Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Bare en lille undren..
Forfatter: 
Dato:  19-04-2014 23:06

Jeg undre mig lidt over, hvorfor der ikke er så mange heste der udlånes med forkøbsret for tiden? Hvis der var mig der stod og skulle sælge en hest (hvilken jeg ikke har, har ikke hest) så ville jeg da helst udlåne min med forkøbsret, så jeg vidste de ville passe sammen og at hesten ville få det godt, i stedet for lige sælge den til en der har prøvet hesten få gange.

Jeg står nemlig i den situation, at jeg søger en lånehest med forkøbsret eller en hest man kan have i en prøveperiode, da jeg gerne vil være sikker på det skal være den hest, så jeg ikke står med en hest, som jeg ikke kan sammen med..
Og der er bare ingen der udlånes eller kan komme på prøve.. Har bare søgt over det hele, men har ikke rigtigt fundet noget..

Undrede mig bare over, at man bare sælger sådan.. Ved ikke med jer andre? (:

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  19-04-2014 23:13

Fordi der sker så meget svindel at folk ikke tør mere ...

 

Der kan blandt andet nævnes:
Heste kommer retur med skader (psykiske og fysiske).
Videresælges ulovligt uden ejers vidne.
Hestene behandles ikke ordentligt (foder osv).
Betaling udebliver til trods for kontrakt.
Køber går under jorden.
Uenigheder om kontrakt/regninger osv.

 

Jeg kunne blive ved med eksempler jeg har set.

Jeg ville heller ikke låne ud med forkøbsret, med mindre jeg kendte køber godt.


 

Men hvorfor si'r du det ik', som det er?

3
0
Svar på denne tråd
 
 Luckyone
Forfatter: 
Dato:  19-04-2014 23:18

Men hvis man laver en aftale om, at ejer må komme og se til hesten så tit hun/han vil?
Ved godt der sker rigtig meget svindel, men syntes det er surt, at der er mennesker man ikke kan stole på, for jeg har brugt rigtig mange år på at få lov til bare at låne en hest, men har altid fået afvide jeg først må når jeg flytter hjemmefra, og har tit kigget hest, og har fundet mange interessante, men år jeg så endelig langt om længe på, selvom jeg ikke er flyttet hjemmefra, så er folk bare stoppet med at udlåne deres heste..

Og jeg ville aldrig stoppe en ejer i at se til sin hest..(:

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er sikker
Forfatter: 
Dato:  19-04-2014 23:30

på der stadig kan laves gode udlåns aftaler - hvor folk kender hinanden og ved hvad hverandre står for.

 

Men udlån på ens "blå øjne" tror og håber jeg på er forbi.

 

Udviklingen hænger nok sammen med at det er knap så meget købers marked som det har været, og at en del heste har mødt boltpistolen.

 


The grass was greener....

 

Mvh Janni

4
1
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  19-04-2014 23:31

Nu kan jeg se du kun er 16, og jeg tror for dit vedkommende det handler om din alder og om der er forældreopbakning.

 

Du kan sagtens sige du aldrig vil forhindre en ejer i at se sin hest, men folk er blevet r*vrendt så mange gange at de ikke stoler på andre end dem selv, og så er det "kun" ord.

 

Folk vil se pengene med det samme, og de vil ha' hesten solgt for at undgå problemer i forbindelse med udlån.


 

Men hvorfor si'r du det ik', som det er?

1
0
Svar på denne tråd
 
 Nope....
Forfatter: 
Dato:  19-04-2014 23:31

Skulle jeg sælge en hest, så må køber komme og prøve hesten flere gange - men den forlader først min gård, når det fulde beløb er betalt.

 

Der er SÅ mange grimme historier om hvordan det kan gå galt med udlån.

 

Men hvis du kun kigger efter salgsheste, så skal du nok ikke forvente, at særlig mange vil låne hesten ud.

Så hvorfor ikke lave en annonce om, at du søger lånehest, gerne med forkøbsret :-) Og kan du tilbyde gode forhold ect, ja så skal du nok få nogle henvendelser.

Evt kunne du overveje en part ?

 

mvh Charlotte

6
0
Svar på denne tråd
 
 ville nu hellere ikke ture
Forfatter: 
Dato:  19-04-2014 23:42

jeg ville nok hellere ikke ture gøre det.

ja man kan som køber/låner stå og sige en masse, men desværre i dag så er der en del som ikke overholder noget som helst.

så jeg forstår godt sælgerne at de ikke tør at låne ud.

men der er da flere heste som lånes ud - sidst jeg var inde og kigge her på hn.

man kan sige at man som låner/køber må vælge at låne en hest som kun er til lånes, eller købe en som virkelig er drømmehesten.

man kan jo endelig vende det om med at du skriver at ejeren kan komme lige så tit hun vil, om til at du er velkommen til at komme og se og prøve hesten flere gange.

 

nu er det 13 år siden jeg sidst købte hest, og jeg fik lov til at købe på afbetaling. Det kan man da slet ikke gøre i dag.

 

så hesteverden har ændret sig rigtig meget i de seneste år.



1
0
Svar på denne tråd
 
 udlåning..
Forfatter: 
Dato:  19-04-2014 23:48

Efter nogle dårlige oplevelser, så gør man det ikke igen.

Men tror også du vil få mere ud af at oprette en annonce, så kan det være at du finder drømmehesten :)


Heidi Elkjær


Stadil Arab - HE-Photo

"Allah created the Arabian Horse from the four winds: Spirit from the North, Strength from the South, Speed from the East and Intelligence from the West"

1
0
Svar på denne tråd
 
 hufkhgc
Forfatter: 
Dato:  19-04-2014 23:54

Har skam oprettet en annonce - ingen henvendelser..
Jeg har forældre opbakning.

Har søgt både her på Nh og på Hg, men der er bare ikke rigtigt noget.. Har da fundet nogle, men så sælges de ikke, men udlånes kun..

Jeg har allerede en part, men hun skal snart tilbage til hendes rigtige ejer (Har part ved en der har lånt hende) og den hest jeg red på en rideskole, har ejeren også bedt om at få hjem, min tidligere ynglingspony er solgt og min tidligere part blev også bare solgt..
Så mig og mine forældre er blevet godt trætte over, at alle de heste jeg holder af, de bare skal væk fra mig igen, derfor har vi taget beslutningen om en lånehest med forkøbsret eller en hest i en prøveperiode :p

0
0
Svar på denne tråd
 
 Trådstarter
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 00:13

Du har ingen annoncer her på HN så reklamen for dig selv er vist også mangelfuld...

 

Men jeg kan da fortælle dig at jeg vil sk*de på hvad dig og dine forældre er blevet trætte over


The grass was greener....

 

Mvh Janni

1
8
Svar på denne tråd
 
 JLH Wannamus
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 00:21

Jeg har oprettet en ønskeannonce herinde, og jeg kan selv finde den når jeg går under ønskeannoncer lån/leje, så det er noget pjat at sige..

3
0
Svar på denne tråd
 
 hurtigsøgning gav disse
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 00:37


1
0
Svar på denne tråd
 
 Anja n
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 00:48

Det er nogle rigtig fine heste di linker til, og takker faktisk for du har brugt tid på det :D

Jeg har selv søgt på Hg, Hn, guloggratis og dba, men der er bare ikke så meget, syntes jeg.. Og har ikke store krav, bare en hest til tture og hyggeridning..

Det sidste ville lyde godt, men de fjordheste der, men efter jeg har redet en anden fjordhest, som smed mig af ret mange gange, så har min mor fået lidt et had til den race, så tror ikke helt hun er med på fjordheste, har ellers kigget lidt på en anden (:

0
0
Svar på denne tråd
 
 fjordboller
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 00:59

jeg har selv redet på fjordheste, og der er forskel på dem. nogle er mere selvstændige end andre

Men Liselotte som har dem, hun plejer at have gode velopdragene heste. Og hun plejer at være super god til at finde den rette heste som passer til en.

jeg har selv også været på ridelejer dernede. for rigtig mange år siden.

 



0
0
Svar på denne tråd
 
 Fjordheste
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 01:07

Ved godt der er forskel på fjordheste, har også selv redet dem, men det er min mor der er blevet lidt bange for den race, efter alle mine fald fra dem :p

0
0
Svar på denne tråd
 
 Helt ærligt
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 01:14

Hverken du eller din mor lyder til at være klare til at eje en hest og I har jo nok heller ikke råd, så spar da op istedet for at genere andre


The grass was greener....

 

Mvh Janni

4
9
Svar på denne tråd
 
 JLh Wannamus
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 01:40

Du ved ikke noget til vores økonomi, min viden om heste, min erfaring eller noget som helst, så syntes bare du skal lade mit emne være, hvis du ikke kan holde dig til det, som emnet handler om.
Syntes slet ikke du skal nævne noget med økonomi, har aldrig været en person der har brugt penge på hverken mig selv eller andre, fordi min helt store drøm altid har været at eje en hest, derfor aldrig brugt mine penge.
Min erfaring skal du heller ikke snakke om, og slet ikke når du ikke kender mig, så nu skal du ikke side og gøre dig klog på mig.

7
0
Svar på denne tråd
 
 tumle tum
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 08:14

Janni du har en meget negativ måde at anskue andre folk på, og nogle meget negative udtalelser om mange ting du faktisk ikke kan vide ret meget om, det har tit undret mig at hvorfor sidde og gisne om andre på den negative måde, bare fordi man kan, fordi man sidder bag skærmens anonyminitet.

 

TS jeg har set din søgeannonce, jeg tror måske at du vil have større held ved at din mor skrev en, så man som ejer kan se at der er en voksen inde bag, det ville gøre noget for mig.

 

Men ellers har jeg det også sådan med at hvis min hest skal sælges, jamen så må eventuel køber komme og prøve den alle de gange de vil, men får den ikke før den er betalt.

 

Jeg har prøvet at låne en velredet hest ud, og få en hest tilbage med underhals og ja gik ikke så velredet. Og det er også nogle af de ting man kan komme ud for, han havde de som egenligt fint i huld og fysik, men alt det vi havde lagt i ham, var væk :/


Søges : Kieffer gladiator remme; max 300 kr.

 

Just because I don't care doesn't mean I don't understand.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 08:27

Maria fat mod, og glæd dig over der kun er en af Janni´s slags.

Kan heller ik forstå hun mener, du fortjener den gang mundlort.

 

Der er masser af heste/ponyer som kan opfylde dine behov, og du skal nok finde den rette.

Det kan være det lige tar lidt tid, men den skal nok dukke op.

 

Held og lykke!


Hilsen Pia

 

Inkarneret Connemarafan!

 

Nu igen med DV!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Iwanna humbalot og corlander
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 08:54

Hov, har eg glemt at skrive jeg har forældre opbakning i min annonce?:o Går lige ind og kigger/retter (:

Det er da også træls man slet ikke kan stole på folk mere, og at det skal gå udover dem man godt kan, men selvfølgelig hvis man har oplevet dårligt med det, så gør man det ikke igen..

 

Kigger og kigger hver dag, de sidste to dage har jeg sat om formiddagen til 3-tiden om natten for at glo heste :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tar la la iøjenfaldende w w s
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 10:50

Janni

 

der var heller ikke en der bad dig tage stilling til noget som helst, så ts vil nok også skide på hvad du mener, og så drop dog det med at sidde at dømme og danne meninger ingen har givet udtryk for! Ej det er frygteligt at læse dine mærkelige kommentare evige og altid, jeg springer dem som regel over, men lige i dag kan jeg bare ikke. Tag dig sammen.

 

Ts prøv at få din mor til at hjælpe med annoncen så den bliver mere voksen i sin formulering, og læg meget vægt på hvad du kan tilbyde af foder, fold osv, :)


Mor til en smuk dreng, 28.08.2012

 

venter endnu en dreng, termin: 07.08.2014.

 

Savner min prinssesse hver dag :'( i hjertet gemt men aldrig glemt, Daphne 07-10

0
0
Svar på denne tråd
 
 Varmblod er vejen frem
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 11:40

Mange tak, vil jeg prøve (:

1
0
Svar på denne tråd
 
 Overvejende
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 12:05

er det nok fordi det er for risikabelt at udlåne.... Som mange andre er inde på, så er der risiko for skader, svindel, salg, misrøgt osv. der gør at folk vælger den mulighed fra.

 

At ejer må besøge sin hest så ofte de vil, er jo ikke ensbetydende med, at låner vil betale som aftalt når tiden kommer, eller at hesten går fri af skader.

 

Vi har tidligere haft udlånt/hesten i andres varetægt, men det gør vi ikke mere, da vi har været uheldige nogle gange hvor hestene har pådraget sig alvorlige skader, så de faktisk har mistet deres mulighed for at fungere som normale rideheste. Det har været hendelige uheld, som lige så vel kunne være sket hjemme.... Det er bare lidt mere ærgeligt når det er sket i en andens varetægt både for ejer og for låner.

 

Og hvis sådan en skade sker, er sandsynligheden for at låner ikke vil købe hesten pænt stor. For man køber jo ikke en hest med en skade. Og ejer vil stå med en ikke solgt hest der har tabt betragteligt i værdi.



Zamangah

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 tumle tum
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 12:13

er du medlem af denne gruppe : www.facebook.com/groups/ 115188508666517/?fref=nf der er nogle gange nogle der låner ud, der er en lille palomino nu så jeg


Søges : Kieffer gladiator remme; max 300 kr.

 

Just because I don't care doesn't mean I don't understand.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Facebook side
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 12:36

Jo, den er jeg medlem af, og har skrevet en annonce derinde også (:

0
0
Svar på denne tråd
 
 Udlåne
Forfatter: 
Dato:  21-04-2014 18:03

Hejsa

 

Jeg er en af dem, der giver folk 14 dages fortrydelsesret eller prøveperiode, fordi jeg gerne vil være sikker på, at det er rette hjem for hesten. Det er både godt og skidt. Jeg har været heldig flere gange med det helt rigtige match og gode forhold

 

Desværre har jeg også været ude for, at den samme hest kom ud til fire forskellige steder, hvor jeg måtte hente den hjem igen. Det skete to gange sidste forår og to gange i efteråret. Hver gang lød det lige som det rette hjem, men alligevel gik det skævt. Den sidste gang var den halt, da jeg fik den igen. Derefter besluttede jeg, at han ikke skulle flere steder hen. Min søster har ham gående som selskabshest til sin ridehest, selvom han ikke fejler noget. Hvis hun en dag ikke længere kan have ham, kommer han tilbage til mig eller bliver aflivet.

 

Jeg håber, at du finder den rette hest for dig


 

Hvor der er en vilje er der en vej!

 

Hestemassage, undervisning og ridelejr tilbydes. Se mere på: http://www.jjhestefokus.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider