Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 erfaring med hypnotisør mod rytterangst
Forfatter: 
Dato:  25-02-2014 21:06

Nogen der har prøvet det ?

Jeg har nu fået en pris på 3 behandlinger og hypnotisøren mener det er nok

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har prøvet hypnose
Forfatter: 
Dato:  25-02-2014 22:37

Jeg var til en enkelt behandling sidste år i april. Og det virkede i den grad!!

 

Jeg havde haft nogle meget slemme oplevelser med hest, og som forholdsvis ny rytter, har man måske ikke samme erfaring og ballast til at overkomme disse oplevelser.

 

Men på snart et år er jeg gået fra, ikke en gang at turde at få en træktur i skridt, til at jeg nu rider i skoven i både skridt, trav og galop - både alene og sammen med andre. Når der sker noget uventet, tager jeg det nu helt stille og roligt, istedet for at gå i panik.

 

Min helt store frygt var, at hesten ville løbe med mig - og nu er galoppen min yndlingsgangart. Og det var ikke fordi jeg havde en hest der ar ustyrlig (tværtimod). Det var mig og min underbevidsthed den var helt galt med

 

De mennesker der har fuldt mig gennem det sidste år, har oplevet en kæmpe forandring og jeg har i den grad fået både selvtilliden og rideglæden tilbage.

 

Jeg startede med en enkelt gang, og lavede en aftale om at jeg bare kunne komme tilbage hvis jeg havde behov for det. Men jeg reagerede så godt på hypnosen, at hun mente en enkelt gang var nok. En rigtig god og afslappende oplevelse, der havde effekt fra dag 1.

 

hvis du bor på Sjælland kan jeg anbefale anotherway.dk. Tulle har selv heste og har selv været nervøs og ængstelig rytter. Så hun ved i den grad hvad man taler om - både omkring angsten og hestesproget :-)

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-02-2014 19:23

Hej Anja

Tusind tak for svar håber mit kommer til at virke ligeså godt, der er åbenbart ikke rigtig andre der har den store erfaring, men glæder mig nu lidt selvom jeg er lidt nervøs for det

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvordan gik det?
Forfatter: 
Dato:  08-05-2015 10:24

Hvordan gik det med hypnosen - og er der flere der har erfaringer med det?


Jeg er ikke generelt bange for min hest eller bange for at ride i almindelighed - men jeg er en smule nervøs når det er i galop (har haft et par kedelige oplevelser for lang tid siden - og derefter undgået situationen så længe at de fik lov at sætte sig fast) - og tør slet ikke springe. Det vil jeg gerne af med - så jeg har overvejet hypnose for at se om det kunne hjælpe.

 

Jeg synes jo faktisk at det er SJOVT at springe (små forhindringer) - altså lige ud over at jeg er ved at dø af skræk!

Faktisk overvejede jeg samme hypnotisør som Anja nævner - og kunne da meget godt tænke mig at høre om "langtidsholdbarheden" på det ;)

 


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hypnose
Forfatter: 
Dato:  08-05-2015 21:27

Jeg prøvede det for snart 9 år siden, og det var de bedste penge jeg længe havde brugt!

Min gamle hest var, lidt overdrevet, som Jekyll/Hyde når vi red, jeg anede aldrig hvad han kunne finde på. Eksplosiv som bare pokker, og til sidst var jeg simpelthen ved at dø af skræk over aldrig at vide hvornår han løb som bare fan... med mig.

Efter hypnosen var det som om jeg fandt min gamle indre ro igen, og på en eller anden måde igen blev langt mere afslappet og selvsikker. Han må kunne have mærke det, for vi fik det super sammen i løbet den næste tid. Han var stadig en bandit, men på ingen måde som før. Jeg kunne faktisk more mig over hans tosserier, og blev aldrig bange for ham igen.

Så vi fik en del rigtig gode år sammen, før han desværre måtte aflives.

Så hypnose var for os en fantastisk løsning.

 

mvh Anne

2
0
Svar på denne tråd
 
 ja, og det er det bedste jeg har gjort
Forfatter: 
Dato:  08-05-2015 23:02

Jeg fik hypnose sidste år, da jeg havde udviklet angst for at ride. Det tog mig 5 år, at erkende problemet, for jeg troede "bare" jeg var kørt sur i ridningen.

 

Jeg havde før prøvet den dybe hypnose og vidste jeg var "modtagelig"

Hypnotisøren havde kun en enkelt gang før hjulpen en af med dette problem, men han løste det til et 13 tal.

 

Det var den "vågne" hypnose jeg kom i. Jeg reagerede meget voldsomt med gråd og ubehag, hver gang han gik ind i angsten. Han måtte tage mig længere ned i hypnosen 5 gange, da jeg "kæmpede imod" hver gang.

 

Da jeg kom hjem, sadlede jeg hesten op og red - ingen angst!

Det var så underlig, for min krop var vant til at spænde op og være på vagt. Den skulle lige vænne sig til at "angsten" ikke længere holdt liv i det mønster.

 

Jeg fik kun en behandling, samt to cd'er jeg skulle lytte til derhjemme. Vi var i tvivl, om jeg kunne nøjes med det, da jeg reagerede, så meget. Men det virkede 100 procent!

 

Jeg bliver aldrig en modig rytter, men er ikke længere angst.

I dag rider jeg stævner, tager i skoven og galoppere både alene og sammen med andre.

 

Det er de bedste penge, jeg har giver ud!

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 Dejligt...
Forfatter: 
Dato:  09-05-2015 14:20

... at læse om nogle gode erfaringer med det.

Jeg har stort set besluttet mig - det må prøves. Også selv om jeg jo egentlig ikke er bange generelt - men kun lidt anspændt ved galop - og banke for at springe.


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

1
0
Svar på denne tråd
 
 stald laueborg
Forfatter: 
Dato:  11-05-2015 07:28
Stald Lauenborg: Hvilken hypnotisør brugte du? Og hvad kostede det?

Sælges: velgående hingsteføl efter Dream Boy/Flyinfact xx/Rosenkavalier.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Poul Daniel i Viborg
Forfatter: 
Dato:  11-05-2015 08:29

Mener det kostede 1200 kr. og hvis der er behov for flere gange er det til nedsat pris.

Du får en cd. men selve sessionen med hjem, samt en "alm. hypnose" cd, som der skal lyttes til derhjemme.

 

Han er MEGET speciel, men kan virkelig sit fag, må jeg indrømme :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 DET VIRKEDE!!!
Forfatter: 
Dato:  22-05-2015 09:01

Jeg var til hypnose i tirsdags - og var stadig lidt skeptisk da jeg kom hjem. Men jeg kunne mærke (og høre) på mig selv at jeg ligesom tænkte på angsten i fortid. "jeg har været bange for at springe" - ikke "jeg er bange"

 

Og i går havde en af staldkammeraterne tid til at være med til at prøve det af. Der var en bom der lå 20 cm oppe - og et kryds på knap 30. Vi havde prøvet 20 cm bommen i sidste uge - og hver gang jeg var travet over den var det med en albatros i maven og med et UHHH, hvis han bare løftede sig lidt over.

I går blev den travet uden den mindste nervøsitet.

Der KOM lyd på da vi sprang de knap 30 cm første gang - men ikke et UHH - det blev til et JAAAA

Jeg havde varslet for staldkammeraten at jeg ikke ville galoppere - men der gik ikke mere end 3-4 spring - så gjorde jeg det alligevel - og fik endda springet sat op til nok omkring 35.

Det kan godt være at 35 cm lyder af ingenting, for jer der godt tør springe - men for mig var det en kæmpe sejr. Og næste gang bliver det højere!!

Billede

 

Så hvis andre går med tanken at prøve hypnose mod en eller anden irrationel frygt - så kan jeg kun anbefale det!


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

4
0
Svar på denne tråd
 
 seje Lisbeth
Forfatter: 
Dato:  22-05-2015 10:20

dejlig historie at læse Lisbeth.

Det næste bliver du læsser ballo og kommer og springer min bane dvs flere spring i træk.

 

Hvilken hypnotisør brugte du ?

 

Karina

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak Karina
Forfatter: 
Dato:  22-05-2015 10:55

Jeg er også helt stolt. Og har bare lyst til at springe i vildskab - men jeg må hellere passe på at tage det gradvist, for Baloo har jo aldrig lært det "rigtigt". Vi må ud og have undervisning sammen, Baloo og jeg.

Vi har kun bomme til 2 eller 3 spring hos os - det ER jo en dressurstald... Men ja, jeg skal ud og hoppe flere spring og flere steder. Faktisk overvejer jeg at melde til stævne her i begyndelsen af juni - godt nok kun bom på jord, men man skal jo starte et sted.

Jeg brugte samme hypnotisør som Anja nævner længere oppe - anotherway.dk

Det var - trods min skepsis - en meget positiv oplevelse. Vi talte lidt om hvad jeg egentlig kom for - og så forklarede hun at hun ikke ville kunne få mig til at gøre noget jeg ikke ville og at det ikke handlede om dyb trance eller lignende, men om at tale til min underbevidsthed. Og jeg kunne også godt se hvordan, for efter lidt afslapningsøvelser, satte hun mine bevidste tanker på en "opgave" - så mens jeg lå og tænkte på den, snakkede hun i baggrunden.

Lige efter følte jeg ingen væsentlig ændring - men jeg har godt kunnet høre de følgende dage at jeg f.eks. ikke har sagt "jeg er bange for at springe" men "jeg VAR bange for at springe".

Jeg var en smule nervøs da jeg gik i stalden i går - men lige så snart vi kom over springet første gang, kunne jeg jo mærke at der var INGEN flagrende albatros af frygt i maven - bare glæde :)


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

1
0
Svar på denne tråd
 
 og ja...
Forfatter: 
Dato:  22-05-2015 11:04

... det kunne være sjovt at komme på besøg og springe på din lækre bane - selv om det vil være hvad Baloo og jeg kalder LANGtur.... :)


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

1
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  22-05-2015 16:08

Ok, nu har jeg også fået lavet en aftale i næste uge efter at have læst denne tråd flere gange og så må vi jo se hvordan det kommer til at gå,- Indrømmet så er jeg også lidt skeptisk... :)

1
0
Svar på denne tråd
 
 pia564
Forfatter: 
Dato:  22-05-2015 17:14

Spændende om det hjælper dig også, Pia.

 

Det er vigtigt, du går til det med åbent hjerte og tror på, det virker. Ellers modarbejder du hypnosen og så virker det ikke.

 

Jeg syntes, som skrevet at hypnotisøren, var meget speciel. Men jeg tænkte at hvis det ikke virkede, så gjorde detheller ikke nogen skade, andet end jeg ville blive 1200 kr fattigere

 

Tænkt på problemet, som et computerprogram, der skal afinstaleres.

Det kan hypnotisøren, men kun, hvis du giver ham passwordet til din hjerne:-)

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg håber...
Forfatter: 
Dato:  22-05-2015 17:30

...at det også vil kunne hjælpe dig Pia.

Jeg var som sagt MEGET skeptisk - og ikke sikker på at hun overhovedet KUNNE hypnotisere mig, fordi jeg har en meget stærk selvkontrol og svært ved at slippe min kontrol. (jeg har f.eks. kun drukket mig fuld EN gang i mit liv, da det tab af kontrol jeg oplevede der var meget ubehageligt)

Men man skal være parat til at tage imod hvad hun siger -og følge de instrukser der kommer undervejs (forsøge at slappe af og bare lade underbevidstheden være det der lytter)

Held og lykke med det - jeg håber at du også snart kan opdatere med positive erfaringer :)


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-05-2015 15:26

Er der nogle som kan anbefale en hypnotisør på vestsjælland? Har prøvet en mht rytterangst men det virkede slet ikke :(

 

Og det er virkelig et problem for er nervøs hver gang jeg sætter mig på hesteryg pga min gamle hest.. Og er uanset hvilken hest jeg skal op på


Håber jeg får nogle flere år med min nye hest

Beyond True Comparison <3

 

9/4-2015 Next To Everything <3

R.I.P smukke pige <3

 

4/9-2013 Bell af Vodagergård <3

Hvil i fred min smukke pige

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider