfor total ugyldig undskyldning ;-)

8
1
Svar på denne tråd
 
 Ah Taler ud....
Forfatter: 
Dato:  29-04-2014 21:44

eller er det AH taler ned .... til alle os andre - som jo slet ikke har forstand på heste eller noget andet.

 

Hvis det er den slags forstand man skal have vil jeg gerne i den katagori at jeg ingen forstand har.

 

Det er dejligt der er fokus - men sørgeligt at de åbenbart i DRF behandler det som et enkelt stående tilfælde - altså at AH skulle være den eneste der laver den slags numre med hestene...

Men godt at sponsorer har fået øjenene op for svineriet der foregår...man kunne ønske sig at sponsorer landet over tjekker dem de sponser efter i sømmmene. For kan man ikke ramme på andet - såhjælper det altid at ramme folk på penge pungen.

Det kan de mærke og at det så skulle gøre at de ikke har en forretning mere - tja...det kan jeg ikke græde snot over. Hvis du er en offentlig person- må man regne med det er det der sker hvis man overtræder grænsen for alm opførsel.


Ejer af

Kongur fra Litla-Moshvoli

Vikur fra Baverslund

 

8
3
Svar på denne tråd
 
 Er jeg den eneste
Forfatter: 
Dato:  29-04-2014 22:27

 

der overvejer om han kunne forveksle birke og bynke?

 

Beklager at delvis forsvare ham ( ), men fakta kommer før følelser.

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 jo lidt
Forfatter: 
Dato:  30-04-2014 10:02

Buhl, han burde vel vide hvad hans hest er allergisk overfor? Han har vel haft en dyrlæge ude og kigge på den?

 

Især når nu tophestene lever som konger og baroner i deres fine stald, så er det mindste vel at de bliver tjekkede på alle leder og kanter hvis de fejler noget....


 

 

Inkarneret dressur rytter

 

- www.dressage- enthusiast.blogspot.com/

 

 

 

7
2
Svar på denne tråd
 
 LT, jeg forsvarer ikke
Forfatter: 
Dato:  30-04-2014 17:40

at han bevidst rider en syg hest, jeg angriber de mennesker der har travlt med at harcelere uden forudgående refleksion. Man kunne f.eks. godt overveje om han bevidst ville stå og lyve for hele (nordjyl)landet om et emne han ved at lægmand kan kontrollere på 2 minutter.

Man kan kritisere ham at besvære en allergisk hest i det hele taget, eller for at ride stævne på en syg hest i sæsonen, men man kan da ikke angribe ham for at tage fejl af to (i sammenhængen irrelevante) typer pollen foran rullende kameraer?

4
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  30-04-2014 21:19

Buhl, det kan da godt være han har taget fejl, og jeg angriber ham såmænd ikke, jeg morer mig bare lidt over at, en journalist ikke engang stiller spørgsmålstegn ved birkepollen i august, når nu Andreas ikke ved at det ikke findes i august.

Jeg er gartner, og nok lidt miljøskadet, deraf morskaben !

6
2
Svar på denne tråd
 
 FEI og medlemmerne
Forfatter: 
Dato:  01-05-2014 00:02

FEI har lavet nogle regler for konkurrence sporten.

FEI er toppen af "kransekagen".

Bunden er de menige medlemmer i klubberne i medlemslandene.

Skal noget ændres, MÅ det komme fra "folket" ude i klubberne. Ellers ender det med et lovkrav fra offentligheden.

 

Der er RIGTIG RIGTIG mange penge på spil,for de mennesker som har sporten som erhverv, skal man lige huske.

Og min erfaring siger mig, at langt de fleste af disse, IKKE tænker meget på dyrevelfærd, men kun på deres pengepung.

 

Jeg har aldrig forstået hvorfor man SKAL ride med sporer og kandar, når man rider dressur over et vist niveau.

Det har da rettet sig. For mange år siden, red man med kandar på LB niveau. Men jeg ser frem til den dag, hvor man kan få lov til at starte i FEI regi, uden sporer og med et enkelt bid, eller for den sags skyld uden, og blive points mæssigt belønnet for det.

 

Just my five cent.

 

5
2
Svar på denne tråd
 
 eliterytter min bare r*v
Forfatter: 
Dato:  02-05-2014 17:07

åh det hænger mig ud af halsen at de såkaldte eliteryttere er et forbillede for unge ryttere. Med tvang og misrøgt kan man nå toppen inden for dansk ridesport.

Det handler ikke længere om at ride på hestens præmisser eller opnå en glæde ved at ride, det handler om penge (som så meget andet også gør!)


100% oldenborger 100% kærlighed.

se mine annoncer.

H.I.F Alsace

8
2
Svar på denne tråd
 
 Fru Cooper,
Forfatter: 
Dato:  04-05-2014 16:28

 

det var ikke meningen du skulle føle dig specielt ramt - jeg har hørt dén birkepollenkommentar næsten hver gang AH er kommet på tale siden det interview, både fra heste- og uheste-folket.

 

Journalisternes evner og uddannelse bliver vi nok ikke uenige om, men deres abonnenter kræver åbenbart ikke mere af dem. DR får deres sølvpenge uanset hvad de laver, og det kommer til at fastholde standarden for konkurrerende medier.

 

Jeg har i øvrigt hørt rygter om at løsningen på alle disse velfærds-problemer bliver tostrenget:

  1. Ingen stævner og arrangementer må afholdes i starten af ferier/helligdage, men skal afvikles dagen før alle får travlt med arbejde, krise, borgerkrige, eu-valg eller ekstremist-fløjtning.
  2. Fra MB og opefter er det nu et krav at ride med mulepose.

 

Og nej, det er ikke noget at spøge med, men lur mig om ikke det bliver resultatet (Et andet resultat er at rideverdenen hænger mig langt ud af halsen)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Katharina ♥Basse♥
Forfatter: 
Dato:  04-05-2014 23:43

Du har helt ret i, at hos eliteryttere som eks. AH handler det om penge.... Det er faktisk det han lever af og dermed er afhængig af, for at kunne opretholde det eksistensgrundlag han har etableret sig.

 

Når der dukker noget op som den omtalte sag, så bliver hans virksomhed truet i form af sponsorer der opsiger kontrakter (Og det er da alligevel en del penge det drejer sig om, hvis eks. foderfirmaet betaler alt kraftfoderet til dyrerne). Som det ser ud har AH skabt en virksomhed hvor der er indregnet sponsorer - Falder de fra, skal der skaffes nye eller pengene skal skaffes ad anden vej.

 

Jeg kan godt forstå hvis han har det skidt, men pågældende situation er en konsekvens af ikke at tænke sig om og passe på hvad man viser. Jeg er sikker på at han har lært lektien.

 

Der kan være mange årsager til at hesten er redet som den er. Men igen TROR JEG at det handler om penge og økonomi.... Manden lever næppe et drømmeliv med englesang og søde små skyer. Nærmere en benhård hverdag hvor der alid forventes at de penge sponsorerne har investeret giver afkast og at han leverer varen = Superheste og superridt, så der holdes gang i salget. Hvad enten det så er foder, tøj, trailere, heste eller sæd....

 

En fejl som den han har begået kan koste ham meget dyrt - Han gør det nok ikke igen.



Zamangah

 

 

 

5
2
Svar på denne tråd
 
 Og bare lige
Forfatter: 
Dato:  04-05-2014 23:46

for at få på det rene, så NEJ det er overhovedet ikke i orden at hesten har blå tunge osv., uanset hvad der er årsag til at man har påført den den form for smerte....



Zamangah

 

 

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 svineri
Forfatter: 
Dato:  05-05-2014 11:50

Ja andreas han er kun ked af det fordi det blev opdaget og en god hesteelsker gjorde det rette filmede mishandlingen ,hvis det ikke var blevet filmet havde han da fortsat ,så lad være at tage ham i forsvar ,det kan ikke ændres og så vidt det oplyst var det 8 eller 10 dage efter tilsynet kom da er mærkerne på siden da helet så helt ærligt hvad der foregår i toppen af sporten ved nogle er bare ikke ok og godt der findes folk som gør noget og ikke bare syntes nå ja

9
2
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  05-05-2014 22:12

Fru Cooper....... Fnis

 

Jeg følte mig nu ikke specielt ramt, det skal der lidt mere til.

 

Tak for et godt grin

1
0
Svar på denne tråd
 
 Og hvad skete der egentlig....
Forfatter: 
Dato:  13-06-2014 13:39

... i denne sag....

 

Ud over AH mistede sponsorer... ?? Herfra hvor jeg sidder er svaret : Ingen ting....


Ejer af

Kongur fra Litla-Moshvoli

Vikur fra Baverslund

 

2
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider