Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 sygeforsikring??
Forfatter: 
Dato:  17-04-2014 12:59

Hej hn'er

 

Jeg skal til at først låne men nok købe en hest (3 mdr låne tid) og hvis så jeg køber hesten vil jeg gerne have en sygeforsikring på den.. Og KUN sygeforsikring da hesten er meget billig..

 

Hvilke selskaber har i og hvor meget koster den kontra dækning???

 

Jeg har snakket med topdanmark og ved kun sygeforsikring skal jeg betale 2671kr og hvis jeg sammenlægger alle mine ting bliver det 2352... Men er det ikke ret dyrt for "bare" en sygeforsikring???

 


Hilsen


Christina


Nu uden Snow Bird


Darcy 23/5-05 - 25/11-10

R.I.P.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsada
Forfatter: 
Dato:  17-04-2014 13:49

Er det overhovedet muligt at tegne sygeforsikring uden at tegne en livs forsikring også??

 

Men nej jeg synes ikke at lige over 2000 kr er dyrt for en sygedækning.. De penge kan du HURTIGT spare på tilbage betalte dyrlæge regninger


Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

2
0
Svar på denne tråd
 
 sygeforsikring??
Forfatter: 
Dato:  17-04-2014 14:00

Tak for svar:)

 

Ja heldigvis hos topdanmark kan man:)

 

Ja nu har jeg tidligere været lidt uheldig med de der pruheste, så derfor er det bare et must og ha sygeforsikring på den:)


Hilsen


Christina


Nu uden Snow Bird


Darcy 23/5-05 - 25/11-10

R.I.P.

0
0
Svar på denne tråd
 
 det kommer jo
Forfatter: 
Dato:  17-04-2014 16:18

helt an på hvad den dækker og hvad den ikke dækker, hvor stor selvrisikoen er og med hvor stor procentandel.

 

LÆS alt det med småt i forsikringsbetingelserne (det undlader alt for mange) så du ved præcis hvor du står, hvis du får brug for den.

 

KH:)Annette




rigtige piger rider hver dag
4
0
Svar på denne tråd
 
 hestens værdi
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 01:06

Enig med Adias gode råd; og så vidt jeg husker fra da vi så på hesteforsikinger: nogle forsikringsselskaber dækker udgifter til behandlinger op til hestens handelspris (eller en procentsats heraf), så tjek betingelserne og regn på om det kan svare sig.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dansk Hesteforsikring
Forfatter: 
Dato:  19-04-2014 21:19

Jeg har Dansk Hesteforsikring (et selskab jeg er meget tlfreds med og ofte har haft brug for i forbindelse med dyrlæge) og der er en prisberegner på deres hjemmeside, så du kan taste dine behov ind og få en pris på det med det samme. Jeg har undersøgt hvad det skal koste at sygeforsikre (og "liv" som er obliigatorisk) en hest til 10.000 incl sygeforsikring og lovpligtig ansvar og det blev 2300.

Husk at det er lovpligtigt med ansvarsforsikring og det er ikke sikkert at den er med, hvis du kun har en sygeforikring (i de selskaber hvor det er muligt kun at tegne en sygeforsikring).

 

Ps: Jeg fraråder på det kraftigste First Horse! Jeg har udelukkende haft problemer med dem mht at udbetale via dyrlægeforsikring og der er mange andre der ar haft kedelige oplevelser med dem!


Paso Peruano hingsten EK Talgo Flechazo tager imod hopper på Falster i 2014: www.hestegalleri.dk/marked/ Bedaaekning/993041-masser-af-toelt_- skoen-farve-og-fantastisk-sind

Paso Peruano - Den Store Tølter

0
0
Svar på denne tråd
 
 6tegn...
Forfatter: 
Dato:  19-04-2014 22:07

Jeg giver vidst nok 4000,- for en sygeforsikring I hos Tryg.

Har aldrig haft problemer med dem.


Med Venlig Hilsen

 

Kathrine Nielsen

 

- Med Højvangs Arelia <3

R.I.P. Redwood Mickey Mouse!


"Nobody is perfect, but some souls are perfect for each other"

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-04-2014 22:39

Har haft min sygeforsikret i en del år hos Tryg, har dog lige opsagt den. Det er en blanding af at priserne er steget markant de sidste par samt, samt ændring i de nye vilkår at jeg har opsagt den - Derudover har hun gigt og er oppe i årene, så hun vil blive aflivet hvis der kommer noget alvorligt der kræver mange penge.

 

Undersøgte om hoppen kunne flyytes over til Topdanmark, da man godt kan tegne sygeforsikring uden andet på hesten. Desværre var den for gammel. Kan ikke huske alderen, men mener de maks må være 12 år hvis de skal ind i Topdanmark (tiltrods for at jeg havde den forsikret hos Tryg på daværende tidspunkt)

 

Ved ansvarsforsikringen er hesten tegnet igennem indboforsikringen.


Hobbyfotograf www.c-sand.dk

 

 

Ejer af hoppedyret Shannon og pølsehunden Emma

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider