Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 helgstrand..
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 21:37

www.youtube.com/ watch?v=pYhYwyJYNFI&fe...detailpage

 

Har ikke læst alle indlæg, så ved ikke hvad alt drejer sig om, men vil dog lige vise et índlæg som er værdigt...smuk evipage...

8
19
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 22:05

Er du ironisk???


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

11
1
Svar på denne tråd
 
 anjaprice...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 22:21

Hvad er der galt med denne video....???

2
4
Svar på denne tråd
 
 xxxx....
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 22:34

Nu må I virkelig stoppe jeres hekse-jagt, muligt at AH ikke altid rider til OK, men gør I selv det ?

 

Tror næppe på, at I altid rider jeres heste til UG ?

 

Kig lige på jer selv, før i dømmer andre, er I så kanon gode selv ?

 

Rider I selv jeres heste med tvangsmidler ....?

 

Rider I ikke med sporer, bid, tøjler, osv....

 

8
18
Svar på denne tråd
 
 hvorfor?
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 22:39

synes selv han er sygt dygtig og hans ekvipage til ol var sygt flo:D husk der findes mennesker der er meget være rytter og ikke passer sin hest ordenligt har selv fået en shetter hjem som sparkede bed var bange udsulttet dårlige hove osv havde den det ikke også dårligt...og prøv at gå ud og glo i jeres heste i munden har den ikke også tør hud i mundvigen hvorfor? i sider åbenbart heller ikke stille nok med hånden..... ups var :/ synes lidt det er en over drivelse clam down..... og det er ikke ham der rider alle hans heste ..... og der sker fejl i sådan en stor stald jeg siger ikke det er okay men han har styr på det vælger jeg at tro ellers ville han ikke kunne lave sådan en ekvipasge

 

www.rideforbund.dk/Information/ Nyheder/2014/04%20-%20April/~/media/ rideforbund/Hestevelfaerd/ Hestevelfaerd/ Dyrlaegerapport_19_apr...dager.ashx

 

se det her .....

 

jeg synes der er noget der er være og det er de små pony piger der ikke gør andet end at sider og lave pony spark pisk og hele svinderiget og at de så springer oven i så for den sku ikke for lidt de sider i tøjlen flyver rundt som jeg ved ikke hvad er det ikke også dårligt for ponyen?

 

ikke noget had det er min mening...

3
15
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 22:53

Jeg er ikke enig i, at ridtet i videoen er godt.

 

Det skyldes flere ting:

 

- Hesten pisker konstant med halen

- Flere af øvelserner er helt simpelt ikke udført korrekt, piaffen og passagen er gode eksempler. Det er af flere kaldet "pseudo-passage", da øvelsen faktisk er forkert udført og ikke kan kaldes passage. Der er længere udredninger af dette forskellige steder på nettet, men kort sagt så er hestens bagben ikke inde under hesten, den bruger ikke ryggen, den sætter sig ikke bagtil, faktisk er det bare en masse "hop" efter hinanden.

Bogen "tug of war" bruger faktisk netop dette ridt som eksempel på, hvordan øvelsen passage IKKE skal udføres. Blandt andet kan man se på videoen, at hestens diagonale ben ikke er parallele, endnu en ting som skal være til stede, før passage med rette kan kaldes passage.

- Det er "irriterende" at equipagen får så høje point, når nu flere af øvelserne faktisk ikke er udført rigtigt.

 

Derfor kan jeg ikke lide videoen.

 

Længere. For jeg plejede at elske den for år tilbage, så den hele tiden og fik gåsehud over hvor godt hesten travede til takten af musikken, og hvordan en dansk equipage blev rost til skyerne og fik høje point.

Bagefter lærte jeg dog mere om "korrekt" udførte dressurøvelser, hvordan heste bør rides efter biomekaniske og anatomiske principper, og så så jeg at hesten ikke blev reddet som jeg synes den skulle.


Mvh. Sophie (:

24
2
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 22:53

Jeg er ligeglad, Matine og AH gjorde det godt i denne video:

www.youtube.com/ watch?feature=player_d...YhYwyJYNFI

 

Resten må I selv om.

1
20
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 22:56

000: Var det et svar til mit indlæg, eller er vores indlæg krydset hinanden? :)

 

For forstår ikke helt du er "ligeglad", du viser videoen og forventer vel at vi kommer med vores mening :)


Mvh. Sophie (:

14
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxx....
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 23:05

ja, jeg er ligeglad, min mening er at AH skal være her stadigvæk.

Kom gerne med din mening.

1
26
Svar på denne tråd
 
 tumle tum
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 23:12

intet gør en debat mere god, end en anonym der lægger op til en debat og siger så at de er ligeglad med andres mening med mindre den er lige som deres egen ... hurra hurra ...

 


Søges : Kieffer gladiator remme; max 300 kr.

 

Just because I don't care doesn't mean I don't understand.

26
1
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 23:13

Okay :)

Min mening har jeg skrevet. Ikke om AH, men om det ridt du viser i videoen.

 


Mvh. Sophie (:

12
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxx.....
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 23:24

Matine og AH gjorde det kanon godt...

 

Iwananna humbumlla hottentot, what so ever...

 

Jeg er ikke ligeglad og er ikke anonym.

1
32
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 23:32

Du er anonym fordi man ikke kan trykke ind på din profil og se hvem du er, og du har selv lige skrevet du er ligeglad :)

 

Ej ved du hvad, ligemeget, jeg føler det her kommer lidt ud af et sidespor nu :P

 

God aften


Mvh. Sophie (:

16
1
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 23:34

Nej undskyld, nu bliver jeg irriterende, men jeg kan ikke dy mig:

 

Du spørger selv længere oppe: "Hvad er der galt med denne video....???"

 

Og det svarer jeg så faktisk på.

 

Men så skriver du at du er ligeglad?

Hvorfor stillede du det spørgsmål hvis du var ligeglad med svaret? :P Det giver ikke mening jo


Mvh. Sophie (:

21
1
Svar på denne tråd
 
 sophie...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 23:48

Grunden til, at jeg er ligeglad, er at du åbenbart altid tror, at du skal have ret og fremstår som mega klog....???

(og åbenbart ved alt...???) Hvorfra...?? (træls person)

1
38
Svar på denne tråd
 
 Tumle tum
Forfatter: 
Dato:  21-04-2014 00:12

jow du er anonym, og du lyder faktisk ikke ret gammel, men måske du er det er ikke til at vide. Du minder mig lidt om dem der der står med fingerne i ørene og siger" LA LA LA LA LA jeg kan ikke høre dig", når sådan en som Sophie kommer med en faktisk ret god analyse af hvad der er galt med den video.

 

Så er du jo ikke interesseret i hvad andre mener


Søges : Kieffer gladiator remme; max 300 kr.

 

Just because I don't care doesn't mean I don't understand.

23
0
Svar på denne tråd
 
 video og debat
Forfatter: 
Dato:  21-04-2014 00:41

Jeg er ligeglad med hvem der rider i klippet.

Jeg har kun nogle få spørgsmål, da jeg er lidt nysgerrig på både modstandere og tilhængere af ridt som i linket.

Hvordan kan det være at mulen især overlæben hænger og slasker helt dødt under hele klippet ?

Det er almindeligt kendt i dag og bevidst af dyrlæger, at heste kun skummer ned ad sig selv, når de ikke er i stand til at synke. Jeg har været sportsdanser på konkurrenceplan for mange år siden, men jeg kan da love for at jeg ikke ville kunne have præsteret en rygende fis, hvis jeg havde været forhindret i at synke. Hvorfor kan heste?

Pernille M Aaen: Jeg rider aldeles ikke til UG og vil til evig tid opfatte mig selv som begynder. Jo mere viden jeg får, jo mindre går det op for mig jeg kan/ved.

Desværre må jeg skuffe dig på det grusommeste. NEJ jeg har ALDRIG haft en hest med tørre mundvige og jeg måtte læse det flere gange. Det ER altså ikke normalt. Om jeg nogensinde oplever dette kan ingen vide, men jeg ville blive SÅ flov. Desuden ville jeg prøve at finde ud af årsagen. Kan hesten tåle biddet, er det mig der tager for hårdt, er det et enkeltstående tilfælde osv.

Ser man på hestens manglende evne til at synke, giver det god mening, at resten af hesten er stiv og til tider meget ude af balance, især hvis man er klar over, hvad tungen er hæftet til anatomisk set. Det er videnskabeligt dokumenteret. For dukomentation se evt. www.youtube.com/watch?v=c49daaQclLU ca. 2-3 min inde i videoen starter anatomi og forklaringen bag. En kendt tysk dyrlæge har også nævnt samme grund i sin bog det ømme punkt, som er nævnt længere oppe i tråden.

 

Ønsker man at se en anspændt hest, der kan lave nogle ekstra imponerende ben løft i div retninger, så er det sikkert et flot ridt. Jeg vil bare hellere se en afspændt hest.

 

19
1
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-04-2014 08:45

"Grunden til, at jeg er ligeglad, er at du åbenbart altid tror, at du skal have ret og fremstår som mega klog..."

 

Jamen kære 000, se indad og du vil se at det du har skrevet passer helt perfekt på dig selv ;-)

 


/Angel

 

Qvicunque bene bibit, bene dormit

12
0
Svar på denne tråd
 
 ooo.........
Forfatter: 
Dato:  21-04-2014 09:08

ooo er sikkert en ansat som nu vil prøve at stige i graderne.

De næste indlæg vil sikkert komme fra nogle der kalder sig ooo1 eller ooo2 osv.

Sophie du svare godt her tak for det.


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

13
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-04-2014 09:22

Jeg har aldrig rigtig forstået det der argument med at : i kan ikke gøre det bedre selv og der er andre som gør det samme. Og derfor så er det ok at en toprytter mishandler en hest ???

 

hvad hvis en pædofil brugte samme argument : jamen der er andre som har gjort det samme og nogle endda værre ? Ville det så også være ok ?

 

16
2
Svar på denne tråd
 
 Hvordan
Forfatter: 
Dato:  21-04-2014 11:57

 

lærer man noget nyt, hvis man altid er "ligeglad" når andre mener noget andet end een selv, 000?

 

Jeg kender ikke Sophie, men at dømme efter hendes opførsel på HN i øvrigt, havde du garanteret kunnet hive et svar ud af hende med referencer til mange alment accepterede læremestre, hvis du havde spurgt pænt om de enkelte ting.

 

Tager man din profils alder i betragtning (og din sprogbrug/grammatik), er du enten en internet-trold med alt for lang påskeferie, eller også har du dyrket at være ligeglad i mange år.

 

 

Meeeen, derudover ved jeg nu godt hvorfor Sophie er mega klog: Det er skoene

 

18
0
Svar på denne tråd
 
 Trolderi
Forfatter: 
Dato:  21-04-2014 15:48
Ha ha... Det slår aldrig fejl 000, du er den værste troll!

Sophie: bibs længe leve!

 

Fantastisk avlshoppe sælges:

Mor til to FEI-ponyer

Mor til ÅRETS HINGST 2006

Mor til en Bronzemedaljehoppe

Udnævnt til ELITEHOPPE

 

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  21-04-2014 16:55

Jeg er faktisk meget rørt over folks støtte i denne tråd, iha altså

Jeg følte mig ikke helt rimeligt behandlet, så det er faktisk rart nok at vide, at det ikke bare er mig den er gal med.

 

Og jeg SAGDE de sko var magiske. Ting der er fyldt med enhjørninger og glitter = instant genius

 

Sofie: Ja mange tak til Bibs, vores kære anatomi professor :D <3

Kan huske da hun forklarede alt det med hyperflexion, og hvordan det trak i lig. nuchae og gik helt tilbage og påvirkede bagbenenes bevægelighed.

Jeg sad bare "nååååårh! Det er SÅDAN det fungerer!"

Den kvinde er så skide dygtig altså :)


Mvh. Sophie (:

8
0
Svar på denne tråd
 
 8890890890
Forfatter: 
Dato:  21-04-2014 17:13

 

Jeg er så glad for at denne sag er kommet frem i medierne, og det var skam også på tide. Flere sponsorere er faldet fra på grund af denne sag, og det betyder at Andreas Helgstrand er blevet yderst presset.

Håber at hele denne banche bliver sat under skarpere loop.

 

Har den samme mening som i fleste af jer. Det er som mange af jer også siger meget tydeligt at hesten i videoen lider af store smerter under denne pinefulde opvisning.

Selv en idiot der ikke ved en dyt om hestesport eller heste i heletaget, kan da se at hesten i videoen bliver udsat for tordur.

 


 

Hvis hvaler kunne skrige, havde hvalfangsten være stoppet for meget længe siden.

4
0
Svar på denne tråd
 
 grov ridning
Forfatter: 
Dato:  21-04-2014 17:41

Jeg vil give Equsana for at trække sponsoraftalen med Andreas Helgstrand tilbage.

 

At nogle ryttere gør noget, der er værre undskylder ikke Andreas' ridning. Vi laver ALLE fejl i vores omgang med heste og målet for alle må hele tiden være at blive bedre . Forskellen på "os" og Andreas er bare, at han er et forbillede for mange. At nogen ikke er i stand til at se problemet i ridestilen, den blå tunge osv, siger mere om dem end om Andreas' ridning.

Det ville være det samme, som at diskutere farver med en rød/grøn farveblind person. Personen ville have ret i, at vedkommende ikke kan se græssets grønne farve, men ikke i at græsset ikke er grønt.


 

Hvor der er en vilje er der en vej!

 

Hestemassage, undervisning og ridelejr tilbydes. Se mere på: http://www.jjhestefokus.dk

 

8
0
Svar på denne tråd
 
 Equsana
Forfatter: 
Dato:  21-04-2014 18:08

Jeg kiggede ind på Equsanas facebook-side. De har gjort reklame for arrangementet, hvor de også selv ville være til stede - hvilket jeg går ud fra, at de så også var. Men det var først, da der kom billeder og kritik, at firmaet reagerede - der var ingen fra firmaet, der bemærkede den hårde ridning, da de var der?

 

Det tænker jeg umiddelbart virker som damage control og ikke udtryk for, at de har en holdning til, hvordan heste skal håndteres og rides?

 

mvh. tina


Barylere rule!
5
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  21-04-2014 19:31

000 = Der/die/das Provokateur *getting popcorn*

 


Bissen

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  21-04-2014 19:38

Bissen: Send lige lidt popcorn til mig også. *sætter sig godt til rette i sofaen*


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd
 
 Taina..
Forfatter: 
Dato:  21-04-2014 19:41

Det har du uden tvivl ret i men det at Equsana overhovedet LYTTEDE til protesterne var stort og at de ligefrem REAGEREDE var jo ekseptionelt..

 

Hvis man ser tilbage så har det været helt utrolig sølle med reaktioner på ridningen fra nogen fronter nærmest uanset hvad man stod med af dokumentation.. Derimod har det ikke skortet på forsøg på at gribe ind over for mulighederne for at frembringe denne - fotoforbud, lukkede opvarmninger osv..

 

Som det ser ud lige nu har vi en landsholdsrytter der efter eget udsagn ikke kan finde ud af at bruge et kandar.. Det er da bekymrende..

 

Nicklas Bendtner er noget af det mest umodne og uansvarlige i mine øjne men han har dog ENDNU aldrig givet bolden skylden for at han ikke kan score mål.. Men AH holder sig ikke for god til at give udstyret skylden - i hvert fald ikke når det bliver opdaget..

 

For mange år tilbage i udsendelsen "Heste sladrer ikke" blev en beridder afsløret i at tæske en hest så den havde tydelige mærker efter det.. Her var det PISKEN der var noget galt med.. Jamen selvfølgelig da

 

Og nej, der er næppe nogen her der rider perfekt men dels er der ikke nogen der rider på landsholdet og derfor burde kunne forventes at ride noget nær perfekt (findes det??) og dels er der virkelig VIRKELIG langt fra at spore hesten så voldsomt at der kommer sårdannelser og holde den så hårdt i kandaren at blodforsyningen til dens tunge afskæres - og så til at ride perfekt. Jeg kan da i hvert fald godt lide at tro at jeg befinder mig et sted derimellem..

 


Jeg køber aldrig en travhest igen men jeg elskede hende jeg havde over alt på jorden.

 

RIP Seven - 01.04.1990-26.05.2013

 

"Nothing tastes as good as skinny feels" - Kate Moss

8
0
Svar på denne tråd
 
 7 tegn
Forfatter: 
Dato:  21-04-2014 19:43

Nej Bissen,

3x0 hører bare endnu mere Medina i håb om inspiration til flere slående argumenter;-)

4
0
Svar på denne tråd
 
 Bum bum
Forfatter: 
Dato:  21-04-2014 21:04

altså er jeg den eneste som ikke ved hvad en troll er og gerne vil vide det :-p



 


0
0
Svar på denne tråd
 
 En troll
Forfatter: 
Dato:  21-04-2014 21:12

er en der ikke har andet formål end at p#sse folk af og har mulighed for at gøre det ganske ustraffet på fora som dette fordi man kan være anonym

 

 

da.wikipedia.org/wiki/Internet- trold


Jeg køber aldrig en travhest igen men jeg elskede hende jeg havde over alt på jorden.

 

RIP Seven - 01.04.1990-26.05.2013

 

"Nothing tastes as good as skinny feels" - Kate Moss

3
0
Svar på denne tråd
 
 Forretning
Forfatter: 
Dato:  21-04-2014 21:16

Taina: Du har ganske ret i, at Equsana først gjorde noget efter at medierne bragte billederne og fik startet en hed debat.

De sponsorerede jo Andreas Helgstrand for at få god reklame til deres forretning. Nu har de så fundet ud af, at han er dårlig reklame for forretningen

Jeg vil ikke undskylde dem for ikke at gøre noget tidligere, men måske har Equsanas repræsentant til arrangementet ikke haft så meget kendskab til rigtig og forkert ridning. Se bare hvor uenige vi hesteejere og ryttere kan være over de samme billeder. For Equsana står der mange penge på spil og det er jo fint, at de undersøger sagen og derefter trækker sponsoraftalen tilbage. Hvis de bare gjorde det uden videre, ville de fremstå useriøse og utroværdige som forretningspartnere.

 

Man kan jo så undre sig over, at de ikke har lyttet lidt til tidligere kritik af AHs ridning. Det er jo ikke første gang han bliver debatteret i medierne under samme emne


 

Hvor der er en vilje er der en vej!

 

Hestemassage, undervisning og ridelejr tilbydes. Se mere på: http://www.jjhestefokus.dk

 

4
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider