Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 stangbid og sporer
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 21:46

Er det nødvendigt at benytte hårde bid og hjulsporer for at få hesten til at lave øvelser.....i min verden NEJ, hvis man skal benytte dem så er det tvang og ikke frivilligt samarbejde

 

der er nogle som i en af helgstrand trådene vider en video af en glad hest som udfører svære øvelser uden bid og sadel

 

det er alle heste forundt at blive redet på denne måde.....hestene kan sagtens trænes sådan, men rytterne er ikke dygtige nok...eller er grunden en helt anden...

 

smukt så det ud

2
0
Svar på denne tråd
 
 ts....
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 21:53

Nu tænker jeg, dansk rideforbund, hvilke regler har de ?

Ifht. sporer, bid, tøjler, pisk, osv.

 

Måske skulle Dansk rideforbund revidere lidt...???

2
0
Svar på denne tråd
 
 sværhedsgrad
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 22:17

i min verden er en hest redet korrekt med kandar og sporer en smuk ting, og med de enormt fine hjælpere der skal til på det niveau er de en hjælp til rytteren.

 

Men desværre er der altid nogle som misbruger tingene og det ser man desværre oftere og oftere.

 

Når man rider på et højere niveau i dressuren bliver ikke blot øvelserne, stabiliteten men også rytterens indvirkning med sine hjælpere og de hjælpemidler der udstikkes en del af den bedømmelse der gives. Kandar og sporer har været en del af den høje dressur i mange år og jeg synes egentlig at den hører til der, men blot at opsynet nu til dags i forhold til brugen skal højnes istedet.

 

Jeg red før i tiden ofte og gerne mine heste uden sadel, hovedtøj eller grime og det var egentlig ikke så svært, men at ride med kandar krævede en helt eminem timing af mig som rytter og en meget fintfølende hånd, og i min verden gav det langt højere krav til mig som rytter end det at ride uden udstyr.

 

mvh

Mie


Med de fire skønne arabermuler <3

 

1 års ox hingsteplag og 2 års hoppeplag sælges, ses min profil for flere oplysninger :)

 

16
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-04-2014 09:39

Enig med Mie, det er ikke udstyret som er problemet, men rytterne.

Mange bruger det i dag som tvangsmiddel, istedet for det som er intentionen med det, nemlig forfinede hjælpere.

2
0
Svar på denne tråd
 
 intet bid er
Forfatter: 
Dato:  21-04-2014 15:54

hårdere end den hånd der fører det....og ingen spore er stærkere end den fod der har den på....så enkelt er det faktisk.

 

Jeg opfatter helt i tråd med Mie at det er forfining af hjælperne - og det er sådan de skal anvendes - ligesom en pisk ikke er en pisk, men "en forlænget arm" - eller en styrepind.

 

Men desværre - og det behøver ikke at være mere end et besøg på den nærmeste rideskole - er det meget meget få ryttere der har fattet det....og hvordan skulle de - når de fra barnsben lærer at ride på "apatiske" rideskoleheste, der gennem mange års manglende korrekt hjælp fra jorden er blevet tonedøve i alle ender og kanter?!

 

KH:)Annette




rigtige piger rider hver dag
5
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider