Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Jagt-hvor tæt på beboelse/dyr
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 09:59

Jeg bor på en landejendom og har lejet lidt engjord på den anden side af vores vej. Jeg skal dele jorden med en jæger forstået sådan at jeg har det sommer og han har det vinter.

Nu er jeg imidlertid kommet til at tænke på, hvor tæt på dyr og beboelse, man egentligt må gå på jagt.

Mine heste farer forvildede rundt, når han er på jagt derovre.

Desuden ligger der huse lige op ad engstykket og godt nok skyder de sandsynligvis væk fra husene, men alligevel.

 

Jeg tænker, hvad er lovgivningen på dette område?

 

Jordstykket er nok max. 1-1,5 ha.


Hilsen Mette

 





0
0
Svar på denne tråd
 
 Forvildede
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 10:02

Altså de farer forvildede rundt hjemme på mine egne marker. De går selvfølgelig ikke på stykket når der er jagt.


Hilsen Mette

 





0
0
Svar på denne tråd
 
 50 meter
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 10:09

Grænsen er 50 meter, medmindre andet (mindre) er aftalt.

Du kan sikkert lave en aftale med jægeren om at han giver dig et praj, når han vil jage på det pågældende stykke - så kan du jo holde hestene inde imens.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

3
0
Svar på denne tråd
 
 Ejeren
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 10:13

Hvis du googler, så er det kun ejeren og dennes husstand der må gå på jagt på arealer mellem 1 og 5 Ha.

 

Kig på denne side under Ofte stillede spørgsmål, der står minimum 50 meter fra beboelse, der skal ikke tages specielle hensyn til heste.

4
0
Svar på denne tråd
 
 mine er modsat
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 12:41

mine elsker når der er jagt - mærkelig nok.



3
0
Svar på denne tråd
 
 jagt...
Forfatter: 
Dato:  24-04-2014 21:55

Da vi lige har købt landejendom, med 5 HA, fordelt på to stykker, snakkede jeg med min bror, som er jæger, om, at hvis han ville kunne han gå på jagt på et af stykkerne.

Men så siger han, at det må han ikke, da stykket er under 5 ha. Hvis de 5 ha. havde lagt samlet, måtte han godt, men når de delt i 2 er det kun jordejer og dennes husstand der må gå på jagt på stykket.

 

Så hvis du er generet af det, kan du jo henholde til den regel. Men hvis du gør det, risikere du måske også selv at miste jorden, hvis ejer af jorden bliver sur.

Men ellers kan der måske aftales med jægeren, at han giver besked når han kommer, så du har mulighed for evt. at tage hestene ind.

 


Rikke med Thor og Fancy

Under uddannelse til Fysiurgisk Hesteterapeut, lige nu tilbydes billig hestemassage i Østjylland- se mere på min præsentation

 

Sov sødt min Katinka

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ejer.....
Forfatter: 
Dato:  27-04-2014 21:31

Ejer af jorden bliver ikke sur. Det ligger ikke i hans gemyt. Derimod kunne jægeren godt gå hen og blive sur. Han var ikke helt tilfreds med, at jeg fik lov at afgræsse jorden, i sin tid.


Hilsen Mette

 





0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider