Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Anti-inflamatorisk mad
Forfatter: 
Dato:  16-02-2013 17:25

Er der nogen som lever efter denne måde, med anti-inflamatorisk mad?

 

Jeg døjer med inflamation i ryggen pga nogle diskusprolaps, og tænkte om en evt kostomlægning ville kunne gavne mig. Så vis i har nogle input, ville jeg være meget taknemmelig.

 

Er nået så langt, at sukker ikke findes i min kost.



Tina Blixenkrone Hansen

www.stutteri-blixenkrone.dk



Shetlandspony udlånes

Nu mor til Chanel. 21.08.2008


Stutteri Blixenkrone - avl af DV kvalitetsheste

0
0
Svar på denne tråd
 
 sukker
Forfatter: 
Dato:  16-02-2013 18:00

Og du ved, at sukker findes i al færdigmad, brød, ketchup osv.? Og frugt??

 

Men flot, hvis du kan undgå det 100%. Jeg så et program, hvor de spurgte, hvad man ville spise. En smule ketchup, eller en lille kage. Begge dele gjorde at man havde spist alt det sukker på en dag, man overhovedet måtte. Over det starter der negative processer i kroppen.

 

Der findes urter mod det, har lige søgt på dem, kan evt. finde dem en anden dag.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Anti-inflmmatorisk
Forfatter: 
Dato:  16-02-2013 18:26

Læs her:

 

politiken.dk/tjek/sundhedogmotion/ sundhedsp/ECE1664171/klarlund- saadan-skal-du-spise-for-at-holde- en-betaendelse-nede/

 

Eller søg selv videre. Obs, antiinflammatorisk staves med to m'er, bare så du lige ved det (det er ikke altid Google kan stave)

 

Lene



- Home is where the heart is -

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det gik vist
Forfatter: 
Dato:  16-02-2013 20:05

lidt for hurtigt Lene - tak.

 

Heste *9* urter? lyder spændende. Skriv endelig hvis du finder noget!



Tina Blixenkrone Hansen

www.stutteri-blixenkrone.dk



Shetlandspony udlånes

Nu mor til Chanel. 21.08.2008


Stutteri Blixenkrone - avl af DV kvalitetsheste

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det gør jeg
Forfatter: 
Dato:  16-02-2013 23:32

 

Grundet en kronisk ledbetændelse i hofte + ryg. Har nu været smerte og smertestillende fri i 2 år :) Har fået et helt nyt liv!

Kan virkelig anbefale at man giver det et forsøg.

Jeg startede ud med en udrenselseskur, som jeg nu fast tager hvert halve år, for lige at få renset og fyldt alle depoter op.

 

Spiser til daglig ikke: sukker, koffein, kornprodukter, mejeriprodukter, okse og svinekød samt meget syredannende frugter og grøntsager.

 

Spiser mindst et flydende måltid, som er en skøn grøntsags smoothies til morgenmad.

 

Angående urter er gurkemeje, hvidløg og ingefær nogen af dem der ofte sættes i forbindelse med at få ens immunforsvar under kontrol.

 

Spørg endelig hvis du vil vide mere ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jullebassen...
Forfatter: 
Dato:  17-02-2013 09:30

det lyder jo bare så godt, at dit heldbred har taget så stor en drejning.

 

Kan du henvise til en god udrenselskur?

Skal jeg forstå det sådan, at du i store træk lever af grønt, div nødder og kylling/fisk?

 

Kan du evt henvise til nogle gode hjemmesider eller bøger?

 

Jeg er ret blank på dette område, og lidt bange for jeg hurtigt vil gå "død" i en kostomlægning, hvis min baggrunds viden ikke er stor nok. Så sidder jeg bare der og gnasker broccoli m kylling til :-)

 

Grønsags smoothies? Har du nogle gode opskrifter? Har kun prøvet og lave dem af frugt.

 

Kan fornemme disse produkter er "ok" i anti-inflammatorisk kost:

 

Broccoli, kål, løg, grønne bønner, gulerødder, rødbeder, jordskokker.

Nødder, fisk, kylling og æg.

Avocado, koldpresset olier.

Fuldkorn, brune ris, majs, boghvede, kartofler, hirse.

 

Er ovenstående korrekt? ( puha et lille udvalg, sagde Tina som elsker alt mad )

 



Tina Blixenkrone Hansen

www.stutteri-blixenkrone.dk



Shetlandspony udlånes

Nu mor til Chanel. 21.08.2008


Stutteri Blixenkrone - avl af DV kvalitetsheste

0
0
Svar på denne tråd
 
 udrenselskur...
Forfatter: 
Dato:  17-02-2013 17:44

 

Jeg bruger clean kuren (beskrives i bogen "ren krop - sund krop"). Kræver dog at man forbereder sin krop lidt så den ikke går helt i chok, alt efter hvor meget sukker/stivelse/koffein den er vant til. Er personligt ikke så alternativ, så det at den er skrevet af en læge gør den lidt mere overskuelig for mig. Dog har den stadig nogen lidt alternative tangenter man jo selv kan vælge fra/til alt efter ens temperament. Du er velkommen til at låne bogen hvis du gerne vil kigge lidt i den uden den store investering = et frimærke :)

 

Ja - jeg spiser masser af grove grønne grøntsager, rodfrugter, boghvedenudler, bruneris, quinoa, bønner, kikærter, fed fisk, kylling, lam, and, samt mange gode olier, nødder og kerner da jeg har en aktiv dag og har brug for en del energi. Spiser meget mere fed mad end jeg gjorde før, hvilket jeg har skulle vende mig til, men min krop og jeg blevet rigtig glade for de gode langvarige energikilder.

 

Jeg spiser dog noget sukker i form af frugt, f.eks. mango, annanas, fersken eller blåbær som sødemiddel hvis en forsøgs smoothies bliver lidt bitter :-/ Bruger også tørret frugt i salat eller wok. Vores celler har jo brug for sukker, bare ikke i de mængder mange moderne lækkerier tilbyder!

 

Jeg er ikke så god til opskrifter, så prøver mig lidt frem, men kan prøve at skrive ned hvad jeg laver af smoothies den næste uges tid, måske kan du bruge det til lidt inspiration.

 

Af de ting du nævner er majs og kartofler de eneste ting jeg ikke spiser dagligt, grundet stivelses indholdet, men for det meste er det jo et spørgsmål om at begrænse mængden.

Håber du kan bruge mine input til noget.....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-02-2013 20:48

Søg på madbanditten.dk. Super blog med spændende opskrifter. Ved ikke om det er den form for mad du eftersøger, men kan forestille mig at du kan bruge en masse fra den!!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider