Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Urimelige krav (Hestekøb)
Forfatter: 
Dato:  26-03-2013 23:52

Hej Hnér

 

Skal lige ud med noget galde...

 

Mandag d 18 Marts er jeg nede og se på en hest til et fircifteret beløb. Den er i den grad misforstået, hun er blevet bange for den, forholdene er ikke helt i orden, den er noget tjavset og tynd. osv. Jeg vælger at købe den til en billig penge. Den er 6 år og ej redet, men flink og rar.

 

Jeg ville gerne købe hesten og sælger ville lige drøfte det med manden om det ikke skulle være mig der købte hesten, hun ville gerne se hvor hesten skulle hen og stå inden hun traf den beslutning, så vi aftalte de skulle komme så hurtigt de kunne. Vi køre fra stedet. 5 min senere får jeg en sms besked om at hesten var min hvis jeg kunne hente den samme dag. Det kunne jeg godt selv om der var 2 timers kørsel hver vej. Men jeg havde ikke alle kontanter på mig (regnede ikke med at den skulle betales den dag og det var aften så kunne ikke komme i banken). Men jeg havde det halve hvilket var fint.

 

Vi lavede en forløbig kontakt da jeg ikke kører afsted med en hest uden kontrakt da sælger ikke havde computer eller printer så vi lavede en håndskreven på stedet. Hvor på der står:

 

At hesten er købt som beset d 18 Marts 2013.

Det halve af betaling forligger ved afhentning og resten d 1/4-13 eller når den er ejerskiftet.

Hesten er solgt som: Ridehest

Købs sum XXXX

Sælger sender køber konto nr inden d 1/4-2013 + computer skrevet kontrakt.

Sælger ejerskifter hesten

Sælger skriver under på der ikke er restgæld i hesten.

 

Jeg spørger om der er mere der skal skrives ned og hun siger nej og skriver under. (Vi er 6 mennesker i lokalet)

 

Så her til aften skriver sælger at hun er ved at lave kontrakt - Det er jo super, hvad jeg ville have der skulle stå i den?

Jamen bare det vi skrev under på d 18 marts?

Jeg kunne også skrive den ud og sende den til hende..

 

Det var fint bare hendes 3 krav kom med?

 

Og hvad er det for nogle krav?

 

Ja 1 måned fortrydelses ret til hende

mulighed for tilbage køb til samme pris som jeg gav og kasteration af hesten.

 

Hvor faen kom de krav lige fra?

 

Hun siger så mens jeg har snakket med hendes kæreste har hun sagt det med fortrydelses retten? - Jeg vil aldrig gå med til det da jeg har købt hesten som beset samt at jeg skal ligge 3 mdr dep + 1 staldleje a 3700,- Så ellers tak det vil da være for dumt af mig. + Foder + sko + hø + transport (som jeg har brugt på den første uge).

 

Tilbage købs ret til samme værdi? Nu skal hesten så tilrides og derved sagde jeg at den selvfølgelig ville stige i pris i takt med uddannelse. Så der ved kunne hun købe den tilbage til markedsværdien på pågældende tidspunkt - dvs hun skulle nok få tilbuddet hvis den en dag skulle sælges.

 

Jeg havde sagt at hvis han ikke fungerede som hingst så blev han kasteret men ellers ikke. Og nu er vores opstaldnings sted ved at have nye og ekstra sikrede hingste fold til min, det tror jeg de er ret træt af hvis " jeg kun havde den til låne i 1 måned" ej hold nu.

 

Nu vil hun ikke udlevere hendes konto nr og vil pusse en advokat på mig hvis jeg ikke udlevere hesten med det samme. Og det vil jeg ikke da jeg har holdt nogle udgifter til opstaldning, hø, sko, transport m.m + jeg da heller ikke vil af med ham igen..

 

Gud hvor er det irritende - der var en grund til jeg avlede heste selv...

 


Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

 

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale.

 

 

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Kontrakt
Forfatter: 
Dato:  27-03-2013 00:10

Hvis du har kontrakten fra da hesten blev afhentet, så lader du hende da bare kontakte en advokat. Hesten er jo handlet til de krav i har aftalt.

Kontakt evt en advokat og forhør dig om hvordan du står, men jeg kan ikke forestille mig andet end at hun står ret dårligt i forhold til at få hesten retur.

 

Noget andet er så ejerskifte osv -det lyder til at du kan blive nødt til at gå gennem en advokat for at få hende til at bringe det i orden, for hun vil jo næppe ejerskifte den frivilligt.



Mvh Michelle


www.altomhund.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 4 cifret
Forfatter: 
Dato:  27-03-2013 00:13

beløb - mon ikke der er een der har glemt at justere kommaerne ( og/eller illusiornerne ).

 

Vh janni

1
3
Svar på denne tråd
 
 Jeg håber...
Forfatter: 
Dato:  27-03-2013 00:47

 

 

at du har det papir, som I underskrev da du hentede hesten.

 

Det burde være nok, til at bevise ejerskabet - der er ingen der siger at kontrakten skal være maskinskrevet.

 

Hvis du ikke har hendes underskrift er det dig, der får svært ved at bevise jeres aftale.

 

Men du skal nok lade en advokat kontakte hende eller i første omgang kontakte advokathjælpen i din kommune for at få et råd (gratis).

 

Når jeg læser det du skriver, lyder det som om hun kunne tænke sig at få hesten tilbage som vallak - for samme pris som du gav = gratis kastration. Hvorfor skulle det ellers indføjes i kontrakten, hun kan jo være bedøvende ligeglad med, om du rider på en hingst eller en vallak.

 

Tilbagekøbsret må da være til markedsprisen, jeg tror ikke at der er nogen der ville købe en hest på disse betingelser - med mindre at hesten er købt meget dyrt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  27-03-2013 01:04

Jeres historier er hvert fald forskellige.

 

Men hvis hun først har tilføjet kravene efter afhentning, har hun ik ret til at hente hesten igen, som hun gerne vil.

 

Det vil jo svare til, at sælge en bil og bagefter komme og sige "jeg ska køres hvor og hvornår, de næste 2 år"

 

Vil da mene det er første kontrakt der gælder, da det er den der har begge underskrifter - det er der ik på den nye.


 

 


Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

 

 

Rambo Wug 145cm med 200g sælges

 

Rambo Wug 155cm med 370g sælges

3
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  27-03-2013 02:29

Nu kender jeg flere da har labet kontrakt om tilbagekøb til samme beløb, fordi hesten blev solgt så billigt.
Formålet er, at man på denne måde undgår at folk bare køber hesten fordi den er billigt og så vil sælge den efter noget tid, for at tjene på den.

 

Det kan man måske godt tænke også denne sælger vil undgå, når hun sælger en OX Hingst til kr. 3.500 - som sælger oplyser i en anden tråd.

 

Sælger oplyser også at tingene forholder sig på en helt anden måde...

Men hvem siger sandheden...sælger eller køber...

 

Sikker er kun, at den som siger sandheden har ret til at få hingsten tilbeg/beholde den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 TickTack
Forfatter: 
Dato:  27-03-2013 08:02

Så kunne det jo være interessant, hvis du nu linkede til den anden tråd, så sælgers version også kom på banen ;-)


 

Venlig hilsen Camilla

 

Optimalsadel

 

Salg af bomløse kvalitetssadler og tilbehør

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestesalg
Forfatter: 
Dato:  27-03-2013 08:09

Jeg synes bestemt ikke, der er noget underligt i kravene, men det er ikke fair, at de kommer på det tidspunkt, hvis det ikke har været på tale før.

 

Og så burde sælger måske også tilbyde fortrydelsesret til køber i tilfælde af, at hesten skulle vise sig at være umulig/ubrugelig.

 


Alt er gedeben.

0
0
Svar på denne tråd
 
 den anden tråd
Forfatter: 
Dato:  27-03-2013 08:20

den tråd tick tack henviser til er slettet på andet forum.


mvh sussie..

nu med ceduina ox..og jasmin.

cheval R.I.P D.6/6-06...sov godt min dreng

maxi R.I.P D.17/12-08..min dejlige hund igennem 14 år.TAK for alle de år vi havde sammen..

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-03-2013 08:30

Jeg har på INTET tidpunkt hørt at hun vil have en måneds fortrydelses ret, for det vil jeg op ingen måde gå med til så det ved jeg hun IKKE har sagt. Og som en anden skriver så vil jeg da ikke kasterere den, give den sko på, fodre den op, starte tilridning og betale dyre domme for opstaldning. Nu er det MEGET svært at finde et ridecenter hvor man kan have hingste under ordnet forhold hvor jeg bor, så det kræver sit, og jeg vil da ALDRIG gå med til at mit opstaldnings sted skulle lave nye folde / forhold til en hingst jeg kun skal have i 1 måned. Sådan spiller klaveret altså ikke her.

 

Jeg har papiret hun har underskrevet d 18 Marts hvor jeg henter hesten og der er ingen af hendes krav på, for hun ville ikke have tilføjet mere, selv om jeg spurgte om hun vil have noget tilføjet. Så derfor kommer de krav noget bag på mig.

 

Jeg ved ikke hvor I kan se hvad hun skriver om mig/mit heste køb?

 

Jeg har smsér som kan dokomentere at jeg taler sandt jeg har også på sms jeg ikke har tænkt mig at kasterere ham med mindre han IKKE trives som hingst hos mig, hvilket jeg allerede oplyste inden jeg kørte hjemme fra og på tale i mobilen aftenen forinden.

 

Jeg kan godt blive lidt "harm/ked" over at folk beskylder mig for at købe for at sælge videre.

 

Jeg har solgt 1 hest i mit 30 årige heste liv. Det er en hest jeg selv har avlet som var så godt gående i gangen at jeg ikke kunne udnytte hende postentiale. Den ene hest jeg ejer har jeg haft i 21 år og hun lever i bedste velgående, den anden jeg har har jeg selv avlet og haft i 6 år. Jeg køber ikke heste som jeg sælger igen, dog kan jeg aldrig sige at jeg ikke vil sælge ham i hele hans liv, men han er ikke købt for at skulle videre sælges.

 

Jeg ved godt jeg har købt hesten billigt, men det var hjem før pris og han var sat til 5000 kr.

Han kan ikke ret meget andet end at man kan gå en tur og er sadelvant. Hun turde ikke selv lukke ham på fold, han bed, sparkede, stejede og gik amok i stalden hos hende. Og hun havde ikke råd til at kasterere ham. Derfor salg og jeg havde bare at hente ham samme aften for det kun gå for langsomt med at få pengene og hesten afleveret. Så jeg brugte 8 timer på at se på hest / hente ham hjem.


Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

 

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale.

 

 

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dejlig hest
Forfatter: 
Dato:  27-03-2013 08:41

Hvor er det altså drøn ærgeligt at sælger ikke fik alt det med i kontrakten i første omgang som hun ville og ærgeligt for køber at hun nu skal have disse problemer med sælger.

 

Når du har en underskrevet kontrakt ville jeg ikke være bekymret.

 

Synes det er dejligt at se en hest som stortrives hos dig og du ser ud til at være rigtig glad for.

 

Alt held og lykke til dig og din nye smukke dreng.

 

Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  27-03-2013 08:46

Jamen: Hvis du har et underskrevet ejercertifikat + pas, er du vel ejer af hesten, og har hun skrevet under på kontrakten er der vel ikke noget at gøre for hende?


Mvh. Katja

 


Pikeur Epsom stævnejakke, str. 76 (36), farve navy, sælges

Part søges til opmærksom dressurhest lidt udenfor Randers SØ

Se mere på profil

0
0
Svar på denne tråd
 
 tralala lu la lej
Forfatter: 
Dato:  27-03-2013 08:47

du holder bare på dit :) det lyder som det helt rette hjem for ham, du har kontrakt og smser så hun kan ikke komme så langt med advokat..

 

det er altså ærgeligt at sådan nogle sælgere skal opfører sig sådan, de er med til at skabe enormt meget tvil.

 

nu er du sikker på hesten ikke fejler noget ik? det lyder som en voldsom adfærd og når den så samtidig er i lidt sørgelig stand?

 

held og lykke med ham (og hende!)

 


Mangler du en proffesionel hjemmeside til dit firma?

så kig forbi http://xtnd.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 ejer certifikat
Forfatter: 
Dato:  27-03-2013 08:50

ejer certifikat er hos sælger syntes jeg hun skrev i sit nu slettet indlæg .

men bundærgeligt for begge parter det her.hesten ser ud til at have det godt hos køber så håber tingene falder i hak selvom det er et rod lige nu.


mvh sussie..

nu med ceduina ox..og jasmin.

cheval R.I.P D.6/6-06...sov godt min dreng

maxi R.I.P D.17/12-08..min dejlige hund igennem 14 år.TAK for alle de år vi havde sammen..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ox 2...
Forfatter: 
Dato:  27-03-2013 08:55

Selv om hun stadig har ejercertifikatet, så har hun sat sin underskrift på en kontrakt hvor hun sælger hesten.

 

Så hvis hun ikke udlevere det, må man jo kunne melde hende.

 

Ærgeligt når der er 3 sider af en sag og vi som udeforstående har aldrig en chance for at vide hvad der er blevet sagt eller gjort.

 

Men man kan ikke løbe fra hvad man har skrevet under på. Lige meget om man fortryder eller ej. Sådan er det bare.

 

Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 tralala lu la lej
Forfatter: 
Dato:  27-03-2013 08:59

og der er 4 vidner..


Mangler du en proffesionel hjemmeside til dit firma?

så kig forbi http://xtnd.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  27-03-2013 09:00

Siden sælger har slettet sin tidligere tråd om salget af hesten, må sælger vel vide han/hun er ude på dybt vand?

 

 

 

Håber der kommer en løsning på det hele.


 

Men hvorfor si'r du det ik', som det er?

 

Til salg:
Nissan Terrano II 2.7 Diesel

VW Passat 1.6 Benzin

skriv pb for info :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kasmir
Forfatter: 
Dato:  27-03-2013 09:07

Øv hvor er det bare møg træls at der skal være så meget bøvl,,, det virker lidt som om at hun er misundelig over at du har formået at få en rigtig sød hest ud af ham , måske hun pønser på at ville have ham hjem når du lige har fået " sat skik på ham " . Du har en underskrevet kontrakt samt SMS mellem jer, så hun har ikke noget at komme efter,,,,

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  27-03-2013 11:01

Altså nu bliver du ikke beskyldt for at ville sælge ham videre, men da man ikke kan kigge ind i de folk man sælger til, er det en måde at sikre sig på. :)

At det er sælger som har slettet tråden kan vi ikke vide, for det kan også være Admin som ser det som udhængning da man nemt kan finde frem til hvem den nye ejer er.

Forstår ikke du siger der ekstra er lavet ny fold, for i et andet indlæg skriver du at den har 4 tønder land til rådighed og går sammen med andre heste + billede hvor man kan se at den står på fold med en anden.

Tror ikke lige de har indhegnet 4 tønder land fra den ene dag til den anden så din kan gå der sammen med nogle andre heste. ;)

 

Hvordan er det egentlig med den helt almindelige købelov ? For den mener jeg indholder 2 ugers fortydelsesret uanset om det står i kontrakten eller ej. Men gælder den kun for køberen?

Jeg synes det er en træls situation og at man skal overveje godt INDEN man sælger sin hest, om det også er det man vil. For uanset hvem der har ret her, så er det jo helt rigtigt at køber under alle omstændigheder har udgifter i det øjeblik hesten bliver hentet.
Dog vil jeg som sælger måske også kunne tænke mig en fortrydelsesret, hvis jeg ville opdage min hest blev behandlet dårligt det nye sted. Praktisk muligt - jeg ved det ikke. ;)

 

Jeg ved heller ikke hvad lovgivningen siger når hesten ikke er betalt helt endnu. Det er jo køb på afdrag og dermed må hesten også være sælgerens indtil hele beløbet er betalt. Så længe dette ikke er sket, må køber vel hente sin hest igen - eller?

Uha, meget indviklet sag !

Vil også understrege jeg på ingen måder tror køber har videresalg for øje eller behandler hesten dårligt ! :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-03-2013 11:28
Jeg er da meget ked af hvis jeg har været hængt ud et sted uden at vide det. Jeg har købt en dejlig dreng som jeg klikkede med fra første sekund,jeg så ham.

Vi flytter hestene på søndag til det nye ride center hvor de er ved at lave nyt hegn så der kan være hingst på stedet/fold, der er jo forskel på hingste og hopper/vallakker. Der hvor vi står nu er indhegnet men der er også kun vallakker på stedet så det er bare almindelige lovkrav om hegn. På håber det giver mening nu.

Det er sgu svært for mig at komme i banken kl 18 en mandag aften hvor hun ville have jeg skulle hente hesten med det samme. Hun vil ikke oplyse mig konto nr så bliver det faktisk ret svært for mig at betale resten.. alternativt er at jeg må kører de 170 km mellem os for at betale resten.

Og hesten bliver ikke mishandlet hos mig!

Tricktack jeg synes du er meget grov i dine indlæg.

Jeg har kun kontrakt og heste pas fordi hun ikke kunne finde ejer certifikat, derfor står der også i kontrakt at hun skal ejerskifte den.

Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

 

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale.

 

 

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  27-03-2013 11:47

Stald Arthur

Er jeg grov?



Jeg tror mere du læser mine indlæg forkert.
Når jeg skriver om fiktive situationer som beskriver, hvorfor man vælger at lave visse tillæg i sine salgskontrakter, er der intet grov i det. Dette er udelukkende en forklaring på hvorfor nogle sælger ønsker disse tillæg i deres salgskontrakter.

At du så vælger at påtage dig disse fiktive eksempler, selvom jeg afslutter med at skrive, dette ikke er myntet på dig, må du selv stå inde for. Men det gør ikke mine indlæg grov !

Heller ikke at jeg prøver at belyse sagen fra lovgivningen side, for du burde være glad for disse overvejelser, så du måske kan undersøge hvordan det forholder sig for dig. :)

Personligt synes jeg jo din dreng står fint, når han kan dele fold med andre og ikke bliver en isoleret hingst, som så mage andre.



Men ja...man kan vælge at læse tingene på to måder, men sandheden er at det jo i sidste ende er lovgivningen som kan komme til at afgøre sagen. Derfor ville det da være godt for dig at få en tryghed omkring, at den støtter din sag.

Beklager at du vælger at læse det som personlig angreb.

3
1
Svar på denne tråd
 
 Snak sammen...
Forfatter: 
Dato:  27-03-2013 12:01

Til køber..

Jeg har kigget lidt på jeres sag og kan se den lille dreng har været noget rundt omkring og er blevet misforstået de steder han har været..Kan også se at sælger har skrevet til hende hun købte ham fra at hun ville give ham et blivende hjem,ved godt man kan blive nødsaget til at sælge..menn hun har jo selv lovet en del som hun ikke kunne overholde overfor hende hun købte ham fra..

 

Syntes han ser ud til at trives ved dig og at du har forstand på Hingste og gennerelt OX.

Håber inderligt at han bliver hos dig og at sælger godt selv kan se hun ikke har ret til at kræve ham tilbage også selvom han er købt på afbetaling for der er det nemlig handes egen skyld hvis pengende ikke falder(står i købeloven)

 

Til Sælger.

Håber inderligt du ville kunne se at det bedste for den lille dreng er at blive hos køber,få i stedet et godt forhold til hende så du kan følge den lille basse..Når han ikke trives ved dig og du ikke var tryk ved ham må du da kun have int.i at vil den lille basse det bedste..MIT RÅD TIL DIG.. Kontakt køber og få den sidste betaling og få ro på..Krav som du ville have med i ny kontrakt kan du ikke komme med bagefter salget og underskrift på kontrakten i skrev ved afhentning,det er den der GÆLDER...

 

Mvh.Stald Refsgaards..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tick Tack
Forfatter: 
Dato:  27-03-2013 13:07

Du skriver: Hvordan er det egentlig med den helt almindelige købelov ? For den mener jeg indholder 2 ugers fortydelsesret uanset om det står i kontrakten eller ej. Men gælder den kun for køberen?

 


Hvor har du dog det fra??? Det er tit, at man hører om fortrydelsesret og lignende, men jeg ved simpelthen ikke hvor folk har det fra, så kunne du finde det for mig i Købeloven?

Personligt, så tror jeg, at du forveksler det med internetkøb fra erhvervsdrivende. Der har du nemlig 14 dages fortrydelsesret. Bemærk: det er internetkøb fra erhverv. Så alt købt over nettet kan du som forbruger returnere inden for 14 dage i væsentlig samme mængde og stand.

 

Men... køb af hest er mellem to private og det sker sjældent ved betaling med dankort over nettet ;-)


 

Venlig hilsen Camilla

 

Optimalsadel

 

Salg af bomløse kvalitetssadler og tilbehør

1
0
Svar på denne tråd
 
 Camilla
Forfatter: 
Dato:  27-03-2013 13:42

Som du så fint har koperet fra mit indlæg, så skriver jeg under forbehold, "jeg mener..."

Så det var jo godt du kunne oplyse at det kun gælder for internethandel og der også kun for køber. :)

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-03-2013 17:32

Den første kontrakt er gældende.. Længere er den i realiteten ikke og du må kontakte landskontoret for hest, ang ejercertifikatet, hvis sælger nægter at få styr på dette, som ellers står i kontrakten hun skal....

 

Aner ikke hverm der taler sandt, så tager udgangspunkt i TS udmelding :)


 

 

*Søger hundevenner til jævnlige gåture og have leg, 8740 området*

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  27-03-2013 20:52
0
0
Svar på denne tråd
 
 jessiedutter
Forfatter: 
Dato:  27-03-2013 21:18

Nu er der ingen svar på det indlæg, som du linker til.

Men... jeg vil ikke mene, at der er belæg for at hesten hentes hjem, så længe kontrakten er overholdt. Dvs. også evt. betalingsaftale er ok.

Hvis det er aftalt, at halvdelen blev betalt ved afhentning og resten i rater (eller hvad de nu har aftalt), så kan kontrakten kun ses som misligholdt, hvis et af afdragene ikke falder rettidigt.

Hun har solgt sin hest. hun kan ikke hente den tilbage "bare fordi" hun savner hesten.

Men hun kan da pænt spørge køber, om køber vil lade handlen gå retur?


 

Venlig hilsen Camilla

 

Optimalsadel

 

Salg af bomløse kvalitetssadler og tilbehør

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-03-2013 21:18

Amen, det er da den dummeste sag længe.

 

Ja stakkels pige, hun har solgt sin elskede hest og nu fortryder hun, det er syndt og en hård situation at stå i, men solgt er solgt, kontrakten er underskrevet, div. aftaler er overholdt hun kan ikke gøre noget.

 

Selvfølgelig har sælger ikke fortrydelses ret, at begynde at true med advokat er bare. Ja. dumt.


Hvis det var mig der stod som køber i den situation ville jeg blive ret tosset, normalt vil jeg gerne ha en god kontakt med forhenværende ejer, men hvis de begynder på sådanne numre, kan de da rende mig, det har jeg slet ikke tålmodighed til..

 

Men ja, som skrevet, hesten er din :) Så længe du overholder aftalen mht den sidste del af betalingen, så kan hun ikke gøre noget, så sørg for at det kommer i orden. Og tillykke med din nye hest, ønsker jeg held og lykke fremover.



For where your treasure is, your heart will be also.

 

Musik komponeres til kur programmer, hjemmesider, videoer MM.

Send pb for info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 nej der
Forfatter: 
Dato:  27-03-2013 21:20

har vist været svaret i de andre, sælger oprettede, men de er blevet slettet.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-03-2013 21:27

der er svaret i denne debat.. www.hestegalleri.dk/grupper/ hg_voksentraef/949902- fortrydelseret_ved_salg_af_hest_ ikke rigtig noget brugbart, tror godt de fleste kan se problemet i at ville have en solgt hest retur.

 



For where your treasure is, your heart will be also.

 

Musik komponeres til kur programmer, hjemmesider, videoer MM.

Send pb for info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-03-2013 22:17

Jeg kan ikke betale rest beløbet når jeg ikke kan få udleveret et konto nr!

 

Jeg HAR pengene, hun ville kun have halvdelene + smøger da jeg kom for at hente ham. Og NEJ jeg vil ikke aflevere ham tilbage.. Jeg har betalt opstaldning, foder, sko, transport, opstart af træpiller, udstyr osv.

 

Hesten er faldet SUPER godt til - Kalder og kommer når han kan hører min bil, han putter sig ind til mig. Jeg bruger 4-6 timer om DAGEN på ham! Vi nyder det begge.

 

Jeg bliver sgu rigtig ked af alt det her bøvl og nej det bliver over mit LIG at han kommer tilbage til sælger. Han er MIN! - Det eneste jeg mangler er hun ejerskifter og giver mig konto nr.

 

Jeg må da nok også sige at jeg nok ikke har den størreste lyst til at have hende på "besøg" efter dette. HAr sagt hun altid kunne komme an / uanmeldt på opstaldnings stedet og skulle sågar hente hende ved toget hvis hun ville besøge ham! -Ja holder da op jeg er VERDENS dårligeste køber

 

Hun er på facebook og hestegalleri hvor hun ALTID kan følge ham!

 

Vor herre til hest!

 

Hun er MEGA bange for hesten, come on!

 

HUN bad mig hente hesten MED DET SAMME! Jeg ville godt have ventet til d 31 Marts så han ikke skulle flytte 2 gange. Men nej det skulle være samme aften

 

Vi kom hjem kl 01 om natten og jeg skulle møde på arbejde om morgen igen og skulle lukke heste ud og se de kunne sammen så det var jo ikke fordi jeg fik sovet RET meget den nat pga jeg skulle hente ham med det samme.

 

TAK til de folk der har kommet med noget konstruktivt.

og 1000 tak Mille for at linke.

 


Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

 

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale.

 

 

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-03-2013 22:21

Glemte billedet fra i dag (Så hesten lever)


Billede

 

Ja skimlen har jeg selv avlet og han er samme alder om Kasmir

 


Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

 

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale.

 

 

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Øv øv øv..
Forfatter: 
Dato:  27-03-2013 22:24

Og atter øv... sikke en dum situation, at havne i...

 

Mener også at heste er din og at sælger, ikke har nogen sag, hvis det kommer dertil...

 

Hvis sælger ikke vil give et konto nummer, ville jeg gå i banken og få skrevet en crosset chek og sende den med posten som anbefalet brev..

 

Har sælger skrevet under på, at hun skal ejerskifte hesten, så kan hun jo ikke rende fra det...


Mvh. Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 pengene
Forfatter: 
Dato:  27-03-2013 22:31

Som en anden skriver, så ville jeg sende checken til hende. Dette burde kunne lade sig gøre så du kan bevise at du har betalt hesten, evt. kontakte en advokat og hører hvordan han/hun mener du skal handle i sagen. Juridisk set er handlet jo handlet, der er ikke fortrydelsesret i hestehandel, dette gælder jo både for sælger og køber. (medmindre der er tale om skjulte fejl etc. og dette ville jeg ikke kalde fortrydelsesret)

 


 

 

Inkarneret dressur rytter

 

- www.dressage- enthusiast.blogspot.com/

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-03-2013 22:35

Hej ja det har hun :)

 

Ja jeg har undersøgt lidt i dag men hun skal jo "hæve" chekken for at betalingen er gået igennem.. Jeg synes sgu det er frækt at hun ter sig sådan. Jeg sågar overvejet at kører de 170 km for at aflevere de penge personligt til hende.. Men en bankoverførsel er jo det nemmeste!


Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

 

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale.

 

 

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tumle tum
Forfatter: 
Dato:  27-03-2013 22:47

kan godt forstå man fortryder et salg,jeg har læst mange tråde fra sælger omkring hesten opførelse, og at hun havde indkøbt den i januar, og det er da bittert at en nyindkøbt hest ikke helt lever op til det man håbede.

 

Jeg mener ikke at hun har ret til at stille nogle krav, hvis der er lavet kontrakt, at hun prøver virker som et lidt søgt forsøg på at kunne købe hesten tilbage billigt og tilmed kastereret, så hun muligvis bedre selv kunne takle ham.

 

Hvad skulle an advokat hjælpe på det fra hendes side, køber har jo ikke prøvet på at snyde, det er sælger selv der har skrevet under på den første kontrakt, og som jeg forstår det, bare ville af med hesten hurtigs muligt, siden handlen gik så hurtig. At hun så bagefter kommer i tanke om at der er krav, ja det er lidt sent i min verden ... solgt er solgt

 

Held med ham Pia, han ser ud til at have det rigtig godt

 


Vi gør som vi plejer, og det fungere fint :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øv øv øv..
Forfatter: 
Dato:  27-03-2013 23:09

Tjaaa... Det med chekken, er jo et forsøg værd... Du kan jo være heldig, at det er det der skal til og hun hæver den og så er det, det...

 

Jeg ville, i hvertfald, ikke aflevere kontant til hende, for så har du ingen dokumentation på, at du har betalt...


Mvh. Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-03-2013 23:38

Med udgangspunkt i dette indlæg står TS som den stærkeste. Sælger har intet at komme efter, når der er skrevet under. En kontrakt er en kontrakt, og den er bindende uanset om den er håndskrevet eller ej.

 

Hun har skrevet under, too bad. Hun skal sende det kontonummer, for det har hun skrevet under på. Thats it :-)


GOBIBLÅZICO <3

 

 

Tjek min blog: www.karenella.bloggernetwork.dk

 

Og like gerne min facebookside: www.facebook.dk/karenellasblog


0
0
Svar på denne tråd
 
 132465
Forfatter: 
Dato:  27-03-2013 23:42

 

Jeg ville selvfølgelig have en kvittering på sidst betalt beløb hvis nu jeg fremmødte på hendes adresse og betalte kontant... Men vil helst bank overføre eller sende en check.. Men jeg må lige se Påsken an, men jeg vil godt nok ikke have skudt i skoene at jeg ikke "har" betalt.. Jeg kunne ikke nå i banken da jeg SKULLE hente hesten med det samme og har forsøgt at få konto nr flere gange og det kan jeg jo dokomentere pr sms.

 


Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

 

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale.

 

 

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 få afsluttet handlen
Forfatter: 
Dato:  28-03-2013 05:52

selvfølgelig er hesten din og det kan der over hovedet ikke herske nogen som helst tvivl om, ts

 

gå i banken tirdag morgen og få udstedt en banknoteret check til hende, som du selvfølgelig sender anbefalet -

 

i flg. brev skriver du at du imødeser det underskrevne ejersertifikat senest 5 dage efter modtagelsen af brevet.

 

kommer ejersertifikatet ikke kontakter du landcentret, sender en kopi af kontrakt, samt af den banknoteret check, følgebrev og kviteringen på at have afsendt brevet anbefalet

 

så få du udstedt et nyt ejersertifikat

 

 

jette


 

Stald Møllegården Heste og Ridecenter

 

Pony Rideskole - Horsemannship kurser for børn og unge

 

Center for alternativ behandling

bla. KST, Akupunktur, TFT, Massage og Naturopati

Rideterapi og Hippoterapi

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-03-2013 09:06

1000 tak for Jeres super gode råd og støtte...

 

Det vil jeg fluks gøre tirsdag -

 

God påske alle sammen - Nu vil jeg ud og nye min dejlige dreng.


Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

 

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale.

 

 

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-03-2013 09:06

1000 tak for Jeres super gode råd og støtte...

 

Det vil jeg fluks gøre tirsdag -

 

God påske alle sammen - Nu vil jeg ud og nyde min dejlige dreng.


Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

 

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale.

 

 

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 var det..
Forfatter: 
Dato:  28-03-2013 10:02

mig ville jeg køre hen til hende med pengene og bede om at få udleveret ejercertifikatet SAMTIDIG med hun får pengene.. Der bliver ikke andet bøvl med det ejercertifikat selv..

 

Når jeg har solgt hest har folk selv måtte ejerskifte hesten og jeg har udleveret et underskrevet ejercertifikat.. så hersker der ingen tvivl om det er sendt eller ej.. det er jo køber der ved om det er kommet i postkassen eller ej..


Nu med hjemmeside: www.farving.dk/lene den er stadig under opbygning og vil løbende blive udvidet og opdateret.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-03-2013 13:10

Altså hun kan ikke finde det i alt deres rod i huset..

 

Så hun skulle fremskaffe et nyt ..


Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

 

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale.

 

 

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke med din hest
Forfatter: 
Dato:  28-03-2013 16:24

Du skal på ingen måder betale de penge før hun har ejerskiftet den hest som der står i din kontrakt. Så sæt du dig bare roligt ned og nyd renterne af dine penge til hun har fundet sin fornuftige side frem og overholder kontrakten.. Dem der snakker om 14 dags fortrydelseret, for den da hvor skal man da læse og hører meget.. SLUDDER den er solgt slut og du har nemlig heller ingen returret da den er købt som beset, så ikke mere om det..

Så husk bare at gemme papirene så har du dit på det rene og vil ønske dig tillykke med din nye hest og håber i får en masse god tid sammen..

 

Hilsen Dikte


Viljen til at ville, skaber evnen til at kunne...


0
0
Svar på denne tråd
 
 123123123
Forfatter: 
Dato:  28-03-2013 16:41

Kære TS.

 

Super trist situation!!

 

Har luret lidt, og fandt frem til din HG profil, hvor jeg kan se, at sælger har skrevet til dig d.22 marts at hun har fortrudt at hun solgte ham....

 

Her tænker jeg... WHAT? Hun solgte dig drengen til dig d.18 marts, hvor hun er bange for den, som du skriver. Og den skal bare væk, NU.

HVORDAN kan man efter små 4 dage, FORTRYDE? Jo det skal jeg fortælle dig... Jeg vil æde min gamle hat på, at hun er indebrændt over, at jeres kemi er så god sammen, og at der INTET er i vejen med ham. Han er hverken ond eller farlig, ved rette omgang. Og man skal have forstand på omgang med hingste, og det lyder det til, at hun ikke har, SLET. Nu kan hun jo se, hvor godt han trives, og hvor skøn han er, ja hov, så kommer der en fortrydelse op i hende, det er jo bittert, at se, at det går godt, når man ikke selv har styr på det. :) Det er MIN teori....

 

STAKKELS DIG - Men frygt ikke, du har loven på din side. 100%

 

Tanker til jer.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  28-03-2013 16:50

Kammille: jeg er ret sikker på det er forrige ejer der skriver at hun fortryder salget af ham ;)så ikke hende der lige har solgt ham til TS


mvh sussie..

nu med ceduina ox..og jasmin.

cheval R.I.P D.6/6-06...sov godt min dreng

maxi R.I.P D.17/12-08..min dejlige hund igennem 14 år.TAK for alle de år vi havde sammen..

0
0
Svar på denne tråd
 
 HMMMMMMMM
Forfatter: 
Dato:  28-03-2013 16:53

Jamen hvis du studere hendes profil, så ville hun have ham aflivet i sep 2012 pga. manglede papire, også er der en der skriver under sælgers profil af Kashmir d. 17 marts: "og endnu engang til salg formoder jeg. håber den dreng får et blivende hjem som kan bruge ham om ikke andet som vallak."

 

Han bliver solgt d. 18 marts til TS. Så det lyder til, at det er hende, der har solgt ham til TS. :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 HMMMMMMMM
Forfatter: 
Dato:  28-03-2013 16:59

Det er i hvertfald, sådan jeg forstår det. Ellers beklager jeg, mit udsagn. :) Det kunne bare godt hænge sådan sammen, mht fortrydelse fra sælgers side. :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hehehehehe
Forfatter: 
Dato:  28-03-2013 17:11

kammille: det mig der har skrevet det på forrige ejers profil :) det med han endnu engang er til salg :)


mvh sussie..

nu med ceduina ox..og jasmin.

cheval R.I.P D.6/6-06...sov godt min dreng

maxi R.I.P D.17/12-08..min dejlige hund igennem 14 år.TAK for alle de år vi havde sammen..

0
0
Svar på denne tråd
 
 123123123123
Forfatter: 
Dato:  28-03-2013 17:14

Ohh... Beklager! Så det er ikke hende, der har solgt ham d. 18?

 

Hold da op, så har han da været hurtig til salg efterfølgende ved sælger. Godt han har fået et godt hjem....

0
0
Svar på denne tråd
 
 min side af det!!!
Forfatter: 
Dato:  29-03-2013 09:55

Hej Alle....

 

Jeg kender Pia rigtig godt, og ved at hun vil gøre hvad der er bedst for sine heste ;-)

 

Og ja solgt er solgt....

 

Ville ikke hænge nogen ud, men jeg ville ikke sende en hest ned til sælger, da de forhold hun har ikke er for heste.....

Jeg var med der nede under salget, og sælger spurte MIG om hun trode at køber vil gå med til fortrydelseret, og der var mit svar NEJ!!!

For hvorfor købe en hest, og gøre alt for den i en månede, også sende den tilbage... det er der jo ikke nogen om gider....

 

Yderlig spurte vi om hun havde noget foder til ham, så vi kunne køre ham over på noget andet, og det havde hun ikke!!!

Det sætter også tanker igang i hovdet på en, for havd vil hun så gøre om morgen????

 

Nej Pia, han er din, og hun kan ikke gøre noget ved det, hun var jo også bange for ham, og det har han kunne mærke!!!

Hvis han var så "vild" ville Michela jo aldrig ture at strigle og nusse om ham, eller for den sag skyld holde ham ;-)

 

Han er en dejlig dreng, og trives med de to andre, og lige meget om han er hingst eller vallak, så er det op til dig hvad han skal være ;-)

 

Men dejligt at se at der er mange som bakker dig op, og jeg bakker dig 120% op, og er der for dig og drengene <3

 

Knus

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  29-03-2013 19:50

Så er der d.d kommet en anden tone fra sælger, så nu må vi se men jeg har sagt at jeg først overføre de sidste kr når hesten er ejerskiftet.

 

Tak for hjælpen alle sammen..

 

Her er dagens billede:

 

Kasmir med rytter på for første gang

 


Billede




Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

 

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale.

 

 

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 sådan Pia
Forfatter: 
Dato:  29-03-2013 20:14

0
0
Svar på denne tråd
 
 betal......
Forfatter: 
Dato:  29-03-2013 21:56

Jeg vil bare råde dig til at betale som i har aftalt - ellers bryder du jo kontrakten - du kan ejerskifte om hun vil eller ej når du har en skriftlig kontrakt.... Men overhold din del af kontrakten og betal hesten som aftalt!



Nu uden Libero og Thorleif


0
1
Svar på denne tråd
 
 <3 <3 <3
Forfatter: 
Dato:  29-03-2013 21:57
Dejligt søde ;-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 vivi......
Forfatter: 
Dato:  29-03-2013 22:07
Det vil hun jo også gerne, men hun mangler jo stadig et kontonr!
1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  30-03-2013 10:05

Dejligt at han har fået et hjem hos en som ved hvad hun har med at gøre.

 

Var det mig, så ville jeg selv sørge for at papirerne kom iorden, så var man sikker på det blev gjort og da hesten har været så billig, så er det jo ikke den store udgift.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ang salg
Forfatter: 
Dato:  30-03-2013 10:27
ja jeg kan godt forstå man kan fortryde et salg men desværre fanger bordet jo når der er skrevet kontrakt og hesten er afhentet..

jeg vil som udeforstående passe lidt på mht at dømme sælger men lyder ik så erfaren mht heste og ik så gammel.

men godt han er kommet et godt sted hen og håber alt ordner sig for dig..jeg ville tage min bil og få hævet de penge kontant og køre de mange km ned til hende med dem og så personligt at få udleveret ejersatifikat..

det er sværere at afvise en når man står face to face..

nu hvor jeg har opfattelsen af hun ik er så gammel kan det være man kan få forældrene ind over til at få afsluttet handlen...

ellers ville jeg kontakte en advokat for at høre hvordan du skal forholde dig nu der er tvivl om ejersatifikatet findes ved sælger..så vidt jeg kan forstå er der tvivl om sælger har dette eller bare ik vil udlevere dette..

men forstår godt ts problem..ærgeligt med sådanne problemer..håber alt løser sig for ny ejer så hn kan få ro på mht at tage sig af hesten og ik skulle koncentrere sig om sælger..
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ejerskifte
Forfatter: 
Dato:  30-03-2013 11:00

Hvis hesten har været så billig som jeg fornemmer, så ville jeg bare selv tage udgifterne på at få lavet DNA og hvad der ellers skal til for at få lavet et nyt ejercertifikat.

 

Vi bekostede selv for nogle år siden at få lavet nyt ejercertifikat på en hoppe vi havde købt, hvor det var bortkommet. Vi fik et dokument fra forrige ejer hvor hun skrev under på at det var bortkommet og at ejerskabet skulle overdrages til os.


Mvh. Charlotte

 

Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

 

Dressurtalenter Sælges:

 

4-års hannoveranervallak

3-års hannoveranerhingst
2-års hannoveranerhoppe

2-års DV-hingst ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 fffffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  30-03-2013 11:31

Sikke et rod. Men du MÅ altså ikke lægge folk og dine egne samtaler ud på HN.

 

Jeg ville nok bare fnyse og så få taget den blodprøve på egen regning, få det gjort. Når nu hesten alligevel har været så billig.

 

Han er rigtig smuk, tillykke med din nye hest :)


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ejerskifte
Forfatter: 
Dato:  30-03-2013 12:07

Den er vist reel nok, den med at ejercertifikatet er blevet væk, forrige ejer - hende som hedder Bette Kjær kontaktede mig for at få hjælp til at undersøge om det stadig var mig der stod som ejer ( har haft ham fra han var 4 mrd og solgte ham som 3 års ) Jeg stod stadig som ejer af ham og skrev under på at hesten ikke længere var min, hvorefter hun selv skulle fremskaffelse bevis på at hun havde købt ham samt dna på ham,,,, dette er så åbenbart ikke blevet ordnet endnu? Håber du for styr på det hele og heldigvis for kasmir at han er kommet i kyndige hænder nu, han ser ud til at stortrives ;0) Held og lykke fremover, tilridning bliver jo en smal sag med ham ;0)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  30-03-2013 17:24

Nu kommer det an på hvad I mener der er en billig hest..

 

Nu kom den jo ikke i en særlig fin stand for at sige det meget pænt - Så den har jo efterhånden kostet en del i mit regnskab

 

Jeg har ikke prøvet det med bortkommende ejercertifikat før og sådan en omgang hvor jeg åbenbart bor er ikke helt billig.. Har selv fået DNA testet 2 heste til Pas og det kostede mig den nætte sum af 7700 kr ...

 

Og jeg er ikke bekendt med (før køb) at den skulle DNA testes før end ejercertifikat kan udstedes.. Hun siger til mig at hun ikke lige kunne finde det og ville sørge for at skaffe et nyt, der ved står der også i kontrakten hun skal ejerskifte den..

 


Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

 

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale.

 

 

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 srtyujklæ
Forfatter: 
Dato:  30-03-2013 18:17

så er du da vist blevet taget lidt i R.... for jeg bor laangt ude på landet og en DNA test + pas kostede lidt over 1000 kr

0
0
Svar på denne tråd
 
 DSAH???
Forfatter: 
Dato:  30-03-2013 18:51

Er DSAH så dyre at have med at gøre, vi gav 1000 kroner for et nyt ejercertifikat + 200 kroner for ejerskiftet, men det skulle jo have været lavet alligevel.

 

Og så har jeg fået lavet DNA på min pony + blodtype + faderskabsbestemmelse og det kostede 1000-1200 kroner inklusive dyrlægen til at udtage blodprøven


Mvh. Charlotte

 

Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

 

Dressurtalenter Sælges:

 

4-års hannoveranervallak

3-års hannoveranerhingst
2-års hannoveranerhoppe

2-års DV-hingst ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Billig hest
Forfatter: 
Dato:  30-03-2013 20:19

Foder, opstadning, Transport, smed, udstyr skal man vel købe alligevel når man har hest.

Så uanset om han ikke var i den aller bedste stand og lige skal have lidt ekstra, så er det altså billigt at købe en Hingst med Papir som bare lige kræver en DNA test, så man kan få ejerskifte og de ting på plads.

Det beløb kan du knap nok få en traver for. ;)

Synes det er dejligt dig og sælger har fundet ud af det sammen, så du kan beholde ham uden at skulle gøre din ret gældende via advokat !
Så nyd nu bare du har lavet et virkelig billigt og godt køb og så få de papir tilsendt så du kan lave den påkrævede DNA test og dermed ejercertifikatet på plads - så kan du endelig få ro i din sjæl når du har sort på hvidt at han nu står i dit navn. :D

Held og lykke jer to fremover og skønt han nu endegyldigt har fundet et blivende hjem. :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  30-03-2013 20:33

 

Tillykke med en dejlig hest.

 

Se da selv at få ordnet papirene, det er håndører ved siden af hvad en advokat ville have kostet.

 

Ro på bagsmækken og fred i sjælen vedr. din nye hest de næste 20 år, er da pengene værd. 3500+2000 til sælger og et par tusinde for papirarbejdet og han er din.

 

Så for under 10000 har du en hingst med papirer.

Det er da billigt.


No risk - no fun.

0
0
Svar på denne tråd
 
 14 dage og lovgivning.
Forfatter: 
Dato:  01-04-2013 03:06

Som jeg huske lovgivningen er en aftale bindende :-)

Der er dog situationer hvor købsvilkårene afgør om køber har nogle rettigheder.

Som jeg husker det handler det om at man skal være opmærksom på om handlen er indgået med en professionel part og eller om sælger har opsøgt køber på dennes adresse.

 

Det gamle udtryk solgt som beset mener jeg ikke har nogen større juridisk betyding længere.


Hvis en handel er indgået imellem to private personer er aftalen bindende og har man et skrifteligt bevis på sin aftale(kontrakt) og den er overholdt er der ikke nogen tvist at afgørre.
Hvis sælger er professionel (oftest afgrjort på en momsergistrering) kan man dog som køber være bedre stillet end kontrakten afgør.

Hvis man som forbruger bliver opsøgt på sin adresse har man 14 dages fortrydelsesret.. herunder telefonsalg, og internetsalg fra danske sider.


Hvis sælger vil ud af aftalen må de henholde til at aftalen ikke er holdt. Her er sælgers eneste legale klagepunkt så vidt jeg kan se at hun ikke har modtaget betaling.

Derfor gælder det for dig om at samle så mange beviser og vidner som muligt på at du forsøger og hele tiden har forsøgt at betale. Så ja du må jo kunne få banke til at udstede en check til vedkommende.


Savner Landy

0
0
Svar på denne tråd
 
 få afsluttet handlen
Forfatter: 
Dato:  01-04-2013 07:02

Ts, nu synes jeg simpelthen det er dig der er lidt for småt-tænkende.

 

Se dog og få afsluttet den handel, intet ondt ment, men du har formentlige fået en fin hest til næsten ingen penge.

 

at du bliver ved at på beråbe dig at du ikke kan overfører penge til sælger er for lavt, selvfølgelige kan du det, få udstedt en bank check i morgen og få sendt den til hende, så har du overhold din del af aftalen.

 

du må så selv afholde udgifter til ejercertifikat og dna - der er flere der har givet bud på hvad det koster.

 

eller hvis du vil blive ved at køre på sælger, kan du jo sende en regning på ovenstående udgifter iflg. kontrakt

 

men personligt ville jeg bare sikre mig selv og så kommer igang med hesten.

 

jette


 

Stald Møllegården Heste og Ridecenter

 

Pony Rideskole - Horsemannship kurser for børn og unge

 

Center for alternativ behandling

bla. KST, Akupunktur, TFT, Massage og Naturopati

Rideterapi og Hippoterapi

0
1
Svar på denne tråd
 
 DNA-test
Forfatter: 
Dato:  01-04-2013 08:07

Noget andet er at du jo alligevel skal have lavet en DNA-test hvis du vil bruge ham til avl, så der slår du 2 fluer med et smæk.


Mvh. Charlotte

 

Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

 

Dressurtalenter Sælges:

 

4-års hannoveranervallak

3-års hannoveranerhingst
2-års hannoveranerhoppe

2-års DV-hingst ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Opdatering
Forfatter: 
Dato:  04-04-2013 13:11

Hvordan er det gået?


0
0
Svar på denne tråd
 
 1234566
Forfatter: 
Dato:  04-04-2013 22:33

Det er gået i stå..

 

Jeg kan stadigvæk ikke få konto nr.. Har fået lavet en crosset check på beløbet i banken, snakkede med post dk og der var jo ingen garanti for hvad der var sendt som rekomanderet.

 

Har taget kontakt til en advokat - Mangler pt tilbage melding i sagen.

 

Alternativet er jeg her i weekenden må tage den lange tur og aflevere checken personligt. - Min tålmodighed er bare ved at være brugt.


Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

 

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale.

 

 

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Urimligt
Forfatter: 
Dato:  04-04-2013 23:04

Hvor er det bare fantastisk som folk kan opføre sig. Håber på en snarlig løsning!


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  04-04-2013 23:07

Jeg har brugt oceaner af tid på det nu og nu er min tålmodighed brugt HELT op!... og nu gider jeg simpelthen ikke mere..

 

Det er sidste gang jeg køber en hest.


Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

 

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale.

 

 

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123465
Forfatter: 
Dato:  04-04-2013 23:14

Eller det startede med at hun havde smidt hendes mobil i toilettet så nu her hun uden mobil ... = kun kontakt pr facebook og advokat kan kun komme kontakt via alm brev

 

Og nu kan hun heller ikke finde sin pung så kun kan give mig konto nr...

 

og hun kan ikk ringe ned i banken for hun har ingen mobil

 


Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

 

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale.

 

 

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-04-2013 23:49

Du godeste.. send hende den check, eller lav en western union overførsel til hende. Tænk at "nægte" at tage imod penge for en hest, man alligevel ikke får igen. Stakkels pige.

 


ØV en tur du må igennem, håber at det snart er overstået så du kan slappe af og nyde din hest :)

 



For where your treasure is, your heart will be also.

 

Musik komponeres til kur programmer, hjemmesider, videoer MM.

Send pb for info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  05-04-2013 01:47

puha er godt nok nået målløs, det er da en træls situation

 

Håber i snart finder ud af det

 

Hold os da lige opdateret med nyt i sagen ...


MVH Sarah Sørensen

Stolt ejer af :

 

-Kasmir Rugholm

-Graversgaards Chapeau

- Og lånehesten Legolas :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  05-04-2013 02:37

Kære Stald Arthur.

 

Efter og have sendt min anden besked før, kiggede jeg lidt nærmer i linkene og fandt ud af nogen ting som ikke kan komme frem her ...

 

Har sendt dig en PB og håber mange gange du vil læse den og vende tilbage derover til mig

 

Mange Venlige Hilsner Herfra


MVH Sarah Sørensen

Stolt ejer af :

 

-Kasmir Rugholm

-Graversgaards Chapeau

- Og lånehesten Legolas :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Advokat
Forfatter: 
Dato:  05-04-2013 14:43
Så fik jeg snakket med advokaten. Hesten er min uanset hvad. Kontrakten er gældende. Jeg kan ikke presse pengene ned i hovedet af hende, jeg skal forsøge at aflevere penge på hendes adresse og vil hun ikke modtage min check ja så kan jeg ikke gøre andet end at tage den med hjem igen og give hende en dato og tidspunkt hvornår hun senest har krav på beløbet. Der efter kan jeg bruge pengene fornuftigt på hesten.

Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

 

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale.

 

 

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Snakket med en advokat
Forfatter: 
Dato:  06-04-2013 10:08

Hej

 

Det er godt du har fået snakket med en advokat - for jeg har læst mange velmenende råd i denne tråd - men også en del som har været rigtige dårlige for din situationen - og som kunne risikere at stille dig meget dårligt eller miste mange penge.

 

Du har en kontrakt at forholde dig til, den håndskrevne, som er underkrevet af begge parter - hvor denne ikke er fyldestgørende gælder almindelig lovgivning.

 

Du må da for alt i verden ikke sende hende en check - ja, efter min mening. Du kan sagtens påstå, at du har pengene - men det som man normalt gør i denne situation, er at oprette en konto i banken og så indsætte beløbet på denne særlige konto - dermed kan du bevise, at du har haft pengene og har afsat dem til hestekøb.

 

Såfremt det er sælgers ansvar at fremsende konto oplysninger - og restbeløbet skal betales ved overførsel - så er det sådan det skal ske, for at beløbet sikres indbetalt med frigørende virkning - og rent praktisk for at du har bedst mulig dokumentation for at rette beløb er betalt til rette sted.

 

Du skal ikke ud og finde alternative måder at presse penge nedover hendes hoved - men du skal sikre dig, at hun ikke kan ophæve salget med misligholdelse som begrundelse ;-)

 

Derudover skal du følge advokatens råd - sende et anbefalet brev, så du ønsker at afregne restbeløbet i henhold til kontrakten og at kontooplysninger kan fremsendes.

 

Gør samtidig opmærksom på, at hun er ansvarlig for ejerskifte af hesten og at du derfor tilbageholder et beløb til betaling af ejerskifte - som overføres til sælger, når du modtager nyt ejercertifikat - ellers vil du selv lave ejerskifte for sælgers regning - hvilket du kan gøre med en handelskontrakt underskrevet af tidligere ejer - du skal dog lige have kontrolleret at hesten står i hendes navn.

 

VH Kira

1
0
Svar på denne tråd
 
 1324165
Forfatter: 
Dato:  06-04-2013 19:28

Jeg skal mandag snakke med Dsah og Landcenteret hvordan vi ejerskifter bedst i denne situation.

 

Jeg er rådet til at kører NED til hende og aflevere chekken. (Selvfølgelig er der dækning på den )

 

Jeg skal have et vidne med

 

Jeg skal så her overdrage chekken og have en underskrift på jeg har afleveret checken og rest beløb er betalt, nu hvor hun har nægtet at give mig konto nr.

 

Så må jeg jo selv poste div kr ud for et ejerskifte alt efter hvordan jeg lige får aftalt med LC og Dsah.

 

Hvis hun nægter modtagelsen her. Så kan jeg ikke gøre mere end at give hende en dato og tidspunkt på hvornår sidste frist for at modtage beløbet- Der efter kan jeg bruge pengene på feks ejerskifte/Dna som hun skulle have gjort og en sæk gulerødder..

 

Jeg kan ikke presse pengene ned over hovedet på hende, hvis hun jo ikke vil have dem ...

 


Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

 

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale.

 

 

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Krallerbas
Forfatter: 
Dato:  06-04-2013 20:20

Jeg ville bare kontakte Krallerbas, som skriver lidt længere oppe i tråden at det er hende der er reigstreret som ejer på ham. Ergo er det hendes underskrift du skal bruge for at lave et ejerskifte, ikke sælgers.


Mvh. Charlotte

 

Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

 

Dressurtalenter Sælges:

 

4-års hannoveranervallak

3-års hannoveranerhingst
2-års hannoveranerhoppe

2-års DV-hingst ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234165
Forfatter: 
Dato:  06-04-2013 22:55

Charlotte...

 

Tak det havde jeg ikke bemærket.. Snakker fint med Krallerbas så mon ikke vi lige kan få en bette snak om det

 

 

 

 

 

 

I får lige et billede af smuksakken fra i dag:

 


Billede



 


Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

 

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale.

 

 

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 OG så tager dit vidne
Forfatter: 
Dato:  07-04-2013 00:17

lige et kamera med og dokumenterer fotografisk hvad der foregår, når du afleverer checken.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123465
Forfatter: 
Dato:  07-04-2013 20:24

Hej

 

Så er vi hjemme igen. Hun var desværre ikke hjemme og har en hel foto serie med hjem af dokomentation af vi har været der med checken (den er dog med hjemme igen), ligget en seddel i postkassen samt en kopi af kontrakten.. og en bedsked om hun lige skal tjekke hendes postkasse når hun kom hjem. Så nu har jeg da snart forsøgt ALT.

 

Hun har også reponderet på den lige inden vi kom hjem...Jeg har nu fusket med kontrakten og tilføjet noget som hun ikke videre vil komme inde på

Hun forsøger nu at få hesten registeret i hendes navn og så vil hun kræve den hjem og hun vil i morgen kontakte en advokat, hvilket jeg synes er en god ide så kan det da være at denne sag snart er slut..

 

fik jeg nævnt jeg er træt af pigebarnet..


Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

 

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale.

 

 

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 hest pest
Forfatter: 
Dato:  07-04-2013 20:29

Årh for hunde da også ..... ej hvor jeg føler med dig, det er da bare en handel fra helvede, nå men så ved man da man aldrig skal handle med det pigebarn.

 


Vi gør som vi plejer, og det fungere fint :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-04-2013 20:41

Ja det kan jeg ikke benægte og var jeg ikke så glad for hesten og viste hvad den skulle tilbage til så er jeg sgu på renden til at sende den retur, men han er faldet super godt til..

 

Jeg får næsten ikke sovet fordi det her bruger jeg SÅ mange resurcer på både tid og penge.

 

Så det vil da glæde mig at hvis hun får sat en advokat på, hvilket jeg dog tvivler. Men jeg kan ikke gøre ret meget andet nu end at vente til Tirsdag d 9 april 2013 kl 13.00 der er hendes sidste frist for indløsning af pengene (aftalt med min advokat)

 

Der efter kan jeg hæve checken, oprette en konto i hestens navn og bestille dyrlæge til dna samt ejercertifikat. Resten må jo stå til hende hvis hun kommer til fornuft igen. Så har jeg mit på det rene.

 


Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

 

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale.

 

 

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hold da op
Forfatter: 
Dato:  07-04-2013 20:43

Sikke en omgang, måske du skulle kontakte dsah i morgen og forklare dem situationen så hun ikke har held med at få hesten reg i hendes navn,,,

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tumle tum
Forfatter: 
Dato:  07-04-2013 20:49

Krallebas, kan hun det uden en DNA prøve fra hesten ? Hvilket det ikke lyder til hun har fået lavet.

 

 

Kan udemærket godt forstå det trækker tænder ud, forstår ikke helt sælger, der var jo en god grund til hun solgte ham.


Vi gør som vi plejer, og det fungere fint :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dna prøve
Forfatter: 
Dato:  07-04-2013 21:14

Nej det burde hun ikke kunne uden dna, da hesten umiddelbart ikke er ejerskiftet siden jeg havde ham for 3 år siden, skal hun fremvise købskontrakt samt dna bevis...

0
0
Svar på denne tråd
 
 ang handel
Forfatter: 
Dato:  07-04-2013 22:40
da jeg købte hest for snart 3 år siden skulle jeg bare have en underskrift på en ejerskifteerklæring og så sendte jeg den ind og så var hesten min..

hvis ik hun står som ejer af hesten må en underskrift af tidligere ejer for 3 år siden og så sig til hende at resten af pengene kan hun få inden den og den dato..

kan da ik tro hun kan få hesten tilbage..en handel er vel en handel uanset om man fortryder el ej..

ja hun har fortrudt men bad luck hun har solgt og udleveret dyret..
0
0
Svar på denne tråd
 
 132465
Forfatter: 
Dato:  07-04-2013 23:12

Det er "det her" papir hun ikke har eller har haft...

 

Men ved mere i morgen aften, skal nok løbende holde Jer opdateret..

 

Og DNA kan hun ikke få da hun ikke ved hvor hesten står og har heller ikke krav på det efter salg

 


Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

 

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale.

 

 

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jesus....
Forfatter: 
Dato:  08-04-2013 00:14

Gud hvor træls! Jeg tænkte, hvis Krallerbas er sidste registrerede ejer, kan hun så ikke få papiret hjem og derefter "sælge" hesten til StaldArthur? Godt nok ikke helt efter bogen... men det er der vist alligevel meget i denne sag, der ikke er...

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  08-04-2013 13:26

Nu bliver jeg også beskyldt for at have lavet fusk med kontrakten men jeg havde 3 vidner med der ned og der er bare ikke noget at komme efter. Hun truer mig med advokat hvilket jeg glæder mig til, der er nemlig ikke nogen sag... Hun har knap et døgn mere til at udlevere konto nr ellers frasiger hun sig retten til rest beløb og jeg står for ejerskifte hesten.

 


Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

 

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale.

 

 

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  08-04-2013 13:30

Nu har jeg fulgt med på sidelinjen, og må godt nok indrømme at jeg er forarget over hvordan sælger opføre sig!

 

 

Glæd du dig til i morgen når hun ikke længere kan gøre krav på pengene, og du selv kan ejerskifte!

 

At hun vil have den i hendes navn, kommer ikke til at ske, så den behøver du vidst ikke frygte. Og skulle hun kontakte en advokat, er det jo blot til din fordel da kontrakten i skrev er gældende, og der som du selv skriver, ikke er nogen sag.

 

 

Glæder mig til en update i morgen!


 

Men hvorfor si'r du det ik', som det er?

 

Til salg:
Nissan Terrano II 2.7 Diesel

VW Passat 1.6 Benzin

skriv pb for info :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123465
Forfatter: 
Dato:  08-04-2013 13:49

Ja egenligt var det bare nok i går med jeg har været på hendes adresse og forsøgt levere pengene på en check og som advokaten siger hvis jeg var RIGTIG flink så gav jeg hende et par dages frist hvis hun ikke var hjemme.

 

Det har jeg jo så gjort. Og jeg håber inderligt at hun ringer til en advokat så vi kan få det afsluttet men hun bliver ved og nu har jeg fusket med kontrakten men der er 4 vidner på det så der er der heller ikke noget at komme efter og jeg ved slet ikke hvorfor jeg skulle gøre det for jeg vil ikke vinde mere med det end jeg har gjort så det vil være sagen uvedkommende. Hun har ikke leveret hendes aftalte konto nr inden d 1.4 eller forsøgt ejerskifte og at jeg ikke kan presse pengene ned overhovedet. Jeg har stået til regnskab for at jeg er blevet hængt ud ved navns nævelse, beskyldt for at lyve, bedrage, ikke have pengene, mishandle hesten ... Ja jeg kunne da blive ved.

 

I morgen kl 13 er det slut.


Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

 

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale.

 

 

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hold da op...
Forfatter: 
Dato:  08-04-2013 13:53

Det er godt nok ikke nemt for dig... Jeg tror jeg havde rykket håret af mig selv, Og fortalt sælger lidt gloser, selvom det jo ikke hjælper i denne sag.

 

Du skriver at imorgen kl 13 er det slut- hvad men er du med det?

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  08-04-2013 14:01

Ja der er hendes sidste frist til modtagelse af rest beløbet nu har jeg 71 gange bedt om konto nr fra før d 1.4 og til nu, hun har fået alt hvad hun har bedt om men intet er kommet retur, så kom der advokat på i sidste uge fra min side for nu gad jeg ikke mere, har fulgt guiden der fra og nu står vi her, forsøgt leveret pengene på hendes adresse i går, givet hende en ny og sidste frist til modtagelse af beløbet og det vil hun stadigvæk ikke, men hesten er nu solgt om hun vil eller ej, der efter har jeg retten til at bruge pengene på ejerskifte af hesten og stiller evt rest beløb ind på en særskilt konto til hende når betalingerne er betalt.

 

Jeg har da heller ikke sovet ret meget de sidste 14 dage og nu synes jeg heller ikke jeg gider mere af hendes uvidenhed-.. Det er som om hun ikke vil indforstå at hesten er solgt.

 

Hun var rigtig bange for den, derfor kom den til salg. Jeg købte den, den opføre sig pænt ved mig og nu vil hun så have den tilbage. Hvilket hun ikke får og jeg nægter at tro hun har snakket med en advokat for jeg ved der ingen sag er ;) Men vedkommende skal være meget velkommen til at kontakte mig hvilket jeg også har skrevet til hende


Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

 

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale.

 

 

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sikke en omgang
Forfatter: 
Dato:  08-04-2013 15:55

Hold da op en træls sag!

 

Det er godtnok svært efterhånden at handle hest... - selv i sager der syner aldeles indlysende...

 

Håber for dig at sælger vitterligt forstår at fristen altså er imorgen så du derefter ikke længere skal bruge energi på den del men kan fokusere på at få lavet de nødvendige papirer så du bagefter bare kan nyde hesten - og nyde at du ikke skal have købe ny hest i meeeeget lang tid ;)

 

Godt at du har fået advokat på så der ikke er tvivl om at alt du gør er efter bogen og du samler den nødvendige dokumentation - både billeder, sms'er og andet på skrift og godt du havde vidner med ved underskrivelse af kontrakten...

 

Vil se frem til at du kan erklære sagen for overstået!

 


 

Støt Politihestens Venner!

Se www.politihesten.dk

 

Enhver ser hvordan du ser ud - men kun få ved hvem du er...

0
0
Svar på denne tråd
 
 rigtig øv situation
Forfatter: 
Dato:  08-04-2013 19:10

Man kan jo ikke andet end at ryste på hovedet af sælger.....

Men hvad kan vi andre lærer af dette???

Køb aldrig hest medmindre at papir, kontrak og penge er i orden, samt stol som ugangspunkt aldrig på sælger.


Hilsen Marlene

Med en lille prisesse :-)

Mathilde født d.25/8-2009


Wrap af god kvalitet, sælges på fyn

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-04-2013 19:20

Hvis hesten var/er pigens drømmehest som hun ikke har kunne magte, så kan jeg godt forstå hendes reaktion. Hvor gammel er pigen du har købt hesten af?

 

 

Vh Charlotte


Heste lyver aldrig

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 00:35

Taaaddaaaa jeg har fået et konto nr her til aften... Så i morgen går turen i banken og hæver checken igen - Tjekker lige ejerskabet på konto nr og derefter hvis det er samme navn på sælger som konto indehaver så bliver pengne sat ind.

 

Jeg har snakket med avlsforbundet ang papire og der ligger en afgørelse onsdag morgen om jeg uden yderligere end kontrakten kan blive ejer af hesten. Så onsdag morgen ved jeg en del mere.

 

Sælger er 19 år på papir.

 

Og hun vil nu sende en advokat efter mig og jeg har budt vedkommende velkommen

 

Jeg tror dette er min sidste købte hest -


Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

 

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale.

 

 

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 08:08

19 år og opfører sig som en på 10. Trist.

 

Men det lader da til at hun er kommet bare en smule til fornuft, når hun giver dig konto nr.

 

 

Med hensyn til avlsforbundet, lyder det da til at du har fået medvind nu.

 

At pigebarnet så vil pudse en advokat på dig SELVOM hun nu har givet dig et konto nr, jamen det kan man jo grine af.  

 

 

Din historie bekræfter mig egentlig blot i at det bedre selv at avle sine ridedyr, end det er at købe dem...

 

Glæder mig til en update i morgen :)


 

Men hvorfor si'r du det ik', som det er?

 

Til salg:
Nissan Terrano II 2.7 Diesel

VW Passat 1.6 Benzin

skriv pb for info :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hold da op
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 10:11

Hold da op en historie! Desværre er der snart ikke meget der kan overraske mig mere, jeg har dog haft oplevelser der gik den anden vej med heste jeg havde solgt. Det er så træls når der skal laves en masse ballade over ingenting, og husker udmærket hvor meget energi man bruger på den slags.

 

Håber det hele nu løser sig og hun bliver lidt voksen og kan se hun jo er lidt lange ude....


Mvh Linda




Mor til den dejligste lille dreng

William

født 24/2-11.

3470 gram og 55 cm

0
0
Svar på denne tråd
 
 tralala lu la lej
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 10:28

det er simpelthen en af de mærkeligste historier jeg nogensinde har været "vidne" til, tænk at man skal tvinge andre mennesker til at tage imod de penge de skal have for den vare (hest) de har solgt

 

vi andre kæmper for at få vores penge at uærlige mennesker og her har vi så en der nægter at tage i mod dem tror faktisk det er første gang nogen sinde jeg hører om mennesker der nægter at tage imod et par tusinde - hun må have nok af dem siden hun sådan nægter (undskyld jeg kunne ikke lade vær).

 

håber det lykkedes for dig ts og du kan få lov at nyde din hest i fred (jeg behøver vel ikke at sige jeg har takket de højre magter en del gange efter denne tråd dukkede op, for at tøjre mig selv og ikke tage ud og kiggen på ham)


Mangler du en proffesionel hjemmeside til dit firma?

så kig forbi http://xtnd.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 10:56

 

Synes det er dårlig stil, at bedømme sælger person ud fra købers histori.


No risk - no fun.

0
5
Svar på denne tråd
 
 jamen lad
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 10:57

os da endelig få sælger på banen og få hendes version

3
0
Svar på denne tråd
 
 tralala lu la lej
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 11:06

pony-mor

 

hvem er det der gør det? :) nu ved jeg tilfældigvis hvem sælger er og har læst mange tråde om den pågældene hest så mit syn har ikke ændret sig synderligt på sælger, jeg havde egentlig samme "mening" om hende før jeg læste denne tråd.

 

men som jessie skriver vil jeg da hjertens gerne hører hendes verison og også gerne vidnerne for den sags skyld :) nu er det bare sådan at det på ingen måde er relevant for os, for vi skal ikke komme med en fair dom eller lign, vi er bare et hyggeforum :)


Mangler du en proffesionel hjemmeside til dit firma?

så kig forbi http://xtnd.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 11:13

 

Den historie er jeg egentlig ligeglad med.

 

Men man kan da undre sig over købers historie,helt sikkert, men man kan da ikke ud fra den, bedømme sælgers personlighed.

 

Stald Artur plejer jo nok, at kunne klare sig verbalt, så mon ikke sælger har en grund til at reagerer som hun gør? Ikke at sælger har retten på sin side, men der er nok foregået noget som har haft stor betydning for sælger, og som køber ikke har vægtet.

 

Det sker vist temmeligt tit i det virkelige liv - når der er følelser, penge og forventninger med i spillet.

 

Det man igen igen igen kan lære af denne historie er:

- betal hele beløbet når hesten overtages

- overtag først hesten når papirerne er i orden.

 


No risk - no fun.

1
4
Svar på denne tråd
 
 pony-mor
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 11:15

Sælger er jo også kommet frem med sin historie - bare på et andet forum... Dog var den knap så sammenhængende ;)


*** http://victoryrats.weebly.com - derfor tamrotter! <3 <3 <3 ***

 

 

Inter album et nigrum, varietate

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 11:20

 

Øv hvor er det bare trist at en handel skal ende sådan.

 

Mht ejercertifikatet, så købte jeg for 2-3 år siden en 12 årig DV vallak.

Sælger af hesten havde ikke ejercertifikatet og han vidste slet ikke hvad det var. Jeg var selvfølgelig lidt nervøs ved at give ham pengene og hente hesten uden at få det vigtige papir, men jeg havde en god mavefornemmelse over sælger, og han havde ringet til landscenter hest og fået at vide, at hesten stadig stod i avlers navn, og hvis avler kunne bekræfte at hesten var solgt (via et dokument jeg modtog fra landscenteret), så var det ingen problemer i det.

 

Jeg tog hesten hjem, udfyldte min del af dokumentet, sendte det til gamle avler sammen med en frankeret svarkuvert, modtog få dage efter atter brevet sammen med en hyggelig hilsen fra avler, sendte dokumentet ind til Landscenteret og ca 3 uger efter modtog jeg nyt ejercertifikat med jeg selv som ejer af hesten. Jeg mener ikke det kostede meget mere end et alm ejerskifte. Mht DNA så tror jeg ikke det er nødvendigt til ejerskifte, det er vel mere, hvis det er passet som er væk??? Min skulle ihvertfald ikke gennem dette, og det er en DV med rødt pas.

 

Jeg har også selv solgt en hest, hvor køber efter ca 5 år ringede og fortalte at han var kommet til at smide ejercertifikatet væk, og da han aldrig havde fået ejerskiftet hesten, stod han pludselig og kunne ikke få lavet de nye papirer i hans eget navn.

Der sendte han også bare det dokument fra landscenteret hest, jeg skrev under og han sendte ind. Det viste sig så, at hesten stod i min mors navn (hun havde avlet hesten, jeg købte den senere af hende), og jeg havde aldrig ejerskiftet den til mit navn. Så landcenteret ville selvfølgelig ikke acceptere min underskrift. Så vi måtte sende et nyt dokument ind med min mors underskrift og så gik det hele i orden.

 

Så du burde kunne sende sådan et dokument til Krallerbas (når det er hende som offficielt står som ejer) og så skriver hun under på at hun har solgt hesten og du er ny ejer, og vupti så er hesten din. Den pige som har solgt dig hesten, kan alligevel ikke skrive under på ejercertifikatet, hvis det ikke er hende som står som ejer af hesten. Så den skal alligevel omkring Krallerbas.

 

Håber det gav lidt mening, ellers spørger du bare.

 

Hilsen Ane

0
0
Svar på denne tråd
 
 tralala lu la lej
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 11:23

hvad for en historie er du ligeglad med?

 

jeg kan stadig ikke se hvordan sælger bliver bedømt på sin person? der er en enkelt der skriver noget om alder og det er så det jeg kan læse, men det kan være det er gået mig forbi?

 

som maria skriver har historien jo været postet på et andet forum? den gik dog kort fortalt ud på at hun havde fortrudt købet om der var en måde hun kunne få hesten retur, samtidig anklagede hun sælger for ikke at betale og ikke at være sød ved hesten.

 


Mangler du en proffesionel hjemmeside til dit firma?

så kig forbi http://xtnd.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 132465
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 12:30

Pony-mor ... HOLD DA OP! Og du kender mig ikke en gang og så kommer DU med sådan en udtalelse om hvordan JEG er personligt

 

Jeg ville gerne ligge ALLE de skrevne ord op på denne side men det må jeg desværre ikke. Men du skal være velkommen på min adresse til at se hvad der reelt er forgået. så giver jeg en kop kaffe.

 

Et vidne HAR skrevet her i tråden!

 

Jeg har endda lagt beskeder ud som er skrevet af henholdsvis sælger og mig som køber, de er dog slettet af HN selv om jeg havde sløret navne i denne forbindelse, netop for at folk kunne se hvad der var forgået.

 


Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

 

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale.

 

 

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 tumle tum
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 12:40

Jeg har stået i stald med sælger, og intet af det som bliver beskrevet undre mig.

 


Vi gør som vi plejer, og det fungere fint :)

2
0
Svar på denne tråd
 
 Ejercertifikatet
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 13:09

Umiddelbart har Kasmir været ejerløs siden dec 2011 , da jeg blev bedt om at hjælpe forrige ejer med at fremskaffe et ejer certifikat, dengang skrev jeg under på at han ikke længere var min hest, hvorefter ny ejer skulle sende købskontrakt ind til dsah for at få ejerskabet over ham. Dette er så aldrig blevet gjort og det er så 2 ejere siden,,,,

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 13:12

Krallerbas: lad os håbe din underskrift er blevet væk, er ugyldig, og ikke kan bruges mod TS.


 

Men hvorfor si'r du det ik', som det er?

 

Til salg:
Nissan Terrano II 2.7 Diesel

VW Passat 1.6 Benzin

skriv pb for info :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 126346
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 13:20

Luckyone.. Jeg tror du misforstår :)

 

Krallerbas er ikke min sælger

 

Krallerbas har gjort en masse godt for mig i denne sag selv om hun ikke er ejer af hesten mere, den står som "uden" ejer. Og i morgen ved jeg mere om der er yderligere problemer i at jeg overtager hesten ejer mæssigt efter jeg har fremsendt div papire til ejerskab. De er bekendt med denne sag.

 

Jeg har lige fået oplyst at konto nr IKKE er hendes! Men en mands navn som skulle være hendes kæreste i følge hende selv.

 

Så jeg kan ikke overføre dem alligevel i dag

 

Jeg SKAL bruge hendes eget.. S U K


Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

 

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale.

 

 

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 13:27

Ved godt Krallerbas ikke er sælger, men jeg troede det var hende der stod som registreret ejer pt, selvom hesten har skiftet ejer nogle gange. :)

 

Mon hun (sælgeren af din hest) bevidst har givet en andens konto nr, for at vinde tid til det hun nu har tænkt sig?


 

Men hvorfor si'r du det ik', som det er?

 

Til salg:
Nissan Terrano II 2.7 Diesel

VW Passat 1.6 Benzin

skriv pb for info :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sælger
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 17:40

kan da ikke vinde tid. Sagen må vel være slut nu. Hun skulle have givet det konto nr. (og for pokker da sit eget), så pengene kunne overføres inden kl. 13 i dag (som jeg har forstået det). Nu er løbet vel kørt, og så må pengene gå til papirerne mht. ejerskiftet + dyrlæge.

 

Jeg håber, at du står ved det, TS, for du skal ikke lade dig svinge rundt i manegen!

 

Jeg kender desuden hverken køber eller sælger, men kan da se, at dette er dybt latterligt. Pengene skal selvfølgelig kunne overføres. Denne sag er langt ude, og godt TS fik kontaktet en advokat.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 17:49

Nu kender jeg ikke sælger eller hesten, men udfra hvor meget hun stritter imod så har hun fortrudt, og vi kan ikke vide hvor meget hesten betyder for hende.

 

Det virker lidt hårdt sådan som i nedgør pigen i denne tråd, det er jo ikke hendes cykel hun har solgt.

 

Det skær mig lidt i hjertet må jeg indrømme hvis hun virkelig er så glad for den, jeg ved ikke hvor lang tid hun har haft den, men hun må jo have et bånd til den går jeg ud fra.

 

Hvorfor vil du ikke lade hende få hesten tilbage, selvfølgelig hvis hun betaler de udgifter du har haft på den?

 

 

Vh Charlotte

 


Heste lyver aldrig

0
8
Svar på denne tråd
 
 Ejjjjj....
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 17:54

 

 

Charlotte; Er vi ikke enige om at; solgt er solgt?


Bare fordi pigebarnet har fortrudt - så kan hun da ikke bare få hesten tilbage. Hverken med eller uden merbetaling.

 

 

Hun er 19 år - og har desværre fundet ud af at det er de voksnes spilleregler hun nu er i blandt. Det er da p*sse ærgerligt, at hun nu kan se at hesten fungere ved den nye ejer - men det giver hende da ikke ret til at få hesten igen. StaldArthur virker jo også som om hun er mere end glad for hesten. Hvad så med hendes følelser? Ej den går bare ikke.

 

 

 

\\ Pernille

1
0
Svar på denne tråd
 
 tra la la
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 18:03

charlotte

 

hesten er solgt, og sælger var bange for dem og havde en masse problemer (hun har oprettet flere tråde på et andet fora) hesten har hun haft siden januar og har ikke ordentlige forhold til en hingst.

 

ny ejer har ingen problemer med hesten og er ikke bange for den, den har det tydeligvis godt, og kan tilbydes gode forhold så hvis vi ser bort fra menneskerne i denne sag hvor har hesten det så bedst?

 

sælger opfører sig åndsvagt (ud fra denne købers syn og denne tråd) og det er vi selfølgelig flere der er enige i

men jeg læser ikke nogen svine hende som person til..


Mangler du en proffesionel hjemmeside til dit firma?

så kig forbi http://xtnd.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 18:14

Jeg har meget ondt af sælger, jeg har selv stået i den situation som lille pige, hvor jeg dog fik lov til at få hesten tilbage (køber leverede den tilbage med tårer i øjnene, det var hårdt for alle)
Og som en anden skriver, det er ikke en cykel, der kan være så mange følelser involveret, jeg syntes den der kommentar med "jaloux fordi nye køber kan styre hesten" er så dum..


Det sagt, sådan er livet, fint man fortryder, så kan man pænt prøve at forklare det til køber, men man skal selvfølgelig respektere et nej, og så lade den ligge dér og lærer af sine fejl. Man skal ikke begynde at true med advokat og skabe alverdens problemer, men det kan selvfølgelig være svært for så ung en pige..

 

 

Har stor melidenhed med sælger, men hun må også lige blive voksen og stå ved sine handlinger (Dette sagt udelukkene udfra den viden vi har fra denne tråd, der er ALTID uanset hvad ts siger, flere sider af en historie :) )

 



For where your treasure is, your heart will be also.

 

Musik komponeres til kur programmer, hjemmesider, videoer MM.

Send pb for info.

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 18:34

Nej, jeg skriver heller ikke hun bliver svinet til, der er bare lidt den der : "Ha ha så kan hun lære det"- bordet fanger- to bad you sold a good horse cheap over det mange skriver.

 

Sælger må da have et dybere bånd til hesten end køber som jo kun har haft den i kort tid.

 

Jeg ville give hende hesten tilbage mod betaling af de ekstra omkostninger der er kommet på, og sige at den skulle kastreres så hun bedre ville kunne styre den.

 

Ellers så tilbyd hende en bedre pris for hesten, den er da meget mere end 5000kr værd eller?

 

Grunden til at jeg mener det er at jeg selv har prøvet at fortryde at gå af med min hest pga dårlig økonomi da jeg var nogenlunde på samme alder, føj hvor havde jeg det skidt, heldigvis havde jeg kun udlånt hesten og derfor kunne jeg få hende hjem igen

 

 

Vh Charlotte

 


Heste lyver aldrig

0
1
Svar på denne tråd
 
 ggggggggggg
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 18:50

Undskyld, men Charlotte, det virker da helt væk fra virkeligheden det du skriver :

Ellers så tilbyd hende en bedre pris for hesten, den er da meget mere end 5000kr værd eller?

Skal køber vurdere at hesten er mere værd end hun har givet og frivilligt betale mere??? Mere end sælger forlangte???? Du er da ikke helt rask!!!

En hest er lige præcis det værd den er solgt til.


Hilsen Marlene

Med en lille prisesse :-)

Mathilde født d.25/8-2009


Wrap af god kvalitet, sælges på fyn

4
3
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 18:57

Isfreak: Hvad f bilder du dig ind at sige at jeg ikke er helt rask?!!!

 

Jeg har lov til at kommentere på tråden så længe jeg ikke kommer med person angreb.

 

Fordi jeg mener noget andet end dig så giver det dig ikke ret til at skrive sådan til mig.

 

Du skal være glad for at du ikke stod foran mig og sagde sådan!!! Idiot


Heste lyver aldrig

0
5
Svar på denne tråd
 
 Overskrift..
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 18:58

Ok Marlene/Isfreak, men i det mindste taler (skriver) Charlotte pænt

 



For where your treasure is, your heart will be also.

 

Musik komponeres til kur programmer, hjemmesider, videoer MM.

Send pb for info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ved godt
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 19:16

at det ikke var pænt, men der er da ikke nogen mennesker der betaler mere end hvad tingen/dyret står til salg til.....

Og så sige at hun skulle give flere penge end køber forlanger er da vanvittigt.


Hilsen Marlene

Med en lille prisesse :-)

Mathilde født d.25/8-2009


Wrap af god kvalitet, sælges på fyn

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 20:09
Bum bum det lykkes efter flere julelege om at sælger har fået stjålet sit bank kort og fået lukket sin konto. Og derved faktisk ikke havde nogen konto nogen steder. Efter 3 forsøg hvor min bank dame fortæller at nu skal hun oplyse et korrekt konto nr kunne det lade sig gøre. Det tog kun 1 time. Så nu er pengene overført og det er kun fordi jeg er flink. Hendes tid var for længst løbet ud. Selv min bank rådgiver som var sat ind i sagen stod og rystede på hovedet.

Og hun truer så med at hente hesten alligevel vel.

Jeg kan da godt fortælle hvilke omstændigheder jeg hentede min hest under hvis det kan bidrage noget til sagen.

Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

 

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale.

 

 

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fortryde
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 20:24

Selvfølgelig kan man fortryde et salg, men sælger fortæller at hun ikke tør trække hesten på fold fordi den bider og sparker, stejler osv. Så hesten står bare i sin boks døgnets 24 timer,,,, Så kan det da godt være at man har fortrudt, men måske man så skulle se på hvilken tilværelse denne hest ville foretrække,,, Hvis sælger er bange for hesten så burde hun da også kunne indse at det måske bare ikke var en god ide at købe en hingst, hvilket hun jo også gjorde ved at sætte den til salg,,,, Men nu er drømmen jo brast så skide være med om hesten har det bedre et andet sted hvor man forstår at håndtere den, nu skal hun bare have hesten hjem igen så drømmen kan blive genoplivet?

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 20:53

Du vælger selv hvad du vil skrive Stald- Arthur, er ikke i tvivl om at du er blevet glad for den.

 

Som Nielson skriver så er der jo altid 2 sider af en sag og da pigen har villet se hvor han skulle bo , have fortrydelsesret på- så giver det mig et indtryk af at hun er meget glad for den hest, men ikke har kunnet styre ham og måske i desperation sætter den til salg efter pres fra omgivelserne(går jeg ud fra hvis hun ikke kunne lukke den på fold). Nogle gange finder man først ud af hvor meget noget betyder for en når man har mistet det.

 

Jeg kan jo heller ikke vurdere herfra hvad den er værd, men der var flere der skrev længere oppe at den har været meget billig.

Grunden til jeg foreslog at give hende mere end de 5000kr for den er at så har hun da i det mindste mulighed for at købe en anden hest som kan hjælpe hende videre og så slipper køber for mere bøvl. Men det var jo kun et foreslag ingen er tvunget til at følge det.

 

Det må være en meget dejlig hest

 

 

Vh Charlotte

 


Heste lyver aldrig

0
3
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 21:06

Skrev samtidig med dit indlæg Krallerbas.

 

Nej det er ikke et liv for en hest at stå i boks 24 timer i døgnet, jeg synes så at det var det rigtige at hun solgte den, eller fik den kastreret men det er for sent nu.

 

Hvis sælger læser med: Din hest har bedre af at bo et sted hvor den kommer på fold hver dag end at stå i boks hele tiden, så du må give slip på ham og glæd dig over at køber er glad for ham.

 

 

Vh Charlotte

 


Heste lyver aldrig

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 22:09

Jeg kan fortælle lidt om hvilke forhold han stod under

 

  • Boks str ca 4 EU paller (øjemålt)
  • Halm strøgelse, uren bund
  • Grise stald med lav loft
  • boksen er lavet af træ
  • Strøm indsat i boks
  • 0 fold tid
  • Stalden lignede en losseplads hvor der var en "sti" som var rydeligt
  • Da jeg skulle lukke ham på fold dernede var jeg tvunget til at gå enten foran eller bagved hesten pga ragelse.
  • Så ingen foder og kunne ikke få noget med da hun havde brugt det sidste om eftermiddagen, der var 10- 12 heste på stedet, hun havde ikke engang penge til smøger (dem kom jeg med ved afhentning (Kvittering haves))
  • Hestene havde fint med hø.
  • Gårdspladsen var fyldt med rod, gamle vrag af bilrester og alt muligt andet affald
  • Huset indvendigt vil jeg slet ikke beskrive for jer men de børen vi havde med ved afhentning er mærket for livet.
  • Han var meget under ernæret og meget usorineret

 

 

 

Hos mig:

 

  • Boks str 3,5 x 4m med oplukkelig vindue i lyse bokse.
  • Muret boks
  • Højt til loftet
  • Står på træpiller
  • Bliver muget hver dag
  • Wrap ad lib
  • Fold til alle ugens 7 dage fra kl 7.30 til 20 med grovfoder ad lib og folden er 3 tdl til 3 heste med græs.
  • Han er opstaldet på et ny renoveret ridecenter som er renoveret for 60 mill og som er lavet efter 2020 regler.
  • Han får Dodson And Horell Competions mix og build up, fiber piller, roe piller, biotin og olie
  • Har fået sko på, pga skæve bag hove
  • Bliver striglet hver dag
  • Trænet

 

Kan da ligge nogle billeder op uden dækken på efter overtagelse.

 


Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

 

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale.

 

 

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 tralala lu la lej
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 22:21

charlotte

 

sælger har beskrevet sin historie på et andet fora :)


Mangler du en proffesionel hjemmeside til dit firma?

så kig forbi http://xtnd.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 22:23

..Jeg syntes egentlig ikke det kommer HN ved, hvordan hendes hus så ud invendigt og jeg syntes ikke at vi har ret til at dømme hende, udfra hvad du skriver f.eks. om smøger (Hvilket jo, "vi" selvfølgelig gør)

 

Dejligt at hesten nu er kommet et godt sted hen, selvom nye ejer måske ikke er særligt sød og ikke en jeg ville ha særligt meget med afgøre.(Ja hvis vi må dømme sælger ud fra hvad du skriver om hende, så må vi vel også dømme dig udfra hvad du skriver :) )

Men det lyder til, (udfra hvad du, som selvfølgelig ikke kan kaldes objektiv skriver :)) at hingste basse nu vil få det godt og det er jo langt det vigtigste i hele denne sørgelige sag.

Håber at der nu kommer fred på den, så sælger kan "komme sig" og du kan bruge energien på din hest, frem for alt det rod.

 



For where your treasure is, your heart will be also.

 

Musik komponeres til kur programmer, hjemmesider, videoer MM.

Send pb for info.

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 22:41

Jeg undlod NETOP beskrivelsen af huset indvendigt...

 

Men du kan da selv tag et kig forbi begge steder så kan du selv dømme hvad du selv ser.

 

Det med smøger nævnte jeg fordi at de ikke havde råd til dem da jeg hentede hesten d 18 marts.


Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

 

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale.

 

 

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 22:57

Billeder fra et par dage efter afhentning

 

Så kan I selv vudere med Jeres egne øjne

 


Billede




Billede


BEDØM SELV!

 


Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

 

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale.

 

 

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Underligt forslag
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 23:01

Det er da et underligt forslag at ts skulle give hende flere penge end hesten har kostet! Nogen skriver om følelser. Ja, netop. Som beskrevet det er ingen cykel. Men helt ærligt, det er et levende dyr som i syntes er ok skal være kastebold, fordi en ikke har været sit ansvar voksen.


3
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 23:02

Stald-Arthur: Tillykke med din nye hest!

 

Jeg kan ikke forestille mig, at Kasmir er ked af ejer-skiftet. Held og lykke - og husk at opdatere os om jeres videre faerden og goeren.

3
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 23:05

 

 

Hvis det passer at de ikke havde foder og havde 10 heste så fraråder jeg hermed at følge mit foreslag ang penge og ny hest .

 

Stald Arthur: Kunne du ikke havde skrevet det noget før i tråden, for så havde jeg da ikke forsvaret at hun ville have hesten tilbage.

 

 

 

 

 

Vh Charlotte


Heste lyver aldrig

0
0
Svar på denne tråd
 
 Til alle
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 23:08
Dette er en meget trist historie, og det må ikke være rart at være køber som står med så mange problemer efter købet.......

Det at købe hest, burde jo være en ren lykke :-D
Men hvor bliver lykken af, når man efter få dage skal høre på alt muligt @!#$!!!!!!??????

Bliver udstillet på anden forum!
Svinet til på beskeder!
Truet med alt muligt!
Bliver "svinet" til af folk her inde!

Ja jeg kunne blive ved!!!!!

Skal man ikke bare nyde hesten??? Og være glad for sit køb???

Eller skal man syntes at det er synd for sælger at, hun ikke kunne styre hesten, og ikke har fået styr på det hun skulle?????
I mine øjne......
Skal man bruge tid på hesten, og ikke sælger!
Få ordnet de ting hesten har brug for, og ikke være bekymret for om sælger nu for ordnet det som lovet!!!


NU MÅ DET STOPPE!!!!!!!

Jeg ved at du ikke har skreven denne tråd, for at blive trådt på!!!
Men for at komme ud med din vrede!!!!!!!

Så det ikke skulle gå ud over sælger!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja der er altid to sider af en historie, og hvem man tror på er op til en selv......

JEG var med som vidne, og det er ikke fordi Pia og jeg er veninder at jeg skriver dette.
Men fordi jeg har set hesten ved sælger, og ser den nu, hvor den er begyndt at tage på og være meget glad :-D
Min datter på 11 år, har holdt ham og striglet ham, og hun er totalt vild med ham :-D

PIA HÅBER DET SNART STOPPER, SÅ DU KAN BRUGE DIN ENERGI PÅ DIN DEJLIG HINGST!!!!!

Knus
0
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 23:12

Jeg mener jo ikke at det burde komme så langt ud at jeg skal skrive hvor han kommer fra eller hvor han skal hen...

 

MEN det blev nødvendigt også med billeder selv om jeg normalt ikke ville ligge billeder op selv om mange har spurgt om dem.

 

Men nu kom det frem for jeg vil ikke fremstå for alt det jeg bliver anklaget for at ikke tale sandt. Jeg kan desværre ikke uploade billeder fra stalden kun af hesten som jeg ejer.


Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

 

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale.

 

 

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 23:29

Klap lige hesten. Jeg skrev for en time side at jeg trak mit forslag tilbage, og at de punkter som ts skrev burde have været der fra start.

 

Jeg har ikke tilsvinet nogen.

 

 

Vh Charlotte


Heste lyver aldrig

0
0
Svar på denne tråd
 
 Charlotte
Forfatter: 
Dato:  09-04-2013 23:40
Jeg har ikke sagt noget om dig, men om mange andre!
Og fortalt min side af historien, fordi det nu skal stoppe!

Så det var bare generelt til dem som ikke ved hvor træt køber er, og hvor meget hun ønsker at få styr på det hele, så hun kan få en normal hverdag igen, uden alle de problemer!!!!

Mvh
Karina
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-04-2013 09:46

'

Stald Artur - prøv lige at læse mine indlæg igen med neutral stemme, så tror jeg du får noget andet ud af hvad jeg har skrevet, end du åbenbart har gjort første gang.

 


No risk - no fun.

0
6
Svar på denne tråd
 
 Pony-Mor
Forfatter: 
Dato:  10-04-2013 12:08

Vi er mange der har læst det mange gange... Og får alle sammen det samme resultat ud af dine skrevne ord, så må du omformulere dig!


Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

 

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale.

 

 

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

 

3
1
Svar på denne tråd
 
 Billeder
Forfatter: 
Dato:  10-04-2013 19:53

Her er billeder taget fra i dag 3 uger efter købet.

 


Billede




Billede




Billede




Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

 

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale.

 

 

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

 

5
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  10-04-2013 21:59

Hvor er han efterhånden blevet fin!!

Der er jo ingen tvivl om, at han er det rigtige sted nu.

 

Håber at pigebarnet snart indser det...

 

Hvis man holder så meget af sin hest, vil man jo kun det bedste for den?

Men står den under de forhold som beskrevet, uden mad og fold, ka det da ik være meget "kærliglighed"

Det lyder mere som et stykke legetøj for sælger.


 

 


Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

 

 

 

Rambo Wug 155cm med 370g sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-04-2013 22:15

Jeg tror nu nok hun gerne ville gøre det bedste for ham men anede måske uråd, er uerfaren og måske manglende midler. Der kan være mange forskellige grunde. Face2face var hun vældig flink - men nok en person der har mistet overblikket.

 

Jeg vil jo også mene at det er bedre at give slip før end det går galt. Hun gjorde det rette i at sætte hesten til salg. Hun havde ALLE muligheder for at besøge / følge hesten fremover hos mig - Men det har hun selv smadret nu, efter alt dette.

 

Jeg har da inderst inde også ondt af vedkommen personligt, men når det så er sagt så må man jo også være sit ansvar bevist. Jeg tror på ingen måde det er ondt ment, hverken hesten så sådan ud eller hvad det nu kan være. Men man skal være realist drømme eller ej...

 

Jeg har da også drømme, det var vi alle vel på et plan?


Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

 

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale.

 

 

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  10-04-2013 22:56

Tillykke med din nye hest, hvor ser han dejlig ud!

 

Synd at sælger fik følelserne i klemme - ak, man er kun så ung, og pludselig kan verden synes uretfærdig.

Men vedkommende er myndig og er nødt til at handle derefter.

Man kan ikke bare græde snot og forlange hesten tilbage.

Øv at leve i en voksen-verden, men sådan er det bare :)

 

Det lyder til du er blevet rigtig glad for ham, jeg håber i får mange gode år sammen! Husk at opdatere i billedtrådene :)

Jeg er sikker på at dette påstyr var det hele værd!


Mvh. Sophie (:

stud.med.vet

1
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  10-04-2013 23:28

altså hvis kravet var, at du må hente hesten for halvdelen af beløbet OG EN PAKKE SMØGER ??? hvor useriøst!

 

Måske har hun virkelig fortrudt, men sådan er det. Vi kommer alle til at opleve og gøre ting vi kommer til at fortryde før eller siden. Men nogen gange som tiden går og følelserne har lagt sig, finder man ud af at det var det rigtige trods alt,-jeg håber dette går op for køber.

 

Jeg kan kun sige godt gået til køber, at du beholdt ham og "holdte ud" Og hvad der end er blevet sagt eller skrevet om dig her eller andre steder i forbindelse med denne sag, skal du ikke tage dig nær. Dig selv og de mennesker du omgiver dig med, kender sandheden og det er det vigtigste.

 

til køber og alt held og lykke med den smukke dreng i fremtiden

3
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-06-2013 00:58

Sikke en omgang vi var igennem...

 

I dag har jeg ejet ham i 3 måneder og jeg har SLET ikke fortrudt mit køb...

 

Han ser sådan ud i dag:

 


Billede


Jeg føler mig virkelig heldig


Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

 

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale.

 

 

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

 

15
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  18-06-2013 18:50

flot fyr til lykke med ham!

 

-og dejligt du fik papirarbejdet i orden, sikke en tragisk og virkelig stupid sag!

 

-må dog indrømme at forslaget om at prøve at proppe 5000,- kr mere ned i sælgers hals fik mig til at smile lidt...

 

-sælger som i forvejen har gjort ALT for at undgå din betaling,- samtlige 71 gange du har prøvet.....

 

god fornøjelse med drengen!


*** Misssophie


3
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-06-2013 12:10

KÆMPE TAK til den tidligere ejer der fra fremsendt Kasmir´s ejercertifikat til DSAH - Jeg kan ikke få oplyst om hvem denne dejlige person er så derfor skriver jeg herinde. Nu er jeg fri for at betale en ny omregistering af ham så nu skal jeg bare betale for ejerskiftet!

 

KÆMPE STOR TAK FRA KASMIR OG JEG!


Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

 

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale.

 

 

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

 

14
0
Svar på denne tråd
 
 1 år er gået
Forfatter: 
Dato:  18-03-2014 01:09

I dag er det jo 1 år siden jeg hentede min dejlig hest som jeg jo har endnu og som STOR trives

 

Sikke en historie vi var igennem, men for en uges tid siden fik jeg en undskyldning af sælger og hun var glad for at se at han har det godt og trives samt det var mig hun solgte ham til :)

 

Her er lidt billeder af den flotte fyr

 

Billede

Sammen med min vallak Eher Enzar i August 2013

 

Billede

Kasmir i September 2013

 

Billede

Kasmir og Fransicka hygger i stalden i November 2013

 

Billede

Så blev det Jul i dec 2013

 

Billede

Billede

 

Kasmir og min hoppe Petit som snakker sammen i Januar 2014

Har trænet en del i at han kan være sammen med "hopper" uden probemer, de skal kunne stå på stald gangen sammen med ham, eller i deres bokse hvor han evt står på staldgangen, jeg vil have at jeg kan fjerne fokus fra hopperne over på mig, og det lykkes nu meget godt som I kan se her på billedet :)

 

Billede

Billede

Her er han i Febuar 2014 efter en løssprings time sammen med Marie som rider på min vallak.

 

 

 

Billede

 

Billede

Og fra i dag 1 år efter købet

 

Jeg har ikke på dette år fortrudt 1 sek af ham. Han er virkelig en skøn hest, som giver ALT hvad han kan.

Han er nem at have med i byen, opføre sig eksemplarisk både ude og hjemme.

 

Han stilles til hingste dagen i April måned i Aalestrup. Det glæder vi os meget til og han har hans egen fanklub her i Århus som kommer og støtter os.

 

Nå det var en "lille" update herfra

 


Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

 

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale.

 

 

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

 

30
0
Svar på denne tråd
 
 de kære heste
Forfatter: 
Dato:  18-03-2014 09:33

Tillykke med Kasmir han ser rigtig godt ud.

Du skulle jo næsten komme forbi og hilse på hans far falkhan expresso som kun står 20 km fra Ålestrup.

 


 

Saam-a-li står klar til bedækning igen i foråret 2014

falkhan expresso står klar til bedækning fra foråret 2014

1
0
Svar på denne tråd
 
 Spangsbo
Forfatter: 
Dato:  18-03-2014 12:35

... Uhhhh det vil jeg rigtig gerne... Jeg har en fra samme årgang som Kasmir hvor valget stod mellem Falkhan eller Marcant, men der stod han på Lolland-Falster og Marcant i Århus hvor jeg bor..

 

Nu har jeg jo en af hver.. Er pjattet med Falkhan..

 

og tak for de pæne ord om Kasmir


Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

 

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale.

 

 

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kasmir
Forfatter: 
Dato:  23-03-2014 22:57

Sjældent jeg er på HN efterhånden, så nu skulle jeg lige ind og kigge og faldt over tråden, selvom den var fra sidste år måtte den altså lige læses igennem.

 

Men hold da op, man undres - over sælger og over nogle af de forslag som kommer undervejs.

 

Jeg mener, hvis vi nu snakkede en hest til, forstå mig ret, rigtig mange penge, så kunne jeg måske noget af vejen bedre forstå problemet - men tænk at man i det hele taget vil køre sig selv op på denne måde som sælger har gjort.

 

Jeg forstår slet ikke at man kan sige at man som SÆLGER vil have fortrydelsesret - jeg synes det er fint at KØBER kan få det, selvom jeg godt kan se det er lidt umoderne i dag at give købere det.

 

Men solgt er solgt, følelser eller ej i klemme.

 

Nå, done is done - det er da altid noget at sælger er kommet så langt som til i dag at have undskyldt! :-)

 

Og Kasmir, han ser jo ud til at nyde livet og ser utrolig velbalanceret og glad ud, så kan man da vist ikke ønske sig mere som hest :D

 

Tillykke med Jeres 1 års dag ;)


Rollo

 

Rollo's Dyr

Hjemmeside | Facebook

West Highland White Terriers

Dværgvædder kaniner i Satin og Rex

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rollo...
Forfatter: 
Dato:  24-03-2014 20:42

JA det var helt vanvittigt...

 

Men jeg er nu glad for at eje og nyde ham hverdag, for han er VIRKELIG en dejlig rolig dreng


Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

 

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale.

 

 

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi ses til hingstedagen
Forfatter: 
Dato:  03-04-2014 10:00

Her er er et billede af Falkhan Expresso som hyggetrold

 

Billede

 


 

Saam-a-li står klar til bedækning igen i foråret 2014

falkhan expresso står klar til bedækning fra foråret 2014

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  13-06-2014 21:05

Nååååå Folks!!!

 

I dag har jeg jo været en tur til dyrskue med Kasmir for første gang....

 

Jeg tror jeg vil lade billederne tale lidt...

 

Billede

Jeg havde Hyret en Mønstre fordi jeg SLET ikke har prøvet det og så har jeg NADA kondi...! 30 sek FØR Kasmir skal i ringen får jeg af vide hun ikke kan mønstre ham... BUM!!! Fik hurtigt fortalt hvad jeg skulle... Dette blev så resultatet af Kasmir og Min debut på dyreskuet... ! Jeg er STOLT

 

Men.....

 

 

Da mønstringen var færdig og alle var på "plads" i deres bokse så ville jeg jo lige se hvad de andre havde fået... Der var kun 1 ud over Kasmir som havde fået 24 P.

 

Vi skulle i ringen til Racepræsentation og bedømmelseskritierne

 

Billede

 

TADA!!!! Så fik han sørme også en Ærespræmie oven i hatten samt en masse fine ord som jeg ikke hørte en disse af...

 

 

MEN....

 

Her er papiret:

Billede

 

HOLD NU OP!!!! Jeg er helt overvælet og havde SLET SLET ikke regnet med så fin et papir... Jeg viste jo godt jeg havde noget at komme med, men har fået en del kritik af ham!

Men nu kan de kritikere bare komme an

 

Aiiii hvor er billederne af dyret!!!

 

Jamen de kommer her:

 

Billede

 

Billede

 

Billede

YEEEESSSSSS VI GJORDE DET FAN*ME!!!!!!!!!

 

Dommerens kommentar: Det er en FORNØJELSE at dømme et dyr af denne KVALITET!

 

Jeg er nok DKs stolteste hingste ejer på moder jord!

 

I morgen gælder det om: Skuest bedste hingst....

 


Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

 

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale.

 

 

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

 

33
0
Svar på denne tråd
 
 tillykke
Forfatter: 
Dato:  13-06-2014 21:44

det har I sgu fortjent!!!

Men øv at jeg ikke vidst, at I var her

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  13-06-2014 22:05

Mille.... Vi er på fra 11,40 igen i morgen... Kig ind!


Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

 

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale.

 

 

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 er alene
Forfatter: 
Dato:  13-06-2014 22:20

med alle 3 unger desværre

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dagen i dag.
Forfatter: 
Dato:  14-06-2014 22:45

Igen i dag skulle min smuksak i ringen igen om at blive Skuest bedste hingst!

 

Han blev nr 3 på tværs af alle racer med følgende karakter:

 

Type : 9-9-10
Bevægelser: 9 - 9 - 9
Fremvisning: 9 - 9 - 8

 

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

En træt dreng med flot resultater!

 

Jeg er SÅ stolt!


Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

 

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale.

 

 

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

 

29
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke...
Forfatter: 
Dato:  15-06-2014 17:24

Hvor er det flot klaret.

 

Dejigt når tingene lykkedes så super godt..


 


IMC nu med ny PROP.

 

 

 

 

 

 

 

SORT HAVRE SÆLGES 4370 ST.MERLØSE

.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 så sejt
Forfatter: 
Dato:  16-06-2014 20:24

tillykke

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-06-2014 21:50

1000 tak


Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

 

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale.

 

 

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 En lille Update
Forfatter: 
Dato:  24-02-2015 01:35

Her kommer en lille update...!

 

Kasmir er jo stadigvæk min og elsker ham over alt på jorden

 

Imellem tiden har jeg haft lejet min egen stald da det er svært at opstalde hingste under ordnet forhold og hvor medopstaldere ikke fordømmer min dejlige dreng bare fordi han er hingst. Men fornylig har jeg rykket ham på et nyt ridecenter hvor der er max fold tid - wrap på folden - Ordenligt foder og så går han med 4 andre vallaker som bare går SUPER godt. Så Kasmir er i hans es... For de gider at lege grimeleg

 

Selv om der er mange heste på stedet så stor trives han, staldmutter glemmer lidt at han er hingst, fordi han bare er så nem i al omgang

 

På det nye sted er der heldigvis ingen fordomme vi der er 9 hingste på stedet og de indgår i de daglige træninger og vores med opstaldere er bare helt cool med at ride mens jeg træner ham... DET er skønt :)

(Jeg spørger jo altid inden, da ikke alle er lige tryg ved det, men har endnu ikke fået et nej, de nærmest fniser af mig og siger: Han er jo så rar, så han er meget velkommen)

 

Som vores morgen udtrækker siger: Han er min ynglings hest at trække ud, dejlig velopdragen... Så er man lidt solgt og stolt

 

Men der ligger nu også lidt arbejde i ham, hvilket han elsker.

 

Jeg har haft en foder konsulent ude til ham, fordi jeg har døjet lidt med udspilet mave og han har ingen orm og har stået på træpiller længe, men det er pga han har været en del fejl ernæret så nu er han sat på en masse forskellige kure der skulle gøre det bedre. Så det håber jeg på det snart kan ses.

 

 

Billede

En dag efter træning.

 

Billede

Her gumler han wrap sammen med hans foldbuddyer - Hans 2 bedste venner er Figther og Sonny :) De går 5 på folden.

 

Billede

Her står han før træning, den lyse pony er en hoppe, så der kan I igen se hvor cool han er i hovedet :)

 

Alt i alt en rigtig glad og dejlig dreng.

 


Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

 

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale.

 

 

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

 

16
0
Svar på denne tråd
 
 Skønt med en Update
Forfatter: 
Dato:  24-02-2015 13:00

Årh hvor er det dejligt for jer :)

han ser så skøn ud :) dejligt liv du tilbyder ham

0
0
Svar på denne tråd
 
 234566
Forfatter: 
Dato:  24-02-2015 16:57

Ja han er godt nok en rigtig god dreng som nyder livet som hest. Kasmir vil jo helst gå i en flok, der trives han bedst. Og det er jo så dejligt med andre opstaldere der synes det er ok med en hingst i flokken :)

 

Kasmir er nederst i hirkiet selv om han er anden yngst. Men det passer mig nu fint :)

Han gider ikke alt det ballade.

 

Det er MEGET MEGET vigtigt for mig at Kasmir trives, så får jeg jo det bedste ud af ham altid :) Plus han jo er min lille guldklump

 

Han kan dog også sagtens være alene uden at stesse op, han er jo bare så nem, så jeg har lidt svært ved at forstå hvorfor han haft det liv han har. Og tror nu heller ikke han vil tilbage


Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

 

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale.

 

 

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

 

6
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-02-2015 03:38

Hold da op en lang tråd - Har lige brugt 1½-2 timer på at læse det hele igennem, og sikke en ballade. Do igtig dejligt at alt gik somet skulle, og du endda fik en undskyldning.

Sjovt at bruge så lang tid på at læse om en hest, og pludselig finde man så ud af, a man faktisk har taget billeder af ham til Hingstedagen i Aalestrup (desværre rigtig skod kvalitet).

Held og lykke med ham fremover.


Mvh. Lykke


*Gemstone Walking Horses*


***TWH åring søger part***

Groundwork, mental stimulering, shows mm...


Med FB grupperne:
Horse Behavior & Groundwork, Equine Color Genetics og Træf hestefolk imellem

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-02-2015 23:58

He he ja vi har lidt af en historie sammen :)

 

Men heldigvis en lykkelig opdatering :)


Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

 

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale.

 

 

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  26-02-2015 01:27

Tak for opdateringen, jeg har tænkt på den billedskønne Kasmir af og til :)

Han ser jo ud til fortsat at trives hos dig! Og jeg har åbenbart misset opdateringen fra dyrskuet sidste år, sikke flotte roser i fik med hjem, tillykke med det :)

 

Ja jeg synes faktisk lidt det er en solstrålehistorie, det her :)

Godt alt endte lykkeligt for sagens vigtigste person, nemlig Kasmir :)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-03-2015 21:07

I dag er det jo 2 år siden jeg købte Kasmir

 

De første billeder er fra da jeg købte ham og det sidste er fra i dag d 18/3-2015

 

Billede

 

Billede

 

 

 

Idag

 

Billede

 


Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

 

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale.

 

 

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

 

9
0
Svar på denne tråd
 
 Heldige Kashmir
Forfatter: 
Dato:  18-03-2015 21:56

Han endte da det helt rigtige sted. Vi glæder os til flere opdateringer fra jer!


 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Godaften
Forfatter: 
Dato:  18-03-2015 22:50

Hvor er han en smuk hest.

 


Dit liv er et resultat af de valg, du foretager.
Hvis du ikke er tilfreds med dit liv,

er det på tide at foretage bedre valg.

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-03-2015 00:08

Lige så SMUK han er, lige så FLINK er han!

 

Elsker ham herfra og til uendeligheden

 

Han er bare lige mig!! Magen til dejlig hest findes næsten ikke - han giver bare SÅ meget tilbage synes jeg

 

Jeg opdatere så meget jeg kun kan med "nyt" i vores liv... Forhåbeligt med tilridningen Eller dyreskuet

 

Men det skal jo gå i Kasmirs tempo og han har ikke travlt....

 

TAK fordi i følger os

 


Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

 

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale.

 

 

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 I skal ikke snyde
Forfatter: 
Dato:  08-09-2015 02:44

I skal ikke snydes for et sommer billede af Kasmir Anno 2015 -

 

Billede

 

Billede

 

Flotter fyr


Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

 

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale.

 

 

KVALITETS UDSTYR SÆLGES KIG MINE ANNONCER!!!

 

10
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  08-09-2015 13:59

Tak fordi du bliver ved med at opdatere, Kasmir er en af mine favorit "historier" her fra HN, det endte jo så lykkeligt


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider