Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Er blevet snydt! :(
Forfatter: 
Dato:  15-04-2014 15:32

TÆNK det skulle ske for mig. Mig som er så forsigtig når jeg handler på nettet :(

 

Jeg skriver her i håb om, at nogen måske kender mine rettigheder eller om jeg kan få mine penge tilbage.

 

Sagen er som følger:

Jeg køber en ny computer. Den vil jeg selvfølgelig gerne have Microsoft Office på, da jeg er studerende.

Jeg kigger lidt rundt på nettet, og må sande at det koster 1000 kr de fleste steder, hvilket er ret dyrt.

Jeg kigger lidt på forskellige hjemmesider, fx El-giganten osv, og ender på på E-gear.dk som ser ud til at have Office pakken billigst. Den står til 700-noget.

Jeg TJEKKER at pakken er på dansk.

Derefter tjekker jeg Trust Pilot, hvor folk udelukkende skriver pæne ting.

Jeg ville være mistænkelig hvis pakken kostede 400 kr, men 700-noget kan jeg godt gå med til ikke er noget snyd eller andet.

 

Jeg køber den, og instruktionerne går ud på, at man IKKE må aktivere pakken online, det skal gøres ved at ringe til den der automatiske telefon hos Microsoft. Studser lidt over det men fint nok.

Pakken aktiveres fint og jeg bruger Office godt i nogle måneder uden problemer.

 

Desværre har min nye computer en ret stor defekt, så den ryger til reparation. Firmaet på lave en clean install og installere Windows på ny (læs: alt er slettet og det er som en ny computer).

 

Nu her i dag ville jeg så installere mine programmer igen, inkl. Office.

Da jeg forsøger at aktivere licensen over telefonen, siger den så at der er en fejl, og at den stiller mig videre til en medarbejder hos Microsoft.

Jeg forklarer ham ovenstående. Han spørger straks, hvor jeg har købt min licens.

Da han hører at den er fra E-gear.dk, ja så vidste han straks hvad problemet var.

De køber licenserne billigt i Kina, de licenser kan IKKE bruges i Europa. Den eneste grund til jeg har haft held med at aktivere den i Danmark, er fordi at det kan man godt de første 6 måneder. Derefter vil Office-programmet spørge om licensen på ny, og derefter virker licensen ikke!

Han sagde at det også var derfor at folk nok ikke havde skrevet noget negativt i kommentarerne på Trust Pilot, fordi programmet virker fint nok de første måneder.

 

På det punkt var jeg næsten grædefærdig, han kunne intet gøre for at hjælpe mig desværre, da det var en kinesisk licens. Jeg skal skrive bachelorprojekt i næste uge så jeg SKAL bruge Office pakken!!

Det eneste han kunne gøre var at stille mig videre til deres salgsafdeling, så jeg kunne købe pakken til fuld pris (1.000 kr), og så i det mindste være sikker på at jeg fik en korrekt licens!

 

Men jeg er så ked af det nu :( det er 700 kr ud af vinduet, 700 af en SU!

Og er ikke mindst RASENDE på en hjemmeside, som finder PÅ at gøre den slags @!#$!!

 

Jeg sidder og ved ikke hvad jeg skal gøre.

Jeg kunne skrive en anmeldelse på trust pilot, men vi ved jo allesammen at firmaer kan betale sig fra at få de dårlige anmeldelser slettet, det er sket flere gange.

Jeg kunne sende dem en vred mail og forlange mine penge tilbage, men hvad vil det nytte? De HAR jo solgt mig en licens, den virker bare ikke i Danmark!

 

Kære HN, hvad kan jeg gøre? Er mine penge tabte? Har jeg nogle rettigheder?

Jeg vil jo påstå at det er falsk reklame. Har kigget på forbrug.dk og der står, at hvis en vare er "defekt", så kan man bare få udleveret en ny vare! Men jeg vil jo ikke have en ny vare fra dem, jeg vil have mine penge.

 

Har heldigvis en lille opsparing så kan godt betale for min nye Office pakke, men vil da MEGET gerne have de penge igen, eller ihvertfald sørge for at de lumske idioter får konsekvenser!

Har jeg en sag hos forbrugerstyrelsen? Kan se man kan oprette en derinde.

 

Åh jeg er helt rundt på gulvet

 

Her er det sted jeg har købt licensen, hvis det er til hjælp:

e-gear.dk/microsoft-office-til- hjemmet-og-studiet.html

 

Prisen er lidt højere end det jeg gav, det skyldes at jeg faktisk fik 10% studierabat hos dem gennem en af de der studierabat-hjemmesider.

 

Åh hjælp :(


Mvh. Sophie (:

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  15-04-2014 15:33

I øvrigt er hjemmesiden e-mærket!!! Og derfor stolede jeg jo på dem! :(


Mvh. Sophie (:

0
0
Svar på denne tråd
 
 ved ikke
Forfatter: 
Dato:  15-04-2014 15:39

Ved ikke hvad du skal gøre, men skriv da den anmeldelse på trust-pilot. Kan se at en anden også har skrevet en negativ anmeldelse. Indtil de sletter(??) det negative, kan din anmeldelse jo have været til gavn for andre.


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-04-2014 15:43

Jeg ville først og fremmest ringe til firmaet der har solgt dig pakken - altså egear. Der står desuden på deres produkt:
"Varighed: ubegrænset levetid". Derfor er det falsk marketing hvis dette ikke er tilfældet, og så skal de naturligvis meldes.

 

Jeg er selv studerende, og ved at der ikke altid er sjovt at skulle hive 1000kr op af hatten.
Har du tjekket denne her måde at gøre det på?

office.microsoft.com/da-dk/buy/ sammenlign-microsoft-office- produkter-FX102898564.aspx


Hvor du enten kan købe det med månedlig betaling, eller i en udgave med 4 års licens for 700kr.
Det er jo ihvertfald Microsoft, så det kan du stole på.

Jeg ville som sagt ringe til E-gear og snakke med store ord, og hvis det ikke hjælper ville jeg anmelde dem og købe office/abonnere på office via Microsofts hjemmeside.

 

I øvrigt var der noget med at Microsoft havde kommet til at udgive en del asiatiske licenser med officepakken til europa som en fejl, da en af de nyere udgaver skulle udkomme (kan ikke huske om det var 2013 udgaven).

 

Held og lykke med bachelorprojektet! :)

 


Mvh. Natasha

3
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  15-04-2014 15:57

Jeg har skrevet en anmeldelse på Trust Pilot, og har desuden taget kontakt til E-gear over mail.

Har skrevet nogenlunde det samme som her, nemlig hvad Microsoft manden fortalte mig, samt at jeg forlangte mine penge tilbage øjeblikkeligt.

 

Så må vi se hvad de siger.

 

Er rystet over at de kan finde på det.


Mvh. Sophie (:

0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddd
Forfatter: 
Dato:  15-04-2014 16:00

Du skal ikke kontakte dem over mail.


Du skal ringe til dem og have dem i røret og skru gerne bissen på om nødvendigt. Det er alt for nemt for dem evt at sno sig udenom i en mail.

 

Hjælper det ikke, så ville jeg gå videre med sagen. Det er ikke okay, det er falsk reklame det de har gjort.

 

Øv, 700 kr er ENORMT mange penge når man er på SU :(

 


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

1
1
Svar på denne tråd
 
 Forbrugerklagenævnet
Forfatter: 
Dato:  15-04-2014 16:24

Kontakt forbrugerklagenævnet. De har dog en minimumsgrænse. Da jeg havde brug for dem, var den på 500,-. Det var for et par defekte sko. Og der var det nok at lufte, at jeg forventede et svar inden 14 dage, ellers ville sagen gå videre til forbrugerklagenævnet. Vupsi så fik jeg pengene..


Med venlig hilsen

 

Mia F.

 

 

Hvis du får ondt i øjnene af at drikke kaffe, så tag skeen op af koppen!!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  15-04-2014 16:36

Jeg nåede ikke at ringe til dem, før de selv ringede mig op her for 10 minutter siden.

De havde set min vrede mail og trussel om Forbrugerstyrelsen.

 

De mente så at Microsoft-manden kun havde sagt de ting, fordi Microsoft ikke er vilde med at der købes licenser billigere i andre lande, så de kan sælges i Danmark.

Manden fra E-gear sagde at de købte licenserne fra Tyskland, hvor de er billigere, og at det var helt lovligt at sælge dem i Danmark, men at Microsoft blot sagde som de gjorde, fordi de ikke er vilde med denne ordning.

 

Jeg skal ikke kunne sige hvem der taler sandt, men ham manden fra E-gear virkede meget service-minded, jeg fik tilbudt mine penge tilbage, samt jeg fik et års gratis antivirus.

Det er jo også en slags plaster på såret.

 

Jeg skal ikke kunne sige hvem der er gode og onde, men jeg får penge tilbage så jeg ikke har betalt dobbelt for et produkt, og det er jeg sådan set tilfreds med.

 

Jeg stejlede jo bare HELT når en mand fra Microsoft sidder og fortæller den slags ting, og jeg står og skal bruge Word til mit bachelor projekt altså. Det kan få mig helt op at køre.

 

Men sagen er umiddelbart løst som det er nu.

 

Jeg takker i øvrigt for alle råddene og de opbakkende ord, det ER nemlig mange penge på SU!

 

Lesson learned, fra nu af køber jeg kun licenser direkte hos producenterne, det andet tør jeg altså ikke mere :)


Mvh. Sophie (:

10
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-04-2014 16:44

Godt du fik dine penge tilbage igen :)

Det virker nu som om der er et eller andet galt når licensen pludselig er udløbet, så godt du får advaret andre. Din tråd herinde vil desuden dukke op selvom de slettet din anmeldelse på trustpilot ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dum historie
Forfatter: 
Dato:  15-04-2014 16:45

Det var da en rigtigt træls og bøvlet historie for dig. Godt at det løste sig.

Har du overvejet at bruge open office i steder for Microsofts? Jeg ved selvfølgelig ikke præcis, hvilke funktionaliteter du skal bruge, men jeg har i mange år undgået at købe Microsofts officepakke, fordi open office dækker mine behov.

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  15-04-2014 16:51

Ja nemlig.. Indlæg på HN kan de ikke slettes ;)

Er ihvertfald bare glad for at få pengene tilbage så hurtigt, kunne lige se i ånden at jeg skulle kæmpe med dem om det.

 

Kender godt Open Office men har ikke lige prøvet det. Måske er jeg meget tryghedsnarkoman, jeg har det bedst med Word og Excel som jeg kender, og ville være bange for at Open Office ikke kunne snakke sammen med andre ting osv :)

 

Men det er fint nok, jeg købte Office velvidende at det var mange penge, jeg har selv sparet op så det er ikke fordi jeg ligge ri ruiner pga det, og det er jo et godt program!

Jeg ville bare ikke ud i at skulle betale for en helt ny licens IGEN og dermed betale dobbelt, fordi den første licens ikke virkede.

 

Så ja, men dejligt at det trods alt løste sig så hurtigt, sad virkelig med hjertet oppe i halsen en periode der!


Mvh. Sophie (:

2
0
Svar på denne tråd
 
 Trada...
Forfatter: 
Dato:  15-04-2014 17:11

Jeg vil blot sige at jeg selv fik mig noget af en overraskelse. I oktober 2012 køber jeg en licensnøgle til office 2010. I maj 2013 køber jeg mig en ny bærbar. Den gamle gav simpelthen op. Jeg kunne dog tænde den og går ind og afinstallere office og så i den tro at jeg kan installere det på den nye computer. Ups, det kan man så ikke og så måtte jeg så købe office 2013 i stedet.

 

Synes ærlig talt det er lidt dårligt at man skal betale så mange penge for et program, som man mister hvis computeren går død. Men man burde vel kunne få de på flere computere hvis man havde købt Office 365?


Camilse


De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

0
1
Svar på denne tråd
 
 Office pakken.
Forfatter: 
Dato:  15-04-2014 17:21

Fungere kun på en computer, man køber en licens som kun dur til den computer man installere den på.

Jeg kan klart anbefale open office, som er fuld kompatibel med microsoft office pakken.

Og så er den ganske gratis..
Alternativet er at hente en prøve version af office, og så se at få lavet sine opgaver inden den skal betales for..

Men igen open office, er et rigtig godt alternativ...

2
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  15-04-2014 17:50

Camilse: ja det er super ærgerligt!

 

Heldigvis har de lavet det om, efter massiv kritik.

Det er muligt at afinstallere Office (med nettet tændt), og derefter installere den samme licens igen på en ny computer.

Derefter kan man IKKE gøre dette i 90 dage.

 

Og det var netop det jeg gjorde brug af i dette tilfælde, det er noget nyt de har indført med Office 2013. Før var det netop som du siger ikke muligt, hvis ens computer fx gik død.

Eller i tilfælde som mit, hvor computeren skal til reparation og den dermed får lavet en clean install.

 

Det har været kritiseret længe, og derfor har de nu ændret det.

 

Jeg er sikker på at Open Office er fin, men jeg vil helst have pakken fra Microsoft :) havde sparet op til den så det er ikke noget problem. Hvis jeg vitterligt ikke havde råd ville jeg da overveje det, men lige nu skal jeg skrive bachelorprojekt, og så skal jeg ikke sidde med nye mærkelige programmer som jeg ikke kender, slut færdig :)


Mvh. Sophie (:

2
0
Svar på denne tråd
 
 trada...
Forfatter: 
Dato:  15-04-2014 19:27

Jeg tænker jo så bare tilbage på den gang hvor man fik licens til tre computere og det slet ikke var så dyrt


Camilse


De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-04-2014 19:33

Hej Sophie.

 

Kan desværre ikke byde ind omkring dine rettigheder, men vil blot sige at jeg fandt office pakken til 600 kr, som var specifikt et tilbud for studerende. Det var ret besværligt at finde det på nettet, så du må søge lidt rundt, men det har virket upåklageligt hos mig - også downloadet på ny computer osv med samme licens uden problemer.

 

Mht. din bachelor - hvis du forståeligt nok ikke render ud og køber igen før du har fundet ud af det hele - kan du gratis downloade Open Office, som er gratis version af office programmerne. De er fuldt konvertible med office (kan åbne office filer og omvendt)


Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  15-04-2014 19:35

Ja det var sgu smart.. Sælger de slet ikke dem mere overhovedet?

 


Mvh. Sophie (:

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vedr. Open office
Forfatter: 
Dato:  15-04-2014 19:59

Jeg forstår godt, at tidspunktet ikke er det rette til at lære open office at kende :-) mange af grundfunktionaliteterne er fuldstændigt de samme som i office 2003, men kommer man ud i noget af det mere avancerede, skal man sidde og lede, og prøve sig frem. Så det skal man have overskud til. Det gælder især i excel.

Men når man HAR overskuddet,så er pakken en gave, der betyder at man kan spare sig selv for mange penge :-)

håber du snart får installeret office og bliver helt klar til din bachelor.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  15-04-2014 20:04

Gud det var da nogle uhyggelige links.

Ja jeg burde vel have Googlet dem også. Jeg plejer at læse Trust Pilot og være tilfreds med det, men nu er vi vel snart ude i at vi skal Google selv E-mærkede netbutikker, som E-gear jo er. Suk :(

 

Spirillen og Big Whopper, i skal have tak for tippet ihvertfald. Nu er det jo købt og betalt, men skal da ikke være bleg for at overveje Open Office til en anden gang, hvis jeg stod og skulle bruge noget nyt. Office 2013 bliver jo også forældet på et tidspunkt..


Mvh. Sophie (:

0
0
Svar på denne tråd
 
 Office
Forfatter: 
Dato:  15-04-2014 22:19

Det undrer min at der ikke findes en ordning på din skole. På min skole (som har gymnasier, erhvervsuddannelser og kurser), kunne jeg i starten købe Office 2010 til 300,- og office 2007 til 200,-. Nu er det så lavet om så 2010 er den billige og 2013 er den "dyre". Her er det altså ikke student-versionen vi får, men den helt store professional med Publisher, Acces og alt det der halløj.

Jeg har 2010. Jeg fik behov for at gendanne min computer for godt et år siden, og skrev til Microsofts kundeservice for at høre om jeg kunne installere og aktivere Office 2010 igen. Ellers skulle jeg vente til jeg havde skaffet en ny. Det mente manden bestemt jeg kunne og det kunne jeg også. Jeg har uden problemer afinstalleret den og installeret det på en gendannet computer. Det er jo så professional, det ved jeg ikke om gør en forskel.

 

Jeg vil i øvrigt slet ikke undvære professional nu jeg har den. Jeg vil ikke undvære Publisher, og den er ikke i de andre versioner. Så den får lov til at følge mig, til jeg har slidt den op


 

- Pernille

Jeg er landmenneske, og har gået på fri- og efterskole - det er jeg opvokset med, og det er jeg stolt af.

Jeg har min egen mening, men spørger for at blive klogere.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 trust pilot
Forfatter: 
Dato:  15-04-2014 22:58

Ærlig talt så giver jeg ikke meget for trust pilot. Før jul besluttede vi os for at købe juleslik på nettet, via tyskland. Jeg handler hver mdr i Tyskland, så jeg ser ingen problemer her

Faldt over en hjemmeside hvor man kan shoppe slik mm til tyske priser (næsten, kan gøres billigere hvis man selv kører der ned - men er på kh og har ikke råd til at købe pas).

Tjekkede så google og trust pilot, alle havde kun gode ting at sige om hjemmesiden. Så vi bestilte og fik en besked at der ville gå max 5 dage så havde vi varerne

p.. og papir. vi havde bestilt i slutningen af november. Vi fik pakken 4 dage før jul. Man kunne ikke komme i kontakt med firmaet, og de svarede ikke på mails.

 

så trust pilot giver jeg ikke noget for.



0
0
Svar på denne tråd
 
 TrustPilot
Forfatter: 
Dato:  16-04-2014 07:52

Jeg faldt lige over det her om TrustPilot

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  17-04-2014 21:54

Jeg får også mindre og mindre tiltro til Trust Pilot for hver gang jeg bruger den.

Jeg ved at firmaer kan fjerne dårlige anmeldelser, og jeg har personligt selv fået fjernet en dårlig anmeldelse engang, på trods af jeg havde tilføjet den med ordrenummer osv.

 

Så ja er ved at gå over til at Google firmaer fra nu af.

 

Jeg gik skam også STÆRKT ud fra, at vi kunne få rabat på office gennem skolen. Det er trods alt et universitet. Boghandlen kunne ikke give rabat sagde de, det eneste de kendte var WunderCard som er et mega dyrt "studiekort" man kan købe.

 

Men ja man skulle tro at studerende kunne få rabat, da det da især er os der skal bruge de programmer, og det er jo Danmarks største universitet.

Men jeg kunne umiddelbart ikke opstøve noget :/

 

Publisher ved jeg ikke hvad er, det har jeg aldrig brugt :)

Men nu går jeg også på et studie stort set uden skriftligt arbejde af nogen karakter. Vi afleverer aldrig skriftlige opgaver.

Jo på 1. år havde vi et par kemiaflevering der blev klaret i Word, ellers er denne bachelor-opgave den første skriftlige opgave vi afleverer :)

Ellers er resten af eksaminerne skriftlige opgaver i skolens eksamenslokaler med deres computere, men der er kun Word til rådighed.


Mvh. Sophie (:

0
0
Svar på denne tråd
 
 download
Forfatter: 
Dato:  17-04-2014 23:31

download det gratis program openoffice - det fås på dansk, og kan alt det samme som microsofts office - du kan gemme i næsten alle filformater.

 

jeg har brugt den i flere år og vil ikke bruge penge på microsoft.


Hilsen Per T

 

www.aafoto.dk

 

www.stald-hejbol.dk

 

"Husk at stemme på enhedslisten sammenhold gør stærk"

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 16:36

Microsoft sælger stadigvæk akademiske licenser. Hvis man ringer til en normal computer/software-forhandler så kan de hjælpe en med at finde den rigtige version til den rigtige pris.
F.eks. kan man få en fuld Office 365 pakke for 5-600Kr til fem computere (Win/Mac/mobil) som studerende.


Hilsen

Jens

 

 

"Tænk det du vil, og gør det, du gør."

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 18:48

Okay Jens, det er da bare super træls at ingen af dem nævnte det for mig :(

Spurgte som sagt både i universitetes boghandel (som også forhandler software) samt ham gutten jeg ringede til fra Microsoft.

Ingen af dem mente der var noget rabat for studerende.

 

Ej nogle sure penge, men nu har jeg da i det mindste programmet...


Mvh. Sophie (:

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi var i
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 20:26

det tyske MediaMarkt (jeg bor syd for grænsen) for et par mdr. siden for at købe en Microsoftpakke, og da havde de alle de forskellige versioner på cd-rom - bl.a. versionen til studerende (som vi var ret kede af ikke at kunne købe, for den var billig ).

Så det findes.


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider