Jeg spurgte min kørelære om den der regel, og sagde så til ham en dag der var katte på vejen: så nu skal jeg bare fortsætte selvom jeg kan se katten og nå at bremse? - der kiggede han i spejlene, vi tog farten af, og fortsatte udenom misserne. Han er meget imod at man bare skal fortsætte, selvom reglen siger man skal, også selvom man kan bremse (det var i hvert fald det han fortalte mig).
"For man må ikke bremse for dyr der betegnes størrelsesmæssigt under hunden!" sagde min kørelære med hån i stemmen og skældte ud på den "klaphat" der har lavet DEN regel 
Min kæreste knaldede engang bremsen i for en hare, der var ingen bagved, og hvis der var, så havde de kørt op i os bagfra. Tror lidt at dem der laver reglerne glemmer at når man i mørke og med tåge kommer kørende, så er det PISSE svært at bedømme dyret der pludselig kommer løbende ud foran en, og ikke mindst størrelsen.
Man får et chok, fordi det er uventet, og man reagere instinktivt ved at sparke bremsen i bund og undvige.
Da min kæreste senere kørte et rådyr ned, så han den først da den stor set ramte bilen - havde der været en bag min kæreste ville dyret være fløjet ind gennem deres forrude - gad vide hvem der så havde fået skylden. 
Synes reglerne skal kigges godt efter, for der er altså hunde der er mindre end "normalen", og katte som er større end "normalen".
Jeg siger ikke at man skal kunne alle dyreracer, eller at man skal nå og kunne orientere sig inden beslutningen tages (for i de fleste uheld er skaden sket når orienteringen har fundet sted), men den der linje mellem størrelsen på dyret om hvornår man skal bremse og ikke bremse, skal fjernes!
Jeg synes at man skulle sige der ved ulykker med dyr involveret skal være særlige regler, og at dyret anses som at værende pludseligt fremfaren, og føreren ikke har en chance for fremfarende dyr, for det er jo sådan det er!.