Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvordan kan det være??
Forfatter: 
Dato:  09-01-2012 17:20

 

Hvordan kan det lade sig gøre; jeg forstår det ikke....

 

Kører i stalden kl. 10:45.

 

Får smed til begge heste, ordner deres bokse og ordner da også lige hestene.

 

Kører hjem igen kl. 16:30.

 

Hvordan kan det tage 5,5 timer at ordne de "småting"??

...For det er i hvert fald ikke vores knævren og kaffedrikkeri der tager tid...

 

Nøj hvor er jeg glad for "min" nye stald, nu hvor jeg ikke længere kunne have hestene hjemme.

 

 

 

Er I andre lige så glade for jeres opstaldningssteder?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 dejlige hestetøser
Forfatter: 
Dato:  09-01-2012 17:25

 

Det lyder hyggeligt og tidskrævende, godt jeg har mine heste herhjemme .

 

Jeg kører dog i ridehus med hesten flere gange ugentlig, det sker også jeg falder i snak, og må indimellem ringe hjem til den bedre halvdel og sige, at jeg stadig er intakt. Det er "Louisetid" og et skønt afbræk fra jobs, børn og det huslige :-)

 

Louise


Er de fleste de bedste eller bare de fleste?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forskellen
Forfatter: 
Dato:  09-01-2012 17:28

 

Ja nu har jeg jo haft 4 heste hjemme i 1½ år og det tog aldrig helt så lang tid.

 

Men her er det også "Louisetid" og jeg nyder nu at have lysten til at hygge om dyrene igen og ikke bare have det hele som en "pligt". :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ha ha.......
Forfatter: 
Dato:  09-01-2012 17:39

Kender det :-) Og er derfor rigtigt glad for at også mine hunde er velkomne, da stort set al fritid foregår i stalden :-) Elsker min stald og de fantastiske mennesker der også er der :-) Alt fungerer og gør det godt :-) Og mine 4 isbasser elsker også at bo der, hvor de har stald og fold for sig selv <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Når man har tid
Forfatter: 
Dato:  09-01-2012 17:41

Er der intet dejligere end at "hænge" i stalden, snakke med hestene, med vennerne og i det heletaget bare nyde at være der.

 

 

Jeg er også yderst glad for min stald. Søde heste, søde mennesker, fantastiske fysiske forhold, alle er enige om at holde orden i stalden og holde samme rutiner.

 

Jeg kunne ikke ønske mig meget mere!


£isbeth & Baloo


Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd
 
 SÅ dejligt!
Forfatter: 
Dato:  09-01-2012 20:11

Ih, hvor lyder det hyggeligt

 

*pssst* Jeg kan da slet ikke forestille mig at du "knævrer" Louise

 

Savner også nogen gange sammenholdet og hyggen, når jeg tuller rundt her hjemme alene med hestene...

 

...Men på den anden side er jeg også lidt små-sær og nogen gange har jeg brug for kun at være mig selv og hestene Og har alle mine egne sære vaner...

 

 

 


;-) Mvh. Dorte (med Sara, Ódinn, Hildingur, Bjørk, Ludvig og Wilma )


Besøg min hjemmeside på dortesworld.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvordan kan det
Forfatter: 
Dato:  09-01-2012 20:27

Være, ja jeg er da glad for at jeg skulle hente unger ellers havde vi nok været der endnu Men det er så hyggeligt så 5,5 time er væk i en ruf men sådan er det når man er i godt selskab vi er så glade for at have fundet dig og dine skønne muler

0
0
Svar på denne tråd
 
 Staldhygge
Forfatter: 
Dato:  09-01-2012 20:38

 

MBN - Ja så er det skønt at du kan have dine vuffere med. :D
Det lyder som om du trives der. Skønt! :D

 

 

Lisbeth - Åh det lyder som om du har det rigtig godt der; og så kan man vel godt leve med ikke at ønske sig "meget mere". ;)

 

 

Dorte - Hey hey, skal du kalde mig et sludrechatol??!!

Da jeg havde hestene hjemme mente jeg jo at jeg aldrig skulle andet, men jeg er faktisk blevet rigtig glad for det sociale aspekt i dét at have flyttet mulerne ud i byen. Især når det er en flok mennesker man bare klikker med. :D

Om du er sær.... Tja, det er du nok - men det har sin charme!!

 

 

Jeanne - Haha, nej nej jeg ville være kørt hjem; Hjalte skulle jo ned og lette ben! Om jeg så var kommet retur er ikke til at sige...

Du ved jeg er utrolig glad for stalden og alle jer derude!!


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 falde i snak
Forfatter: 
Dato:  09-01-2012 20:44

He he Louise, jeg tror bare, det er noget der sker og det er da bare dejligt, at man har det så godt i "ens" stald, at man gider bruge lang tid der

 

Sådan skulle det jo egentlig også gerne være, når man kommer der i fritiden, hvor man jo har brug for at slappe af og holde afbræk fra hverdagens trænglser.

 

Jeg tog i stalden kl. 15.00 i lørdags og var hjemme lidt over 19.00 og jeg lavede altså ikke andet end at muge 1 boks ud, fylde et par wrapposer og så red jeg dressur 1 times tid. Boksen var ikke slem eller noget og wrapposerne tager måske 5-10 minutter at fylde. Det var heller ikke fordi jeg brugte længere tid end normalt på hverken opsadling eller afsadling og jeg var egentlig færdig til at tage hjem allerede kl. 17.30. Men måske kom jeg liiiige til at falde i snak med min underviser og en af de andre opstaldere og så gik tiden altså, skønt

 

 


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 Staldhygge
Forfatter: 
Dato:  09-01-2012 21:06

 

Karina - Hvor er jeg glad for at høre at det ikke kun er mig der kan "snøvle" sådan...

 

Lyder som en dejlig lørdag du havde i stalden.

 

 

...Skal du i øvrigt lige se hvad jeg brugte en del tid på i dag??

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tadaaaam.....!!

 

 

(Billeder fra i dag)

 

 

Med én som ham, så er det klart man bliver hængende lidt længere!!

 

 

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kender det :-)
Forfatter: 
Dato:  09-01-2012 21:57

Kender det alt for godt.

 

Pludselig er der gået 4 timer og man har ikke en gang nået at ride endnu :-)

 

Jeg er også super glad for at stå i min stald og nyder hver en time med sniksnak.


Vh Maria


Skønne Max og den smukke dameskimmel


THINK MUD - en halv spand lidt under et kg sælges billigt

0
0
Svar på denne tråd
 
 Staldhygge
Forfatter: 
Dato:  09-01-2012 22:28

"Pludselig er der gået 4 timer og man har ikke en gang nået at ride endnu"...

 

 

Oho, se dét kender jeg!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skøøøønt...
Forfatter: 
Dato:  09-01-2012 22:35

Nøøøj hvor lyder det bare som noget jeg kender, og jeg er enda meget ofte alene i stalden, har ikke nogen opstaldere der for tiden, så det selskab der findes er staldejer, mine børn eller en af mine staldpiger/hestepassere der smutter forbi.

Men jeg kan nemt være i stalden fra 12 om formiddagen og til 21 om aftenen :) også selvom jeg kun rider en enkelt hest i en times tid og muger ud hos et par stykker :)

Super, at du har fundet det perfekte sted :)

 

Mvh. Pia



If the world didn't suck, we'd all fall off :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  09-01-2012 22:49

det er fordi man går ind i en tidslomme når man er i stalden.

 

derfor er det vigtigt at man fra starten lærer en eventuel kæreste, at når man siger "jeg er i stalden 2 timer",- så skal han selv lære at omregne til mennesketider,- og bør nå frem til resultatet 4-5 timer...

-så bliver alle glade...


*** Misssophie


0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  09-01-2012 22:53

Kender det godt. Tror jeg de fleste hesteejere kender ;)

 

Når min mor spørger mig inden jeg på vej ud af døren om hvornår jeg hjemme igen så når hun altid lige at ænderer spørgsmålet. "Nå nej, det ved du jo aldrig"

 

HAha. Hun har været med derude et par gange og kan godt se at så kommer den ene og så skal man lige snakke lidt der. Så kommer der en anden og så skal man også lige snakke lidt her. Så en trejde osv osv. Så skal man muge og ride. Så falder man da lige i snak igen igen haha..

 

Det hyggeligt - men tidskrævende.

 

Nogle dage vil jeg gerne hurtigt hjem igen så siger jeg til mig selv at idag ingen snak. MEN.. Det ender altid med jeg hjemme kl. 10 alligevel for faldt alligevel liiiiiige hurtigt i snak med en osv.


Det total typisk.


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-01-2012 23:11

Hæhæ næææ Louise er du typen der snakker ;)

 

Jeg er SÅ glad på dine vegne at du har fundet en god stald :D

Og kan se du hygger dig med Jeanne, hun stod jo ude på Kærgården da jeg flyttede derud ;)

Så hils hende endelig! Med mindre du selvfølgelig læser med Jeanne ;)

 

Jeg håber at jeg snart kan komme ud og kysse lidt på dine muler :)

KNUS!



Vh Anja.

 

Med Luxus dyr <3

 

<3 RIP OZZIE Min stjerne <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Staldhygge
Forfatter: 
Dato:  10-01-2012 07:54

 

Galanti - Ja det er deeejligt at have fundet et sted jeg lige passer ind. :D

Da jeg havde gården på landet, så kunne jeg også sige til manden "jeg går lige ud og godnatter dyrene" - så kunne han komme ud en time eller to senere og se om jeg var kommet noget til; men så var jeg bare "kommet til" at nulre lidt på dem alle fire og så var tiden rendt fra mig.

 

 

missssophie - Måske vi skal lave sådan en tidsomregner, så evt. partnere ikke selv skal regne det ud, men bare kigger på skemaet og dermed kan se hvad vi mener med f.eks. 2 timer.

 

 

Sandra - Haha, det er det gode ved at jeg bor for mig selv nu; der er ikke nogen der står og venter med f.eks. aftensmad eller står og tripper med kagerullen i hånden.

 

 

Anja - Iiiiih også dig?? Du og Dorte, der skrev længere oppe, er helt forkert på den...

Jeg er bestemt ikke typen der åbner munden!

Jeg lever bestemt ikke op til mit ene "kælenavn" når jeg bliver kaldt Lotte Heise!!

Jeg synes ikke I kan være bekendt at få mig til at lyde som en der kan snakke med alt og alle i al evighed...

...Eller noget...

 

Ja Jeanne fik mig shanghajet til at komme op og kigge på stalden, og efter første besøg var jeg slet ikke i tvivl om, at jeg nok kunne falde til der. :D

Jeg skal nok hilse og gøre opmærksom på din note til hende i denne tråd - men mon ikke hun har set det allerede. ;)

 

Og ja du må snart komme forbi - det er jo læææænge siden jeg har set dig!

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-01-2012 08:04

Neeeeiiii det kender jeg OVERHOVEDET ikke!!! Host host hoooooost...

 

Heste, hestestalde og hestefolk er nogle TIDSRØVERE!!!! Altså undtagen mig, jeg snakker nemlig aaaallllldddriiiigg....

 

host host

 

Jeg glædes over din glæde Louise! Godt staldkammeratskab er guld værd (- især hvis man har prøvet det modsatte!)


Venligst Maluna


***


Hvis der ikke er fejltagelser i dit liv, tager du ikke chancer nok

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sludrechatol
Forfatter: 
Dato:  10-01-2012 08:22

Nu har jeg jo hestene hjemme, og mine opstaldere kommer som regel i stalden på andre tidspunkter end jeg, så jeg er tit alene derovre. Men lige for tiden står min venindes hest også i stalden, hvilket jeg synes er superhyggeligt, og jeg kan da godt forestille mig, at det vil gi' lidt mere snak

 

Til gengæld kan det så også være, at hun kan få mig sparket igang, så jeg får mig taget sammen til at komme på nakken af ridedyret igen - og det er jo kun et plus.

 

Samme veninde fortalte iøvrigt, at hun engang var kørt i ridehallen med sin hest, og var gået ind for at sludre lidt med de andre i stalden, før hun skulle læsse hesten af. FIRE timer senere ringede hendes far for at spørge, om hun snart kom hjem med bilen igen - da stod hesten stadig ude i traileren SÅ er man dælme et sludrechatol af dimensioner - tihi....(og har en godt trailervant hest!!)

 

(AK - hvis du læser med: Sorry, jeg ku' ikke dy mig )


Hilsen Inge

- med den mageløse Milo, den supersmukke Sully og den overskønne O'Malley...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Staldhygge
Forfatter: 
Dato:  10-01-2012 08:27

 

Maluna - Neeeej det kunne jeg heller ikke forestille mig at du gør; snakker f*nden et øre af...

 

Det er fantastisk at have fundet Stedet - har før været i en stald hvor der var rigtig dårlig stemning, så det var jo med slet skjult spænding at jeg tog op og så dette sted og var der et par gange inden mine dyr flyttede ind - men jeg føler mig slet ikke ny eller fremmed og det er skisme skønt.

 

 

Men skønne Maluna, du må snart komme forbi så jeg (og Cava!) kan røve din tid...

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-01-2012 08:43

Det vil jeg da rigtig gerne - men hvor bor den skønne Cavadrengen nu for tiden??

 

Send pb hvis det er lidt for offentligt at skrive om det her. (eller FB)


Venligst Maluna


***


Hvis der ikke er fejltagelser i dit liv, tager du ikke chancer nok

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det har jeg også prøvet flere gange...
Forfatter: 
Dato:  10-01-2012 09:00

Kommer op i stalden kl.10 om formiddagen (har kun 1 hest) og tager hjem kl.13, nogen gange først kl.14.... Ja hvorda kan man bruge 3 timer på EN hest??? Men det er bare så hyggeligt at være i stalden og jeg gider ikke stresse når jeg er i stalden! Desuden er han sådan en nussegris, så han skal nusse i hoved og *** :) Elsker bare den hest altså hehe :)

 

Med min forrige hest, der brugte jeg nogen gange 5 timer kun på at gøre ham klar til stævne, han er så også hvid, men alligevel... Så tog det ligepludselig lang tid, når der så også var 2 stk. sadler og 2 stk. hovedtøjer der også skulle pudses, puha, 8-10 timer i stalden nogen gange på at gøre 1 stk hvid hest klar til stævne, samt muge 1 boks og pudse udstyr, mange fredage hvor jeg tog i stalden kl.13 og først var hjemme omkring kl.22... :) hihi så kender det godt!!


Oldenborg FOREVER!" Elsker dig Flexness!" Nu med ny underviser både i spring og dressur, de bedste 2 undervisere der findes! Nu tror jeg på, at det kan lade sig gøre!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Anja
Forfatter: 
Dato:  10-01-2012 09:04

jeg har set dit indlæg ja som du kan læse så tager det noget tid at være i stalden men det er skønt nu har jeg jo også hesten lige om hjørnet og PT er jeg jo ikke arbejdsramt så går tiden med staldhygge.

 

Du må endelig komme ud og hilse på en dag, kan følge lidt med i jeres gøren og laden og det lader til at i hygger jer på Kærgården og det er jo skønt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Staldhygge
Forfatter: 
Dato:  10-01-2012 12:24

 

Flexness - Ja du lyder som et godt medlem af Staldhygge-klubben. :D

Dejligt du har sådan en hyggehest, når nu du også selv gider dét. :D

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Louise *De Eneste To*
Forfatter: 
Dato:  10-01-2012 12:47

Ja, det er super hyggeligt og har da en rigtig nussehyp! Det er dog lidt sjovt, det er først efter jeg har flyttet ham til vores nye opstaldningssted at han er blevet sådan en hyggetrold, og han har også fået meget mere energi når vi rider så det er bare skønt! :D

Billede

Lige et billede af vidunderet da han stod på det gamle opstaldningssted :D

Billede

 

Billede

 

Lige så i kan se min super dejlige konkurrence/nusse hest :) Elsker ham bare SÅ utrolig højt!


Oldenborg FOREVER!" Elsker dig Flexness!" Nu med ny underviser både i spring og dressur, de bedste 2 undervisere der findes! Nu tror jeg på, at det kan lade sig gøre!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Staldhygge
Forfatter: 
Dato:  10-01-2012 12:55

 

 

Skøn hest!!! :D :D :D

 

I denne tråd er der lidt video der viser lidt om hvorfor jeg aldrig kommer hurtigt afsted:

www.heste-nettet.dk/forum/14/ 1049393/1049393/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Takker
Forfatter: 
Dato:  10-01-2012 13:51

Din hyp er også godt nok bare nuser i videoklippet :) Det er bare SÅ skønt at have sådan nogle dejlige heste og glæder mig til at se min den dejlige i eftermiddag :) Må hellere huske at tage noget lækkert med til ham :D


Oldenborg FOREVER!" Elsker dig Flexness!" Nu med ny underviser både i spring og dressur, de bedste 2 undervisere der findes! Nu tror jeg på, at det kan lade sig gøre!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Staldhygge
Forfatter: 
Dato:  10-01-2012 13:55

 

Ja giv ham lige lidt extra godt! :D

 

 


Mvh Louise.

 

Pejsesæt bortgives - se HER

 

Seng/Boxmadras købes - se HER

 

 

 

Traver Action Speed

 

Welsh M. Meraviglioso Hello Cavallino

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 nussegøj
Forfatter: 
Dato:  10-01-2012 16:14

Altså Louise, jeg kan jo sagtens forstå, at du kan blive helt udenfor tidsfornemmelse med ham der at bruge tid på

 

 

Iih han er godt nok ikke blevet mindre charmerende med alderen

 

 


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 Utroligt
Forfatter: 
Dato:  10-01-2012 16:25

hvad man kan nå når nogen sidder på computeren og surfer idag kom jeg kl. 11 ordnede 2 bokse og longerede 2 heste striglede og gav mad og var hjemme igen kl. 14.30 og men der var slet heller ikk nogen der idag håber i får hygget igennem i aften

0
0
Svar på denne tråd
 
 Staldhygge
Forfatter: 
Dato:  10-01-2012 19:09

 

Karina - Nej charmen har han stadig og nu er den kombineret med en masse skøn personlighed.

Elsker min lille røde krøltop!

 

 

 

 

Jeanne - Hey hey, jeg var derude i dag sammen med Speedys nye part og det tog altså "kun" 2 timer bare at ordne hest, boks, fylde vand i 3 bokse og så lige være oppe og kigge til Cava (som bliver ude i nat - uha, jeg får da ikke lukket et øje i nat!!). :D :D :D


Mvh Louise.

 

Pejsesæt bortgives - se HER

 

Seng/Boxmadras købes - se HER

 

 

 

Traver Action Speed

 

Welsh M. Meraviglioso Hello Cavallino

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 nat tur
Forfatter: 
Dato:  10-01-2012 19:43

jaa og jeg har lige spist så nu sidder jeg og tager mig sammen til nat drypning den mindste er syg med feber så den time jeg troede var min det blev så hent sønnike han har feber nåede dog lidt mad først

 

Dejligt at du har fået en part håber det bliver godt

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-01-2012 20:38

Jeg vil meget gerne snart komme og hygge med jer

 

Og ja Jeanne, vi har det dejligt på gården. Lux er dog ved at give Bo grå hår, (og os andre) fordi han prøver grænser af i øjeblikket



Vh Anja.

 

Med Luxus dyr <3

 

<3 RIP OZZIE Min stjerne <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Staldhygge
Forfatter: 
Dato:  10-01-2012 20:41

 

 

Jeanne - Jeg synes skisme du skriver om mad hver gang der kommer en sms og nu også her...

God bedring til Junior - Den anden medbragte Junior derude var også syg i dag. ØV for jeres poder!

 

 

 

Anja - Hvornår kommer du???????

 

 


Mvh Louise.

 

Seng/Boxmadras købes - se HER

 

 

 

Traver Action Speed

 

Welsh M. Meraviglioso Hello Cavallino

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-01-2012 20:49

Når i vil se mig



Vh Anja.

 

Med Luxus dyr <3

 

<3 RIP OZZIE Min stjerne <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Besøg...
Forfatter: 
Dato:  10-01-2012 21:52

altså med mindre himlen falder ned i hovedet på os på torsdag så er vi der i løbet af dagen for vi skal i skoven

0
0
Svar på denne tråd
 
 Staldhygge
Forfatter: 
Dato:  10-01-2012 21:53

 

Jeg har sludret med Anja, hun kommer måske forbi i næste uge!!


Mvh Louise.

 

Seng/Boxmadras købes - se HER

 

 

 

Traver Action Speed

 

Welsh M. Meraviglioso Hello Cavallino

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-01-2012 21:57

Mandag



Vh Anja.

 

Med Luxus dyr <3

 

<3 RIP OZZIE Min stjerne <3

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider