Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Vaccinationsregler ændres igen
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 18:24
Indsat fra nyheden Vaccinationsregler ændres igen:

De nye vaccinationsregler fra Dansk Ride Forbund har været meget omdiskuteret, ikke mindst grundet det faktum, at reglerne blev lavet med tilbagevirkende kraft, så mange skulle basisvaccinere deres heste på ny. Nu er reglerne lavet om igen, så de nye regler kun gælder for heste der basisvaccineres senere end 31. december 2012. Heste der er basisvaccineret jf. gældende regler, skal blot have vedligeholdt deres vaccination en gang årligt som hidtil. Læs alle reglerne herunder.

 

 

På Dansk Ride Forbunds repræsentantskabsmøde søndag den 25. marts 2012 vedtog repræsentantskabet et forslag fra Mols Rideklub om ændring i Dansk Ride Forbunds reglement § 15.4, der omhandler vaccinationskravet til stævneheste. Den vedtagene ændring betyder, at Dansk Ride Forbunds nye vaccinationsprogram, der træder i kraft 1. januar 2013, kun omfatter stævneheste og -ponyer, der påbegynder basisvaccination efter denne dato.

 

 

Krav til vaccination af stævneheste- og ponyer, der starter stævner under Dansk Ride Forbund:


Stævneåret 1. januar - 31. december 2012:

Hidtidige regler er gældende. Hesten/ponyen skal være basisvaccineret mod influenza, hvilket vil sige, at den skal være basisvaccineret med 2 vaccinationer mod influenza med mindst 21 og højst 92 dages mellemrum. Herefter skal hesten/ponyen være revaccineret 1 gang årligt, dvs. senest 365 dage efter foregående vaccination.

 

Stævneåret fra 1. januar 2013 og fremefter:

For heste/ponyer, der har påbegyndt deres basisvaccinationsprogram inden 31. december 2012, gælder ovenstående regler.

 

For heste/ponyer, der påbegynder deres basisvaccinationsprogram efter 31. december 2012, gælder følgende regler:

Hesten/ponyen skal være basisvaccineret mod influenza, hvilket vil sige, at den skal være basisvaccineret med 2 vaccinationer mod influenza med mindst 21 og højst 92 dages mellemrum. Herefter skal hesten/ponyen have en booster-vaccination, der skal gives tidligst 5 måneder og senest 6 måneder og 21 dage efter den anden basisvaccination i henhold til vaccinens godkendelse. Hesten skal herefter vaccineres årligt - dvs. senest på årsdagen efter sidste vaccination.

 

 

Vaccination skal i ethvert tilfælde være foretaget i henhold til vaccinens godkendelse.

 

FEIs regler for heste/ponyer, der skal starte internationale stævner under FEI (FEI Veterinary Regulations):

Nedenstående regler gælder for heste og ponyer, der skal starte internationale stævner under FEI.

Hesten/ponyen skal være basisvaccineret mod influenza, hvilket vil sige, at den skal være basisvaccineret med 2 vaccinationer mod influenza med mindst 21 og højst 92 dages mellemrum. Herefter skal hesten/ponyen have en booster-vaccination, der skal gives senest 6 måneder og 21 dage efter den anden basisvaccination i henhold til vaccinens godkendelse. Hesten skal herefter vaccineres årligt - dvs. senest på årsdagen efter sidste vaccination.

 

Når hesten/ponyen starter et FEI-stævne, må seneste revaccination ikke være foretaget mere end 6 måneder og 21 dage inden stævnestart.

 

 

Heste/ponyer, som er korrekt basisvaccineret før 2005 efter FEIs daværende regler, og hvor de årlige revaccinationer er regelret fulgt, skal ikke have ny basisvaccination og booster-vaccination, men kan starte FEI stævner, såfremt årlig revaccination er fulgt. Dog må seneste revaccination ikke være foretaget mere end 6 måneder og 21 dage inden stævnestart.

 

Heste/ponyer, som er basisvaccineret efter 1. januar 2005, skal være basisvaccineret med 2 vaccinationer mod influenza med mindst 21 og højst 92 dages mellemrum. Herefter skal hesten/ponyen have en booster-vaccination, der skal gives senest 6 måneder og 21 dage efter den anden basisvaccination i henhold til vaccinens godkendelse.

 

Dansk Ride Forbunds anbefalinger:

Dansk Ride Forbund anbefaler generelt, at alle vaccinationer af heste - uanset hvilken sygdom der vaccineres imod - skal foretages i henhold til vaccinens godkendelse. Oplysninger om vaccinens godkendelse fremgår lægemiddelstyrelsens produktgodkendelse. Er du i tvivl, om din hest er korrekt vaccineret, skal du rådføre dig med din dyrlæge.

 

 

Kilde: Pressemeddelelse, DRF

 


Billede

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak til Mols
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 19:31

rideklub som tog emnet op; det beviser jo så at det kan betale sig at gøre indsigelse mod noget som er indlysende forkert

 

Bare træls at det kom så sent, da en i forvejen økonomisk belastet hestebranche også har haft denne ekstraudgift hængende over hovedet.

 

VH janni

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dejligt ogskidt
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 20:01

Ja det er dejligt at er endelig var nogen der tog det op, mindre fedt for dem der er startet med deres basis vaccine forfra...!

 

Jeg stårmed en 3 års, der er basisvaccineres i 2009, han skulle så efter de nye nu forhenværende regler, omvaccineres så han også skulle have en booster, derfor sprang jeg hans vaccie over i december så jeg kunne starte ham op påny, her i løbetaf foråret...

 

Troede jeg,men HA!!! Der troede jeg så forkert...!

 

Nu har jeg så sprunget en vaccineover på en fuldt ud vaccineret hest, for såat kunne revaccinere den igen efter nøjagtigt de samme regler...!

 

Screw you Dansk Rideforbund, det er dælme en ommer den der...!

 

Man laver ikke en ny regl, for så ET ÅR EFTER at ændr den, der er dælme useriøst...!

 

Mvh. Lotte


Med


Heimdals Knut
Stenhedegårds Dorién

Rædkær´s Le Louvre


"My Horse, My horse, a Kingdom for my Horse!"

It takes all kinds to make this world!

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 20:11

Det var dejligt for alle dem som ikke er gået igang med at revaccinere. Jeg har givet den første revacc og skal egentlig give den næste i juni (har 4 heste som skal igennem og vaccinerne er købt)

Tør man lade være hvis de nu ombestemmer sig igen om et år

0
0
Svar på denne tråd
 
 ahhhh helt ærligt
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 20:26

Synes godt nok at det er for dårligt et eller andet sted, for rigtig mange i min stald inkl mig selv er begyndt på de vaccinationer og mangler kun den sidste for at nå det inden reglerne træder i kraft, og vi har så spildt de penge!

 

Fint nok for dem der ikke er gået igang endnu, men synes godt nok at det er at skide lidt på dem der allerede har brugt penge på de vaccinationer!!

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 øv med øv på---
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 20:34

Ja jeg er også en af dem der står med en hest af årgang 2009, og har fået den vaccineret to gange, og mangler boosteren.. Overvejer nu om jeg skal få den alligevel.. tænk hvis de nu laver det om en gang til.. Synes det er vildt dårlig stil at de først melder et ud, og så laver de det pludselig om igen..


Manuela - nu med Dotmosegaard's Parimia

0
0
Svar på denne tråd
 
 må ærlig
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 20:45

indrømme jeg fatter ikke en dyt af det vaccinations-fis!

 

Jeg kan forstå hvis det er heste der starter i FEI regi, men heste der "kun" starter måske på D eller C-nivaue.......

Jeg forstår hvis det er heste som kun ud af landet for at starte, men heste der, ja undskyld mig, men lille Danmark....

 

Jeg tror det usundt det man har gang i, jeg tror ikke på det er sundt for hestens immunforsvar at blive bombaderet med vaccine.

 

Jeg har i de sidste 5 år, fået hestene vaccinerert i april/maj måned, ene og alene den grund, at når jeg gjorde det i efterårs måneder, ja så blev de syge alligevel. Og det følte jeg var spild af penge. Så jeg lagde den strategi om, og det måtte dyrlæge jo give mig ret i at var en god ide, eftersom der ingen af der rigtig har været forkølet. Jo, en af den har haft have en Herpes-virus i de øvre luftveje og skal så vaccineres for det her i foråret. Men ellers har de ikke været syge og været forkølet!

 

Men er der en venlig sjæl, der vil forklarer mig hvad jeg skal gøre;

Jeg har en ældre hoppe på 17 år, hun skal ikke ud og starte stævner. Jeg har en 2 års, som heller ikke skal, ergo mener jeg heller han skal ud have alle de vaccinationer.

Men jeg har en der snart bliver 4 og en på snart 6 år.

Planen var i år, at de skulle ud og prøves ad stævne-mæssigt.

 

Mvh. Lotte

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg er startet
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 20:47

forfra med 2 og de mangler kun boosteren og den får de, så er jeg dækket ind hvis det skulle bliver ændret igen, men jeg synes at det er knold og tot. Totalt latterligt at ændre regler for så at ændre det retur igen Hvad med at bestemme sig, og hvorfor er der ingen der har fortalt at de ville klage og prøve at få ændret reglerne tilbage, så var der nok mange der havde afventet resultatet inden dr. mega dyr blev bestilt til ekstra vacciner

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er da..
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 20:57

ved gud noget af det mest useriøse, jeg længe har set magen til..

Og temmelig træls for alle dem som er gået i gang med at vaccinere forfra - unødige udgifter.

 

Fnys..

Maybritt.


----Pura Raza Espanola----

Ebano LXXI; Champion i funktionalitet står til avlsbenyttelse.

www.stutterielfalcon.dk




0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 21:05

Jeg kunne bruge rigtig mange grimme ord lige nu, men vælger at lade være. Min fra 09 har lige for 3 uger siden fået sin nummer 2 og mangler nu kun den sidste (som jeg nok vælger at få for en sikkerheds skyld)... Men tror DRF at jeg skider guld, tænk hvad de penge ellers kunne være brugt til :(

0
0
Svar på denne tråd
 
 elendigt
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 21:05

Nej hvor er det dog elendigt..

Jeg var også begyndt at følge de nye regler, og så ændre de lortet, penge ud af vinduet :(


Maria B.P
Søger opstaldning i århus området til hingsteplag.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er også i gang
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 21:08

men jeg tror nu også jeg tager boosteren med for at være sikker.

Så er man da helt med ...


Mette Stelmach


med de skønne pletter
Sartors Simply the Best og Rughavens Shadow


*** RIP ***

Cappucino

01.06.03 - 17.06.10

RIP

Quinar's Lovespot
22.04.00 - 30.05.11

*** Mine Engle ***

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ændringer
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 21:11

Jeg havde egentlig lagt samme plan som Asfaloth, men heldigvis skal min hest først vaccineres i starten af april, så jeg kan lige nå fortsætte vaccinerne ;-)

 

Så jeg er en af dem der er glad for at reglerne bliver lavet om (igen), men nøj, hvor er det surt for alle de der er gået i gang med at vaccinere om :(


- Cat -

Under uddannelse til BBH Basis Instruktør

0
0
Svar på denne tråd
 
 erstatningskrav
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 21:13

Kunne da være rart hvis man kunne gøre et erstatningskrav gældende... tralalala


Maria B.P
Søger opstaldning i århus området til hingsteplag.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Vaccine
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 21:21

Jeg har givet alle 3 vacciner, og har i dag skrevet en mail til DRF, hvo rjeg har luftet min utilfredshed og spurgt om man bare skal sende regningerne til dem.

Regner selvfølgelig ikke med at få en rød øre, men så har man da prøvet...

 

@!#$ DRF!. :-(



Gitte

0
0
Svar på denne tråd
 
 vaccination
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 21:23

Jeg er også en af dem, som er blevet ramt af de ændrede regler. Da min hest skulle vaccineres omkring årsskiftet startede jeg forfra med basisvaccination, så han mangler nu kun booster-vaccinen til juni engang. Den kan jeg så i princippet slippe for, men jeg tror nu jeg vælger at tage den med alligevel, når nu jeg allerede har brugt penge på ny basisvaccination...

 

Jeg har hele tiden været af den holdning, at det var besynderligt og ulogisk at ændre reglerne med tilbagevirkende kraft. Dog synes jeg det er endnu mere irriterende, at reglerne nu ændres igen - gud ved, hvornår de bliver lavet om igen igen


Wildly

Nu med "Luega Love"


Besøg min hjemmeside!

~~~~~~~~
Fighting for peace is like fucking for virginity

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 21:44

Ja, jeg har allerede sagt min mening i de to andre tråde, men vil alligevel gentage, hvor amatøragtigt jeg finder det, at man vedtager den slags omfattende regler uden at tage sit repræsentantskab i ed.

 

Og ja, som en påpeger - hvorfor i alverden har man ikke fået at vide, at nogle havde fundet en udvej for at udfordre reglen, så man kunne afvente resultatet?

 

Det er da ikke, fordi der har manglet debat om emnet rundt om, hvor man kunne have gjort opmærksom på planerne om at omstøde reglerne!

 

Men først og fremmest falder det her tilbage på DRF og giver indtryk af en helt igennem uprofessionel ledelse, der har handlet fuldstændigt irrationelt og uden respekt for hverken hesteejere eller eget interne demokrati.

 

Hvor havde det dog været rimeligt, hvis de nu stod med alle de unødvendige dyrlægeregninger, dette har afstedkommet for så mange af os.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange grimme ord...!!
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 22:10

Hold op hvor bliver jeg rasende !!

Er som mange af jer andre også i gang med de fjollede vacciner og har efterhånden betalt dyrlægen i dyre domme for det pjat - OG SÅ ÆNDRER de det igen!!!???!!!

 

Er selvfølgelig glad for at de endelig har indset at det er totalt tåbeligt, men hold op hvor bliver jeg sur over at de vælger at ændre reglen tilbage så sent - hvor største delen vel er godt i gang, for at overholde reglerne

Man bliver da trukket rundt i manegen!!


Kathrine Olsen ...


Med Fabienne af Hvarre & Bugatti af Dano


Besøg min fotohjemmeside:
www.KaytrinFoto.dk


SÆLGER BILLIGT UD AF DE TING JEG HAR TIL SALG PÅ MARKEDSPLADSEN.
TAG ET KIG! ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hørt-hørt...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 22:15

En "synes om" til Katrines indslag


Venligst - Marianne


Haflinger NM, EM og DM i 2012... Det og meget mere haflinger på...


www.haflingersport.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mols forslag.
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 22:17

Mols forslag var da fremme alllerede i januar. Derfor har jeg også været afventende for at se hvordan det gik med forslaget.

Med hensyn til man ændrer frem og tilbage er jo at det er DRF der havde vedtaget reglerne, og det er på et repræsentantskabsmøde at repræsentantskabet har ændret ved denne bestemmelse. Alså er det ikke de samme "kloge hoveder" har har levet reglen, for så at ombestemme sig. Nix det er DRF der har lavet reglerne, og rideklubberne der har ændret dem.


www.bf-foto.dk


Tidligere kendt som Belinda&Tango!Savner Tessa =o,


© Se min elskede hest Tango i min præ. ©

© Savner Tessa. :{( Elskede hende SÅ højt. ©

0
0
Svar på denne tråd
 
 vi er ...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 22:22

vi er så nogle af dem der så også har brugt timer (jaja, er gratis jo) på at blive undervist i de her SK*DE nye vaccinere for at lære dem ind og ud, og så bliver de f*ndme ændret igen !!!!! - så må vi jo liiiige skrive ind til skolen at vi altså lige skal have et 16 timers lynkursus igen på de nyyyye nyye regler

 

 

 

.... okay måske ikke verdens undergang, og jeg er heldigvis en af dem der dælme ikke gad det fis med de vacciner, så lucky me jeg ikke gik igang! - R*VTUR for jer andre!!!


Sagde Maya

Med Vito, ponyen med charme og selvtillid



Hvil i fred, elskede og savnede Nobi
1999-2008...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 22:50

Belingo - Nix, du, det er DRF, der ikke har afventet godkendelse i repræsentantskabet, før man har meldt ud, at reglerne var ændret.

 

Repræsentantskabet er øverste myndighed, og det burde ikke komme som nogen overraskelse for DRF, at det er sådan, det hænger sammen. Derfor må man ikke melde ud, at man har ændret reglerne, før man har fået godkendelse i repræsentantskabet.

 

Det er dybt uprofessionelt.

 

Fint nok, at det har været kendt af nogen siden januar, at der var stillet ændringsforslag, men når det er noget, der kommer til at gælde uendeligt mange også udenfor kaffeklubben, så havde det måske været smart at sige det videre til alle os andre også.

 

Man kunne håbe, at myndigheden til at styre vacciner efter det her show blev taget fra DRF, således at det blev fastlagt fra anderledes seriøst og professionelt hold, hvordan heste i DK skal vaccineres for at have gyldige vaccinationspapirer.

 

Det spiller jo ind for en masse hesteejere helt udenfor DRF-regi, når man skal have opstaldet hest, skal på kursus osv. Og det kan vel i grunden ikke være rigtigt, at en privat forening skal styre det. Især når de tydeligvis ikke magter opgaven.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pssssst, se her
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 23:14
0
0
Svar på denne tråd
 
 Heldig for mig
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 23:46

ja jeg er så en af de heldige, min datters pony skulle have været startet ny basisvaccination, men først til maj, så jeg har da heldigvis ikke nået at komme igang endnu.

 

Men øv hvor surt for alle jer som er startet forfra, kan dælme godt forstå i føler jer taget ved næsen, det ville jeg også.

 

Men lige et spørgsmål; jer der har valgt at springe den årlige vaccine over, for så at opstarte på ny nogle måneder senere, hvorfor startede i ikke bare fra den dag det oprindelig var meningen at hesten skulle have været vaccineret, er der en grund til det?



MVH. Lene

0
0
Svar på denne tråd
 
 Godt initiativ
Forfatter: 
Dato:  27-03-2012 08:30

Godt initiativ med underskriftsindsamlingen!

Vi hár skrevet under!


Stutteri Toftøje

Opdræt af dressurheste

Dansk Varmblod * Hannoveraner * Oldenburger

www.stutteri-toftoeje.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar fra DRF
Forfatter: 
Dato:  27-03-2012 19:10

Har i dag modtaget et fint standartsvar fra DRF:

 

Hej Gitte

Tak for din henvendelse.


Se information om baggrunden for det tidligere gældende krav, klubbernes beslutning
om ændring af kravet og forbundets anbefalinger på
www.rideforbund.dk/Hestevelfaerd/ Vaccination/ Baggrund%20for%20vacci...skrav.aspx



Reglementet fastsætter reglerne for deltagelse i nationale stævner og udformes
af Dansk Ride Forbund. De ændrede vaccinationsregler (gældende pr. 1. januar 2013) blev indført for at få vaccinationsprogrammet under Dansk Ride Forbund til at leve op til FEIs niveau og med en ambition om at sikre vores heste bedst muligt mod smitte.


Den til søndag den 25. marts 2012 gældende bestemmelse var lovlig og gyldigt
vedtaget af Dansk Ride Forbund. Derfor har de ryttere/hesteejere, der har ladet deres hest vaccinere i henhold til de frem til søndag den 25. marts 2012 gældende regler, ikke adgang til at få erstattet de afholdte udgifter til ny basisvaccination.


Det forhold, at reglen efterfølgende blev ændret medfører ikke noget ansvar.
Uanset om det, som i dette tilfælde, sker efter medlemsklubbernes ønske eller på andet grundlag.


Vi beklager det besvær og den usikkerhed ændringerne har påført dig.

Vaccinationskrav
www.rideforbund.dk/Hestevelfaerd/ Vaccination.aspx

 


Med venlig hilsen


DANSK RIDE FORBUND

 

 

 

 

 

 



Gitte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hva kan man sige
Forfatter: 
Dato:  28-03-2012 09:28

Gitte: Sikke da en gang De har lavet en lov også ændret den og mener ikke det er deres skyld.

 

Efter min mening brude de nok have snakket sammen først før man lavede kravet sidste år for så at ændre det i år, tror der er rigtig mange som har brugt stor summer på dette og jeg ved da selv at de penge kunne man sagtens bruge til noget andet.

 

 

Man kan dog bare håbe at dette får konsekvenser for DRF

 


Part søges, se præsentation for nærmere information

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svarfra DRF
Forfatter: 
Dato:  28-03-2012 09:58

Uanset DRFs svar til Gitte, håber jeg, at folk fortsætter underskriftsindsamlingen, som lige nu er oppe på 170. Det kan ikke være rigtigt, at DRF kan jonglere rundt med folks penge og hestes helbred på den måde - det skulle gerne ha' konsekvens!


Stutteri Toftøje

Opdræt af dressurheste

Dansk Varmblod * Hannoveraner * Oldenburger

www.stutteri-toftoeje.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 ang regler
Forfatter: 
Dato:  28-03-2012 10:03

nu er jeg så en af dem som heldigvis ikke er nået igang med den nye vaccine da jeg har en unghest på 4,5 men nøj hvor jeg syns det irreterende med al det bøvl.

 

JEG ER FORVIRRET..så skal man ha den viccineret flere gange og så skal man pludselig ikke..hm hvor kan man skrive under da jeg også synes det er svinsk...det er dyrt nok i forvejen at ha hest...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Underskriftsindsamling
Forfatter: 
Dato:  28-03-2012 10:22

Stutteri Toftøje

Opdræt af dressurheste

Dansk Varmblod * Hannoveraner * Oldenburger

www.stutteri-toftoeje.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-03-2012 10:39

estella du behøver ikke være forvirret, det er ganske simpelt.

Heste der har startet deres basis vaccination før 1/1 2013 følger de gamle regler med 1 booster, heste der starter deres basis vaccination efter 1/1 2013 skal følge FEI regler med 2 booster.

 

Jeg forstår ikke hvad i vil med den underskrift indsamling, hvis den gør noget, så vil den max kunne ændre reglen tilbage, så det igen er med tilbagevirkende kraft, så heste der har startet deres basis vaccination efter 1/1 2005, også skal følge FEI regler.

Så vil bestemt IKKE underskrive! De er blevet tvunget til at lytte til klubbernes repræsentanter, hvorfor så få det til at virke som om repræsentanterne går imod medlemmernes ønsker?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vaccination skal i ethvert tilfælde være
Forfatter: 
Dato:  28-03-2012 13:09

Bemærk frasen:

 

"Vaccination skal i ethvert tilfælde være foretaget i henhold til vaccinens godkendelse."

 

Der findes ingen influenza-vacciner på det danske marked, som er godkendt til kun to basisvacciner - samtlige influenzavacciner til heste er godkendt til to basis + en booster.

 

Så uanset ordlyden i de nye regler, så er intet ændret - eller hvad? Det eneste, der ikke står noget om nu, er med hvilken frist og fra hvornår vaccinationen skal foretages i forhold til godkendelserne - så nu skal alle heste uanset startdato på basis forfra - eller hvad?

 

Hestene er ikke godt nok dækket ind, hvis der kommer en influenzaepidemi med kun to basisvacciner. Det er ikke nogen nyhed.

 

Mvh Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa hejsa
Forfatter: 
Dato:  28-03-2012 14:50

 

HAR OGSÅ UNDERSKREVET....

 

@!#$ FUKC FUKC, det sku da træls..

Nu var vi for en gangs skyld hurtige og fik 6 muler vaccineret og de HAR fået ALLE 3 stk.. @!#$ det møg træls..

 

Mine forældre har køreheste som de deltager i konkurrance med, samt jeg har haft lånt min fjordhest ud til et par piger som skulle starte stævner. Så derfor skyndte vi os at få dem alle igennem, da vi skulle havde vaccineret aligevel..

 

EJ DET SKU TRÆLSE PENGE at sætte til..

 

For de jo vaccineret efter de regler som de kræver nu. ØV BØV..


Hilsen Bitten


Ejer af Møltrup Odin & Luna


R:I:P Egelund Kaifas


ALT i Hestevogns kørsel udføres

se mere på www.hestevognene.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 forklaring
Forfatter: 
Dato:  01-04-2012 05:29

på hvordan de nye regler skal forståes??

 

Betyder det, at man ikke kan vente til 1/1.2013 med at vaccinere som hidtil, eller hvordan skal det forståes?

 

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Vacciner
Forfatter: 
Dato:  01-04-2012 11:25

Lotte: Det har egentlig aldrig været sådan at du kunne vente til d. 1/1 med at vaccinere :-) Reglerne hed at visse heste skulle vaccineres om inden 1/1, med tre nye basisvacciner. Den regel er lavet om.

 

Som reglerne er nu, er det ganske simpelt:

 

- Heste der allerede er vaccineret, og hvor årlige vaccinationer er vedligeholdt, er berettiget til at starte stævner, og man skal ikke ændre noget.

 

- Heste der ikke er basisvaccineret endnu (f.eks. føl, eller heste hvor årlig vaccination ikke er vedligeholdt), kan frem til 1/1 2013 vaccineres efter "gamle regler" dvs. med to basisvacciner.

 

- Heste der ikke er basisvaccineret, og først basisvaccineres efter 1/1 2013, skal vaccineres med to vacciner og en booster-vaccine (altså de nye retningslinjer)


- Cat -

Under uddannelse til BBH Basis Instruktør

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider