Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Gammelt kamera
Forfatter: 
Dato:  13-04-2014 20:57

Tingene går ikke så hurtigt her. Det er kun 7 år siden min mand døde, og først nu er jeg ved at rydde ud i de sidste ting

 

Jeg har fundet et ældre Nikon spejlrefleks kamera med en kæmpe blitz ovenpå: National Pe-305'7. Det er ikke digitalt.

 

Kan man stadig købe film til sådan et? Og få dem fremkaldt igen?

 

Er det evt noget værd??


VH Pernille

 

 

"Only those who attempt the absurd will achieve the impossible." (M.C. Escher)

 

 

I believe in dragons, good men and other fantacy creatures

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, ja og ja.
Forfatter: 
Dato:  13-04-2014 21:23


1
2
Svar på denne tråd
 
 Nikon-apparat
Forfatter: 
Dato:  14-04-2014 09:37

Du kan tage kameraet med i en fotoforretning og spørge dem. Der er mange fotoentusiaster som kan være interesseret i et gammelt kamera af den type, hvis det ellers er i god stand/fungerer.

:-)

 

Lene



Kursus i væveteknik på gamle væve og salg af unikaprodukter: http://www.lilartessere.it

0
0
Svar på denne tråd
 
 Naaa..
Forfatter: 
Dato:  15-04-2014 11:57

Hvis du gerne selv vil tage billeder med det så er det alletiders. Du kan stadigvæk få alt hvad der hører til og få fremkaldt mv. En mulighed er enda at få scannet billederne digitalt efterfølgende eller selv gøre det hvis du gerne vil bruge dem på internettet eller sende dem. Så ingen problemer der.

Mht. værdien af sådan et kamera, så er det ikke ret meget værd hvis ikke det er en eller anden obskur samlermodel eller af proffesionel kvalitet er jeg bange for. Det er ikke fordi at kameraene er dårligere end digitale - tværtigmod. Der er bare ikke købere til dem.

Så mit forslag til dig er at beholde det. Du kan evt. få et par ruller film og prøve det af. Måske bliver du bidt af det. Ellers så gem det til en gang hvor der er et attraktiv "byt til nyt" tilbud et sted. Det tror jeg umiddelbart du får mere ud af end at sælge det privat. En fotohandler vil også kunne give dig en realistisk vurdering af dets værdi.


Hilsen

Jens

 

 

"Tænk det du vil, og gør det, du gør."

3
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes du glemmer
Forfatter: 
Dato:  15-04-2014 13:09

 

objektiverne i dit indlæg, Jens?

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  15-04-2014 15:55

Det har du helt ret i Buhl, det er også derfor at jeg skriver at hun måske med fordel kan tage det med hen til en prof og få en vurdering af det.
Alternativt søge modellerne op på f.eks. Den Blå Avis og se hvad de er værd i fri handel.

Jeg havde selv et oldgammelt Nikon med fire objektiver (også Nikon) til at ligge. Det hele indbragte 1000Kr i prisnedslag på et nyt digitalkamera ved fotohandleren. Så at sige at det er værdiløst er forkert, men det skal være rigtigt gode objektiver før de er noget værd for alvor. I hvert fald heromkring ;-)

Praxis: Hvis du lister numrene på de objektiver, kamerahuset osv. der er i sættet, så er Buhl nok en af dem der kan give dig et sobert slag på tasken om hvad det er værd.


Hilsen

Jens

 

 

"Tænk det du vil, og gør det, du gør."

1
0
Svar på denne tråd
 
 Det er nu nok
Forfatter: 
Dato:  15-04-2014 21:04

 

at have for høje tanker om mig, Jens, jeg har aldrig været nogen god købmand, og de nikon-objektiver jeg har brugt har været til låns. Vil bare tro at der kunne "risikere" at være et par interessante objektiver imellem som kunne sælges igen.

Men prøv en gammeldags fotoforretning og den lokale fotoklub - bare prøv flere steder så du ikke bliver snydt af en der lige øjner chancen for en hurtig gevinst - og check internettet.

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider