Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Skal vi betale udlejers altan?
Forfatter: 
Dato:  22-04-2014 20:16

Hej hn.

 

Min kæreste og jeg bor til leje. Vi har en altan til lejligheden som hele tiden har været en K3, men samtidig brugbar og vi har da også brugt den en del. Udlejer har bl.a. Lavet trægulv til den, så det var pænt derude. (Altanen er cirka 2 kvm.)

I den anden storm faldt siderne desværre ned, hvilket var lidt ventet..

 

vi har nu modtaget varsel om husleje stigning på 3-500 i mdr. pga altanen. Vi troede han ville lave den større og accepterede derfor, men har fundet ud af at han blot vil lappe betonbunden og sætte gelænder op.

 

kan han tillade sig at tage ekstra husleje for det? Vil mene det er en reparation og det er jo ikke vores skyld at hans forsikring ikke dækker?

0
0
Svar på denne tråd
 
 78978979
Forfatter: 
Dato:  22-04-2014 21:16

 

Jeg synes det er yderst mærkværdigt at i skal betale for stormskader. Normalt har man som ejer en forskikring som dækker dette.

Synes i skal melde jer ind i lejernes LO og kontakte dem. De har nogle dygtige advokater som tager sig af den slags.

 

Læs lige lejekontrakten igennem. Dog har jeg svært ved at få det til at passe at i skal betale for stormskader, for jeg ved ikke engang om man som lejer kan lave forsikringer som dækker netop dette.

 

Hvis der står i kontrakten at i skal betale for udendørs vedligeholdelse samt stormkskader, kan i ikke stille noget op.

Jeg har dog aldrig hørt noget lignende. I skal virkelig være sikker på at jeres udlejer ikke er en fusentast.


 

Hvis hvaler kunne skrige, havde hvalfangsten være stoppet for meget længe siden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Reglerne
Forfatter: 
Dato:  22-04-2014 21:35

Vedligehold kan ikke lægges på huslejen. Til gengæld kan udlejer fratrækken udgiften til vedligehold over ejendommens drift.

 

Forbedringer kan medføre lejestigning, som dog skal være rimelig. Her kan udlejer ikke fratrække udgiften.

 

Hvis altan blot bliver lavet så den er som før, lyder ikke som en forbedring for mig, men det kommer an på hvad der står i lejekontrakt, ofte under pkt. 11.

 

En anmærkning i tilstandsrapporten og det faktum at man selv har brugt penge på altan (eller andet) er dog uden betydning i denne her sammenhæng .


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider