Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Fulde kuske ved dyrehaven
Forfatter: 
Dato:  09-07-2012 10:51

Igår hjalp jeg til ved en ulykke ved dyrehaven. En hest havde stået og fået vand ved det fine vandtru, som hestens værn har skænket. Der sad en lettere beruset ung mand i vognen og hyggede sig med sin lille hund, mens den utrolig fulde kusk stod og tissede med ryggen til hesten. Jeg nåede ikke selv at se hvad der skete, pludselig tog fanden ved hesten og den løb, men vogn passager. I følge øjenvidner hang kusken i tøjlen efter hesten. Hesten løb fra holdepladsen oppe for enden af klampenborg station, ned til svinget i den anden ende af stationen, hvor den løb ind i en lygtepæl med hoved og hals, og væltede. Den knækkede begge de træstænger der sidder fra vognen. Manden der havde siddet i vognen var hurtig til at komme ned og berolige hesten mens jeg hjalp med at spænde vognen fra. Idet hesten var spændt fra rejste den sig, heldigvis havde den unge mand fat i tømrerne på hesten, han overlod sin hund til en tilfældig og gik med min kæreste væk fra ulykken med hesten og fik den beroliget. Kusken var så fuld at han formentlig ikke har kunne mærke de smerter han havde. Der kom en der var ven til ejeren af hesten og tog hesten og hjalp med at berolige den. Der var blod alle steder på det stakkels dyr, den havde trådt en sko ret voldsomt af og en anden sko var trådt halvt af og på igen. Heldigvis kom den rigtige ejer med an trailer og fik kørt hesten til dyrlæge.

Men hvis ikke kusken havde været så fuld, ville dette sikkert aldrig have været sket, hvad gør man ved disse fulde kuske? Politiet

virkede igår som om de var ret ligeglade med at kusken var fuld. Tænk hvis hesten havde ramt et lille barn på sin vej, eller løbet ud foran et tog. Jeg er stadig utrolig rystet over der ikke bliver gjort noget. Selv samme kusk og hest har jeg kørt med, med min familie for nogle uger siden. Og der var han ligeså fuld.. Det eneste kusken havde i sin taske var øl.. Ikke engang en lille godbid til hesten.. Jeg er så dybt foraget over at disse ting sker mod dyrene.. De kan ikke selv sige fra.. Håber der er nogle der ved hvad man kan gøre og hvordan..

1
0
Svar på denne tråd
 
 fulde kuske
Forfatter: 
Dato:  09-07-2012 11:01

Det er faktisk ikke tilladt for dem at drikke. Man kan klage til politi eller skovfodge. Hvis en kusk kører påvirket får de frataget deres kaperkort og må ikke køre mere.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Politiet er ligeglade..
Forfatter: 
Dato:  09-07-2012 11:08

Det håber jeg bestemt sker for denne kusk.. Jeg rystede af arrighed da jeg så den stakkels hest igår.. Men hvad så, når politiet er ligeglade? For det var de virkelig igår.. Desuden havde politiet heller ikke gjort noget, hvis hesten ikke var kommet til dyrlægen. Den første mand, der kendte ejeren stod og sagde til en hestepige, at hesten bare havde fået småskrammer og ikke skulle til dyrlæge.. Heldigvis var ejeren mere fornuftig.. Men blev virkelig foraget over at politiet ikke vile gøre noget hvis ikke hesten kom til dyrlæge.. De sagde det var op til ejeren.. Selv folk der ikke aner en brik om heste kunne se det stakkels dyr skulle syes osv..

0
0
Svar på denne tråd
 
 politiet
Forfatter: 
Dato:  09-07-2012 11:20

Jeg syntes generalt politiet er ret sløve, ligegyldigt hvad man får dem ud til. Vi havde en der stod på altanen og skød vildt omkring sig, og politiet sagde vi selv måtte gå op og bede manden om at holde op .

 

Nå men tilbage til sagen. Håber at ejeren af hesten er en af de fornuftige der fyrer manden på stedet. Jeg ved de passer ret godt på deres heste (har kørt på prøve derinde), men det er jo oså dem de tjener på.

Men ellers skal man tage vognnummeret og kontakte skovfodgen, så skulle der ske noget. Det er i hvert fald hvad jeg har fået af vide.

 

Det lyder godt nok ikke rart det du har set, og håber virkelig at der sker noget. Forhåbentligt så fyrer ejeren af hesten kusken, men mon ikke det sker, det giver jo dårligt ry. Og ellers så spørg nogle af de andre kuske en anden gang om hvad man skal gøre, det går jo også ud over dem hvis der er en fuld kusk

 

mvh morkaren

0
0
Svar på denne tråd
 
 Anmeldelse
Forfatter: 
Dato:  09-07-2012 11:56

Du kan jo selv melde ham. En anmeldelse er en anmeldelse. Er du i Dyrehaven, og ser en fuld kusk, kan du ringe og melde ham på samme vilkår som en bilist.


Bedækning tilbydes ved Welshhingsten Arvalon Geronimo

1
0
Svar på denne tråd
 
 spirituskørsel
Forfatter: 
Dato:  09-07-2012 12:15

 

Sikke en dårlig oplevelse. Håber at hesten klarer den.

Forstår ikke at politiet ikke tager affære, for i færdselslovens § 54, stk. 3, står der:

 

"Cykel, hestekøretøj eller hest må ikke føres eller forsøges ført af nogen der af grunde, der er nævnt i stk. 2, eller som følge af påvirkning af spiritus befinder sig i en sådan tilstand, at han er ude af stand til at føre køretøjet eller hesten på betryggende måde.

 

Man kan anmelde en fuld kusk til politiet, præcis ligesom man kan melde en spritbilist i bil. En anmeldelse skal helst ske når man oplever det og ikke dagen efter, hvor en blodprøve ikke dur.

 

 

 

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Fuld kusk
Forfatter: 
Dato:  09-07-2012 13:20

Håber bare de har taget hans promille på hospitalet.

Men håber også at denne historie får andre heste elskere til at gøre noget hvis de oplever fulde kuske. Er stadig rystet over hestens tilstand og håber virkelig at dyrlægen har været grundig i sin undersøgelse af den stakkels hest.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  09-07-2012 14:22

Mon ikke ejeren var kvik nok til at tage den til en dyrlæge..

Og kunne godt forestille mig at den mand, som sagde til pigen at det kun var småskrammer, gjorde det lidt for pigens skyld så hun ikke skulle gå og tænke på det? Det kunne jeg da forestille mig

 

Og håber da også at kusken bliver fyret med en meget stor skostørrelse i r**en


Belinda

 

"Tag ikke livet så alvorligt. Du slipper alligevel ikke levende fra det"

Citat : Van Wilder

 

Lyst til en hyggelig aften med veninderne? Prøv med et partylite homeparty, håndlavede stager og milj ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 uheld i dyrehaven
Forfatter: 
Dato:  09-07-2012 14:35

det er sgu da dejligt at høre fra nogle der har set uheldet i virkeligheden.... jeg læste om det på text tv og de bragte ikke noget om en fuld kusk...det kunne jo være at de ikke ville have sandheden frem skulle man tro


stald- kvisselkrog
0
0
Svar på denne tråd
 
 Klage..
Forfatter: 
Dato:  09-07-2012 16:17

Jeg ville indgive en klage skriftligt eller mundligt

 

evt her, nederst på siden er mail og nr, dyrehaven må vel selv være interesserede i ædru kuske og god omtale fremfor dårlig.

 

www.bakken.dk/dyrehaven/kapervogne

 

Jeg er ikke helt med på om ulykken skete det linkede sted, men ellers har dyrehaven et andet sted vel også en web side.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vedrørende uheldet med kaperhest d. 8.7.
Forfatter: 
Dato:  09-07-2012 17:04

Jeg har nu læst alle indlæg omkring uheldet på Dyrehavsbakken i går.

 

Jeg tog selv imod hesten igår og kan meddele at den har det godt. Hesten blev tilset af dyrlæge, og til trods for at nogle mennesker havde set MEGET blod, var den ikke kommet slemt til skade. Den fik selvfølgelig penicillin og smertestillende, samt behandlet for de overfladiske sår som den havde pådraget sig. Den er også belvet tilset af dyrlæge Helge Rasmussen i dag, samt været ude og bevæge sig. Man skulle måske være lidt mere varsom med at udtale sig om ting, som man ikke har helt kendskab til, før man udtaler sig i offentligt rum?

 

Samtidig kan jeg meddele, at kusken fik taget blodprøve på hospitalet og at prøven var negativ for alkohol. Også her skulle man måske tænke sig lidt om før man udtaler sig. Han har det iøvrigt godt efter omstændighederne, men er selvfølgelig meget forslået. Det er desuden en kusk, som har kørt på Bakken i 25 år og har en vis kendskab til det.

 

Desuden er det lidt trist at der stod en masse mennesker ved ulykkesstedet, så man ikke kunne komme til at bese hest og kusk.

 

Hesten står opstaldet på Charlottenlund Travbane, hvor hun gerne tager imod besøg, helst med gulerødder.

2
1
Svar på denne tråd
 
 Ikke samme hest
Forfatter: 
Dato:  09-07-2012 17:11

Kan forøvrigt meddele "Musen 2600", at hvis du kørte med samme kusk for et par uger siden, kan du åbenbart ikke huske, hvilken hest han kørte. Jeg kan meddele, at den du åbenbart havde foran vognen, var brun, og ikke sort, som den, der løb med vognen i går!

0
1
Svar på denne tråd
 
 trådstarter...
Forfatter: 
Dato:  09-07-2012 17:30

Ja, mange mennesker har altid så travlt med at sprede usandheder, inden de checker fakta.

 

Drama og Teenager..?

 

Godt, at det trods alt, ikke var vildt alvorligt.

 

(selv om det var slemt nok)

 

Håber, at alle har det godt.


1
1
Svar på denne tråd
 
 Flere sider
Forfatter: 
Dato:  09-07-2012 17:35

Ja, hvad kan man sige; der er altid to sider af en sag!!

 

Dejligt at høre, at kusk og hest er ok

 

Mødte i øvrigt en utrolig sød kusk med et to-spand ved Emeritageslottet i lørdags, da jeg var ude og ride distancestævne. Min stakkels hest synes, at hestevogne MED heste foran er noget farligt noget. Meget sød og forstående kusk


Mvh

Gitte og Den Lille Grå

 

Klubchampionatsvinder Dressur 2007

Klubchampionatsvinder Distance 2009

DK's bedste ikke-pointgivende distance-equipage 2011

 

At fuldføre er at vinde

www.distanceridning.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 unfair
Forfatter: 
Dato:  09-07-2012 17:42

Ja man kan hurtigt bive "anklaget" af kloge hoveder som tror de bare kan tillade sig at svine folk til efter egen vudering i offentligt rum.

Musen 2600 ! Du må godt nok have en grim smag i munden og give både ejer og kusk en ordenlig undskyldning.

 

Hvor er det godt at høre både hest og kusk er ok efter omstændighederne. God bedring til begge to.

1
1
Svar på denne tråd
 
 Anklager
Forfatter: 
Dato:  09-07-2012 18:34

Hej igen! Jeg er ked af hvis nogle føler sig trådt over tæerne! Kusken lugtede af alkohol og det eneste der var i tasken på vognen var øl. I må kunne forstå at mistanken kommer. Er glad for at høre at hesten har det godt. Var sikker på at det kødsår jeg kunne se under højre forben skulle syes. Jeg kan ikke se at jeg nogle steder har anklaget ejeren for noget og kan derfor ikke se hvad jeg skal undskylde for der. Snakkede med ejeren og hun virkede som en rar kvinde. Jeg har ingen grim smag i munden, og er nogle år ældre end en teenager, og vil derfor gerne frabede mig at blive kaldt det. Igen er jeg ked af at have anklaget kusken men mener at min mistanke om dette var rimelig begrundet.

1
1
Svar på denne tråd
 
 Fuld kusk? Nu må i stoppe
Forfatter: 
Dato:  09-07-2012 20:52

Nu må i stoppe!!! Jeg arbejder tilfældigvis for ejeren af denne hest, ejeren var hurtigt på stedet sammen med en ven. For det første var det ikke hesten der løb ind i en lygtepæl, men kusken. Så AL det blod du har set er ikke fra hesten men fra kusken. For det andet væltede hesten heller ikke, og for det tredje så var kusken heller ikke fuld, det du har set har været faxe kondi på dåse. Der er blevet taget blodprøver på kusken, og hesten er blevet til set af en dyrlæge, den har fået nogen hudafskræbninger men har det fint. Så en anden gang du føler for at sætte sådan en historie på nettet så sørg lige for at havde styr på historien, så en fjer ikke bliver til ti høns!!!!

0
1
Svar på denne tråd
 
 Att Anne soffie
Forfatter: 
Dato:  09-07-2012 21:22

Anne soffie, jeg er ikke i tvivl on hvad jeg så.. Jeg var med til at spænde vognen fra den liggende hest, og var med til at hjælpe den op.. Men vil du så os mene at det blod der var ud over min kæreste, (som ikke var i nærheden af kusken)var kuskens og ikke hestens, som han stod og beroligede?

 

Anyway, min mening med denne artikel/debat var ikke at folk skulle blive sure osv, men mest bare at finde ud af hvad man gør, hvis man oplever kuske der er beruset.

1
0
Svar på denne tråd
 
 øl i tasken...
Forfatter: 
Dato:  10-07-2012 11:20

Vi har en årlig tur til dyrehaven med familien, hvor vi trasker rundt i flere timer...

 

Min far kender nogen af kuskene og har i den forbindelse givet en øl til dem i forbifarten,,, men men men den ryger direkte i tasken!! Jeg har ikke set dem drikke øl på bukken, må jeg indrømme!! Men derfor kan der jo godt være et par øl i tasken fra venligtsindede folk... og derfor ligger de i tasken!

 

Det virker usandsynligt voldsomt når en hest, med vogn, løber løbsk.

Men tit kommer de ikke sindsygt til skade.. Man kan jo bare håbe på at denne hest kommer til at virke for vogn igen!!

 

Desuden kan skoene også trædes af på en fold...

 

Man kan ikke vide om kusken har været beruset, før en blodprøve påviser dette,, denne blodprøve var så negativ, heldigvis! -Og godt at den blev taget, for en sikkerheds skyld!

 

Men hvis man har stået og hjulpet hesten på benene, efter at den er væltet med vognen, så er det jo et faktum, ikke noget man finder på.

I det gode vejr, er der sikkert andre der har set dette.

 

Men hvorom alt ting er, er at alle har det godt efter omstændighederne og det er jo fantastisk!!!

 

Og så kan det iøvrigt ikke hjælpe noget, at blive ved med at skrive at folk er dumme, når de har skrevet en undskyldning!!

 

Spørgsmålet lød: Hvad gør man i så tilfælde, at man skulle støde på en beruset kusk??!! -Resten er der undskyldt for!!

 

Mvh

Jeannett

 

Ps Trådstarter; tag du ud og besøg hesten med et æble eller en gulerod :-)


Mosegårdens Rex

FHF

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad er sandheden
Forfatter: 
Dato:  10-07-2012 11:21

Nu er det en yderst kendt sag hos f.eks politiet, at hvis folk ser en ulykke med f.eks en flugtbilist, så har vidnerne aldrig set det samme. F.eks farven på bilen vil spænde meget vidt og de vil alle være sikre på, at det de så, er det rigtige.

Hvordan folk opfatter det de ser, er meget forskelligt. Nogen ting ser man og nogen ting resonere man sig frem til ud fra det man så/oplevede.

 

Jeg synes bare man skal være forsigtig med at hakke på hinanden, for det kan være meget svært at sige hvem der har "set det rigtige" netop ved ulykker.


- Hiksen Micro -

 

 

For things to get better, you have to get better.

 

 Luksus løsdrift tilbydes til nøjsomme heste

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Væltet eller ej..
Forfatter: 
Dato:  11-07-2012 19:24

Har læst lidt med fra sidelinjen i denne debat siden den blev oprettet.. Nu vlgte jeg altså, at google ulykken da det virker meget besynderligt, at trådstarter skulle opdigte en sådan historie..

nyhederne.tv2.dk/article.php/id- 51700060:hestevogn-væltet-på- dyrehavsbakken.html?rss

Tv2 nyhederne giver altså trådstarter ret i, at vognen rent faktisk væltede.

 

Håber kusk, hest og andre berørte af ulykken har det godt på trods af omstændighederne.

 

Fortsat god aften.



"You´ll never walk alone"

Til minde om alletiders storebror Martin Jensen

1984-2008


1
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  12-07-2012 17:32
det må ikke have været en sjov oplevelse, og det er da altid noget kusken ikke var fuld.

Men forstår ikke hvorfor TS skal sættes op som en løgner når hun selv har været med til at få hesten fri og rejse den :-/
1
0
Svar på denne tråd
 
 anne sofie....
Forfatter: 
Dato:  12-07-2012 17:37

og du tror også på julemanden ...

 

og de grønne flasker er faxe kondi ,,,,juuhhhuuuuu

 

jeg kender en som hved at flertallet af kuskene få sig nogle til halsen

 

burde virkeligt ryddes op blandt de kuske

stakkels heste...


billigt seletøj købes til shetlænder 100cm.......

1
0
Svar på denne tråd
 
 Sandheden
Forfatter: 
Dato:  12-07-2012 18:55

Sjovt nok - uden overhovedet at tage parti for nogle af dem, der har postet her i tråden - så lyder den historie, som Magramse linker til, som en heeeeeelt anden end den, der fortælles af TS.

 

Ikke at jeg stoler en dyt på TV2 nyhederne, men det er da interessant, som den historie har mange versioner

 

Og til spørgsmålet: jeg ville gøre det samme som ved mistanke om en spritbillist: ringe til politiet og om muligt følge efter køretøjet, så politiet kunne finde det. Hvis chaufføren/kusken ikke var i vognen, ville jeg forsøge at råde dem fra at køre, men selvfølgelig ikke risikere min egen sikkerhed i den forbindelse.

 

 

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 00000000
Forfatter: 
Dato:  13-07-2012 23:34

Atter engang er folk sååå kloge og himler op. Har samme diskution i en anden tråd om hestevognskørsel. Bare folk da ville lade være med at være så pokkers kloge og blande sig i noget de ikke aner en pind om.Bette- mis igen skal du spille klog og komme med bemærkninger ( som i den anden tråd )Kender du i det hele taget noget til kaper branchen ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fuld kusk
Forfatter: 
Dato:  14-07-2012 07:15

Er det normalt at der bliver taget blodprøve på kuskene?

Jeg mener da at der må være en mistanke om spritkørsel , for at de gør det.

 

Jeg vil også meldetil politi hvis jeg har mistanke, ligesom med en bilist.

 

Vh. Pia


~ Team Felia & Smila >:D ~

Hest og hund - Hund og hest

0
0
Svar på denne tråd
 
 anne soffie..
Forfatter: 
Dato:  14-07-2012 16:56

da du jo åbenbart kender historien bedre end øjenvidnet - kan du så ikke forklare hvorfor kusken løb ind i lygtepælen?

 

.

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad hed hesten?
Forfatter: 
Dato:  06-05-2016 06:01

Jeg har en tidligere kaper hest som har nogle gamle skader bla i hals og nakke. En sort hoppe..


<3<3<3<3<3JustMyLuck<3<3<3<3<3<3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dyrehaven.
Forfatter: 
Dato:  07-05-2016 13:35

I sommeren 2014, kørte vi en lang tur i Dyrehaven med en meget gammel vogn, forspændt en flot frieser, der hed Regina..

Det var en fantastisk tur, med en meget kompetent kusk, der vidste alt om området, og fortalte på hele turen..

 

Håber både kusk og hest er hurtigt i orden igen. :)


Michael

GO FOR IT!!



2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider