Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Kolde bid
Forfatter: 
Dato:  19-11-2011 17:51

Hej alle,

 

nu hvor kulden er kommet, synes jeg det er lidt syndt, at hesten skal have et helt koldt bid i munden.

 

Har hørt man kan ligge bidet i lommen, men jeg synes det er lidt besværligt at spænde det af hver gang.

 

Hvad gør i for, at det ikke er så koldt?


Der findes ingen dumme spørgsmål - Kun dumme svar :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Varmt vand.
Forfatter: 
Dato:  19-11-2011 17:54

Du kan dyppe biddet ganske kort i varmt vand. Metallet tager meget hurtigt imod varmen, så det er kun få sekunder det drejer sig om og de fleste har vel en vandkoger i stalden og et papkrus, der kan bruges til formålet :-)


Venlig hilsen Camilla


Køn og charmerende oldenborgvallak på 7 år sælges.

162cm. i stang, kompakt "sportsmodel"

God overgangshest for den rutinerede juniorrytter!

0
0
Svar på denne tråd
 
 God ide
Forfatter: 
Dato:  19-11-2011 18:01

Det lyder som en god ide. Der står en kedel ude på gården, så det kunne helt sikkert blive en mulighed


Der findes ingen dumme spørgsmål - Kun dumme svar (:

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-11-2011 18:04

Jeg har altid hevet vanterne af og så varmet biddet op med mine hænder et minut eller to, til det ikke længere føles koldt.

 

Så behøver man heller ikke spænde det af. :-)


Kh

Maria


Mor til Kathrine 24.08.06

Og Frederik 22.03.09


Skal du have lavet kage?

Send en PB.


"Nu rolig. Livet er blot et eksperiment. Man har før hørt om mislykkede eksperimenter." -Dan Turéll.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for rådet
Forfatter: 
Dato:  19-11-2011 18:14

Det tænkte jeg også på, men jeg troede, at det tog længere tid. Men det er da dejligt, at det er så nemt Tak for rådet


Der findes ingen dumme spørgsmål - Kun dumme svar (:

0
0
Svar på denne tråd
 
 opvarmet bid
Forfatter: 
Dato:  19-11-2011 18:29

plejer altid at varme det op med hænderne, eller også tager jeg ikke hovedtøjet ud af sadelrummet før jeg skal sætte det på (det hjælper selvfølgelig kun hvis man har opvarmet sadelrum)



Sagt af Jeanette

Mor til den skønne Jonathan 13/12-09


Welsh typerne er bare de rigtige gangmaskiner alt andet er billige kopier!!!


Nu med en lækker welsh mountain Hingst


Bedækning tilbydes:

Llwynneath Emlyn

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeps...
Forfatter: 
Dato:  19-11-2011 21:02

Jeg varmer også biddet med hænderne. Synes det er hurtigst og nemmest.

 

Mange hilser

AnetteE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hænderne
Forfatter: 
Dato:  19-11-2011 21:13

Jeg har også altid lært helt tilbage på rideskolen for 25 år siden, at man varmer det med hænderne.


Ridetøj i store størrelser sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  20-11-2011 00:07

Har altid brugt enten hænderne, eller lige hurtigt ind på maven - jeg lider lidt af kolde hænder, og hvis mine hænder ikke er meget varmere end bidet, så var det ind på maven med det...

 

 


Perle


Min kære mor, jeg elsker dig, sov godt

Født: 5/6 1958 Død: 19/7 2008

Farvel Felix

Hvil i fred

Charmetrold og Hjerteknuser

D. 21/8 2007
En gang utro, altid utro

Livet er hvad du gør det til... Tænk positivt...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Perle..
Forfatter: 
Dato:  20-11-2011 00:17

Det var da lige dagens grin.

Kan lige se en Perle-frossenpind, der trodser kulden og smider et pissekoldt bid ind på maven under vrid og hoppen rundt.

Haha, hvor er du sød ved hesten. Håber da den påskynder det!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  20-11-2011 00:30

Jeg har da ikke fået nogen klager endnu...

 

 


Perle


Min kære mor, jeg elsker dig, sov godt

Født: 5/6 1958 Død: 19/7 2008

Farvel Felix

Hvil i fred

Charmetrold og Hjerteknuser

D. 21/8 2007
En gang utro, altid utro

Livet er hvad du gør det til... Tænk positivt...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Perle..
Forfatter: 
Dato:  20-11-2011 00:37

Haha, ja det synes jeg også bare er alletiders!! :D

 

Selv foretrækker jeg noget andet.

Sidde med benene over kors. Og så med biddet mellem lårene. Det virker rigtig fint :)

 

Staldbandagerne skal jo rulles op så det sidder jeg og gør imens biddet bliver vamet.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-11-2011 07:56

Nu er min hest skadet, og hvis vi rider, så er det bidløst...

 

Men, dengang da jeg startede emd at ride for mange mange år side, der lærte jeg også at man skulle varme biddet op i hænderne, vi stod troligt og gnubbede på de små metalstykker til de var gået fra frosen til smålun


Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd
 
 varme...
Forfatter: 
Dato:  20-11-2011 08:28

Jeg synes nu altså, at det er umuligt at varme et massivt bid op i hænderne?!

 

Jeg bruger istedet varmt vand... og så får trensen lov at hænge inde i varmen mens jeg ordner hesten.


Med venlig hilsen


Anja

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for alle svarene
Forfatter: 
Dato:  20-11-2011 19:15

Wauw, sikke en masse svar jeg fik.

Et bid på mave, lyder godt nok ikke rart. Men hvad gør man ikke for de små pus?

 

Men tak for alle jeres svar - Der var vist stor enighed om svaret


Der findes ingen dumme spørgsmål - Kun dumme svar (:

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  20-11-2011 19:36

Hej Håber det er ok at jeg låner din tråd, for jeg har et spørgsmål:

 

Hvorfor varmer vi egentlig hestenes bid op? Jeg gør det også selv, men det er kun fordi mine menneske-behov siger, at det er ubehageligt at få koldt metal i munden.

Er der nogle videnskabelige dokumentationer på, at det er skadeligt eller noget for hesten? Eller gør vi det bare, fordi det er "synd" for hesten at få noget koldt i munden - som vi selv ville synes?

 


- Hilsen Eva

Med ham med de to stjerner og hende, der er nymfe...

futtende rundt i løsdriften.

 

Livet er et cirkus, man kommer ind og bukker, render rundt, bukker igen og går ud. - Robert Storm Petersen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-11-2011 14:11

Forfrysninger i munden?

 

Jeg lavede altid en skål og pustede ned så biddet blev varmt, min hest syntes det var sjovt og begyndte at pruste. Snart blev det en hyggeting hvor jeg pustede, flyttede mine hænder under hendes mule så hun kunne pruste på det. Varmt blev det, og savlet på og snottet på


Hannah R.

Husk at 90% af hesten fejl sidder på ryggen!


"If tears could build A stairway, and memories A lane, I'd walk right up to heaven and bring you home again."


Du er altid i mit hjerte!

0
0
Svar på denne tråd
 
 lune bid
Forfatter: 
Dato:  22-11-2011 12:49

Min trense hænger i fyrrummet, så her er biddet altid lunt og behageligt, og det er nemt for mig

 

Mvh Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 ind på maven..
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 17:13

Det var da genialt med at tage det ind på maven!! Jeg lider ikke af kolde hænder, men det tager altså laaang tid at varme et bid op med hænderne.. Så forsøger jeg at gøre det mens jeg strigler og gør klar. Men det er ikke nemt at strigle, ordne hove og lægge sadel på OG samtidig varme et bid op i hænderne..

 

Så hvis man nu kunne putte trensen ind på maven, så det blev holdt fast der, så kunne man jo lave alle de andre ting i mens.

 

Det må jeg afprøve. Jeg kunne også bare tage en skål varmt vand med ud og har også gjort det nogle gange, men ofte glemmer jeg det.

Og så gider jeg ikke gå ind og tage støvler og leggins af for at kunne komme ind og hente vand og så det hele på igen..

 

Så nu vil jeg afprøve mave-tricket ;)


Rikke med Thor

Der findes ingen rigtig måde at gøre noget der er forkert på


Sov sødt min Katinka


0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 21:45

Jeg er også lidt en frossen pind, og i sin tid tog jeg det faktisk også ind på maven - ikke direkte, det var uden på min trøje, men under min lune vinter-staldjakke. Og så bare holde det der i nogle minutter, så blev det dejlig lunt :)

Hvis jeg ikke havde kolde hænder den dag, varmer jeg det også i hænderne og ved at puste på det.

0
0
Svar på denne tråd
 
 erhberf
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 02:02

Jeg gik i lidt tid med det i hånden, men det hjalp ikke noget, jeg fik bare selv kolde hænder.

 

Men nu når jeg kommer i stalden og har taget pigerne ind og givet dem vand og hø, så tænder jeg kedlen og koget bidene, så er det både varme og fri for bakterier xD

 

Det skal lige siges de får lov at ligge længe, hestene får ikke skoldende varme bid i munden heller ;)


Hilsen Maja Revsgaard






0
0
Svar på denne tråd
 
 hejza...
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 09:53

ja nu har jeg ikke selv samme problem da jeg rider uden bid, men mens jeg gjorde overvejede jeg at købe en bid varmer.. og jo de kan faktisk købes..

 

men ellers bad jeg min mor om at varme det.. jeg er gerne lige så kold som bidet og er pakket ind i vat og bomuld, da jeg har et ben og nogle fingre som ikke tåler kulde, og hvis de får det lignder det 10 små coktailpølser istedet for fingre :-)

 

 


Stine nu med Frontiers Chico

R.I.P Klodshans 15/01/2001 - 05/09/2011

0
0
Svar på denne tråd
 
 De der selvopvarmende dimser...
Forfatter: 
Dato:  25-11-2011 11:41

...hvor der er sådan en lille metalplade, der skal "klikkes" på. Den bliver helt stiv, når den varmer op, så det er bare at "folde den" om bidet, "tænde den" og strigle. Så er den klar, når trensen skal på.

 

Super effektivt, og så skal den bare med hjem og i mikro'en for at fungere dagen efter.

 

 


Om du tror at du kan - eller om du tror at du ikke kan. Så har du ganske givet ret. Henry Ford


Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider