Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Indbrudstyv fanget...
Forfatter: 
Dato:  17-05-2013 18:50

Faldt lige over denne artikel.

lokalavisen.dk/indbrudstyv-taesket- af-familiefar-flygtede-bloedende-og- haltende-/Sjaelland-Politi/20130513/ artikler/130519690/1265

En tyveknægt valgte helt forkert, da han natten til mandag havde udset sig en villa at bryde ind i på Resedavej i Gentofte.

Tyven kom ind i huset via en uaflåst dør, men under indbruddet, som fandt sted klokken 02:30, blev han overrasket af en af husets vågne beboere. Det oplyser Nordsjællands Politi.

Gerningsmanden flygtede med det samme han blev opdaget, men blev indhentet af beboeren, der fik ham væltet omkuld, og det kom til tumult. Det lykkedes ham dog kort efter at flygte fra stedet, blødende fra munden og haltende, ad Gentoftegade.

Hvad synes i om det?

Er det okay at man giver tyven et lag tæsk?

Skal man være glad for at de ikke slipper af sted med noget og lade tyven løbe?

Eller skal man lade politiet ordne det? (Selvom de hverken kan eller gider )

Min mening.

Hvis jeg kunne ville jeg fange tyven og give ham så mange tæsk som der kan ligge på ham, og i så fald håber jeg at han er kæmpestor for så er der plads til rigtig mange tæv hehe

Belinda

"Tag ikke livet så alvorligt. Du slipper alligevel ikke levende fra det"

Citat : Van Wilder

Lyst til en hyggelig aften med veninderne? Prøv med et partylite homeparty, håndlavede stager og milj ...

9
2
Svar på denne tråd

jeg tror ikke jeg turde
Forfatter: 
Dato:  17-05-2013 19:00

jeg ville være mega skrækslagen for hvad der kunne ske..

Jeg tror tilgengæld jeg ville gemme mig og tilkalde politiet, og måske sørge for at tyven ikke kunne flygte, pifte cyklen eller punktere bilen, spærre døren eller sådan noget..

Men nu har vi hund.. der kommer ikke nogen ind til dem hund, der er billede af på havelågen!! ;)

Holly Dolly

Hvil i fred Melando 20. maj 1994 - 14. april 2010

Du er elsket og savnet

Miniaturehoppe udlånes! 6 år gammel, evt til avl, børn eller kørsel!

0
0
Svar på denne tråd

Om de gider?.
Forfatter: 
Dato:  17-05-2013 19:32

Gider?

tror du selv på at politiet vælger om de gider eller ej?

Mon ikke det har noget med resourcer og bevillinger at gøre?

mvh PiaR

Opdræt af Norske Skovkatte

quantum in me fuit

8
4
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  17-05-2013 19:41

Pia, hvis du havde set de to betjente som var hos mig efter mit indbrud, så ville du have det på samme måde. Der skal være fjernsyn på for at de gør noget.

De kiggede, tog et billede af det ødelagte vindue, gloede på (det perfekte) skoaftryk i vinduet og konstaterede at det kunne de ikke bruge til noget. Farvel og tak.....

Jo, det var ugidelighed fra to betjente som åbenbart hellere ville bruge tiden på at drikke kaffe og citronmåner

Men det var ikke det som tråden skulle handle om. Er det ok at banke en tyv??

Belinda

Lyst til en hyggelig aften med veninderne? Prøv med et partylite homeparty, håndlavede stager og milj ...

1
2
Svar på denne tråd

12345½
Forfatter: 
Dato:  17-05-2013 23:29

Sådan rent lovmæssigt har man jo lov til at tilbageholde en tyveknægt med den fornødne magt indtil politiet ankommer. Det kaldes en civil anholdelse... Det kan jo godt blive lidt voldsomt vil jeg tro.

Vi havde indbrudsforsøg her sidste år i stalden. Hunden (grand danoiars) smuttede sørme fra mig i døren og det tog i hvert fald ti minutter inden jeg var påklædt og kom derud selv. Det lød nærmest som et lille barn der skreg hver gang hunden tyggede i tyven, men jeg kunne jo ikke gå ud uden tøj vel? Nå men da jeg endelig kom derud så var tyven smuttet desværre. Vi har ikke haft flere besøg siden. Jeg tænker at tyven har snakket med sin fagforening om det og at vores ejendom er blevet sortlistet fremover...

Da jeg snakkede med en politimand om det senere, så grinede han og sagde at det var da godt nok ikke så godt at hunden sådan var smuttet fra mig - den kunne jo have været kommet til skade under tumulten.

Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

"Tænk det du vil, og gør det, du gør."

17
0
Svar på denne tråd

Er det ok?
Forfatter: 
Dato:  17-05-2013 23:43

Nej.

Det er ikke ok at jagte en tyv for at give ham en gang tæsk. Hvis man endelig skal jagte en tyv for at opnå noget, ville det så ikke være bedre at holde ham nede når man har fanget ham?

Istedet for at tyven løber væk med et par skrammer og tænker "nej hvor er jeg heldig at jeg slap væk", så ville jeg hellere vælge løsningen hvor han tænker "F*** så skal jeg bag træmmer igen". Og den perfekte måde at gøre det på er ved at holde ham nede så han ikke kan gøre modstand, indtil politiet ankommer.

Jep det kan godt være svært at holde en person nede så han ikke kan gøre modstand, men hvis man ikke har kræfter nok til at holde en person nede, så er det heller ikke så klogt at jage ham til at starte med.

Jeg kan ikke se hvad man får ud af at give en person tæsk i sådan en situation. Man får ikke selv noget ud af det (ud over en emotionel "sejer" som man ikke kan bruge til noget reelt), og tyven stopper ikke med at stjæle alligevel.

Havde jeg selv valgt at lunte efter en gut med lidt for lange fingre?: Det havde jeg nok, men kun for at fange ham. Til gengæld, havde tyven så valgt at slå ud efter mig, ja SÅ er der dømt fair game til et lag tæv.

5
1
Svar på denne tråd

Ja....., det er ok!!!
Forfatter: 
Dato:  17-05-2013 23:53

..

Highland Pony

Man er vel Skotte

I live in a House, But I'm home IN THE SADDLE

(Sitat: En anden)

0
0
Svar på denne tråd

Indbrud..
Forfatter: 
Dato:  18-05-2013 08:41

Kort og godt: JA

Hvis vi er så heldige, at indbrudstyven bliver fanget og taget med, er han jo ude igen inden de skal nå at bekoste et måltid mad på vedkommende. Han bliver afhørt og løsladt og sådan er det bare

Tror også på at et velment lag tæsk, kan hjælpe mere end en tur i politibilen.

Mvh Helle

Retfærdighed er ikke at alle får lige meget.

Retfærdighed er, når man får, hvad man har behov for...

4
1
Svar på denne tråd

tralala lu la lej
Forfatter: 
Dato:  18-05-2013 08:46

Nej det er det ikke, vi lever ikke i et anarkistisk samfund,

så hvis man endelig skal spille supermand, så kan man fange tyven holde på ham/hende til politiet kommer.

selvtægt er ikke vejen frem!

Mangler du en proffesionel hjemmeside til dit firma?

så kig forbi http://xtnd.dk/

8
3
Svar på denne tråd

rtyuiolæø
Forfatter: 
Dato:  18-05-2013 17:02

som jeg altid har sagt, her er de velkommen ind men der er ingen garanti for de kommer ud igen uden at halte lidt :) nu arbejder jeg i et fag med mange trusler osv og fint nok når det bare er mod mig, men INGEN skal nogensinde røre min familie, jeg ved jeg kan forsvare mig selv :) men ingen skal pga mit arbejde ramme min familie

og det er min holdning og den står jeg ved for jeg har dælme set meget og hørt meget de sidste 10 år

2
0
Svar på denne tråd

34567890p
Forfatter: 
Dato:  18-05-2013 18:31

folk lever i en drømmeverden hvis de tror tyven tænker @!#$ jeg skal bag tremmer igen.

har selv fanget nogle stykker i mit arbejde og de er gennemgående ligeglade for de er hurtigt ude igen, er de hjemløse eller narkomaner er det heller ikke et problem for så har de tag over hovedet og mad ja de kan endda få stesolid hvis de mangler.

jeg går ikke ind for man tæver en tyv men holde ham fast ja MEN er det en person der kommer ind og truer min familie vil jeg til en hver tid gerne tage straffen for at forsvare dem hvis det betyder jeg sku give en tyv en på hovedet

7
0
Svar på denne tråd

ganske apropos..
Forfatter: 
Dato:  19-05-2013 10:39

.. så fangede min gamle far (56år) faktisk 2 tyve her i torsdags.. Og det er faktisk en jævnt god historie af slagsen..

Mine forældre har en nydelig nedlagt landejendom et godt stykke udenfor byen.. Min far er lidt af en handymand, så han havde taget fri, for at ordne noget kloark derhjemme, - og han var så igang med at grave nede bagved vores maskin-hus, - altså væk fra vejen.. Så skulle han lige i værkstedet for at hente lidt grej, da han ser en fremmed bil holde i gårdspladsen.. Umiddelbart troede han at det var min lillebrors kammerater, - men min lillebror var ikke hjemme.. Så han tøffer hen for at hilse på dem.. Da han kommer derhen ser han at ruden var slået i stykker ind til stuen, og at hoveddøren stod på vid gab.. Da han kommer ind i stuen ser han at computer, fjernsyn osv er pillet fra, og står midt på gulvet, - lige klar til at blive smidt ud i bilen... Men ingen tyve...?

Så far råber i ren arrigskab, hvad f***** der sker her.. Oppe ovenpå kan han så høre nogen gå i panik.. Så han placerer sig foran trappen, - med vores dovne gamle døve labrador ved siden, - og møder derved de to tyve på vej ned af trappen..

Han gør det helt klart, at de har 3 valgmuligheder, - enten gir han dem et lag tæsk (hvilket gamle far jo slet ikke kunne ha haft succes med, og heller aldrig kunne finde på), eller han ringer til politiet så de kan klare det, - eller også går de ind og rydder op efter sig og betaler for den rude, som de har smadret.. Den ene tyv begynder så på en eller anden dårlig forklaring om at nogen havde lavet indbrud ved hans forældre, og de havde så fået at vide, at det var sønnen ude fra den hvide gård på den vej, - så de ville gøre gengæld (men ingen af mine brødre har nogensinde været i dårligt selskab, eller haft tendens til den slags, så hvis historien skulle holde, - så har de valgt den forkerte hvide gård).. Og far fornemmer fluks, at de så må være lokale, - så han kigger på den unge mand, og siger, at han ved dælme godt hvem han er, og hvor hans forældre bor.. Og der ramte hans tilsyneladende plet.. Knægten troede ihvertfald på ham, og blev helt panisk.. Og den anden gut var tragisk angst for hunden,

- så de gik igang med at rydde op.. Stille elektronikken på plads, koble det til igen, feje guld, rydde op osv.. Imens far stod og gav dem en moral-prædiken om at de altså selv var ude om det, hvis danskere blev racistiske, når de sådan begik indbrud (de var af anden etnisk herkomst), og gav dem generelt en moralsk opsang.. Men vinduet skulle jo også betales.. Så far ringer til hans bror, som er tømrer, og forklarer, at han står der med to tyveknægte, som skal betale for den rude, som de har smadret, - så hvad koster den incl motering..? Broderen bliver helt panisk og hysterisk, og mener at far da skulle have ringet til strømerne i stedet, - men far forklarer at de lige er ved at lave en aftale.. Heh.. Men den kostede så 1500 alt incl.. De to knægte havde så kun 500kr med sig, - så de skulle ind til byen for at hæve resten.. Og i stedet for at beholde den ene af dem, eller køre med dem, - så lader far dem køre.. Og på utrolig vis, så kommer de dælme tilbage igen, - men da de kun kunne hæve 700kr på deres konto i dag, så fik far kun nogle af pengene, - samt en 6-pack carlsberg som formildende gave.. heh..

Da far får pengene glemmer knægten dog at tage kvitteringen fra, - så far får hans kontonummer og ved hvilken bank han har.. Og knægten afslører også at han er fra den lokale by, da han fastlægger aftalen om at de kommer tilbage med de sidste penge dagen efter, hvis far lover ikke at melde dem til politiet, og sladre til hans forældre i Thyregod.. Heh.. Og ja ja.. Det lover far så..

Efterfølgende er far dog ret chokeret.. Og havde det været professionelle indbrudstyve, - og ikke lokale unge mænd med en samvittighed, som man kunne tale til, - så havde det nok været en meget farlig strategi, han valgte.. Men han stod lige og funderede over forholdene, - og hvis han ringede til politiet, så ville de ikke nå frem i tide, - og tæsk var ikke rigtig en mulighed (og hunden ville næppe hjælpe ham), - og han havde lige hørt en kollega fortælle, at selvom de havde fanget tyvene, så havde forsikring og tyve ikke kunnet betale for skader i huset, - så det bedste var da at klare det hele med det samme på en relativt rolig måde..

Det utrolige er jo så faktisk, at dagen efter kommer de to tyve dælme tilbage, - med de sidste penge og 2 blomster til mor, fordi de havde ødelagt nogle blomster da de kravlede ind.. Heh.. Og ved samme lejlighed fik den ene så fortalt hvem hans plejefar var, og min lillebror kunne genkende den anden gut, - så hvis vi ville melde dem, så er der jo fuldt ud navne og masser af beviser imod dem...

Men....... I det her tilfælde tror jeg at de har fået sig en alvorlig lærestreg, - som en politi-anmeldelse ikke kunne have gjort bedre.. og som et lag tæsk heller ikke kunne have klaret lige så godt.. Men igen.. Det var en risikabel fremgangs-måde, hvis de havde været af den kynske slags.. Og alle tyve kan vist ikke klares på denne måde.. Og ved nærmere omtanke, ville far en anden gang i stedet vælge at parkere traktoren bag deres bil, med frontlæsser-skovlen over taget, så han i stedet havde den slags klemme på dem.. heh.. Men man kan jo altid være bagklog, - og ingen ved hvordan man reagerer i øjeblikket.. Men hvis kunden kommer til at bide tyven, - eller man kan tilbageholde dem, - spænde ben, - eller gøre det til en fiasko for dem på en anden måde, - så ser jeg intet problem i det :-)

Og ja, - det var en lang smøre.. Men en god historie, hvis i spørger mig :-)

Stald Inger-Marienlund

Frieser-avl, salg, og ren fornøjelse...

www.123hjemmeside.dk/ staldingermarienlund

16
1
Svar på denne tråd

Sara, har din far
Forfatter: 
Dato:  19-05-2013 12:23

tænkt over hvor pengene til hans nye vindue kommer fra?

2
1
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  19-05-2013 12:34

Altså indbrudstyvene virkede ikke ligefrem som nogen, der gjorde den slags ofte, - så havde de da bare pandet far ned, og været ligeglade med al hans moralske snak, og om han muligvis kunne kende deres forældre.. Og så havde de nok heller ikke begået indbrud højlys dag, mens der var folk hjemme.. Eller givet kvitteringen med, da de havde hævet penge til ham.. De virkede ret uprofessionelle til det hele, - og som nogen med store samvittighedskvaler da de kom tilbage dagen efter også..

Men man kan selvfølgelig ikke vide noget som helst om, hvordan deres økonomi hænger sammen.. Det vigtigste for os, var dog at far kom uskadt ud af situationen, intet blev stjålet, det ødelagte blev erstattet, og drengene fik en lærestreg.. Det med hvor pengene kom fra, kan vi vel ikke rigtig tage os af, - og selv hvis politiet var kommet og der var kommet en anmeldelse og erstatnings-sag osv ud af det, så havde det vel ikke ændret ved at man aldrig kan vide hvor folk har de penge fra, som de betaler med..

Synes da at det er mere fair at de dækker udgifterne og rydder op, end at far skulle stå med det selv, - når nu den mulighed var der..

Stald Inger-Marienlund

Frieser-avl, salg, og ren fornøjelse...

www.123hjemmeside.dk/ staldingermarienlund

5
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  19-05-2013 15:47

Jens, ja det er nu noget værre noget når man har en af de store hunde som desværre smutter fra en, tsk sikke noget

Lasse, du siger at man skal holde tyven nede indtil hjælpen kommer? Jeg tvivler stærkt på at tyven lægger sig ned fordi jeg beder pænt om det Skal de holdes nede/fast er det nok umuligt ikke at benytte en lille smule vold

Nu er jeg indehaver af et stk. hund hvor man siger at de skal nok komme ind, men ikke ud... Og han har tidligere vist at det ikke er alle han synes skal forlade hytten igen uden tilladelse. Så i mit tilfælde ville det nok være sandsynligt at der sad et stk. tyv når jeg kom, som kunne få en på lampen Han ville dog også blive afleveret hos politiet bagefter, det er jo heller ikke min fejl at han var så dum at løbe ind i en dør, vel

Sara, din far er bare cool... En god måde at tackle det på i det tilfælde. Og godt at det endte som det gjorde og ikke med en på hovedet...

Belinda

1
1
Svar på denne tråd

Bum bum
Forfatter: 
Dato:  19-05-2013 16:02

Jeg kan huske en sag fra fjernsynet om en der havde indbrud og havde overmandet tyven - de havde vist slåsset lidt.

Manden (og nej det var ikke tyven) fik en dom for vold.

Jannie

GRAFIKER

www.nokke.dk

HESTENE
www.sydvillegaard.dk

Øgårdens Sammie RDH

Wendy Klint ERDH

Sydvillegaards Fiona

Sydvillegaards Zander

Kandarbid 14,5 cm. sælges

ALDRIG BRUGT!

1
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-05-2013 17:35

B-king: nej jeg har bestemt heller ikke sagt at man skal spørge dem pænt om de ikke vil ligge sig ned. hvis de flygter, så har de nok ikke tænkt sig at gøre som du siger alligevel Men en lille armlås kan det jo altid blive til. At tyven så siger at armlåsen gør ondt, ja så kan de lade være med at gøre modstand. Og tro det eller lad vær, man kan sagtens få en person ned på jorden uden tab af tænder eller blå øjne fra nogens side.

Det jeg er modstander af er ikke at man følger efter tyven og stopper ham, og heller ikke at man forsvare sig selv hvis samme person slår ud efter en, men det at man giver ham et par på hovedet uden grund. 

Hvis politiet havde gjort det samme og jagtet en tyv for at give ham nogle prygl (ikke selvforsvar), så havde de politifolk blevet dømt for vold. Men når man er civilist, og man lige har fået stjålet sin yndlings samling af frimærker, så er det måske ok at tæske tyven??? Det var egentlig mere for at sætte det i perspektiv, og jeg syntes at uanset om der er tale om en frimærkesamling eller et B&O anlæg til 50.000, så er man naturligvis stadig ikke berettiget til at yde vold uden grund.

Så kan man kalde det for en "drømme verden" jeg bor i eller hvad man har lyst til, jeg ved godt at tyven går løs dagen efter Politiet kan bare ikke gøre så meget mere i sådan en situation ud over at få en forklaring fra tyven, og muligvis en tilståelse. Til gengæld kommer en god del af de fangede tyve (alt efter hvor seriøs indbruddet har været) en tur i retten og får en betinget dom, der kan dog godt gå nogle måneder før det sker. Efter den retssag går de løs igen, men laver de noget ulovligt senere, så skal de ind og få kost og logi i statshotellet.

Som bombur sagde, narkomanerne er nok temmelig ligeglade med om de selv skal en tur bag tremmer, men i min "drømme verden" er det bedre at de sider i spjældet og stikker sig, end at de sidder på gaden og smider brugte kanyler til højre og venstre Nu kan jeg ikke helt huske hvordan det forholder sig, men jeg mener også at man kan få afvænningshjælp i fængslet.

3
0
Svar på denne tråd

når det nu er sådan
Forfatter: 
Dato:  21-05-2013 11:06

at vores politi ikke har midler til at hjælpe os indenfor, lad os bare sige en time eller to, så synes jeg faktisk vi burde have ret til at forsvare os selv, og vores ejendom.

og så tænker jeg da at det må være svært pinligt at have sin gang i "det miljø" og have fået bank af en der tilfældigvis var hjemme.

alt med måde selvfølgelig, det skal jo ikke ende ud i kraniebrud og det der er værre. men jeg synes det er fint den mand tog sagen i egen hånd og klappede en ordenlig røvfuld.

Jens.....jeg elsker dine indlæg!

1
0
Svar på denne tråd

tralala lu la lej
Forfatter: 
Dato:  21-05-2013 11:51

Heste

Jeg har aldrig hørt om politiet ikke kan rykke ud hvis du står med tyven i hånden :)

en ting er at forsvarer sig selv , en helt anden er altså at forfølge tyven og give ham et lag tæsk - bare fordi?

1
0
Svar på denne tråd

Min mening
Forfatter: 
Dato:  21-05-2013 13:34

jeg ved ikke, om jeg ville kalde det indbrud - han kom ind af en ulåst dør. Ikke pm jeg turde ligge for ulåst dør på det tidspunkt - eller i det hele taget.

Hvis ikke loven er ændret, kan husejer godt få en bøde for at friste svage sjæle. det fik vi i hvert fald, da vores bil blev stjålet fra vores gårdsplads. Vi havde pakket den og klargjort den med ALT, fordi vi skulle mega tidligt afsted næste morgen. Det fik vi da en bøde for - og da bilen dukkede op igen, var den smadret og tømt for værdier.

Og til selve spørgsmålet:
Nej. Jeg er ikke tilhænger af selvtægt overhovedet. Som en anden skriver et sted, tror jeg det vil have en længerevarende effekt med et ophold i Gitterly - for yngre personers vedkommende et besøg hos forældrene på netop dét tidspunkt.

Men jeg forstår godt tanken/fristelsen;-)

2
0
Svar på denne tråd

Nej det kunne jeg ikke finde på
Forfatter: 
Dato:  23-05-2013 13:28

og i dette tilfælde var det jo ikke tyveri men ulovlig indtrængen.

Jeg ville have det fint med at tyven forsvant hvis jeg var hjemme, jeg har intet behov for at forfølge ham og banke ham for... øhhh... Tyveri er det jo i alle fald ikke :)

Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  23-05-2013 13:57

Der skal vist rigtig rigtig meget til for at man kommer i fængsel for indbrud. Hvis de røg ind for MIT indbrud, fint nok. Men de ryger jo først ind når det er mit, dit, hansens og jensens

varmblod ?Er vejen frem?:

Om natten hernede på sydsjælland og lolland-falster er der 2 patruljebiler på vagt. Eller sådan var det ihvertfald på et tidspunkt... Der er sq nok mange ting der bliver prioriteret før indbrudstyven som du sidder med, så jo der kan sagtens gå lang tid før politiet kan komme

Personligt ser jeg ikke noget problem i at de får et blåt øje, for min psyke har fået "et blåt øje" af mit indbrud.

Det er simpelthen så tarveligt som noget kan være. De stikker af med affektionsværdier.

Herregud, hvis jeg kunne gå ud og erstatte den i morgen, men det kan jeg ikke.

Jeg kan ikke erstatte oldemors ring, dåbssmykker eller den halskæde der blev lavet i tyrkiet. Jeg kan ej heller erstatte tigerøjet...

Men hvis det en dag sker, at jeg kommer tæt på en indbrudstyv, så skal h*n vist være glad for at slippe med et blåt øje, for jeg har da lyst til at give ham meget, meget mere

Belinda

0
1
Svar på denne tråd

tralala lu la lej
Forfatter: 
Dato:  23-05-2013 16:02

Belinda

jeg har meget svært ved at tro på det du siger, det virker dybt urealistisk at politiet skulle være så langsomme ;)

jyllands-posten.dk/indland/ ECE5113468/politiet-rykker-sekunder- langsommere-ud/

jeg deler slet ikke dit syn, og tyven render jo ikke med nogle affektions værdier, faktisk er vedkommende slet ikke en tyv, men en person der har begået ulovlig indtrængen, indtil vedkommende stjæler noget - det gør personen næppe hvis h'n er blevet stoppet af en vred husejer der banker ham.

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider