Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Alene eller sammen - fysisk?
Forfatter: 
Dato:  16-04-2014 18:03

Hej alle skønne hestefolk:)
har et spørgsmål:)
vi bor lige opad et opstaldningssted... Med inhegningerne op mod hinanden:)
de har 14 heste og jeg overveje nu at få en shetlandspony... Men jeg må kun få 1......
Så spørgsmålet lyder :
er det okay at heste ikke går i samme fold, men har mulighed for at være 20 cm fra hindanden.... Selvom det ikke er fysisk kontakt kan de stadig se/høre hindanden (hegn imellem)
tak på forhånd:)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Nej heste er sociale
Forfatter: 
Dato:  17-04-2014 17:42

Dyr der skal have mulighed for at interagere og røre hinanden.

 

Selvom alene-heste desværre ikke er forbudt synes jeg ikke at det er ok at den skal gå alene medmindre den er til fare for andre eller sig selv. Der skal efter min mening være en VIRKELIG god grund - vel at mærke med hestevelfærd i centrum - før jeg ville acceptere det. At hesten er dyr eller skal gå en eller anden form for konkurrence er heller ikke ok.

 

Jeg tog dækkenerne af min venindes to heste for et par uger siden mene de var på fold. Jeg var knap nået ud under hegnet før de groomede hinanden.

 

Omvendt har jeg stået i stald med en ældre mand der totalt isolerede sin hest. Ingen fold og absolut minimal (og altid kun visuel) kontakt med andre heste. Resultatet var en fuldstændig forskruet hoppe der var angst/agressiv over forbander heste


Jeg køber aldrig en travhest igen men jeg elskede hende jeg havde over alt på jorden.

 

RIP Seven - 01.04.1990-26.05.2013

 

"Nothing tastes as good as skinny feels" - Kate Moss

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvorfor laver du
Forfatter: 
Dato:  17-04-2014 18:07

to ens tråde....synes du ikke at du har fået relevante svar nok?

KH:)Annette




rigtige piger rider hver dag
0
3
Svar på denne tråd
 
 2 ved en fejltagelse
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 08:51

Jo Annette :)

jeg lavede først den ene... Men der stod noget med at den ikke kunne fuldføres?? Så lavede jeg en igen og den kom igennem... Senere så jeg at der var 2... Og, jeg ved ikke hvordan man sletter den ene?

kh Caroline

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider