Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Børredynskuer: hjælp til hvor?
Forfatter: 
Dato:  21-04-2014 08:54

Mine piger og jeg har de sidste 3 år snakket om at de skulle have hest med på Gammel Estrup. I år skulle det bare være. Men det falder sammen med en familiefest, den del af familien, som jeg kun ser 1 gang årligt, men som jeg holder meget af.

 

Derfor bliver det så igen ikke i år.

 

Der må være andre børnedyrskuer hvor de kan vise deres heste på grønt pas frem.

 

Derfor spørger jeg, hvor er der ellers hyggelige dyrskuer for børn?

 

Jeg har googlet, men fandt kun 4H, hvor man skal være medlem for at kunne se deres liste. Eftersom jeg ikke ved, om der er noget at hente der, vil jeg helst ikke smide penge den vej endnu.

 

Tak om I vil hjælp os.


 

 

Kilden

Heste er en dyr hobby, men billig terapeuter.

 

Opdræt af mikroheste.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-04-2014 10:32

Prøv at lede efter byfester i små byer på landet, der er der ofte et børnedyrskue, men de annoncerer sikkert ikke specifikt med børnedyrskue.

Bare en ide .

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bregentved
Forfatter: 
Dato:  21-04-2014 10:51

Vi skal til Bregentved børnedyrskue i år. Der skal man ikke længere være medlem af 4 h for at deltage med pony.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hyggeligt i Hobro
Forfatter: 
Dato:  21-04-2014 10:53

God idé. .

 

Vi skal til Hobro (hvisl ellers mit helbred tillader det). De sidste år har vi været afsted dertil og det har været super hyggeligt!

Vi fik lov til at tage en LØVE med i 2012 samt løvetæmmeren. . som dog var noget træt sidst på dagen..

Billede

I Hobro er det hyggeligt. Der er træer som skygger eller giver læ. Dommerne giver sig god tid til at tale med børnene og der er flotte præmier til alle børn. Det er bestemt ikke uden grund at det er MEGET populært. .

 

 

Vi har også været på Gl. Estrup, både børnedyrskuet og som alm. udstiller. Det er vi så færdige med! Børnedyrskuet var . . . Det var vildt langtrukkent. De stod meget længe hos nogle og stoppede næsten ikke hos andre og så var der ikke præmier nok til de tilmeldte børn... .

Så afholder de dyrskue OG traktortræk samtidig. . . .

Jeg er en blandt mange, som har stået med (eller prøvet på at stå med) en panisk hest i den forbindelse og vi har gang på gang oplevet heste gå i panik og er trukke af med eller revet sig løs fra deres trækker, når der samtidig skal afholdes traktortræk. .

 


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

.

 

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

.

 

Ridevant Welsh Cob, 4 år/157 cm i stg. sælges

2
0
Svar på denne tråd
 
 Kun 4H
Forfatter: 
Dato:  21-04-2014 11:00

Hej.

 

Som instktør i 4H kan jeg fortælle dig lidt mere ang. udstilling.

De fleste steder kan man kun udstille hvis man er medlem af 4H og er aktiv deltagene på - i dette tilfælde - hesteholdet.

Børene skal mønstre deres pony og bliver testet i forskellige spørgesmål ang hestens røgt og pleje og for de ældre børn/unge er det med fokus på foder og anatomi. Spørgesmålene er indelt efter barnets alder, heste affaring og hvor længe de har gået til 4H.

I det distrikt jeg tilhører har vi 2 dyreskuer hvor man ikke behøver at være medlem af 4H da man køber et dagsmedlemsskab af den angerende klub.

Jeg anbefaler gerne nye forældre at børnene bør gå min 2 sesonger før end de kan klare sig på dyreskue, og ved faktisk alle udstillinger kreves det at barnet er min 11 år og kan klare ponyen uden indblandningen fra en hjælper/forældre.

4H er baseret på frivilligt arbejde fra de voksenes side, og der er derfor en nødvendighed at vi har gode og stabile voksene som børene har tillid til, og som støtter op om hvores aktiviter når det er nødvendigt.

Jeg plejer gerne at sige at det er ikke kun en hobby det er også en uddannelse i lederskab.

Skriv endlig hvis du vil vide mere.

 

Vh.

Anja

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Anja og andre.
Forfatter: 
Dato:  21-04-2014 11:39

Jeg syntes bestemt, det lyder godt med et "hesteholdet", men jeg kan ikke finde info om hvor og hvornår. Min venindes datter har udstillet på gl estrup og har hygget sig med dette.

 

Jeg har også læst mig frem til at børnedyrskuet er flyttet til om lørdagen. Måske for at tage hensyn til dyrene?

 

Måske der er for lang vej frem med hesteholdet når mine børn kun er 5 og knap 8. Hvad jeg så på gl Estrup var dog ikke noget de ikke kunne deltage i, netop fordi forældrene måtte deltage.

 

Generelt mangler jeg noget hestehygge/sport for de små og de børn som ikke kan trave sig igennem en ld. Mine piger har nemlig hygget sig til 2 gårdstævner og selvom jeg egentligt bare vil ønske de lærer nok til engang at ride med mor, kan jeg godt se, hvor meget de får ud af et hyggeligt forum med deres heste.

 

Ridelejr er ikke til min økonomi.

 


 

 

Kilden

Heste er en dyr hobby, men billig terapeuter.

 

Opdræt af mikroheste.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dyrskuer for børn
Forfatter: 
Dato:  21-04-2014 12:40

Vi har en fast tradition om at være udstiller på Hobro dyrskue enten med hestene til bedømmelse eller efter pigerne er blevet lidt større så er det med deres shetlandspony på børneskuet.

Børneskuet er rigtig hyggeligt og vi glæder os rigtig til at komme igen hvert år. Som en anden siger er der læ og skygge for sol, vind og nogle år regn. Dommerne snakker længe med pigerne og pigerne er pavestolte når de fortæller om Kaino. Ærespræmierne er rigtig fine og alle deltagere får en gave.

Kan varmt anbefale hobro dyrskue.

 

Shagya: Jeg kan godt huske jer med den farlige løve ;0) Hvor var de fine, kommer i igen i år?

 

Mvh.

Sandra C

 


Rideveninde søges & FULDopstaldning tilbydes

7 års allround Trakhner hoppe sælges, byd evt. byt med kat. 1 vallak

- Forsvunden pony efterlyses-

0
0
Svar på denne tråd
 
 hurtig søgning
Forfatter: 
Dato:  21-04-2014 14:23

Hej.

 

Jeg lavede lige en hurtig søgning og kom frem til dette www.4h.dk/din-klub/4h-klubber/#40

Klik på det område du bor i og derfra søg vidre.

 

Desværre tror jeg ikke at dine børn kan blive optaget endnu, men spørg i den klub du finder mindste aldersgrænsen er nemlig ikke ens klubberne imellem.

 

At tage ud til dyreskuer i forbindelse med by fester og linende syntes jeg så er for farligt. Jeg har endnu ikke været sådan et sted hvor det ikke på et eller andet tidspunkt er gået galt fordi anargsøren ikke tænker over at det er levende væsner de har med at gøre.

 

Vh.

Anja

1
0
Svar på denne tråd
 
 Nu ved jeg ikke...
Forfatter: 
Dato:  21-04-2014 16:42

... om nogle af de klubber der arrangerer Trec i dit område også laver begynderklasser.

 

I Hjortespring hvor jeg skal starte næste uge, er der også en Begynderklasse, hvor "orienteringsridtet" er på 3 km (og tiden er lagt efter at man må gerne have mor med til at trække ponyen) og forhindringerne er valgt efter at man også kan være med, med en unghest eller et barn på pony hvor man trækker igennem det hele... Det er en god måde at komme i byen og opleve noget. Det giver måske børnene noget at "træne" til - og når de bliver ældre, kan de jo starte en lidt sværere klasse, og ride orienteringsridtet sammen med dig.

 

Men igen - jeg ved ikke om nogle af klubberne i din nærhed laver begynderklasser.


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se stævnekalenderen for forårets stævner og træningsdage.

Kom og vær med!!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Horsens dyrskue
Forfatter: 
Dato:  22-04-2014 11:47

Jeg ved at der til horsens dyrskue os er børnedyrskue. Børnene er der fredag og lørdag med deres dyr. Fredag er der fælles hygge med pony games, kaninhop, agility alt efter hvad slags dyr man har med.

Lørdag er det alvor hvor børnene skal bedømmes. (dommene kommer først om lørdagen)

Det er 4h som arrangere det.

I heste delen må de helt børn gerne have mor eller far med i ringen. De mindre børn får selvfølgelig nogen spørgsmål som passer deres alder og erfaring. og de større går dommerne lidt mere ind til benet. De skal derudover også mønstre deres pony/hest.

Hvordan tilmeldingen er kan jeg ik lige hjælpe med. Men Dommeren for hestedelen kan bestikkes med chokolade (ja det er mig som dømmer hestene ).

I de 3 år jeg har været der er der kun kommet flere og flere til. sidste år mener jeg at er var 60-70 dyr (ca 17-20 heste)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Landsskuet i Herning
Forfatter: 
Dato:  22-04-2014 15:57

På landsskuet i Herning har 4H et børnehjørne hvor der er oså er børnedyreskue. Normalt kun for 4H'er men i år åbner vi op for at alle kan deltage om fredagen!

 

Det er muligt for børn i alle aldre at deltage med deres kæledyr, yngre børn skal selvfølgelig hjælpes af deres forældre til at håndtere dyrene.

 

Mere info om børnehjørnet på landskuet og børnedyreskuet fåes ved at kontakte Lisbeth på laa@vfl.dk

 

Mht til heste-aktiviteter for yngre børn vil jeg som Anja siger undersøge 4Hs tilbud i dit område. Det er meget forskelligt hvad de enkelte klubber laver af aktiviteter men tit så er det baseret på efterspørgsel så hvis du opfordrer klubben til et hestehold så tror jeg mulighederne er store :)

 

håber I finder et eller flere gode dyreskuer til børnene :)

 

mvh Gitte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dyrskue
Forfatter: 
Dato:  23-06-2014 08:49

Sandra/ Ja, hvis det går planmæssigt så kommer vi med 2 ponyer og ?

Vores store dreng vil gerne have hunden med, eller (og hold nu fast) kyllingerne. Dog er de blevet slagtet i weekenden, men kunne det ikke være super sjovt og skævt, at tage det færdige produkt med... Frosne kyllinger af eget opdræt. ... Det ville besemt passe ham fint at kunne lege og have "dyrene" i køletasken... Det ér jo et dyrskue. .

 


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider