Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 hende fuskeren
Forfatter: 
Dato:  20-11-2011 22:45

nogle der ved om hende fuskeren Helene Damm har en Berner Sennen? :-) Var nemlig til hundeudstilling og mødte en sådan der, og hun har tilføjet mig som ven på face.. hun havde nemlig også hest... gider nemlig ikke være venner med hende på face hvis det er hende..



sæt dine dyrs behov før dine egne!!!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  20-11-2011 22:48

Hvorfor i det hele taget være ven med én, man kun har mødt en enkelt gang, og som i dit tilfælde, hvor du ikke engang ved, hvem hun er. Afvis hende da!

 

Karina


Med parthesten Figo :-)

0
2
Svar på denne tråd
 
 fuskeren
Forfatter: 
Dato:  20-11-2011 22:58

fordi hun havde taget billeder derned som jeg gerne ville have af mig og hunden, men desuden kan jeg da sagtens være venner med folk på face som jeg kun har mødt en gang, såfremt jeg har noget til fælles med vedkommende og ønsker at holde lidt kontakt/holdes opdateret om hvordan det går. Jeg ser ikke alle mine facebook venner som rigtige gode venner.. jeg har også min gamle lærer og andre der bare er bekendte derinde. Det styrer man jo heldigvis helt selv



sæt dine dyrs behov før dine egne!!!

4
0
Svar på denne tråd
 
 kender hende (heldigvis) ikke
Forfatter: 
Dato:  20-11-2011 23:03

- men der ligger en tråd på Joras.dk - hvor det ser ud til, det sagtens kan være den samme person.

joras.dk/MySql/Forum/ forum_posts.asp?TID=43...e=advarsel- assa-fra-gjesbkgrd

 

Vh Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 åh nej det er hende så
Forfatter: 
Dato:  20-11-2011 23:23

åh åh.. det er hende.. hun var egentlig også ret belstende at høre på til tider kloge åge. nå men fik det bekræftet ved at jeg kunne læse hun var ved at anskaffe sig nogle welsh.. hun fortalte dernede hun lige havde købt en welsh hingst



sæt dine dyrs behov før dine egne!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det har
Forfatter: 
Dato:  21-11-2011 07:10

hun, den hedder Nala og skal eftersigende have hvalpe som hun lystigt forsøger at sælge via hundegalleriet.

0
0
Svar på denne tråd
 
 147852
Forfatter: 
Dato:  21-11-2011 08:24

Jo, jo du har mødt hende den dejlige...

 

 

Hendes hunde hedder måske ikke andet, for hun havde en anden hund for 5-6 år siden der hed Nala...

 

 

Men jo hun har Berner senne, måske flere endda...

 

Hvis i er gode venner, så få lige hendes adr. jeg ville da gerne have mine penge, det er der sikkert også andre der gerne vil... tlf. nr ville også være skøøøønt.

 

 

 

M


Ha kun de dyr du magter og har råd til...

 

Jeg har det godt med at du har din mening og jeg min, men kan du leve med det?

 

Jeg vil bare være mig, hvorfor vil du lave mig om?

 

Man må ikke sige hvad nu og ...

2
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift....
Forfatter: 
Dato:  21-11-2011 12:27

hun er ikke min GODE "ven". Hun havde bare søgt mig om venskab på face, for at jeg kunne få mine billeder. vi havde egentlig aftalt hun skulle maile dem, men er sådan set ligeglad med måden bare jeg fik billederne.. regner ikke lige med at skulle have hendes nummer eller adresse, da jeg ikke kan se hvad jeg skal bruge det til, men skal se hvad jeg kan gøre, for jeres skyld.... Ja hendes hund hed Nala og var med hvalpe, og havde haft et kuld før dette også. Og hun havde 2 heste. kan kun huske den ene da det var en ny welsh hingst....



sæt dine dyrs behov før dine egne!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-11-2011 12:51

 

TS hold da op hvor jeg synes du opfører usmageligt.

 

Du møder en på en udstilling, der tager billeder som du rigtig gerne vil have.

 

Hvorefter du skriver om hende herinde og nu uddeler hendes adresse til dem som ønsker den.

 

Som jeg forstår det, har hun kun været sød og imødekommende over for dig.

 

Andre har hun åbenbart snydt og bedraget, fordi de ikke har sikret sig godt nok i handler med hende. Det er ikke ok, men hvad har det egentlig med dine billeder at gøre?

 

Det lader til at der er plads til forbedringer hos hende, men hvordan skal hun lige kunne forbedre sig, hvis folk hun gør en tjeneste, stikker hende i ryggen?

 

 




Tænker du på at købe en Henra trailer så se her:

www.heste-nettet.dk/forum/6/160510/ 160510/

0
4
Svar på denne tråd
 
 Usmageligt eller ej...
Forfatter: 
Dato:  21-11-2011 14:37
Helene Damm er den største fusker nord for alperne, og jeg vil til enhver til råde alle til at holde sig langt væk fra hende! Virkelig mange mennesker er blevet taget godt og grundigt ved næsen af Frk. Damm, og hun skylder så mange penge væk til uskyldige mennesker! Måske har hun været flink og rar, men det er man vel, når man søger nye ofre. Jeg ville ikke i mit liv modtage billeder, hun har taget med sikkert et fint kamera, som andre har ufrivilligt har financieret. Selv i skrivende stund har hun gang i ulovligheder, så lad os alle være usmagelige overfor Helene Damm!
Jeg vil gerne opfordre alle til at melde jer ind i gruppen 'Fænomenet Helene Damm' på Facebook. Lad os stå sammen og få hende stoppet!
4
0
Svar på denne tråd
 
 I øvrigt...
Forfatter: 
Dato:  21-11-2011 14:43
bliver jeg rasende over en kommentar som 'andre har hun snydt og bedraget, fordi de ikke har sikret sig godt nok i handler med hende' Hvorherre bevares! Du KAN ikke sikre dig mod en som Helene. Hun er ligeglad med at skrive under på en kontrakt, hvor hun f.eks lover at betale af på en hest, hvilket hun ikke gør men sælger den videre og tjener kassen. Jeg kunne komme med mange flere eksempler, men jeg gider ikke. Man forstår det nok først, når man har været i kløerne på hende...
4
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-11-2011 16:54

Om jeg fatter, at hun ikke er blevet stoppet effektivt endnu. Politiet i Skanderborg har da ellers interesseret sig en del for hendes gøren og laden, har jeg hørt.

 

Mvh

 


Tina

www.linnerup-skovgaard.dk


DVH 571 Lionell på Linnerup Skovgaard


0
0
Svar på denne tråd
 
 fuskeren..
Forfatter: 
Dato:  21-11-2011 18:22

pony-mor: Usmageligt.. aha.. okay.. fordi jeg gerne vil hjælpe folk hun har snydt og røvrendt så det basker inden jeg sletter hende på facebook??? Ja så har vi godtnok forskellige definitioner af usmageligt. Havde hørt om hende Helene for år siden og hun bliver ved med at dukke op i historier og i reginalprogrammer mm. hvor hun snyder folk. Synes ikke jeg gør noget forkert i at vil hjælpe folk med at få deres penge tilbage, som de med rette har fortjent at få! Det er da langt mere usmageligt at støtte op om en person som hende, som røvrender den ene efter den anden....



sæt dine dyrs behov før dine egne!!!

4
0
Svar på denne tråd
 
 jeg troede
Forfatter: 
Dato:  21-11-2011 18:30

jeg havde garderet mig på alle måde mod frk damm, men ak nej...

Fik efterfølgende af vide af politiet, at hvis jeg hentede min hest tilbage fra hende, kunne hun melde mig for tyveri

 

Aj men det jo en farce med hende!

 

gad vide hvor mange penge hun skylder??? pyhaaa

fatter ikk hun kan se sig selv i spejlet

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-11-2011 19:01

 

Jamen læs da hvad jeg skriver.

 

Jeg støtter bestemt ikke op om nogen.

 

GM - nej jeg ville aldrig komme i "klørene" på denne person, da jeg aldrig ville sælge udstyr eller og slet ikke heste på afbetaling, fordi jeg ved at der findes folk som hende.

 

Hvis hun sælger hvalpe - og andet - så er det vel ikke så svært, at finde hendes adresse - hun udleverer den åbenbart også selv.

 

Og nej - det er ikke ok at snyde folk for deres penge.

 

 




Tænker du på at købe en Henra trailer så se her:

www.heste-nettet.dk/forum/6/160510/ 160510/

0
1
Svar på denne tråd
 
 pony-mor
Forfatter: 
Dato:  21-11-2011 19:47

pony-mor: synes godtnok du virker enormt negativ.. kan virkelig ikke se hvad der er galt i at hjælpe folk der er blevet snydt af hende.. håber du får en bedre dag imorgen, trods alt



sæt dine dyrs behov før dine egne!!!

4
0
Svar på denne tråd
 
 bum bum
Forfatter: 
Dato:  21-11-2011 21:01

man kan ikke gardere sig mod en som hende.. hun snyder på så mange tænkelige måder og ike kun heste..

 

hun betaler aldrig transportørene for de heste hun får fragtet

 

hun betaler ikke for alle de mange bedækninger hun "køber"

 

hun betaler ikke for opstaldning, mens stald ejer passer dyrene fordi hun aldrig dukker op, ogpludselig er hesten væk.

 

hun sælger udstyr på nettet uden at nogen rent faktisk får det købte udstyr

 

så låner hun heste på kontrakt og sælger dem alleigevel vider, selvom det kun er en låne kontrakt..

 

osv osv sov

 

jeg har pt været i kontakt med over 100 mennesker hun har snydt på den ene eller den anden måde..

 

de fleste her inden kender sagen med min lille Aslan der kom hjem i så ringe stand at han ikke kunne stå op de første dage..

 

den slags menneske er hun, og det er hverdag hun lyver og bedrager,,,

 

Politiet kan intet gøre fordi det hele ender i cevile søgsmål, men igen for under beløb hvor det er billiger for folk at lade være med at sagssøge, end at gøre det..

 

Kan kun bruge en hver givende situation til at advare mod hende..

 

men igen mange af jer kender det arbejder der har været lagt i at forsøge, at stoppe hende.. DESVÆRRE uden held :(

3
0
Svar på denne tråd
 
 Nå....?
Forfatter: 
Dato:  21-11-2011 21:01
men hun kan også finde på at låne en hest og så sælge den videre... Hun kan også finde på at flytte sin hest fra en stald og så ikke betale for opstalding... Sig til hvis du vil have flere eksempler, og så fortæl os andre igen hvordan man garderer sig for det? De fleste mennesker ved vist godt, hvordan man tager helt almindelige forholdsregler, så man ikke bliver snydt. Problemet er bare, at Helene ikke er et helt almindeligt menneske, så vi andre har slet ikke fantasi til at forestille os, hvilke midler hun vil bruge for at snyde os. Hun er dybt personlighedsforstyrret, og derfor er hun så 'dygtig'...
2
0
Svar på denne tråd
 
 GM....
Forfatter: 
Dato:  21-11-2011 21:41

Uden på nogen måde at skulle tage omtalte person i forsvar så mener jeg at det er DYBT forkasteligt at påstå at hun er "dybt personlighedsforstyrret".. Hvilke forudsætninger har du overhovedet for at slynge en sådan påstand af dig?? Det er bare ikke i orden at sidde og "diagnosticere" på den måde.. Hvordan bliver man "dygtig" til at snyde fordi man evt er personlighedsforstyrret?? Afhænger det i første omgang ikke af hvilken form for personlighedsforstyrrelse man lider af??


VH,


MaggieMay


"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..



"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-11-2011 09:38

 

GM - hvor har du den diagnose fra?

 

Hvis det er mig du gerne vil skændes med - så vil jeg svare det samme som før.

 

Jeg vil aldrig sælge noget på afbetaling - aldrig - og slet ikke noget levende.

 

Nogen af de sager der har været herinde, har jeg undret mig over, for jeg forstår ikke, hvordan man kan afleverer sin hest til udlån eller på afbetaling til en man ikke kender.

 

De gange vi har solgt, har køber prøvet hesten/ponyen mindst 2 gange, hvor underviser har været med mindst én gang, og vi har selv afleveret dyret.

 

Sælger eller køber jeg noget over nettet, er det helst face to face. Har kun en gang købt noget herinde, hvor varen er blevet sendt fordi jeg "kendte" hende jeg købte af her fra HN.

 

Det der så er helt galt med H.D. er at hun groft udnytter ærlige folk. Folk som stoler på aftaler, kontakter og på at alle vil hinanden det godt. Men hun gør det jo fordi hun kan.

 

Jeg synes man skal advarer mod hende, når man har oplevet at blive snydt af hende eller hun har forsøgt at snyde en. Altså konkrete oplevelser på bordet og ud på hele nettet.

 

Der er så nogen ting der undre mig - hvorfor ikke åbne din FB gruppe, så folk kan læse hvad hun gør og har gjort? Hvorfor ikke skrive hendes navn først i titlen, så hun popper op med det samme når man søger på hendes navn?

 

Og så undre jeg mig over, at alle jer der er blevet snydt, ikke lægger sag an mod hende. I kunne slå jer sammen og få én advokat til at føre sagerne samlet.

 

Og nej - jeg synes stadig ikke, at hun opfører sig ok.




Tænker du på at købe en Henra trailer så se her:

www.heste-nettet.dk/forum/6/160510/ 160510/

0
2
Svar på denne tråd
 
 34567890+
Forfatter: 
Dato:  22-11-2011 14:02

Det er nu ganske nemt at skabe kontakt til hende må jeg sige... Så det er da vist enten held fra min side eller uheld fra jer andres :-)


Hilsen Annette


0
0
Svar på denne tråd
 
 Retssag
Forfatter: 
Dato:  22-11-2011 21:22

Det er virkelig frustrerende at læse, at folk slipper afsted med svindel den ene gang efter den anden - især hvis det går ud over levende dyr synes jeg!

 

Det bliver skrevet længere oppe, at en retssag ikke kan svare sig økonomisk. Alt an på beløbets størrelse skal man dog huske, at alle retssager, der drejer sig om beløb op til 50.000 kr. kan føres langt billigere end en "almindelig" retssag. Se evt. http://www.smaasag.dk

 

Kender ikke til den konkrete sag, men bliver overrasket over hvor mange der, ifølge et af de ovenstående indlæg, er blevet snydt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Suk...
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 13:03
jeg har sørme diagnosen fra hende selv... Hun siger selv, at hun har borderline og ADHD i en mail, hun har sendt rundt til alle, hun føler, hun har behandlet skidt.
Jeg gider egentlig ikke diskutere det her mere. Må jo bare konstatere, at vi (os der har været i kløerne på Helene) er dummere end gennemsnittet.
Og nej, hun er slet ikke svær at få fat på. Det kan jo ikke betale sig for hende at skjule sig. Hun får jo ingen straf, for det hun gør - så hvorfor skjule sig?
Hav en fantastisk dag!
Kram...
2
0
Svar på denne tråd
 
 Frk. Damm
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 14:25

Jeg har (heldigvis) ikke selv været i klørene på HD, men har fulgt "sagens gang" herinde på HN.

Det nærmeste jeg kommer er, at jeg engang forhørte mig på Stines pony Aslan og da jeg senere hørte om ponyens "rejse" ville jeg da ønske, at jeg havde købt den dengang.

 

Personlighedsforstyrret eller ej, så vidner hun sgu mildest talt, om en person, der i en eller anden grad ER "forstyrret.."

 

Jeg kan på ingen måde have medlidenhed med sådan et stk. kvindfolk.

Og ja, jeg synes hun burde være på den lukkede - Helt go´er den øverste etage sq ikke på hende!

 

Min mening er, at hun burde tvangspålægges behandling for sin "usunde livsstil" Hun opsøger jo tilsyneladende ingen hjælp selv for at komme sine ugerninger til livs!

 

Desværre er hun jo nok skruet sådan sammen, at hun ikke selv syntes hun gør noget galt - Men hvorfor skulle hun i grunden også synes det, når retssystemet nærmest "belønner" hende.

 

Det er skruen uden ende!

 

Gud bevare Danmark...


Med venlig hilsen

Lone...


Hesteejendom i Hald v/Skive sælges
www.robinhus.dk/54615


www.billund-hjemmeservice.dk

2
0
Svar på denne tråd
 
 hvalpe
Forfatter: 
Dato:  29-12-2011 16:07

Så har Nala født og hun er ved at sælge hvalpe på Hundegalleri, burde jeg ikke sige noget til admins derinde eller?


Mvh Natascha den lykkelige ejer af:


Django og My Last Heartbeat = Kærlighed, elsker de heste.


Nogle tårer tørrer aldrig...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lad mig lige forstå det ret...
Forfatter: 
Dato:  29-12-2011 16:34

... er det ulovligt at Helene Damm sælger hvalpe derinde?

 

For hvis ikke, så er der ikke ret meget at gøre og Helene kan atter "færdes frit".

 

Der sker dog næppe noget ved, at du beder admins om at holde et ekstra øje på brugeren. Mon ikke de gør det allerede nu?

 

Men i Helenes verden er alt sikkert 10-4 og hun opsøger næppe hjælp fordi verden omkring hende siger hun har behov for det :-( Det er jo alle andre den er gal med!


 

Venlig hilsen Camilla


Køn og charmerende oldenborgvallak på 7 år sælges.

163cm. i stang, kompakt "sportsmodel"

God allround til dressur, let springning og masser af skovture!

0
0
Svar på denne tråd
 
 nej da
Forfatter: 
Dato:  29-12-2011 16:54

Det er ikke ulovligt, men jeg vil helst undgå at hun røvrender flere. Som hun helt sikkert gør hvis hun får chancen.

 

Jeg er nu i gang med at tale med admins derinde, da de ikke viste noget om hende.

 

Jeg vil bare gøre mit for at hun ikke bedrager andre.


Mvh Natascha den lykkelige ejer af:


Django og My Last Heartbeat = Kærlighed, elsker de heste.


Nogle tårer tørrer aldrig...

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hun har været i gang igen...
Forfatter: 
Dato:  27-08-2014 22:23

joras.dk/MySql/Forum/ forum_posts.asp?TID=48...e=advarsel

 

Hun har været i gang igen...

 

Jeg er ikke på fb, så derfor opdatering her...

 

Denne gang har hun været i gang under navnet Tanja Rasmussen.

 

Jeg har indgivet politianmeldelse for 1) dokumentfalsk, 2) bedrageri og 3) hestetyveri

2
0
Svar på denne tråd
 
 ulovligt
Forfatter: 
Dato:  28-08-2014 10:38

I er godt klar over at I herinde på HN overtræder loven med denne tråd og andre tråde.

Det er ulovligt at kører personhetz og kommer med trusler.

 

HD er aldrig blevet dømt for nogle af de overtrædelser som I nævner, og der er aldrig blevet ført beviser (kopi af diverse kontrakter) for jeres påstande om snyd og bedrageri.

 

Så måske I lige skal klappe hesten og tænke jer godt og grundigt om, finder hun disse tråde og der bliver en sag ud af det, så falder hammeren og det er jer som bliver dømt og ikke hende. Min. 30 dage i tremmeboks.

 

Hvis hun har været på hundeudstilling, så fremgår hender navn og adresse samt tlf. i kataloget. men sådan går det når nogle er total udvidende/snot dumme.

 


Mvh Viben.



* You're nobody 'til somebody loves you You're nobody 'til somebody cares. *
Dean Martin

0
6
Svar på denne tråd
 
 Hvem skal klappe hesten ?
Forfatter: 
Dato:  28-08-2014 10:45

Hvem skal klappe hesten ?

 

Jeg sender i dag anbefalet politianmeldelse incl 1½ cm bilag med dokumentation, og går efter

 

  1. dokumentfalsk og overtrædelse af Straffeloven, ved at udgive sig for anden eller falsk person (Helene Maritza Fjordmand Damm som Tanja Rasmussen)

 

Straffeloven § 171. Den, der gør brug af et falsk dokument til at skuffe i retsforhold, straffes for dokumentfalsk.

Stk. 2. Ved et dokument forstås en skriftlig eller elektronisk med betegnelse af udstederen forsynet tilkendegivelse, der fremtræder som bestemt til at tjene som bevis.

Stk. 3. Et dokument er falsk, når det ikke hidrører fra den angivne udsteder, eller der er givet det et indhold, som ikke hidrører fra denne.

 

  1. bedrageri ved bevidst at undlade at oplyse at hoppe er sendt til hingst uden ejers vidende og accept, og derved avle på anden persons hest

 

§ 279. For bedrageri straffes den, som, for derigennem at skaffe sig eller andre uberettiget vinding, ved retsstridigt at fremkalde, bestyrke eller udnytte en vildfarelse bestemmer en anden til en handling eller undladelse, hvorved der påføres denne eller nogen, for hvem handlingen eller undladelsen bliver afgørende, et formuetab.

Strafferammen er fængsel i op til et år og seks måneder (§285), men kan stige til fængsel i op til 8 år, hvis forbrydelsen er af særlig grov beskaffenhed (§ 286, stk. 2).

 

  1. hestetyveri ved bevidst at undlade at betale jvf købsaftale, og samtidig søge at sælge/bytte føl uden ejers vidende og accept

 

Jeg føler det direkte USMAGELIGT at du forsvarer den omtalte person !

 

9
0
Svar på denne tråd
 
 Helle B
Forfatter: 
Dato:  28-08-2014 10:55

Jeg forsvare hende ikke, men skriver at I skal passe på, for når hun ikke er dømt i nogle af de forhold som der bliver nævnt, så kan du ende med at hun går grinede fra retten, fordi denne tråd findes.

Min mor fik lavet den samme brøler, da vi fik vores hest hjem efter udlån og den kunne dårlig kravle ned af rampen, låner gik fri, fordi min mor skrev en tråd herinde og det brugte låner i mod os.

Søg på GKV ballet, der blev aldrig en vanrøgt sag ud af det og det er hvad der også kan ske for dig nu.


Mvh Viben.



* You're nobody 'til somebody loves you You're nobody 'til somebody cares. *
Dean Martin

1
3
Svar på denne tråd
 
 Dokumentfalsk
Forfatter: 
Dato:  28-08-2014 11:03

Det er derfor jeg primært går efter dokumentfalsk. Og det er der fuldt dokumentation for.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Helle B
Forfatter: 
Dato:  28-08-2014 11:19

Desværre findes der mange som bruger andre til at købe heste for sig, det bruger bla. hestehandler, de har oftes flere folk til at ringe rundt og til at køre ud og købe heste som folk ikke vil sælge til hestehandler, så med mindre du har en underskrift, hvor hun bruger et andet navn, altså at hun underskriver sig med et andet navn end hendes eget, så har du et godt stykke papir.

 


Mvh Viben.



* You're nobody 'til somebody loves you You're nobody 'til somebody cares. *
Dean Martin

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, jeg har underskrift med andet navn
Forfatter: 
Dato:  28-08-2014 11:27

Ja, jeg har underskrift med andet navn. Det indgår i dokumentationen.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Godt Helle
Forfatter: 
Dato:  28-08-2014 11:42

Godt Helle

Skriv minimalt om sagen til hun er dømt.

Fordi har hun en god advokat, så er alt det skriveri noget værre skidt.

 


Mvh Viben.



* You're nobody 'til somebody loves you You're nobody 'til somebody cares. *
Dean Martin

1
0
Svar på denne tråd
 
 Svar på anmeldelse...
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 10:35

Jeg har nu fået svar fra Horsens Politi, og de har afhørt Maritza Helene Fjordmann Damm, og svarer :

1) Politiet lægger vægt på at der er indgået en købsaftale, som køber delvist har overholdt
2) Jeg har fået min hest tilbage
3) Der er tale om modstridende forklaringer
4) Der er ikke vidner
5) Der er ikke omstændigheder, der støtter den ene forklaring frem for den anden
6) Efterforskningen bliver standset

Og hvad kan man så lære af det ?
Jeg anmeldte Maritza Helene Fjordmann Damm for dokumentfalsk (Straffelovens §171), bedrageri (Straffelovens §297) og hestetyveri.

Politiet har i sin behandling af anmeldelsen overhovedet ikke forholdt sig til dokumentfalsk

Desuden må konklusionen i politiets verden være, at det er OK kun delvist at overholde en indgået købsaftale Og de har heller ikke forholdt sig til min 1½ cm bunke af beviser/vidneudsagn Og modstridende forklaringer ? Ja selvfølgelig vil en svindler vel komme med en forklaring anderledes end min

Vi har sort på hvidt nu afklaret, at Politiet ikke VIL gøre noget ved Maritza Helene Fjordmann Damm !!!!!

Min tillid til Politiet og det danske retsvæsen ? FØJ siger jeg bare

Pas på derude - nu har Maritza Helene Fjordmann Damm Politiets tilladelse til at fortsætte sit svindleri

Jeg kan nu overveje om jeg skal klage over afgørelsen til Statsadvokaten, anlægge civil retssag, eller kontakte EkstraBladet ???

0
0
Svar på denne tråd
 
 eneste maade
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 12:43

Jeg tror ikke at der kan ydes retfaerdighed igennem retssystemet naar end ikke en veldokumenteret sag kan foere til en dom. Og selvom hun skulle faa en dom, saa medfoerer det ikke noedvendigvis at hun stopper med sine aktiviteter.

 

Det er langt bedre at offentligheden generelt bliver advaret om hendes metoder saa ikke flere uskyldige uvidende mennekser bliver snydt, saa jeg synes da at gaa til medierne er en glimrende ide.

 

Du skal bare vaere helt sikker paa at din version of sagen ikke giver anlaeg til injurier. Maaske en god ide at tjekke med en jurist inden.

1
0
Svar på denne tråd
 
 kjsdnkdbjnedjnbflk
Forfatter: 
Dato:  24-09-2014 21:44

Hvem vil med ? Hvis vi nu samles ca en 10-30 personer og tager på et lille visit ved hende dam, så kunne det være hun var færdig med at snyde og bedrage..

2
1
Svar på denne tråd
 
 Artikel om bedrageren
Forfatter: 
Dato:  14-10-2014 09:46
0
0
Svar på denne tråd
 
 Artikel
Forfatter: 
Dato:  22-01-2016 13:35
0
0
Svar på denne tråd
 
 Dømt for dokumentfalsk og bedrageri
Forfatter: 
Dato:  29-01-2016 14:43

Helene Damm er ved Retten i Horsens 27.01.2016 kendt skyldig i både dokumentfalsk og bedrageri. Hun havde desuden en dom for bedrageri fra 2010.

 

Jeg vil gerne takke alle der har bidraget med facts og opmuntrende ord i denne sag mod Helene Damm. Det har været langt og drøjt at nå til målet i dag.

 

Jeg er lettet og glad og taknemmelig over dommen, og at sagen nu er slut.

 

Helene Damm har nu 14 dage betænkningstid over dommen, som er betinget fængsel med 1 års prøvetid og tilsyn af Kriminalforsorgen.

Jeg håber af hele mit hjerte at sagen stopper her, så jeg ikke skal bruge mere tid på en bedrager som Helene Damm.

 

Horsens Folkeblad har dækket min historie, og var også tilstede i Retten i dag.

Seneste artikel ses her : hsfo.dk/article/20160127/ARTIKLER/ 160129217

 

vh Helle

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider