Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Dressurudvalget søger to nye medlemmer
Forfatter: 
Dato:  18-02-2012 21:32
Indsat fra nyheden Dressurudvalget søger to nye medlemmer:

To nye medlemmer søges til Dressurudvalget, den ene med ansvar for ponyer og den anden med ansvar for Dansk Ride Forbunds Championater for ungheste.

 

Vil du være med til at udvikle dressurponysporten i Danmark?
Dansk Ride Forbund søger et medlem til dressurudvalget, som skal have ansvaret for ponysporten i dressur. Arbejdsområderne vil blandt andet være:


Ansvarlig for at udarbejde forslag til reglementsrettelser og videreudvikling af reglementet, som vedrører ponydressursporten i samarbejde med det resterende dressurudvalg og den reglementsansvarlige, herunder med hensyntagen til og inspiration fra FEI's reglement.


Skabe ideer og initiativer omkring talentudvikling og udviklingsområder i ponydressursporten i samarbejde med landstræneren samt det øvrige dressurudvalg.


Deltage i dressurudvalgsmøder.


Godkendelse af propositioner for B-ponystævner


Rådgivning/sparring til bestyrelsen, andre udvalg, distrikter, ryttere o.a. interessenter.

 

Vil du være med til at udvikle Dansk Ride Forbunds Championater for ungheste i dressur?
Dansk Ride Forbund søger et medlem til dressurvalget, som skal have ansvaret for at drift og udvikling af Dansk Ride Forbunds Championater for ungeheste i dressur. Arbejdsområderne vil blandt andet være:


Følge op på regler, afvikling mv. af Dansk Ride Forbunds Championater for ungheste.
I samarbejde med det øvrige dressurudvalg samt administrationen at udarbejde bestemmelser.


Evaluere Dansk Ride Forbunds Championater for ungheste efter hver sæson
Tilrettelæggelse af uddannelse for dommere, der dømmer ungheste.

 

Som en del af dressurudvalget skal du sammen med det øvrige udvalg og i tæt samarbejde med administrationen være drivkraft i både den nutidige og fremtidige udvikling af dressursporten i Danmark. Dressurudvalget har mange forskelligartede opgaver og beskæftiger sig bl.a. med uddannelse af officials, reglementet, udvikling af turneringer og cups samt stævnetilrettelæggelse i et tæt samarbejde med de stævnearrangerende klubber omkring kvalitetsudvikling, propositioner m.v.

 

Læs mere om stillingerne her.

 

Kilde: DRF

0
0
Svar på denne tråd
 
 SÅ ER DET NU I SKAL SLÅ TIL.
Forfatter: 
Dato:  19-02-2012 09:13

 

Alle jer der altid brokker jer over det eksisterende system i DRF.

 

Nu er der ikke mindre end 2 "stillinger" ledige i dressurudvalget i DRF.

 

Den ene skal have ansvaret for ponydressuren - og reglementsændringer vedr. disse.

I kan få indflydelse på hvordan helt unge ryttere skal ride, deres optømning og hvad ponyerne skal udsættes for, når de er til stævner.

 

Det kan blive en hel ny tid vi kan gå i møde - forestil jer:

 

Det er landstævne - ponyerne står på marken sammen i løsdrift fra tosrdag til søndag aften.

De får masser af stråfoder og en håndfuld vitaminer af og til.

Uden for løsdriften er der sat cowboyopbindings bomme op, hvor der er livlig aktivitet.

Pigerne hygger og sludre, mens de lægger de bomløse lammeskindssadler op på deres søde langhårede ponyer.

Det bidløse hovedtøj volder en mindre pige med en 3er pony problemer. Straks er der en af de store piger der hjælper hende, for pigerne har masser af tid, da alle ponyerne hverken skal flettes eller have renset hove - da de alle går uden sko.

 

Når pigerne kommer på banen, går dommeren ind og hilser på hver enkelt pony, så ingen bliver forskrækkede, når der pludselig sidder en dommer på en halmballe ved C.

 

For tilskuerne kan det være lidt svært, at skelne hvem der bliver bedømt, da de er flere ekvipager på banen ad gangen - da ingen pony skal være alene uden artsfælder.

 

Alle der ikke får 10 i alle øvelser biver diskvalifiseret - da alt skal udføres perfekt, for at sikre at ingen ponyer lider overlast.

 

 

Den anden stilling skal have ansvaret for championaterne.

 

Her ser det lidt anderledes ud, for alle championater er suspenderet for ubestemt tid.

Hestene må først gøres ryttervant som 6 årige og da ingen på nuværende tidspunkt ved, hvor lang tid det tager at uddanne en hest efter støvsugermetoden til, at kunne gå det der svarer til en 4 års i dag, kan hestene i bedste fald først starte deres første championat som 12 års. I denne klasse vil der være ligeudrettet skridt, trav og galop for lange tøjler.

 

 

Så nu har i changen for, ikke bare at være brokkehoveder i kulissen, men få en stilling hvor I virkelig får indflydelse det rigtige sted, til glæde for hver en hest og pony i det kanske land.

 

 


Søg altid sandheden, men hold dig langt væk fra dem, der siger de har fundet den. For ellers stopper al udvikling og selvstændig tænkning.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 uha pony-mor
Forfatter: 
Dato:  19-02-2012 09:16

det var lige dagens smil og du har evig ret


Smil smitter.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  19-02-2012 10:31

Pony-mor

 

Kunne ikke være mere enig

0
0
Svar på denne tråd
 
 dressur
Forfatter: 
Dato:  19-02-2012 10:38

hehe


Ejer af: Lagsi fra Møllegård (islænder)

Nasi frá Dánjalstrøð (islænder)

Tranegildes Lakrids (shetlænder)

Beer's sir Malthe (irish cob)


RIP: Mickey (islænder fra 1985) august 2010

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forventninger...
Forfatter: 
Dato:  19-02-2012 11:40

Jeg kan ikke finde nogle krav til ansøgerne.

 

Jeg ville lige kigge for sjov skyld, men jeg kan ikke se hvor i landet møderne og arbejdet vil være og jeg kan ikke se om man skal have kendskab til heste, dressur eller hvad der er af krav.

 

De må da få nogle ansøgninger som slet ikke kan måle sig med det de søger... eller hvad??

 

Kan I andre finde de oplysninger?



Hilsen Helle.


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-02-2012 11:55

 

Helle - det står i opslagene på DRFs hjemmeside, som nyheden linker til.

 

Herinde er der jo masserer af folk der tangerer den profil.

Når de selv skal sige det.


Søg altid sandheden, men hold dig langt væk fra dem, der siger de har fundet den. For ellers stopper al udvikling og selvstændig tænkning.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, Ponymor
Forfatter: 
Dato:  19-02-2012 11:56

måske skulle man melde sig til ponyerne ;-)

 

Jeg ville dog ikke gøre som noget af det, du skriver - men sådan set bare forsøge at få dem til at følge teksten i fordringerne i dressur. Ingen kan jo gøre det perfekt, så at forlange det af ponyrytterne ville da være tåbeligt :-P

Næ, hvis de bare kan følge disse fordringer en smule, ville jeg være ovenud tilfreds (y)

 

Det er naturligvis kontroversielt at synes godt om den tekst for tiden, men jeg synes nu, den er god - og så står den jo for DRF's egen holdning, må man gå ud fra :-D


:-) fra NinA



Læs teksten i dressurfordringerne grundigt (y) :-)

(men spring billederne over)


www.retskrivning.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ponymor:
Forfatter: 
Dato:  19-02-2012 12:03

Ja ja... det er jo øjnene man først bliver blind på

 

Det var så også kun 3. gang jeg læste opslagene, men nu fandt jeg det. Jeg skulle bare lige have at vide at DET STOD DER :-) Tak for hjælpen...

 

Men stort kendskab er jo et vidt begreb. Tænk på hvor mange "orakler" der bare er samlet herinde... Nogle har da mere erfaring end andre, og nogle har (på begge sider) en frelst holdning til hvordan dressuren skal være. Hmm... jeg gad godt sidde med for at høre hvilke kriterier de kigger efter :-)



Hilsen Helle.


0
0
Svar på denne tråd
 
 HA HA !!!
Forfatter: 
Dato:  19-02-2012 13:45

Sådan pony-mor...enig!

 

Det er nemlig nu alle de kloge brokhoveder, der evig og altid kritiserer og beklager sig, må slå til....

 

Spændende, hvem der melder sig ... hi hi

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-02-2012 10:56

 

NinA - du ville nok ikke være en af de værste at have siddende på den post.


Søg altid sandheden, men hold dig langt væk fra dem, der siger de har fundet den. For ellers stopper al udvikling og selvstændig tænkning.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det forstår jeg altså ikke...
Forfatter: 
Dato:  20-02-2012 13:19

Pony-mor - det er muligvis mig, der misforstår dit første indlæg, men med dit ovenstående seneste indlæg nu må du altså lige forklare dig: Du modsiger da dig selv, så vidt jeg kan se.

 

Vær sød at skrive, hvad du eksakt mener, når du skriver 'alle dem, der altid brokker sig over det eksisterende system i DRF'. Jeg burde nok vide det, men jeg er ikke klar over, hvad der bliver brokket over?

 

Tak, tak,

 

Hanne

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-02-2012 14:11

 

Hanne - nu er NinA den eneste i tråden der lægger billet ind på en af stillingerne - så selvfølgelig skal hun da have et svar.

 

Af samtlige støvsugere synes jeg, at NinA er den mindst rabiate. Hun skriver altid pænt og jeg er faktisk enig i, at fordringerne skal følges.

 

Jeg skrev jo ikke, at hun var den bedste til jobbet.

 

Hvis det ikke var svar nok - så må du selv regne resten ud.


Søg altid sandheden, men hold dig langt væk fra dem, der siger de har fundet den. For ellers stopper al udvikling og selvstændig tænkning.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-02-2012 14:13

 

PS - Hanne jeg tror ikke du skal tage tråden her for mere end det den er - nemlig for sjov med et strejf af alvor og ikke omvendt.


Søg altid sandheden, men hold dig langt væk fra dem, der siger de har fundet den. For ellers stopper al udvikling og selvstændig tænkning.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hahaha - den her er sjov :-)
Forfatter: 
Dato:  20-02-2012 15:59

Hæhæhæ - hvis Nina tager ponierne, så tager jeg championaterne :-) Kunne godt bruge at have lidt frivilligt arbejde på mit CV

 

Nej - jeg må vist heller nøjes med at tulle ned i det lokale flytningecenter og lave lidt lektiehjælp der samt have lidt hundetræning i weekenden :-)




 

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider