Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Allergi - astmasymptomer
Forfatter: 
Dato:  16-04-2014 21:46

HN ved så meget, så nu prøver jeg også :)

 

Jeg har desværre helårs rhinitis altså pollen allergi hele året rundt, som typisk bare giver høfeber. Men derudover har jeg i de senere år også haft noget "anstrengelser fremkaldt astma", som kun har været et problem ved motion - især udenfor.

 

selvom lægerne ikke kunne påvise det med priktesten for maaaange år siden, har jeg som barn i 8 års alderen fået allergi for marsvin. Røde øjne, tårer, nys og det hele, hvilket aldrig har været et problem da jeg ikke specielt godt kan lide marsvin, så har i mange år kunnet undgå den. Men.. Nu har nogle af mine familiemedlemmer fået et par, som jeg desværre reagerer voldsomt på. De første par timer med høfeber, men så henad aftenen bliver det til astma. Jeg føler jeg trækker vejret gennem et sugerør og hoster konstant. Sådan har det været to gange, men nu (Den anden gang) er mine lunger stadig ikke helt gode igen? Jeg hoster og kan ikke trække vejret dybt (astmaspray er 100 km væk..)

 

men er der nogen der har prøvet noget lignende? Den "udvikling" samt at det tog lang tid før symptomerne holdt op (lige nu er der gået næsten 24 timer siden jeg gik). Begge gange har jeg tilbragt mange timer i lejligheden :)


Super ridelejr og KOMPETENT undervisning i både dresur, spring og terrænridning på http://www.humlebaekgaard.dk

SKRIV GERNE PB FOR INFO ELLER SPØRGSMÅL :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kan ikke
Forfatter: 
Dato:  16-04-2014 22:02

forstå, at du er taget afsted uden din astmaspray? Min bedre halvdel har samme problemer som dig, og han har altid piller og spray med sig, når vi besøger folk med dyr (= min familie). Det kan da blive rigtigt farligt for dig, hvis du ikke har en akutspray med dig?

 


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

2
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  16-04-2014 22:12

Hej,

det var simpelthen ikke faldet mig ind, da den kun plejer at være nødvendig ved motion og jeg ikke havde tænkt på de marsvin der.. Så lige på det punkt, har jeg lært lektien!

 

Nu jeg er i gang med at forhøre mig: er der forskel på astmamedicin mod astma fremkaldt af motion og husdyr?


Jeg føler mig lidt rodløs

0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke forskel
Forfatter: 
Dato:  16-04-2014 22:46

Astmamedicin består af en luftvejsudvidende og en betændelseshæmmende medicin. Der er forskellige mærker og styrker, men det er basis i astmamedicinen.

 

Hvis du reagerer allergisk på marsvinene, skulle du prøve med noget antihistamin f.eks. clarityn (klar i trynen :-) ). Antihistaminerne bekæmper din allergi. Men antihistaminer er ikke astmamedicin, du kan jo sagtens være allergisk uden at have astma.

 

Mvh. Lotte K.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Åh på den
Forfatter: 
Dato:  16-04-2014 22:46

måde - jeg havde overset, at du ikke havde prøvet det før med dyr

 

Nej, der er ikke forskel på medicinen, siger min forlovede - han reagerer også på både motion og allergi.

 

Håber du får det bedre snart, det lyder ihvertfald virkeligt ubehageligt, når astmatikere får anfald


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hov ja, og pillerne
Forfatter: 
Dato:  16-04-2014 22:47

jeg nævnte er antihistamin.


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Igen, t
Forfatter: 
Dato:  16-04-2014 23:31

Tak for svar!
antihistaminer gør høfeberen tålelig, men selvfølgelig ikke hjælpe på astmaen, som er en nyere tilføjelse ..
Det er faktisk rigtig træls

 

Stakkels din kæreste!

 

Lknudsen: jeg er allergisk overfor marsvin og har haft astma i andre forbindelser indtil for nylig (lille års tid), hvor marsvinene nu fremkalder det i høj grad fremfor kun at forårsage høfeber, som kunne holdes nede med piller :-)


Jeg føler mig lidt rodløs

0
0
Svar på denne tråd
 
 har selv både det ene og det andet
Forfatter: 
Dato:  16-04-2014 23:54

jeg har både allergi og astma. og har haft det i rigtig mange år. desværre har jeg allergi overfor rigtig mange ting.

bla hunde. og her har jeg prøvet at få det dårligt til trods for at der ikke havde været hund i lokalet siden dagen før.Det starter som allergi-noget med løbe-øjne og næse og så ender det med at man har astma oveni.

 

det skal lige siges at vi faktisk har haft hund siden at jeg blev født: men har aldrig rigtig kunne tåle dem men det kunne holdes nede så lang tid at jeg ikke lod dem komme på mit værelse og i min seng. Men så for 15 år siden flyttede vi og kom af med vores gamle hund, og ville ikke have hund mere. Så gik der ikke engang 6 mdr så kunne jeg slet ikke tåle dem overhovedet mere.

I dag må jeg sige pænt nej tak til besøg hos folk med hund.

 

ja man kan få div piller for sin allergi, men da jeg i forvejen får et hav af andre piller, ja så syntes jeg hellere at jeg vil undvære at møde hunden end at skulle tage flere piller.

 

hvis du i fremtiden vil besøge folk med marsvin, så sørg for at tage allergi piller inden og så astmamedicinen skal med. Tag det gerne inden du gå ind.

 

Du skal altså være mere obs på din medicin. Ærlig talt så risikere du bare at blive indlagt når du har det som du har det nu. Du skal ALTID sørger for at have din medicin på dig om du så bare skal til bageren eller til sport. for det er altså noget hø at ende på sygehuset.

ja det er ikke sjovt at have astma. Folk ser mærkelig på en når man tager sin medicin, fordi de ikke fatter hvad det er. men for en astmatiker ja så er medicinen livnødvendigt.

nu har jeg så haft det siden jeg var 1½ år, og er i dag 38, så jeg har lært at det er mere vigtigt at få medicinen end hvad folk tænker.

 

Får du det ikke bedre ville jeg nok lige ringe til vagtlægen.



1
0
Svar på denne tråd
 
 Altid medicin med
Forfatter: 
Dato:  17-04-2014 12:58

Som multi allergiker og astma patient har jeg lært på den hårde måde altid at have min medicin med (astma inhalator, antihistaminer og epi-pen) ellers ender det med en tur med 112:-(

 

Selv om om du ikke slår ud på prik test kan du godt stadig være allergisk, det er så frusterende at der kan komme kryds allergier.

Pas på dig selv astma og allergi er ikke for sjov når det ikke er velbehandlet..


Vakse Viggo og Charlotte

1
0
Svar på denne tråd
 
 Astmaallergi
Forfatter: 
Dato:  17-04-2014 14:39

Jeg har hidtil håndteret det lidt med tanken "hvis jeg ikke gør noget ved det, er det der heller ikke!". Hvilket jeg godt er klar over jo ikke holder i længden..

Jeg sætter stor pris på jeres erfaringer og formaninger, da min astma/allergi tydeligvis ikke bliver bedre eller forsvinder med alderen (jeg er nu 21).

 

Som opdatering kan jeg sige, at mine lunger har det bedre, selvom min hals føles tør lige meget hvor meget vand jeg drikker, dog er hosten mere eller mindre forsvundet.


Jeg føler mig lidt rodløs

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider