Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Dukankuren???
Forfatter: 
Dato:  22-11-2011 17:42


Hej ænder,

jeg er idag startet på Dukankuren men har et par spørgsmål omkring hvad man må, så håber bogen af jer kender til den!

Jeg er som sagt i første fase og har nu lavet de der madpandekager - og jeg kan VILDT godt lide dem! men jeg kan ikke rigtig læse mig frem til om de, ligesom de andre ting man må spise i denne fase, er lovlige ad lib eller om man kun må spise et vis antal/gram??
Det samme gælder havrekliden, er den også til fri afbenyttelse eller må man kun få de 1 1/2 spsk?

På forhånd tak:)

MVH Laila

Sælges:

Holstenere:Hopper til ridning eller avl, vallak 2010, hingst 2011.

Pinto: Hingst 2011 Dagens føl med 9 i helhed!

Opstaldning ved Roskilde tilbydes

Se mere på www.staldlaurberg.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 du burde kunne finde svar her
Forfatter: 
Dato:  22-11-2011 18:55

Smil smitter.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-11-2011 21:06


Tusind tak:)



MVH Laila

Sælges:

Holstenere:Hopper til ridning eller avl, vallak 2010, hingst 2011.

Pinto: Hingst 2011 Dagens føl med 9 i helhed!

Opstaldning ved Roskilde tilbydes

Se mere på www.staldlaurberg.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-11-2011 21:11

Jeg går i gang på søndag og har faktisk også tænkt meget over det med pandekagerne. Synes ikke helt jeg fandt et svar i linket






Mor til de 2 skønne drenge Sebastian og Jonathan

- men uden Athene hest


0
0
Svar på denne tråd
 
 det er en super kur :o)
Forfatter: 
Dato:  22-11-2011 22:12

- Jeg har selv smidt lidt over 22 pakker magarine med Dukan kuren - mangler lige et par mere, men har også snydt lidt undervejs (elsker jordbær og vindruer).

 

Det er den letteste kur, den virker - og selv om jeg føler, jeg til tider har spist mere end jeg 'burde' har jeg tabt mig kontinuerligt :o)

 

Super at der er kommet et site på dansk.

 

Go for it ! :o)

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tine...
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 09:26

Kan du komme med lidt fif om hvad du konkret har gjort/ spist .

Har ikke rigtig fantasi til at kunne sammen sætte et måltid ud af de få ting man må spise, vil meget gerne igang med kuren og har både ude og hjemmes lille hæfte og har også været inde på den danske hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd
 
  lidt forslag
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 11:00

Jo da

 

Min morgenmad gennem det hele er en skål cheasy vaniljeyoghurt med havreklid - jeg er simpelthen blevet vild med det.

Frokost kan være:

 

hytteost og skiver af grillet kalkun (et pålæg fra Aldi)
- hård eller blødkogt æg eller rejer
en eller anden form for stegt eller kogt kyllingesalat
dukan knækbrød med magert pålæg eller lidt magert smøreost (fandt det fx i Lidl)
rester af aftensmaden varmet i mikroen

 

Aftensmad:

græskar eller karrysuppe med tern af kogt kylling eller rejer, eller evt. ristet mager skinke
pandekager med forskelligt krydret fyld af hakket oksekød
bøf med spejlæg og masser af champignon
'wannabe' lasange (intet pasta i) bechamelsovsen laver jeg ved at koge lidt mælk med maizena, og krydrer det med muskatnød og en meget mager ost.
moussaka
stegt/dampet eller kogt fisk med forskelligt grønt
forskellige sammenkogte retter af kylling, kalkun, okse - jævnet med maizena, med 'wannabe kartoffelmos' lavet af blomkål
forskellige ting med kål, fx kåldolmere med okse eller hakket kyllingekød
bagte squash eller auberginer med kødfyld
steaks af okse, tun eller vildt med masser af salat og bagte hvidløg
steg af kalkunbryst - så er der også til pålæg/frokost/salattern
frikadeller af hakket kylling eller fisk med fx dampede porrer eller bagte løg

 

Jeg holder fedtprocenten på alt kød under 10%, og i cuise fase skifter jeg med protein og protein/grønt hver anden dag.

 

Som sagt spiser jeg meget, så er aldrig sulten - og har jeg 'cravings', snupper jeg tit lidt ekstra 'snack' i form af hytteost blandet med vaniljeyoghurt (jeg ved det kan lyde underligt).

 

Og jeg har bemærket, at de dage hvor jeg har sparet på kødet er vægttabet mindre. Og det er vigtigt at huske de 30 minutters gåtur eller anden motion, og den daglige dosis havreklid og væske.

 

Som sagt har jeg også 'syndet' - og de dage hvor jeg fx gik amok i blommetræet eller vindruerne har vægten stået stille eller bevæget sig meget lidt, men så har jeg også været bevidst om årsagen til stilstanden.

 

Der var ikke rigtigt noget på dansk da jeg startede, men er man god til fransk eller engelsk er der masser på nettet, fx. denne site:

http://thedukandietsite.com/

 

 

 

Vh Tine

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 bumbum
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 11:27

jeg har også forsøgt mig med denne kur. Jeg var på fase 1 i 4 dage og havde det skidt. Havde kvalme og var svimmel. Tabte ikke noget, trods det at jeg fulgte kuren til punkt og prikke. ØV

 

 


dont go faster than your angel can fly.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tine...
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 18:39

Tak for det , det gav virkelig inspiration til madlavningen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 oplys mig
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 19:01

Jeg købte bladet for at få kuren

 

Men da jeg læste den igennem, tænkte jeg, hvad er forskellen på den og Atkins kuren??

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 21:13

Må man godt få vanille-yoghurt? Der er vel sukker i.....






Mor til de 2 skønne drenge Sebastian og Jonathan

- men uden Athene hest


0
0
Svar på denne tråd
 
 0,01% fedt
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 21:26

er der i cheasy vanilje yoghurt - det er så sødet med aspartam (hvad jeg absolut ikke er tilhænger af) ... men det smager altså godt

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 04:14

Når nu Dunkan kuren er stort set det samme som Atkins, kommer man så ikke i ketose forbrænding, lige som man gør på atkins, og får de der afsindige dårlige ånde??

 

Jeg spørger bare fordi jeg overvejer selv at hoppe på den, men dengang jeg brugte atkins stank jeg værre end min gamle hund, ud af munden

0
0
Svar på denne tråd
 
 ang. ketonstoffer
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 12:08

Jeg skal ikke kunne sige noget om Atkins kuren, da jeg absolut intet kender til den - ud over navnet.
Har ikke selv set det hæfte der var med et blad, men så en tv reklame med 'tab 10 kg på 20 dage' - hvad jeg ikke lige kunne forbinde med Dukan.

 

Ketose forbrænding lyder i mine ører som man skulle lugte fælt sødligt acetoneagtigt ud af munden pga. syreophobning i kroppen, som fx. ved ureguleret diabetes.
Det har jeg ikke selv oplevet på noget tidspunkt, ligesom jeg ikke har følt mig mere svimmel, mere træt eller appetitløs.


Men nu du gør mig opmærksom på muligheden for keton forbrænding kunne findes, så vil jeg da foreslå at man evt. køber en pakke Ketostix (til urintest for ketoner) hvis man er det mindste i tvivl. Syreforgiftning er temmelig usundt, og kan man forebygge ved at tage det i opløbet - er det bestemt det værd.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 fase 1.....
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 13:13

fase 1 er ren protein i 7-10 dage. 3-5 dage efter man dropper kulhydrater går man i ketose forbrænding, som jo er det man stræber efter på atkins.

 

fase 2 er skiftevis protein og grøntsager (kulhydrat) men meget små mængder kulhydrater, så her ligger man nok lige på kanten til ketose/alm forbrænding.

 

atkins er ren protein med er det 20 g (tallet er omkring 20 husker det ikke helt nøjagtigt mere) kulhydrat om dagen, sådan kort fortalt.

 

Det er ikke nogen sund kur, men sikkert lige så effektiv som atkins kuren.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-11-2011 10:10

Laila, hvordan går det med din kur???

 

Jeg fandt aldrig ud af det med pandekagerne - nogen der har et svar på det???






Mor til de 2 skønne drenge Sebastian og Jonathan

- men uden Athene hest


0
0
Svar på denne tråd
 
 ang. pandekager
Forfatter: 
Dato:  25-11-2011 10:18

- så tror jeg du skal holde dig til dem, du kan få af en portion dej. Der er jo 2 stk. æg i en portion.

 

Men som sagt, er det kun noget jeg tror - ved det ikke med sikkerhed.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-11-2011 10:50

Hvis man bruger opskriften fra Ude & Hjemme er der kun æggehvide i og det er der vel ikke begrænsninger på som æggeblommer






Mor til de 2 skønne drenge Sebastian og Jonathan

- men uden Athene hest


0
0
Svar på denne tråd
 
 æggehvide
Forfatter: 
Dato:  25-11-2011 11:13

korrekt - æggehvide er til ubegrænset indtag.

 

kender som sagt ikke hæftet fra bladet, men tænker der kunne være et issue med indtag af maizena eller havreklid.

 

På den anden side så står der jo ikke 'Rasmus Klump' i din præsentation ;o)

- så det er vel begrænset hvor mange pandekager du kan spise ...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider