Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Heste der fravælger
Forfatter: 
Dato:  14-04-2014 20:59

Jeg havde faktisk solgt min hest, rytter prøvede hende og bestemte sig for at det skulle være hende. Havde en dejlig tur i alle 3 gangarter, filmede det.

Hesten kom hjem til dem men nægtede at gå frem, i alle gangarter.

De havde deres egen sadel på så jeg sagde at det måske var derfor, så prøvede de uden (hesten har aldrig været redet uden)samme resultat.

Hun piskede med halen, sparkede efter schenklen og nægtede at gå???

 

Hvad sker der med min hest?


 

 

 

Venlig hilsen Gitte

0
0
Svar på denne tråd
 
 bare lige et spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  14-04-2014 23:05

hvor lang tid er det siden at de fik ham hjem ?

 



0
0
Svar på denne tråd
 
 miikkkk
Forfatter: 
Dato:  15-04-2014 22:13

Det var dagen efter de fik hende hjem, men nu kommer hun tilbage igen <3


 

 

 

Venlig hilsen Gitte

0
0
Svar på denne tråd
 
 tilbagelevering
Forfatter: 
Dato:  15-04-2014 23:00

fint nok

men normalt skal man lige lade hesten falde til. Mine brugte ca 14 dage inden vi var ok. Så 1 dag er nok lige lidt for lidt tid.



1
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  15-04-2014 23:12

 

Min egen bryder sig ikke om at gå på en flisbane - der nægter hun og gå nogen steder, bukker, er sur og ikke tilpas på nogen måder.

 

Så det kan være mange ting i det. Ridemetode, hvis hesten har fået nye omgivelser, nyt udstyr osv.


Nu meget eget ponydyr

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening..
Forfatter: 
Dato:  16-04-2014 08:35

Jeg tror også hesten skal have mere tid, til at falde til.

Men jeg vil da lige fortælle om min gamle vallak, som også "fravalgte" en køber.

Hesten var/er jordens roligste hest. Hellere lidt for doven end for vild. Køber var og se hesten 2 gange. Hun red både på bane og en lille tur i terrænet. Jeg viste at hesten kunne gå i trailer ved at læsse den, og det var problemfrit, som det plejede at være med ham. Køber ville gerne købe ham, hvis han kunne gå gennem dyrlæge kontrol, og da hun gerne ville bruge sin egen dyrlæge, blev aftalen at jeg kørte hesten til købers sted, og så skulle dyrlægen komme der. Da vi ankom blev hesten lukke på en fold, ved siden af staldens andre heste. De løb noget omkring og min vallak var godt forpustet da dyrlægen nåede frem. Han mente så at hesten havde dårligt hjerte, da det slog hurtigere end han mente det skulle, og han ville slet ikke høre på eller bare kigge på hesten og se at den stod og var svedt og forpustet efter at have løbet rundt. Jeg gav køber min mening om dyrlægens dom, men synes da hun skulle lytte til sin dyrlæge, hvis hun var i tvivl. Jeg læssede min hest i traileren og kørte hjem, godt irriteret over en så klogsmart dyrlæge.

Hjemme ringede køber, at hun egentlig også synes dyrlægen måske havde været lidt for hurtig, så hun ville gerne have en undersøgelse til.

Jeg ville så ikke køre hesten afsted en gang til, så aftalen blev at hun måtte finde en dyrlæge som kom hjem til mig.

Køber kom med trailer, samme dag som dyrlægen skulle komme, og hesten gik gennem kontrollen uden en anmærkning, selv om dyrlægen blev gjort opmærksom på at hesten få dage før var blevet kasseret, og køber og jeg var glade for at det endelig var lykkedes.

Pengene og hestens papirer byttede hænder, og efter en tak for handlen gik vi ud for at læsse.

MEN VILLE KRÆET GÅ OP?????

Nej. Hesten nægtede totalt at gå op. Vi prøvede på alle måder. Først i hendes trailer, så i min men han ville ikke op. Til sidst var han så frustreret at han stejlede, en ting jeg eller havde lovet at han ALDRIG ville gøre. (Jeg havde haft hesten i 8 af dens 9 år, og havde aldrig set ham stejle)

Køber blev utryg da han stejlede, da hun netop overhovedet ikke ville have en stejlehest.

Jeg var ved at være træt af det hele, og sagde at så måtte vi lade handlen gå tilbage.

Handlen gik tilbage og 3 dage efter prøvede jeg at læsse hesten, som gik op uden problemer som den altid har gjort.

3 måneder senere mistede min nabo 2 af sine gamle heste, og hun endte med at købe min vallak, som hun altid har været vild med. Det er jo det perfekte løsning for mig, da jeg så stadig har "min" hest stående i nærheden, og jeg ved at min nabo aldrig sælger ham igen.

Så jeg tror faktisk at min vallak valgte 1. køber fra. Selv om hun ellers var en sød pige, som jeg tror kunne have haft megen fornøjelse af ham og omvendt.

 

Hilsen Ane

3
0
Svar på denne tråd
 
 Møghest
Forfatter: 
Dato:  17-04-2014 21:02

Møgkræ :-)

Hesten kom tilbage i går, var lidt irriteret på mine ben i ganske kort tid da jeg red, og så gik hun som hun plejer ????

Køber kunne ikke får kræet til at gå, og med mig på ryggen gik hun helt som vanligt, godt nok en spøjs hest ;-)


 

 

 

Venlig hilsen Gitte

0
0
Svar på denne tråd
 
 kjfkdjsfkljwskf
Forfatter: 
Dato:  17-04-2014 21:49

Hej :)

 

Vi havde også en hoppe der fravalgte et nyt hjem. Det var en dejlig NF pony, som vi havde haft i nogen år og det var en min bedstefar havde avlet, da hun skulle sælges gik hun så fint både med mig og min søster og også med hende der var ude og se hende, og de valgte at købe hende. Hun var en rigtig god børnepony.. Men efter en uges tid fik vi en opringning at de ville levere hesten tilbage, da den bukkede og stejlede og løb af med dem, der ud over løb den også konstant ud af folde, og vi havde dette udtryk what, det har hun da aldrig gjort før ( det siger mange sælgere) men det havde hun altså ikke, men vi måtte jo acceptere at det bare ikke kunne gå så tilbage med hende og vi besluttede at hun skulle beholdes, og vi havde hende 10 år mere hvor hun gav os to super dejlige føl, og der efter nød sin pension til hun var mæt af dage. :)


Venlig Hilsen Leandra :)

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 21:49

Tror at der kan ligge mange ting til grund for en sådan reaktion fra en hest.

 

en ting er at den ikke er faldet til.

Det kan være den nye rytters ridestil.

 

Men som de andre skriver kan en hest godt vælge en rytter fra.

Har en pony der ofte har gjort dette.

Nogle ryttere kan bare gå hen til ham, stige op og ride løs.

Andre må ikke engang få foden i stigbøjlen.

Noget helt andet er at jeg har oplevet at han i nogle situationer accepterer en ny rytter mens jeg er i nærheden og så snart de så forsøger at ride ham mens jeg ikke er der, accepterer han dem ikke længere, og så må de ikke komme op på ryggen af ham.

 

Jeg har også prøvet hvor han rent faktisk accepterer at få en ny rytter på ryggen, så går der 5 minutter, så mener han ellers at de skal af igen og det kan kun gå for hurtigt.

 

Samme pony har været udlånt til et par dygtige ponyryttere, helt uden problemer.

 

Jeg har besluttet at han bliver hos mig, og at det hovedsageligt bliver mig der rider ham til den dag han ikke kan mere. Den simple grund, der er for mange mennesker der er kommet til skade, eller har været tæt på at komme til skade fordi han ikke accepterer at få dem på ryggen eller reagerer "forkert" med dem på ryggen.

 

Jeg troede på et tidspuntk at det var fordi han var "autistisk" og var blevet for vant til at det kun var mig der red ham, samt at det var fordi de ryttere han fik på ryggen måske var nervøse eller lign.

Så jeg havde en periode hvor jeg forsøgte at træne det med at lade forskellige ponyryttere ride ham lidt i en periode hver. Hvor jeg hele tiden var i nærheden.

Han lærte det dog aldrig.

 


I'm free..

I'm careless..

I believe.


Picasso

0
0
Svar på denne tråd
 
 Epirus
Forfatter: 
Dato:  19-04-2014 19:14

Nu ved jeg ikke om du før har haft andre ryttere på ryggen af hende, men de der hopper kan altså godt være lidt sære ;)

Den hoppe jeg har part på (og har redet de sidste 5 år) vælger også selv sine ryttere. De havde engang en part til hende som simpelthen aldrig kom til at ride på hende - hun smed hende af gang på gang. Så prøvede de 1 mdr. bare at strigle og hygge - samme resultat. Til sidst gav de op ;-)

 

Så jeg ved i hvert fald at nogle heste (hopper??) kan alle og enhver ikke sætte sig op på.


 

... Sofie Støjko

- nu med stjernen Robiane-Elmbo


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider