Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 min far er simpelhen sød
Forfatter: 
Dato:  07-04-2014 19:09

min far er simpelhen så sød.

efter han har fundet ud af at jeg tæller kcal så gør han mere for det er sundt det han køber hjem.

både igår og idag har han kogt de der frosne bønner som man kan få, kan ikke huske hvad de hedder. nå han spiser selv af dem en halv tallerken som jeg også spiser.

idag kogte han også æg til mig til når jeg skal havde morgenmad de næste par dage, jeg spiser 200g yohgurt om morgen men det er altså ikke nok på løbedagene da jeg forbrænder det jeg har spist det hele, så nu har jeg købt mysli og det sammen med et æg bliver min morgenmad.

til mit mellemmåltid idag fik jeg et æble det var bestemt ikke nok var sulten igen en time efter jeg havde spist æblet, så ideer til mellemmåltider modtages med kyshånd det eneste jeg på ingen måde vil spise er hytteost er ikke glad for det, og at det er mættende.


det er modtageren der bestemmer budskabet!
9
1
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-04-2014 20:58

Først spiste jeg yoghurt med müsli til mellemmåltid, men det mættede ikke nok. Så nu spiser jeg Skyr med müsli (eller hvis jeg skal forkæle mig selv, køber jeg den på karton med vanillesmag og så knuser jeg kammerjunker henover, så er det ligesom koldskål :-D) og 2 gulerødder. Så mætter det indtil frokost og det er passende (Y)


- Sascha & Fame <3

In actis esto volucris!

1
0
Svar på denne tråd
 
 forstående
Forfatter: 
Dato:  08-04-2014 10:06

Dejligt med en forstående far, der bakker dig op.

 

Hvis du er klar til at prøve noget andet, skulle du prøve "min" morgengrød : 1 dl. øko havregryn, 1 dl. axa fiberdrys, vand, 10-15 øko rosiner, en knvivspids salt. Koges til grød (ligesom havregrød), serveres med tsk. smør og drys af Perfect fit og 1 glas iskoldt skummetmælk, samt 1 vitaminpille .

 

Jeg er blevet helt afhængig af den grød. Den mætter, giver masser af fibre og holder blodsukker og mæthedsfornemmelse i mange mange timer.

 

Mellemmåltids-forslag :

1 dl. skyr, 5 mandler, bær, 1 tsk. akaciehonning. Skyr mætter meget mere end yougurt og du får flere proteiner.

 

1 groft stykke knækbrød med enten mager skæreost eller 1 trkant af "Den leeende ko", 5 mandler, bær eller appelsin.

 

Smoothie af : Skummetmælk, lidt skyr, frosne hindbær, banan efter smag. (når jeg laver til os alle 4 bruger jeg 300 g frosne hindbær og 1 eller 2 bananer, skummetmælk og skyr, måske en slat Perfect Fit. Kommer an på sødmen i bær og bananer.

 

Husk at bær ikke påvirker blodsukkeret på samme måde som fx. 1 æble gør. Så når vi når til jordbær-sæsonen, så prop dig med de sunde bær fra haven :-)

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  13-04-2014 09:26

Kender du madlog.dk? genial til at holde styr på kcal :) dog kan du ikke regne med at det antal forbræændte kcal stemmer, det er oftest alt for højt. Jeg løber med pulsur istedte for, bare det billigste jeg har kunne finde :D

 

Mine mellemmåltider er oftest wasa delikatess knækbrød, fordi det har et enormt højt indhold af fibre, det mætter godt, og det smager godt. Jeg kommer stort set altid buko ligt smøreost enten kalkun eller rejer 30 gram på. 2 knækbrød + 30 gram buko light + en skive hamburgerryg imellem giver 123 kcal :)

Andre gange bruger jeg pikant light ost i, det stort set samme kcal, men en helt anden smag :)

 

En anden god ting at få hver dag er mandler, nødder hvad man nu kan lide, jeg spiser dagligt 10 gram hjemmelavede saltmandler, smager som slik, men påvirker ikke blodsukkeret :) og fyldt med sundt fedt, som kroppen har brug for :)

 

De dage jeg motionerer hårdt, spiser jeg rugbrød og blødkogt æg inden løb, og proteinpulver og banan, og ekstra mandler efter løb/cykling, for at få kcal nok, og for hurtigere at restituere :)

 

giv lige din far et ekstra knus for at være så sød :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider