Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Alene eller sammen - fysisk?
Forfatter: 
Dato:  16-04-2014 18:03

Hej alle skønne hestefolk:)

har et spørgsmål:)

vi bor lige opad et opstaldningssted... Med inhegningerne op mod hinanden:)

de har 14 heste og jeg overveje nu at få en shetlandspony... Men jeg må kun få 1......

Så spørgsmålet lyder :

er det okay at heste ikke går i samme fold, men har mulighed for at være 20 cm fra hindanden.... Selvom det ikke er fysisk kontakt kan de stadig se/høre hindanden (hegn imellem)

tak på forhånd:)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hingst og hoppe
Forfatter: 
Dato:  16-04-2014 18:14

Man kan jo godt have en hoppe i en fold og en hingst i en anden (uden fysisk kontakt)

0
0
Svar på denne tråd
 
 shetlandspony alene
Forfatter: 
Dato:  16-04-2014 19:37

jeg synes nu det er synd-.

 

hvad så til vinter når naboens heste måske ikke er så meget ude som om sommeren, og når din egen pony skal på stald.

 

nej du 2-3 heste sammen. heste er et flokdyr.


mvh

Eriksen

Margueritten og Västgötaspidsen

 

 

¤BLLSL¤

 

med Västgötaerne

August QQ

og

NILAS SEVERIN

 

North Star 23.4-1990 - 17.11- 2010 elsket og savnet * Jaz 8.1-2012 - 5.12-2012

for altid i mit hjerte

8
0
Svar på denne tråd
 
 Nope.....
Forfatter: 
Dato:  16-04-2014 20:02

heste - hingste og hopper skal ha' mulighed for kontakt....

 

Fysisk kontakt - a'la....jeg vil gerne gnubbe dig - og omvendt....

 

KH:)Annette




rigtige piger rider hver dag
6
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  17-04-2014 00:02

Enig med de andre ;)

 

Har du det selv okay med bare at kigge på andre mennesker, men aldrig interagere med dem? :)


Bissen

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Flokdyr
Forfatter: 
Dato:  17-04-2014 10:16

Hej.

 

Jeg forstår godt, at det umiddelbart lyder som en god idé at have en hest gående tæt på de andre heste. Den kan jo se dem og det burde måske være selskab nok?

Her må man så stoppe op - som du så ganske fornuftigt har gjort - og spørge sig selv; men er det selskab nok?
Ved man noget om en hesteflok, så ved man, at det ikke er nok, at hesten blot kan se de andre heste. Din hest ville aldrig være en del af flokken. Når de andre heste gik ned og græssede i den anden ende, kunne din hest blot stå og se på bag sit eget hegn. Når de andre heste holdt slumretime i solen og skiftedes til at holde vagt, ville din hest stå alene og være så langt væk, at den ikke fik flokkens beskyttelse. Den ville hellere aldrig kunne lege med de andre, gnubbe og generelt bare gå rundt sammen med de andre heste og nyde at være en del af en tryg flok.

 

Når det så er sagt - at jeg ikke mener, at det gavner hesten synderligt, at der går nogle heste bag et andet hegn ved siden af - skal det tilføjes, at der er rigtig mange opstaldningsteder, som vælger ikke at sætte hestene sammen. Der er mange heste i Danmark, som må nøjes med at kigge på deres kammerater over et hegn. En af mine veninders heste levede hele sit liv bag et hegn, hvor den kiggede over på vores i en flok - den hest stod ofte bare og kiggede på vores heste ved sit hegn. Der er altså mange danskere, som ikke sætter sine heste på fold med andre og det er ikke ulovligt ikke at gøre det.

 

Det er derfor op til din egen samvittighed, hvad du vil byde din hest.

 

 

Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for alle svar
Forfatter: 
Dato:  17-04-2014 15:40

Hej alle!

Er HELT enig med at de skal have mulighed for at være fysisk sammen...

Men ejer af hesten udtaler "vi havde tidligere en anden pony - til selskab.. Men Minus (hesten) fik stress, ifølge dyrelægen. Minus har det bedst alene, han er en enspænder"

0
2
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider