Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 nok mest til kvinderne (råd søges)
Forfatter: 
Dato:  13-04-2014 15:41

jeg er godt træt lige nu har ingen energi eller noget, men jeg holder mig til kostplanen, selv om det er svært.

 

det hele kommer sig af at jeg har fået min mens som jeg ikke har haft i lidt over et år nu, jeg får p-sprøjte så jeg ikke skulle få min mens, da jeg har sindsyge smerter, får kvalme, migræne og kaster op. men denne gang har jeg så fået det, med alt der følger med.

 

nu forstår jeg bedre at jeg fik en ustyrelig trang til chokolade igår aftes spiste en flødebolle ikke noget der væltede mit kcal forbrug.

 

men jeg ved ikke hvad jeg vejer da min vægt strejker lige nu. men det køre lidt på mig.

 

men det er noget værre noget, jo det er helt naturligt for kvinder at få sin mens men det er ikke sjovt når det der følger med er så stærke smerter at to pernodiller ikke hjælper og man ikke længere må tage den kombie som jeg måtte før altså to pernodiler og to ipren. men det må jeg altså ikke.

 

hvordan i helvede undgår man at tage på når man har sin mens jeg har lyst til at spise hele tiden, men gør det selvfølgelig ikke.


det er modtageren der bestemmer budskabet!
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-04-2014 15:57

Spørg din læge.

 

 

Vh Charlotte


Heste lyver aldrig

3
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-04-2014 16:00

læge er inde over han ved godt jeg har det sådan, og det er også derfor jeg får p-sprøjte for ikke at få min mens, men det har jeg så fået i denne månede det har ellers virket i nogle år nu.

 


det er modtageren der bestemmer budskabet!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tage på...
Forfatter: 
Dato:  13-04-2014 16:24

Det er helt naturligt at tage lidt på under menstruation, da kroppen har tendes til at ophobe væske i de dage. Det er ikke som sådan fordi du har taget fedt på, og det vil forsvinde igen, når din menstruation er slut.

Udover det er det også normalt at have trang til sødt, og det er normalt, at man spiser lidt mere end normalt af de usunde ting lige i et par dage. Det skal du altså heller ikke få det dårligt over, det er ikke de flødeboller man spiser to dage om måneden der gør een tyk, det er hvis man hver dag spiser flødeboller at det bliver et problem.

 

:-) Lene



Kursus i væveteknik på gamle væve og salg af unikaprodukter: http://www.lilartessere.it

8
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-04-2014 17:46

Jeg ved at nogle p piller gør man tager på. Jeg har ikke forstand på om p sprøjter gør det samme.

 

Hvis du er ung så kan jeg trøste dig med at menst-smerter bliver mere tålelige med årene.

 

 

Vh Charlotte


Heste lyver aldrig

0
0
Svar på denne tråd
 
 7897879
Forfatter: 
Dato:  13-04-2014 23:39

 

Jeg får også mange plager når jeg er pms og har mens.

 

Æder som et svin, og er møg hamrende træt. Kan ikke fokusere og bliver svimmel og utålmodig. Derudover snakker jeg helt sort. Er lys og lyd overfølsom. Fatter ikke hvorfor men jeg fatter ikke en dyt når jeg er pms. Meget glemsom og befinder mig bare på en rimelig tåget planet.

 

Jeg tager også altid på under pms, men det ryger hurtigt af igen. Den er god nok den med vand i kroppen som ophober sig.

 

Er meget pms lige nu, og her som jeg sidder og skriver, sidder jeg med den ene hånd på tastaturet, mens den anden roder rundt i min perverteret store slikpose mens jeg sidder og gumler løs.

Gider ikke engang kigge mig selv i spejlet for tiden, for er selvfølgelig blevet invaderet af nogle pænt store bumser, og for at det ikke skal være løgn, er der en bums der har valgt at sætte sig lige midt på min næse, og den kan saftsusme lyse også.

 

Jeg er så doven og træt, at jeg ikke engang gad gå i bad i dag. Jeg vil bare slaske og æde. Min mave er så oppustet at jeg ligner en der har slugt en bowlingkugle.

Når min mens er overstået bliver slank som en ål igen, og får virkelig en trang til at spise sundt og let.

 

Har egentlig bare lært at leve med at jeg er en klam bums op til mens.

Kan dog godt forstå frustrationen omkring mens smerter. Du må da kunne få noget andet til at tage smerterne. Men okay, nu kender jeg ikke dit helbred i helhed eller grunden til du ikke længere kan tage de smertestillende du engang fik. Tal med lægen omkring smertebehandling. Måske kunne det hjælpe med en alternativ behandler. zoneterapi eller akupunktur måske?

 

Nå' jeg må hellere smutte. Har en dejlig pose chips i skabet som venter på jeg letter måsen og nyder den.

 

Jeg håber du finder en løsning på dit problem.


 

Hvis hvaler kunne skrige, havde hvalfangsten være stoppet for meget længe siden.

7
0
Svar på denne tråd
 
 Smerter
Forfatter: 
Dato:  14-04-2014 10:21

Tja, sådan virker hormoner på nogen :(

 

Et lille fif til gengæld: Jeg selv og rigtig mange andre har oplevet en enorm bedring mht smerterne efter at være stoppet med tamponer.

 

Jeg troede aldrig jeg skulle nå dertil, da jeg hader hader hader, den klamme, varme fornemmelse af bind og lugten. Efter man har født er der dog ingen vej uden om, så jeg prøvede stofbind. Og halløj, en verden til forskel. Det føles blødt og lækkert som ens eget undertøj.

Men i en travl hverdag gider jeg altså ikke rende rundt med en pose med stofbind der skal hjem og vaskes. ;)

Derfor har jeg nu også en menskop. :) Og nej, piger der til dagligt vælter sig i hestepærer, skal ikke fortælle mig, at de ikke kan vænne skg til at håndtere egne kropsvæsker ;)

Den tager lidt tid at vænne sig til at bruge og kan lække lidt til man har lært at sætte den helt rigtigt. Til gengæld slipper man (næsten) for menssmerter OG svamp (havde jeg efter hver eneste mens før). Derudover passer man på det ydre miljø også og sparer mange penge. Og så giver det en kæmpe følelse af frihed, at man ikke skal huske de der elendige tamponer/bind når man har sin mens. Man har jo koppen på sig og tømmer og skyller ved behov :)

 

så det var et råd herfra, god bedring! :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-04-2014 17:25

først vil jeg lige undskylde for ikke at svare før nu men jeg har den første del af ugen kravlet rundt i smerter, så ikke rigtigt haft overskud til det, og i torsdags og fredags skulle vi havde flyttet en masse ting i min gamle lejlighed. jeg stoppede med at pletbløde og havde ondt i onsdags men nu er det vendt tilbage med fornyet styrke, man jeg var lige så glad.

 

lenuccia: ja det har jeg hørt at det er meget normalt at man tager på når man har sin mens, og at det bare er væske.

 

jeg ved også godt at man ikke bliver tyk af en flødbolle, men er midt i et vægttabsforløb der betyder meget for mig:-)

 

charlotte: nå på den måde jeg vil spørge ham næste gang jeg skal op til ham.

 

nej jeg er 34år gammel og desværre for mig er de blevet værre med tiden, til de er udholdelige for mig. men jeg må nok leve med det.

 

rebecca: lyder ikke sjovt for dig at du har det sådan, måske det kunne være en løsning at få gjort så man ikke får sin mens, ja det kan blive gjort med p-sprøjte og når man vil havde børn kan man stoppe med den.

 

ja jeg får nogle lykkepiller der går ind og reagere uheldigt med ipren, så derfor.

 

men jo skal havde snakket med lægen om det skal op til sygeplejesken på tirsdag og havde min p-sprøjte, vil bestille en tid der.

 

nenyah: godt råd måske jeg skulle afprøve det, jeg får nemmelig også svamp af både bind og tamponer kan ikke tåle dem, lige nu har jeg fundet et mærke bind jeg nogenlunde kan tåle, men jeg må se på sagen.


det er modtageren der bestemmer budskabet!
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider