Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

HPV-vaccine, Din erfaring.
Forfatter: 
Dato:  06-05-2013 14:00

Ja, her sidder jeg og fik selvfølgelig læst om nogle af de bivirkninger der kan forekomme ved at blive vaccineret med HPV vaccinen Gardasil. Faldt endda over en skræmmevideo på youtube

Folk er enten kraftigt imod, eller klapper forskerne på ryggen og roser vaccinen.

En af bivirkninger (de alvorligere) er blindhed, og da jeg i godt og vel 2½ måned nu har haft nedsat syn på højre øje, måtte jeg da stoppe og undersøge det lidt nærmere.

Jeg er vaccineret, har fået alle 3, og nu er jeg da lidt bange for at vaccinen faktisk ER farlig, og er skyld i min "blindhed".

Jeg vil da i hvert fald nævne det for min øjenlæge, men uanset hvad, er det da super træls.

Så er det nu jeg tænker: er der mon flere kvinder/mænd derude der har haft problemer med vaccinen eller er vaccineret uden problemer? :-)

Kom med erfaringerne. Er du vaccineret? Hvorfor eller hvorfor ikke?

Men hvorfor si'r du det ik', som det er?

Til salg:
Nissan Terrano II 2.7 Diesel

VW Passat 1.6 Benzin - nysynet

skriv pb for info :)

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  06-05-2013 14:11

fik den sidste vaccine for ca en uge siden og har ikke haft nogen bivirkninger, så vidt jeg ved.

det lyder da lidt ubehageligt det med nedsat syn. tror det er en god ide at spørge lægen som du selv skriver. Det ville jeg i hvert fald gøre.

"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.

ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd

vaccineret..
Forfatter: 
Dato:  06-05-2013 15:15

Jeg er vaccineret med alle tre helt tilbage i.. 2008-2009 stykker :) Har aldrig haft bivirkninger.

Valgte at blive vaccineret, da stort set alle kvinder på min mors side af familien har haft livmoder- eller livmoderhalskræft. Et par af dem er døde af det. Derfor syntes jeg, at det virkede fornuftigt trods evt. bivirkninger :)

- Julie med Milagro <3

(Mimira - altid i hjertet gemt)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-05-2013 15:20

Jeg er vaccineret, uden en eneste bivirkning. Jeg blev det ganske enkelt fordi det var gratis :)

Sagde Natascha den lykkelige ejer af:

My Last Heartbeat.

Django, en stjerne på himlen <3

Nogle tårer tørrer aldrig...

2
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-05-2013 15:25

Er vaccineret uden bivirkninger (ud over at jeg var lidt øm og dårlig 1-2 timer efter vaccinerne)

Tager gerne eventuelle bivirkninger over livmoder-/hals kræft..

For where your treasure is, your heart will be also.

Musik komponeres til kur programmer, hjemmesider, videoer MM.

Send pb for info.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  06-05-2013 16:08

Selvfølgelig er jeg vaccineret :) puha, hvornår var det.. I 2009 tror jeg?

Jeg var så heldig at have en sød mor der betalte, plus vi fik lidt tilskud fra Danmark :)

Ingen bivirkninger her, jeg har også dårligt syn, men det har jeg altid haft :D linser vænner man sig hurtigt til, det vil jeg trods alt hellere have en kræft.

Jeg blev vaccineret fordi.. Ja, fordi det gør man da selfølgelig? Jeg var jo i den alder hvor @!#$ begyndte at være en del af en teenagers liv; at beskytte sig selv og andre mod kræft synes jeg da egentlig er ganske relevant! ;)

Mvh. Sophie (:

stud.med.vet

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-05-2013 16:14

Ingen bivirkninger og har fået alle tre her efter det blev gratis for de lidt ældre.
Hvis det ikke var blevet gratis havde diverse familiemedlemmer tilbudt at betale fordi jeg er studerende og egentlig ikke har behov for større udgifter.

0
0
Svar på denne tråd

Ingen bivirkninger...
Forfatter: 
Dato:  06-05-2013 18:37

her andet end en letter øm overarm... Har fået 2 vaccinationer indtil videre, og skal have den sidste til sommer. Betaler selv af egen lomme (dog med 50 % fra Sygeforsikringen DK), fordi jeg ikke vil risikere at få kræft...

Hilsen Gitte

<3 Tuttenas maj 2007 - Skrupsak maj 2010 <3

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-05-2013 19:00

Jeg blev vaccineret sidste år fordi jeg af to omgange fik påvist celleforandringer. Det forsvandt da jeg var færdig med vaccine-programmet, ved dog ikke om det har en sammenhæng.

Havde også nogen andre faktorer der gjorde at jeg blev vaccineret, og jeg betalte selv fordi min læge ikke synes jeg skulle tage chancen og vente på det blev gratis.

Jeg kan ikke tro, at der skulle være seriøse eller "hemmelige" bivirkninger ved vaccinen, al medicin bliver jo testet igennem mange mange år før man sender det på gaden :)

Mvh Mie

-Med supermulen Surprise

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-05-2013 20:35

Jeg fik den sidste vaccine for lidt over et år siden. Ingen bivirkninger :-)

Mvh. Julie

---

Dansk Oldenborg Avl

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

Besøg min blog: http://a-teaholic.blogspot.dk

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  06-05-2013 20:48

Jeg har heller ingen problemer haft, men når jeg tænker over det, så kom mit synstab efter sidste vaccine. Og det er nok mest det der vækker min interesse for hvordan andre har oplevet vaccinen.

Jeg er blevet MR-scannet, også med henblik på øjet og uforklarlig hovedpine, det får jeg svar på i morgen. Hvis den intet viser, må jeg jo formode at øjenlægen går videre med at det kan være vaccinen.

Jeg har googlet meget siden jeg skrev dette indlæg, og jeg er rendt på en del artikler der påviser at de mere sjældne bivirkninger ikke nævnes.

Jeg fik den også kun fordi den var gratis, og fordi jeg VED at jeg har en eller anden type HPV-virus. Hvilken er dog ikke blevet undersøgt.

Til salg:

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-05-2013 21:32

Jeg havde egentlig skrevet et indlæg tidligere i dag, men min computer hoppede af internettet da jeg prøvede at sende - så nu prøver jeg igen.

Jeg har en veninde på 22 år, som fik en nerveskade i sit ben efter den første hpv vaccine. Derudover har hun fået noget mindre hjerneskade som har påvirket hendes indlæringsevne/hukommelse. Det har påvirket hende rigtig meget i hendes hverdag, og ofte har hun så ondt at hun må blive hjemme i sengen. Det er så slemt at hun faktisk er blevet tilbudt en førtidspension, som hun dog takkede nej til. Hun har nemlig ikke udsigt til at blive rask igen, og hun vil derfor ikke bruge resten af sit liv på at sidde hjemme.

De har så fundet en løsning hvor hun kan tage studiet over 10 år i stedet for 5, og så får hun handicap tillæg på sin SU. Før vaccineskaden var hun meget aktiv og dyrkede en del forskellig sport, men hun har måtte droppe det hele nu - og står i kø til en handicapbil, da hun nogle dage helt mister følelsen i det pågældende ben (og derfor ikke vil være forsvarlig at have i en bil hvor bremsen sidder i en pedal.)

Lægerne fortalte hende dengang, at hvis hun havde fået vaccine nummer 2 ville den højst sandsynligvis have slået hende ihjel.

De bivirkninger som min veninde fik af vaccinen er ikke anerkendt i DK, men hun har kontakt til flere andre som har fået tilsvarende skader (nogle af dem dog kun midlertidige). Der findes dog undersøgelser fra Australien, USA og så vidt jeg husker også England - som alle beskriver en del RIGTIG alvorlige bivirkninger man kan få af hpv vaccinen. For god ordens skyld skal det dog siges, at det er en meget lille procentdel som får nogle af de alvorlige bivirkninger (mener det var 17.000 af alle de vaccinerede amerikanere - som er MANGE.)

Nu har jeg jo haft et førstehåndsindtryk af hvor ødelagt min venindes liv er, og hvor nedsat hendes livskvalitet er blevet - hvilket skræmte mig rigtig meget i forhold til vaccinen.

MEN der er flere med celleforandringer i min familie, og der er en meget lille del som får alvorligere bivirkninger - så jeg har selv valgt at få vaccinen og skal have nummer 3 på mandag. Jeg var alligevel meget nervøs da jeg skulle have nummer 1, og troede faktisk jeg skulle dø ;) jeg slap dog med nogle influenza lignende symptomer og lå i sengen en dags tid, og anden gang mærkede jeg det dårligt nok.

(Og til dem som vil stille spørgsmål til, at man ikke har hørt noget om de vaccineskader i DK - så havde hun faktisk en "sjov" lille historie. Der var nemlig en journalist som havde kontaktet hende, og havde samlet en del forskellige piger som havde oplevet kraftige bivirkninger - og han ville skrive en artikel omkring dem. Han ringede dog og aflyste interviewet, fordi han var blevet truet med at han ville blive fyret hvis han skrev artiklen - det synes jeg var tankevækkende!)

Life is about trusting your feelings and taking chances, losing and finding happiness, appreciating the memories, learning from the past, and realizing people change.

3
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  06-05-2013 23:07

Jeg har fået den første HPV vacc. og har haft konstandt hovedpine i 2½uge nu

Har haft celleforandringer, men efter jeg har født er jeg så heldig at forandringerne er forsvundet

Derfor gik snakkede jeg med min læge og gyn. som klart råded mig til at få HPV vacc. så længe jeg kunne få den gratis.

Er nu blivet lidt i tvivl om jeg entlig vil have nr. 2 og 3, efter som jeg stadig går med hovedpine, og når jeg ringer til lægen får jeg bare af vide at det godt kan forkomme, men helt ærligt 2½UGE! Det bare for længe!!! -og så med en lille dreng på 6mdr. der er ved at få tænder

- Julie

TEAM HAUKOHL

Vil du have spænding...

- Så rid en blanding...

Krone og bølge - En selvfølge

Klubmester og Championats Vinder Spring-Hest GREV 2008

Mistede sin far d. 16 Feb. 09

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  07-05-2013 08:18

Der er en rigtig fin gruppe på facebook, hvor der er masser af artikler både fra ind- og udland:

www.facebook.com/ TilKampModRetfaerdigOp...en?fref=ts

Og så er det forresten skræmmende så hurtigt kræftens bekæmpelse sletter indlæg og artikler om bivirkninger fra HPV vac'en, når det nu er anerkendt at de er der i andre lande.

3
0
Svar på denne tråd

jeg kunne
Forfatter: 
Dato:  07-05-2013 11:27

ik drømme om at få den - og ville ik bydem it barn den heller, efter de ting jeg har set og læst.

DK VIL bare ik anerkende den slags... Det eri k første gang - og det blir ik den sidste.

Det komiske er som en anden skriver, ligeledes KB måde at reagerer på så snart nogen spørger om noget fordi de er urolige. Så slettes deres indlæg fremfor man svarer konstruktivt. Så undrer man sig... Ja det gør jeg nu generelt over KB

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

Og Katho vaps 14/7 2011 - 19/9 2012

Jeg savner og elsker jer

Nordjysk dyreredning v/ Sysser

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  07-05-2013 13:17

Uha.

Kan se der er kommet nogle mere nuancerede indlæg siden i går aftes - DEJLIGT!

Pt. sidder jeg og sunder mig, fik et knap så positivt svar hos neurologen, og nu skal vi undersøge om vaccinen har haft noget at sige, eller om det er en anden sygdom der er skyld i resultatet af min MR scanning.

Nogen der spurgte om jeg har fortrudt vaccinen nu?

Som der nævnes, er det en skam at de negative og alvorlige bivirkninger ikke nævnes - og værst af alt - de bliver forsøgt tiet ihjel, neurologen ANEDE ikke at der var artikler om hvor farlig den kunne være. Og hun noterede det faktisk.

Hvis folk derude kender nogen, eller selv har fået en slem bivirkning af vaccinen, så kom frit frem og fortæl. Det er nemlig super relevant for mig nu. :-)

Til salg:

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-05-2013 13:36

Hvad mener i med at bivirkningerne ikke er annerkendt?
Det har da været enormt meget oppe i medierne især da vaccinen først kom ud og blev kritiseret for netop ikke at ha været igennem hele det lange testforløb, den slags vacciner normalt skal igennem.

Jeg var fuldt ud klar over hvilke alvorlige bivirkninger der KAN være og talte self også med min læge om det inden jeg fik den.

Er meget overrasket over at nogen åbenbart har fået den uden at ha kendt til mulige bivirkninger og er meget overrasket over at lægen ikke har informeret om at der kan være bivirkninger ved den.

Man bør altid undersøge hvad det er man takker ja til, som tidl. skrevet valgte jeg vaccinen fordi jeg hellere vil risikere div bivirkninger end kræft, hvilket der i mit tilfælde er noget størrer chance for.

Send pb for info.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  07-05-2013 13:42

Jeg fik intet at vide om bivirkninger eller noget som helst, og det var dengang den ikke var gratis.

Jeg kom bare direkte ind til en sygeplejerske, nål i armen og så ud igen. Der var ingen læge inde over og snakke med mig om det.

Dengang havde jeg intet hørt om alle de bivirkninger i snakker om, troede den var helt sikker, for man hørte ikke andet.

Er da glad for jeg er sluppet uden så..

Mvh. Sophie (:

stud.med.vet

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-05-2013 17:05

LS horses: hvor fik du oplyst bivirkningerne? Jeg kunne ikke finde noget på kræftens bekæmpelsen hjemmeside (som siger der ingen alvorlige bivirkninger), som mange af de andre seriøse sider også skriver.

De alvorlige bivirkninger jeg tænker på er fx; permanente nerveskader (over 20.000 indrapporteret - i USA må det være) schlerose, epilepsi og lignende lidelser - som jeg i hvert fald ikke har kunne finde på de danske sider. Og da jeg udtrykte bekymring over for min læge, sagde hun at de aktive stoffer i hpv vaccinen ikke kunne give sådan nogle bivirkninger - så jeg kunne roligt få den, der var nemlig ingen alvorlige bivirkninger (udover anafylistisk chok som der er ved alle vacciner.)

jeg havde dog som før nævnt, undersøgt bivirkningerne selv, så var klar over risikoen da jeg begyndte på vaccinen.

Life is about trusting your feelings and taking chances, losing and finding happiness, appreciating the memories, learning from the past, and realizing people change.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-05-2013 17:15

Det var altså utrolig meget oppe i medierne og i nyhederne dagligt lige da den blev gratis, det så jeg selvf. læste de forskellige (mange) artikler om det og drøftede det så med min læge. :)

Send pb for info.

0
0
Svar på denne tråd

bivirkninger
Forfatter: 
Dato:  08-05-2013 08:19

Jeg fik den også stort set lige da den kom ud og ventede således ikke til den blev gratis - netop fordi der er risiko for at jeg får kræften.

Dengang var der ikke nogen som helst der nævnte ordet bivirkninger.. Jeg havde nu nok fået den uanset, men det var der vitterligt ikke.

Det begyndte først at komme frem efter alle mine tre var "i hus"..

Men ja - hvis man har fulgt lidt med, så har man godt hørt om grimme historier.. Dog primært fra udlandet, så det undrer mig ikke at høre, at danske journalister har fået lagt mundkurv på hvad angår danske tilfælde.

Men utrolig skræmmende, at man ikke bare oplyser om den lille risiko for evt. rigtig grimme bivirkninger, så folk selv kan tage stilling til, om de vil løbe den risiko :)

- Julie med Milagro <3

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-05-2013 10:40

Jeg har haft en dårlig oplevelse med vaccinen....

Efter jeg blev vaccineret, blev jeg rigtig dårlig, kunne pludselig ikke se noget, og endte med at besvime.

Det var en rigtig ubehagelig oplevelse, og grunden til at jeg ikke fik den 3. og sidste vaccine

"All I pay my psychiatrist is the cost of feed and hay,
and he'll listen to me any day."

www.facebook.com/DixieOgFreja - Følg os!

Sagde

Freja med den lille cirkushest, Dixie

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  08-05-2013 11:30

Hvis det jeg døjer med nu, er efter vaccinen, så vil jeg blot sige:

bivirkningerne kan komme senere, og det er IKKE sikkert du opdager det før skaden er sket.

Hvis ikke jeg havde fået synstab, havde vi slet ikke opdaget at min hjerne faktisk er udsat for noget grimt nu.

Og jeg håber måske, et eller andet sted, det er vaccinen som har forårsaget det, og ikke arvelige faktorer!

Jeg må indrømme at da vaccinen kom frem dengang, var jeg i en tilstand hvor jeg ikke læste medier, og kun så min egen næsetip. Så alle de advarsler der kunne være kommet dengang, ja de er altså røget min næsetip forbi.

Frejas ?Dixie?: nej føj da. Er du blevet undersøgt siden og evt. fået en mr scanning?

Til salg:

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  08-05-2013 11:42

Jeg er ikke vaccineret og bliver det heller ikke. Jeg ønsker ikke at være et "eksperinment". Man ved - som skrevet - ikke hvordan denne vaccine vil opføre sig i ens krop om nogle gode år. Samt bivirkningerne på den (som nogen jo tydeligvis har) vil jeg heller ikke have.

Der udover er jeg p'sse bange for nåle.

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

Kat II stabil allround pony til salg. Kontakt for INFO!!

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  08-05-2013 11:47

Sandra ?Cashew?: gid jeg havde haft din viden

Til salg:

0
0
Svar på denne tråd

Ingen bivikninger
Forfatter: 
Dato:  08-05-2013 16:10

Jeg blev vaccineret i 2011 mener jeg. Jeg har ikke haft nogle bivirkninger ellers har jeg bare ikke bemærket det. Jeg var 11 år da jeg fik den 1. og 12 ved de to andre :)

I'm beautiful in my way, "because God makes no mistakes. I'm on the right track, baby. I was born this way.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegnn
Forfatter: 
Dato:  08-05-2013 22:23

Luckyone: Nej, men det burde jeg nok have været...

Egentlig er årsagen, at jeg blev så forskrækket at læger siden hen har skræmt mig langt væk.. hvilket jo er lidt dumt...

"All I pay my psychiatrist is the cost of feed and hay,
and he'll listen to me any day."

www.facebook.com/DixieOgFreja - Følg os!

Sagde

Freja med den lille cirkushest, Dixie

0
0
Svar på denne tråd

overskrift.
Forfatter: 
Dato:  09-05-2013 21:30

Jeg blev HPV-vaccineret i 2008 eller 2009 og har aldrig haft bivirkninger/problemer.

Med venlig hilsen

Katrine

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  10-05-2013 11:35

Freja: jeg synes du skal komme til lægen og blive undersøgt.! De værste bivirkninger ved vaccinen er desværre skjulte.

Til salg:

0
0
Svar på denne tråd

besvimelse
Forfatter: 
Dato:  10-05-2013 12:41

Tror nu ikke Freja har grund til at være nervøs - det er jo ikke en skjult bivirkning, at man kan blive dårlig og evt. besvime lige efter man har vaccinen :) Det er jo af samme årsag de beder en om at vente ca. 15-30 min. før man forlader lægen igen efterfølgende :)

Ikke fordi jeg ikke tager bivirkningerne seriøse - synes bare ikke der er nogen grund til at jage Freja en skræk i livet, når nu det nu betragtes som helt normalt at besvime efter denne vaccine - hvor ubehageligt det end er :(

- Julie med Milagro <3

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  12-05-2013 06:47

Det var nu egentlig heller ikke for at jage en skræk i livet - overhovedet! Men jeg synes da at hvis man er besvimet efter en vaccine, at man da nok lige skal tjekkes en ekstra gang. Men sådan er vi alle jo forskellige

Til salg:

0
0
Svar på denne tråd

123567
Forfatter: 
Dato:  12-05-2013 11:02

Hvis alle unge piger der besvimede efter en vaccine skulle MR scannes, så ville mange med reel brug for den scanning jo aldrig komme til. Det svaret lidt til at skulle MR scanne alle unge piger der besvimer til Justin Bieber koncert

Så medmindre Freja render og besvimer jævnligt, så er der vidst ikke nogen grund til at gøre mere ud af det.

jeg er selv i gang med vaccinen, og det er selvfølgelig overvejet grundigt inden, ikke mindst fordi jeg som lille fik de fleste af de sygdomme jeg blev vaccineret for, ifm vaccinerne. Det er heldigvis ikke muligt med hpv vaccinen

Nina

1
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  12-05-2013 16:54

Nu nævnte jeg ikke hun skulle scannes som jeg er blevet det, men i hvert fald være opmærksom.

Til salg:

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-05-2013 15:08

Jeg har endnu ikke fået vaccinen og jeg har hele tiden været mere end bare meget i tvivl om jeg nu burde få den.... af samme årsager som Sandra (Cashew), faktisk.

Så længe har vaccinen ikke været på banen - og man aner ikke, hvordan stoffet kommer til at arte sig efter xx antal år. Ydermere ved man heller ikke, hvor længe vaccinen faktisk holder.

Jeg er stadig i overvejelses-fasen og er jo efterhånden ved at have "travlt", hvis jeg skal nå at få dem alle mens de er gratis.

Dog vil jeg lige nævne til trådstarter og til Freja, at det med at blive dårlig efter vacciner er en ganske ordinær ting.

Jeg fik en del vacciner for et par år siden da jeg rejste til Nepal, og jeg blev dårlig efter hver eneste en af dem. Der går lige tre-fem minutter, så er jeg STJERNE-SVIMMEL, koldsved, kvalme og skak ligge ned i en 20-30 minutter og drikke lidt vand..... så går det over og jeg har det fint igen. Lægerne mener bare at det er min krops reaktion på indsprøjtning (+ at jeg lider af mildere nåle-fobi, så andrenalinen har nok også lidt at skulle have sagt).

Kia;
The only one who can stop you from fulfilling your dreams is you.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider