Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 for fanden hvor er det... kvalmende..
Forfatter: 
Dato:  17-10-2011 21:50

stakkels stakkels stakkel lille pige.. hvordan kan det ske i denne verden. at en lille pige bliver kort over af en bil, forenen stikker af.. korer hende faktisk over to gange.


folk kommer forbi men ingen hjalper hende, en anden varevogn kommer og korer hende fandeme ogsa over.. ja jeg far kvalme af mennesker som disse..


endelig bliver hun hjulpet efter gud ved hvor mange bare har overset hende, det er optaget pa et overvagnings kamera..


fy for fanden altsa.. hvor gor det ondt at se pa.


stakkels lille pige.. hvor det dog gor ondt i mit hjerte at se det klip.. hun overlever jo, men er meget skadet.. ved ikek om hun stadig er i livsfare..utroligt at hun overlevede i det hele taget..




v.youku.com/v_show/ id_XMzEzMDY4OTcy.html



When you see a person who has been given more than you in money and beauty, look to those, who have been given less.

0
0
Svar på denne tråd
 
 8yg98reyg
Forfatter: 
Dato:  17-10-2011 22:45

de sku heller ik særlig kvikke, hiver bare ungen op i armene når et spine board ville være bedre men ok det ved de nok ik hva er derovre



2.5 års islænder hingst efter Joseph fra skardi sælges, 5 gænger, sadelvant og muligt kåringsemne. han er allerede over 140 og ender på omkring 145+, oplagt til FIPO klasser om et par år

0
0
Svar på denne tråd
 
 23456789
Forfatter: 
Dato:  17-10-2011 22:50

hvor er det bare vildt....


det minder mi lidt om en historie der var oppe i medierne for et par år siden.

ældre dame bliver kørt ned på stor på vej i roskilde. og hun når altså at blive kørt over til ukendelighed af flere biler, inden nogen opdager der ligger en på vejen.



...........iSE & BERLIOZ.

Hále Bob & Perle de Phantomic

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ej føj for ...
Forfatter: 
Dato:  17-10-2011 22:53

Jeg er simpelthen målløs !!!
Har slet ikke ord


Team Rahmberg

Dressur & Springning på hestens vilkår
Vi har 2 bokse til udlejning i Nørresundby.
Fuldpension 1600.-/mdr.


* * *


Køb/Salg & Bytte dag i Hvorupgård
22.10 - kl.14-17


Pony søger rytter i Hvorupgård, Nørresundby

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det gør ondt i mit hjerte
Forfatter: 
Dato:  17-10-2011 23:06

Hvad sker der lige - jeg er dybt berørt og græder over videoen. Jeg føler dyb sorg over denne lille stakkels lille pige - og havde aldrig åbnet videoen hvis jeg viste hvad der ventede mig. Jeg finder det faktisk dybt usmageligt at lægge sådan et link på, så verden kan svælge i andres ulykke og tragedie. Hvad er det for en verden vi lever i - kan det aldrig blive for meget ? Hvorfor er vores anstændige grænser kommet så vidt ?

Jeg mener linket burde tages af - af simpel respekt for den lille pige. Vi kunne starte en tråd om anstændig opførdsel istedet.


Med venlig hilsen Rikke Stautz

0
0
Svar på denne tråd
 
 linket er taget
Forfatter: 
Dato:  17-10-2011 23:20

frA VORES egne nyhedskanaler...


hvorfor skal vi cencurere, hvad der sker i verden fordi det er grusomt..


vi kan ikek skane os selv for grusomheder.. sa som tragedier, krig, hungersnod mm..


og vi alle foler med den stakkels stakkels lille pige...



When you see a person who has been given more than you in money and beauty, look to those, who have been given less.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-10-2011 23:37

Det gode ved at se sådan noget og den grusomhed som er i verden er at vi måske bliver bevidste og gør vores til at vise omsorg.
Ja det er tragisk, og jeg ville ønske jeg aldrig havde set linket, men det gør det jo ikke mindre virkeligt.
Det er jo alligevel sket.


Men man kan jo i morgen trække på smilebånden over bilisten der sover foran det grænne lys, smile til ham der giver dig fingeren, og hjælpe en som har brug for en hånd.
Det hele starter jo et sted.


Jeg mindes også for et stykke tid siden en sag i nordjylland hvor folk bare var vadet forbi en ældre mand som var faldet sammen.

Vi gør det jo selv.. falder børnene på legepladsen tænker vi der er nok en mor eller far der reagerer.. slår naboen sit barn, så tænker vi det er deres sag, sparker en til sin hund, nej vi blander os da ikke, og vi bliver stressede, frustrede og farer let op.


Verden er ond... så lad os udnytte grusomheden på den gode måde, så vi kan væmmes, og lære af det, og faktisk handle.
Det hele starter som sagt et sted.


Team Rahmberg

Dressur & Springning på hestens vilkår
Vi har 2 bokse til udlejning i Nørresundby.
Fuldpension 1600.-/mdr.


* * *


Køb/Salg & Bytte dag i Hvorupgård
22.10 - kl.14-17


Pony søger rytter i Hvorupgård, Nørresundby

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gud i himlen
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 10:46

hvad skal det dog ske for


Mvh Gitte


  • Smuk broget bred type, stg. 159 tilbyder bedækning Sjælland.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Der bliver
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 11:05
Skrevet en del om at folk tidligere er kommet i klemme ved at hjælpe. Altså at de selv er endt op med at få skylden for ulykken og er blevet dømt for det. Det er jo ikke sikkert at de forbipasserende lige er klar over at det er blevet filmet at pigen rent faktisk blev kørt ned.

Hvis de selv risikerer en fængselsdom med den fare det i sig selv udgør og deres familie dermed skal undvære dem og deres indkomst så synes jeg altså det er forståeligt nok at de ikke reagerer.

Det er nemt for os der har vores på det tørre at sidde her og dømme. Jeg tror såmænd ikke kinesere er dårligere mennesker end andre men de lever under vilkår som vi slet ikke fatter.

VH,


MaggieMay


"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..



"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 11:25

Jeg er rystet og uden ord - stakkels pige



Med de fantastiske fem heste: Buddy, Whitney, Apollon, Nolan og Succes


Samt den dejligste hundeven Buffy

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er dybt rystet
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 11:36

OMG


Stakkele, stakkels lille pige og stakkels forældere


Må fotografen og alle de andre i klippet rådne op



Pue ha, jeg har kvalme og ville ønske, at jeg aldrig havde set dette!!! - føj for pokker!!



PrinsesseGuldhår & Sigøjnerhestene

____________________________



0
0
Svar på denne tråd
 
 MaggieMay
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 11:37

Vilkår eller ej...
Der er ingen undskyldning for den mangel på respekt for menneskeliv som de udviser, og jeg vil sørme håbe at dem der kører over barnet, og dem der går forbi risikerer livistid eller hovedet hugget af !!

Og jeg måtte slukke da damen samler pigen op og klaser hende sammen, for sa at samle hende op som en dukke og smide hende til siden.
Mangel på respekt, omtanke og medfølelse.
FØJ !!


Team Rahmberg

Dressur & Springning på hestens vilkår
Vi har 2 bokse til udlejning i Nørresundby.
Fuldpension 1600.-/mdr.


* * *


Køb/Salg & Bytte dag i Hvorupgård
22.10 - kl.14-17


Pony søger rytter i Hvorupgård, Nørresundby

0
0
Svar på denne tråd
 
 HALLOOOO
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 11:45

Der er ingen her der kan vide hvordan de vil reagere hvis de skal kæmpe en daglig kamp for overlevelse eller hvis de ikke var vokset op i et land hvor der er så rigelige ressourcer at vi kan dele ud af dem - INGEN..


Og hvis de selv risikerer fængsel hvad skal de så gøre??


VH,


MaggieMay


"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..



"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567546
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 12:07

Jeg bryder mig bare ikke om kinesernes mentalitet. Deres syn på mennesker og dyr er bare grotesk.


(og nej, ikke alle kinesere, men mange desværre).

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 12:16

En fortalte mig på et tidspunkt, at den der ringer efter en ambulance eller får en indlagt, hænger på regningen, hvis der ikke er andre der vil tage ansvaret.

Når man så ved hvor mange fattige der er i landet, så kan man måske bedre forstå hvorfor folk ikke griber ind og gør noget.


Grunden til vi bliver så forarget, er nok at det er et lille barn.

Jeg husker tydligt to tilfælde her fra Aalborg, der bestemt ikke er til at prale af.

En mand døde på busholdepladsen og fik lov til at ligge på en bænk mange timer før nogle gjore noget, folk vurderede at han var fuld og det kom ikke dem ved at han faldt sammen og døde. Han var desværre bare syg.


For enden af gaden, blev en ung kvinde voldtaget af 5 mænd og mange gik bare forbi, ingen ville blande sig.


Folk kan blive overfaldet og slået til ukendelighed, uden nogle som helst griber ind, for vi skal bestemt ikke blandes ind i noget.


Danskere er ikke bedre, jo hvis det er børn det drejer sig om, men voksne hjælper man ikke.


Udsalg eller bytte af rester fra forretningen, kom med et bud.

www.galleri.skindbjerg.com


Motordrevet pælebor sælges, se profilen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pjevs 1
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 13:22

Præcis, der var også hende i København der blev trukket gennem byen kun iført en jakke (ja, KUN iført en jakke) og voldtaget tre steder - uden at nogen af de utrolig mange forbipasserende blandede sig i hvad der foregik..



VH,


MaggieMay


"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..



"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd
 
 MaggieMay og Pjevs 1
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 13:38

Men derfor er dette vel ikke i orden?




PrinsesseGuldhår & Sigøjnerhestene

____________________________



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 16:23

PrinsesseGuldhår.

Der er vist ingen der har skrevet, at det er i orden.

Men jeg tror faktisk ikke de har særlig meget respekt for liv i det land og kan det samtidig koste dem penge at hjælpe andre, så er det nok forklaringen på hvorfor folk bare går forbi.

Billisten kører jo barnet over med fuld overlæg, det viser jo også lidt om deres menneskesyn.


Udsalg eller bytte af rester fra forretningen, kom med et bud.

www.galleri.skindbjerg.com


Motordrevet pælebor sælges, se profilen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 dfhhdfhdfhdf
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 16:36

Jeg kan linke til VIRKELIG VIRKELIG mange videoer optaget i Asiatiske lande - dette inkluderer jo så også Rusland, Indien og Mellemøsten - Hvor der er sket et trafikuheld som dette, og folk ikke hjælper. Næh, de tager deres kamera frem og tager billeder Selvom vedkommende i ulykken stadig er levende, men mangler arme og ben. Eller også går de bare videre...


Synes det er så utroligt, at folk kan være ligeglade og have så lidt empati med deres medmennesker. Nogle gange kan man godt komme til at tænke, om det er noget 3. verdens mentalitet...


- Krølfrit Silke

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hold nu op
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 16:37

Folk idag er da så egoistiske, at det er til at over. Stakkels stakkels pigebarn, hun må have så ondt. Der ligger tilmed blod, og så er hun bevidstløs til sidst og ingen gør noget som helst.


Desværre er kulturen i Kina bare meget anderledes end vores. Jeg kan slet ikke sætte mig ind i det og har virkelig heller ikke lyst til det.



Mvh Renée H

Mit tøjskab er ved eksplodere, kig lige ind:

(Tryk på mit navn for at se flere ting)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Prinsesse Guldhår
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 16:42

Hvem har dog noget sted skrevet at det var i orden?? Jeg har skrevet at de mulige konsekvenser taget i betragtning så forstår jeg godt at de vælger at gå uden om.. Hvis du ellers kan se for din glorie så tror jeg du ville vælge det samme hvis du stod i deres situation..


Mit eksempel med kvinden i København var for at illustrere at man HER i landet ikke engang behøver at være i overhængende fare for at blive bragt i økonomiske eller juridiske porblemer for at ignorere andre, der har hårdt brug for hjælp..


Jeg synes også at både det aktuelle og andre eksempeler viser et menneskesyn hos kineserene som jeg ikke bryder mig om men jeg vil ikke dømme dem.. De lever under forhold der er så anderledes end det vi kender til..


VH,


MaggieMay


"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..



"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd
 
 øv øv øv
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 16:48

Da slet ikke til at holde ud og se når man selv har en lille pige.. og nej uanset hvad forstår jeg ikke folk kan være ligeglade.. synes ikke et dårligt liv eller fare for problemer er en undskyldning.. jeg havde overhoved ikke tænkt det en tanke om jeg kunne få problemer hvis jeg stod der..


FlavaBC: 3 verdens mentalitet er nok ikke det rette ord (for de lande du nævner er jo ikke 3 verdens lande) og tror faktisk ikke dette ville ske i fx afrika og lignende.. tror faktisk mere det er en asiatisk ting.. deres syn på dyr er jo ofte også ret ligegyldigt..


Hilsen Signe Og guld klumperne Karolina (datter) og Emma (guldhest)


Skøn 5 års fjordhoppe sælges, evt udlån eller afbetaling.. skriv PB for yderligere info..

0
0
Svar på denne tråd
 
 gizmomis (Signe Larsen)
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 17:18

jeg havde overhoved ikke tænkt det en tanke om jeg kunne få problemer hvis jeg stod der..


Ha ha - mon dog.. Det kunne jo være at hvis DU fik problemer så ville din egen datter lide under det så mon ikke du ville tænke dig om en gang eller to.. Jo, det tror jeg nok du ville..


VH,


MaggieMay


"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..



"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 17:27

Det er et skrækkeligt klip, det kan vi vist alle blive enige om.

Men jeg synes man skal passe på med den der "Jeg ville aaaaaaaaaldrig være sådan" (selvom det virker fjernt at forholde sig til), for jeg tror virkelig bare at det er den mentalitet der opstår, når man er så utrolig mange mennesker, ofte presset godt sammen, plus man hver i ser har så rigeligt med problemer at forholde sig til. Så går hensynet til den enkelte (fremmede) lidt fløjten.

Men det er selvfølgelig stadig lige skrækkeligt.


Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 stof til eftertanke
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 17:42

Hvor det det dog tragisk med den lille pige! Håber at hun får det bare nogenlunde bagefter!


Men i Danmark er folk ikke et hak bedre.


Jeg kan berette om historie, som jeg oplevede i år i feb. mrd.


Jeg kommer en søndag aften med toget til københavn ved 21/22 tiden. Går med min trolley hen mod rulletrappen. Der er en ældre herre og 5 trin ned til "jorden" står en pige og så mig. Vi skal til at gå "omborg" på rulletrappen, da manden pludselig får et ildebefindende. På den ene side er der ca 3-5 meter ned, den anden side, er der en almindelige trappe. Manden får som sagt det her ildebefindende og svejer frem og tilbage - hænger nærmest, sådan at han er ved at falde til den side, hvor der er flere meter ned.


Inden jeg når at regere, er han "heldigvis" faldet ned på rulletrappen - jeg når at smide alt hvad jeg har i hænderne og styrter forbi pigen ( som ikke gør noget) og kommer op og holder manden, sådan at han ikke falder mere ned. Råber at de skal stoppe rulletrappen!!! De spørger MIG, hvor man slukker den?! Råber til dem " den røde knap" Der er sjovt nok kun EN knap!


Rulletrappen bliver stoppet - jeg står/sidder stadig og holder denne mand, der ikke kan komme op. Han har hul i hoved og det bløder. Menneskerne ( der er rigtig mange ) er begyndt at tage den almindelige trappe - går stille forbi og kigger, på hvad der sker. Råber, om der ikke kommer nogle og hjælper?!


Der sker intet!!


Jeg råber igen og nu er jeg rigtig gal! Endelig kommer der en ung fyr, som får hjulpet mig med at få ham op og sidde. Får råbt til nogle af dem, der er foran at de skal få fat på en vagt eller dem i dsbkiosken for at få en kold/våd klud. Der kommer så en dsbkiosk mand med en våd klud. Jeg får samlet hans høreapparat og puttet i hans lomme. Og hans briller får han på igen. Manden vil bare videre, men beordre ham til at blive siddende der.


Endelig kommer der to politimænd og mig og den unge mand, hjælper ham op til dem. De får ham sat på en bænk og de tager over derfra.


JA - Manden havde drukket nogle øl. Men derfor skal han da ikke bare ligge der! Folk spurgte om jeg kendte ham?!


Nej! Men derfor kan man jo godt hjælpe!


Det er en episode der sidder dybt i mig og det gibber i mig, hver gang jeg tager rulletrappen inden på hovedbanegården i kbh. Men samtidig er jeg glad for, at jeg ved, hvordan jeg regere i sådan en situation! Jeg ved nemlig at jeg HANDLER og hvor ville jeg ønske, at der var flere det gjorde dette.


Tænk, hvis det var en selv, der stod i sådan en situation? Tænk, hvis man en dag selv besvimede, ville folk så bare vade forbi?? Nej, jeg håber at der er nogle der vil hjælpe mig!



Jeg håber at det har givet stof til eftertanke hos nogle, og håber at flere vil handle!



Jeg ved ikke, hvordan det gik manden ellers.


<3 med katten Dixie <3


Rip Apopka - 15.06.2011

Du er savnet!




Unge med høreproblemer - se her!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Maggiemay
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 18:32

jamen hvor er det dog bare godt at du kender mig meget bedre som person end jeg selv gør og kan fortælle mig hvordan jeg ville handle i en given situation

Som Nannas historie fortæller (godt gået Nanna ) så er der nogle der handler indstinktivt, nogle der tænker sig om og nogle der er ligeglade.. jeg ved tilfældigvis at jeg er typen der handler uden at tænke over det først.. og ja det kunne selvfølgelig give bagslag.. men ville jeg fortryde at have hjulpet fx den lille pige, gu ville jeg ej..

I min verden er det stadigt et kedeligt menneskesyn at tænke "ej det kunne give mig problemer/ jeg har nok problemer selv hende lader vi bare ligge og dø" .. om andre synes det er i orden er jo op til dem..


Hilsen Signe Og guld klumperne Karolina (datter) og Emma (guldhest)


Skøn 5 års fjordhoppe sælges, evt udlån eller afbetaling.. skriv PB for yderligere info..

0
0
Svar på denne tråd
 
 gizmomiz
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 18:37

gizmomis - HVis jeg en dag skulle besvime på den åbne gade - så håber jeg at du kommer forbi



<3 med katten Dixie <3


Rip Apopka - 15.06.2011

Du er savnet!




Unge med høreproblemer - se her!

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja der sker frygtelige her i dk ogs
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 18:50

for et par ar siden. i odense. var jeg og mine born vidne til at knivstikkeri.. eller dvs. vi kom fa sec. efter manden var stukket ned.. jeg tror det drejer sig om et trafikuheld, da der ligger en saret meget blodig mand midt i et vejkryds. jeg stopper bilen lige som mange andre..


jeg ser nogle kvinder som er pa vej hen til manden, ser ingen grund til ogsa at ga derhen ogsa.. da jeg regner med de hjalper ham og ringer efter politiet.. MEN da de er fa meter fra ham.. jeg star ogs nar.. horer vi den sarede sige.. de forbandede rokkere.. de har stukket mig ned...


de tililende kvinder stopper og .. og gar IKKE hen til ham.. jeg gar ud fra de ikke tor eller sadan noget.. det er en indvanderer ung mand der er saret..


vi har set nogle somalier lobe derfra.. na men da ingen valger at lobe hen til ham.. sa gor jeg det... UDEN AT TANKE> pa konsekvensen.. det er et bandeopgor finder jeg sa senere ud af, i nyhederne..


men jeg prover at berolige den unge mand, stoppe hans alvorlige blodninger.. han er stukket mange mange steder overalt pa kroppen, og i hovedet.. jeg sidder med ham i skodet hvis man kan sige det sadan.. der er nogle andre af hans venner.. kan jeg sa hore pa det de siger.. som er omkring ogsa.. INGEN Har endnu ringet til politiet.. jeg ma sa ringe ogsa .. selvom jeg har travlt med den sarede.. jeg er ikke kendt i odense. sa da politiet sporger hvor vi er.. ma jeg gi min tlf. videre til en af tilskuerne..


efter en tid. kommer anbulancen og henter ham.. jeg er smurt ind i blod. og rystet.. ikke sa meget over hans skader.. men narmere over menneskers ligegyldighed..


ja, det var sikkert hans EGEN skyld han kom i den kambulage.. men alligevel mener jeg vi har pligt til at hjalpe..


efterfolgende.. siger alle til mig nu skal jeg passe pa at den rivalrende bande ikek har set mig og kommer efter mig..men jeg nagter at tror sadan noget vil ske..


politiet ringer nogle uger efter.. da de kan se opkaldet kom fra min mobil. og vil have detaljer..



jeg vil bare sige.. at selvom man maske udsatter sig selv for en eller anden fare..sa bor det ikke fa en til at afholde sig fra at hjalpe et andet mennenske i nod..


derfor mener jeg ligegyldigt hvordan vilkarene er i kina.. at man har pl.igt til at hjalpe.. og ja vi kan ikke satte os ind i vilkarene.. og dog alligevel sa kan vi.. jeg bor nu i cairo.. mange mange mennsker tat sammen, revolution.. korruption.. demonstrationer som er til tider meget voldelige og blodige.. men alligevel sa hjalper mennesker her hinanden... ogsa med deres eget liv som indsats...


sadan bor det bare.. at man er parat til at hjalpe et nodstedt menneske..




When you see a person who has been given more than you in money and beauty, look to those, who have been given less.

0
0
Svar på denne tråd
 
 gizmomis (Signe Larsen)
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 19:25

Aj undskyld - det var ikke meningen at fremstå som om jeg kender dig bedre end du selv gør.. Beklager..


Det jeg mener er at vi alle, du, jeg og de kinesere der er på filmen er et produkt af det samfund vi er vokset op i.. Hvordan du og jeg eller nogen anden ville reagere på en lignende situation hvis vi var opvokset i et samfund som det kinesiske er jo umuligt at spå om..


For et par år siden kastede jeg mig også ind i en slåskamp (iført høje hæle og med Diortasken i hånden ) hvor en autonom havde givet en højrefløjsaktivist en flaske i hovedet.. Jeg er da ikke i tvivl om at det ikke var ufarligt og at jeg bestemt ikke tænkte mig om men heller ikke i tvivl om at det var det rigtige at gøre.. Jeg er dog sikker på at det var en grundlæggende tillid til verden der gjorde at jeg overhovedet turde.. Den tillid er nok noget mindre hvis man er opvokset i Kina..


Min kæreste kommer fra Rumænien og når vi har været dernede er jeg gentagende gange blevet chokeret over den manglende omsorg for andre mennekser og også for dyr.. Men jeg kan også se mennesker der dagligt kæmper, som altid er to skridt bagud, som har knappe ressourcer og som simpelthen ikke er opvokset i et samfund der i årtier har været gennemsyret af manglende tillid til autoriteter.



VH,


MaggieMay


"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..



"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Maggiemay
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 19:55

Helt i orden :-) ikke altid man får skrevet tingene som man tænkte/mente det

Der er da ingen tvivl om at ens opvækst og ens liv spiller ind på hvordan man handler.. men det gør det i mine øjne ikke i orden.. lige som mange steder undskylder de dyrs lidelse med at menneskerne har det hårdt, men det giver altså bare ikke fripas til at mishandle dyr..


Hilsen Signe Og guld klumperne Karolina (datter) og Emma (guldhest)


Skøn 5 års fjordhoppe sælges, evt udlån eller afbetaling.. skriv PB for yderligere info..

0
0
Svar på denne tråd
 
 MaggieMay
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 20:57

OK jeg pudser da gerne min glorie og syntes stadig at det er forfærdeligt og fuldkomment uacceptabelt uanset hvor i verden det er sket - og jeg ved at jeg altid vil gå mod ondskab og ligegyldighed overfor mennesker i nød.


Jeg behøver ikke nedladende kommentarer fra dig for at forstå, at der findes mennesker i DK som ikke vil eller tør hjælpe andre i nød, det har jeg desværre i særdeles høj grad oplevet på egen krop.


Min holdning er bare stadig at ubetinget hvor i verden den slags foregår, så er det stadig værd at kæmpe i mod - og netop os i lille trygge DK som ikke risiker noget som helst, bør da i det mindste tage dyb afstand fra sådanne ugerninger. Og DET var det jeg ikke kunne læse i dit indlæg.



PrinsesseGuldhår & Sigøjnerhestene

____________________________



0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 21:06

Vi er jo alle enige om at det er forkert, og at det ikke bør ske?

Det bla. jeg prøver at sige er, at der altså ligger nogle psykologiske grunde bag. Nej det gør det ikke okay, men det kan gøre os lidt klogere på hvorfor folk mon gør ting, som i vores lille relativt beskyttede verden virker så langt ude..

Mennesket er jo altså som udgangspunkt egoistisk - og hvis det ikke lever i en kultur eller miljø som opmuntrer til at man bør hæve sig over dette - ja, så er mennesket egoistisk. (og det er vi alle sammen alligevel i en eller anden grad, uanset kulturens påvirkning).


Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hjernedød
Forfatter: 
Dato:  20-10-2011 12:27

Den lille pige er nu erklæret for hjernedød og hendes mor skal nu ta stilling til om respiratoren skal slukkes..

 

Stakkels lille pige, hvor er det forfærdeligt..

 

Hvad foregår der i hovedet på de to som kørte hende over..

 

 

 

ekstrabladet.dk/112/ article1642250.ece


Hilsen Karina


*Asterix*


8/4 1999 - 23/7 2009


Den smukkeste stjerne på himlen



0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  21-10-2011 00:57

Selvom man kan blive gjort ansvarlig ved at kalde hjælp eller lign. og ikke mener man har råd til det, så kan man da i det mindste lægge hende ind til siden.

Væmmelig video

 

Og må ærligt indrømme, jeg håbede ikke på at hun overlevede!!

 

Med de skader, som bl.a gjorde at hun bare "klappede sammen" ville hun ALDRIG få et normalt liv.

 

Måske jeg får hug for denne udtalelse, men so be it...


Belinda


" selv den længste rejse starter med et skridt"

Dalai Lama



Hav en hyggelig aften med veninderne, book et partylite homeparty. Skriv for mere info ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det var der nok flere der gjorde
Forfatter: 
Dato:  21-10-2011 07:54

altsaa haabede paa hun ikke overlevede. Innklussive den mand der koerte hende over foerste gang. Det er saadan i kina at den straf man skal udstaa samt den kompensation man skal betale for at have invalideret et andet menneske er saa meget stoerre end hvis man har slaaet en ihjel at det godt kan betale sig at bakke hen over dem igen for at vaere helt sikre paa at de doede, den slags exempler er der en del af.

 

En anden kinahistorie, som min soede kaereste oplevede da han var derude. En aeldre dame bliver overfaldet og en yngre mand ser det. Han hjaelper hende op og koerer hende paa hospitalet. Hun beskylder den yngre mand for overfaldet og slaeber ham i retten hvor han bliver kendt skyldig med argumentet at man jo ikke ville have hjulpet hende op hvis ikke man havde vaeltet hende i foerste omgang. Manden roeg i faengsel og skulle betale saa meget i kompensation at hans boern ikke laengere kunne gaa i skole.

 

Der er noget galt med mentaliteten. Det goer det ikke mere i orden, men jeg tror nu ogsaa jeg ville betakke mig en ekstra gang for at samle nogen op fra vejen hvis det betoed faengsel til mig.

 





Med venstre hånd
Line og Calano


GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste


Wenn Fliegen hinter fliegen Fliegen, Fliegen fliegen Fliegen nach

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift som ingen læser :)
Forfatter: 
Dato:  21-10-2011 09:10

Min mand fortalte mig i går, at Villy Søvndal havde fået en næse for at kritisere menneskerettighederne i Kina for deres udenrigsminister som åbenbart var på statsbesøg i DK.

 

Det kan godt være at Villy valgte det forkerte tidspunkt og måske også den forkerte anledning, men det glæder mig meget at nogen som betyder noget, tydeligt siger til lande som Kina at det saftsusemig ikke er i orden at behandle mennesker så ringe som man gør bla. i Kina.

 

 



PrinsesseGuldhår & Sigøjnerhestene

____________________________



0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-10-2011 09:31

PrinsesseGuldhår: jeg tror de fleste er enige i at de ikke behandler deres befolkning ordentligt. Men problemet med villys udtalelser er, at vi mister milliarder af kr på det - som villy jo gerne ville bruge til at forbedre vores velfærd, så vidt jeg har forstået :) Så hvis han vil smadre så stort et marked for DK, så gider jeg ikke høre hans brok bagefter over hvorfor vi nu ikke har råd til det ene og det andet.


Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-10-2011 10:17

En ting er om man bliver hængt op på noget mht. ulykken, men den anden lastbilschauffør behøves jo ikke køre pigen over igen - det er bare totalt grotesk og fuldstændig unødvendigt!

 

Jeg har boet i Kina og har en uddannelse i kinesisk sprog og kultur. Jeg kan altid oplevet, at kineserne er enormt glade for børn og behandler dem godt, men det er korrekt at det kan være personlige årsager til at folk ikke hjælper- de kan være bange for at de bliver hængt op på ulykken osv.

Noget der alligevel undrer mig er, at der ikke i 18 personer der går forbi er et instinkt der overtager og hjælper dette stakkels barn der lider.

 

Iøvrigt tror jeg ikke Villy skal øve sig for meget overfor Kina - jeg enig med Bigwobber i at det kan koste DK dyrt - det kan få fatale konsekvenser for samarbejdet og for danskernes økonomi.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift som ingen læser :)
Forfatter: 
Dato:  21-10-2011 14:24

Ok, måske forstår jeg bare ikke hvad det er for produkter som vi eksporterer til Kina ud over arbejdspladser Kina kan jo det hele slev og endda langt billigere end vi kan her i DK.

 

Syntes stadig at man skal stritte imod ondskab i verden. Ligesom man har gjort mod diktatorer og lignende.

 

Måske er jeg naiv, men jeg tror at verdenen kan blive et bedre sted for mennesker, hvis vi holder op med at tie og kikke den anden vej.

 

Og nu skal jeg nok lade være med at kører tråden mere af sporet



PrinsesseGuldhår & Sigøjnerhestene

____________________________



0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-10-2011 17:13

Vi eksporterer MANGE produkter til Kina - og alle større virksomheder i DK (stort set) samarbejder med dem. Der er gode penge i dem ;)

Det synes jeg sådan set også man skal - men man er nok nødt til at være realistisk omkring det. :)


Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 enig med
Forfatter: 
Dato:  21-10-2011 19:34

prinsesse guldhår.. man skal altså ikke bare holde sin kæft og ignorere brud på menneske rettighederne pga penge.. synes Villy gjorde det rigtige..

Synes det er møg dobbelt moralsk, vi må gerne gå i krig med lande for at redde deres befolkning hvis vi (eller USA) får noget ud af det økonomisk.. men risikere vi at miste penge, uha nej, så må man ikke engang fortælle dem de er galt på den, men skal bare vænne det blinde øje til i profittens navn


Hilsen Signe Og guld klumperne Karolina (datter) og Emma (guldhest)


Skøn 5 års fjordhoppe sælges, evt udlån eller afbetaling.. skriv PB for yderligere info..

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-10-2011 19:50

Jamen fint nok, så må vi jo bare tage konsekvenserne uden at brokke os over der ikke bliver råd til noget som helst i DK :) men det ville i vel heller ikke gøre :)

Det er jo nemt nok at sige man skal gøre alle mulige heroiske ting - men hvis man forventer det ingen konsekvenser får for en, er man altså for naiv.


Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 penge er rodden til alt ondt..
Forfatter: 
Dato:  21-10-2011 20:26

Ok det er godtnok ironisk ment,- men helt ærlig at begynde at diskutere handelsaftaler, eksportmarked, økonomi osv.- At blande det sammen med en lille pige bliver kørt ned og dør af sine kvæsteleser fordi ingen (tør/gider) hjælper hende, giver mig brækfornemmelser og forarger mig i den grad!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-10-2011 20:51

pia564 Gir dig fuldstændig ret..

 

 

Hvil i fred Yue Yue


Hilsen Karina


*Asterix*


8/4 1999 - 23/7 2009


Den smukkeste stjerne på himlen



0
0
Svar på denne tråd
 
 Bare Kina...
Forfatter: 
Dato:  21-10-2011 21:55

Undrer mig slet ikkeover det jeg ser... stakkels stakkel barn


Jack Russelterrier til avlstjeneste

Stambogsført i DJRTK.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak Signe
Forfatter: 
Dato:  21-10-2011 22:50

Dejligt at jeg ikke er den eneste som har det sådan :)



PrinsesseGuldhår & Sigøjnerhestene

____________________________



0
0
Svar på denne tråd
 
 stakkels lille pige..
Forfatter: 
Dato:  22-10-2011 14:17

og stakkels hendes foraldre.. hvil i fred lille pige...


When you see a person who has been given more than you in money and beauty, look to those, who have been given less.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-10-2011 16:40

Ja stakkels forældre, men hvor var de da deres lille pige havde brug for dem..


Hilsen Karina


*Asterix*


8/4 1999 - 23/7 2009


Den smukkeste stjerne på himlen



0
0
Svar på denne tråd
 
 ja... det tanker
Forfatter: 
Dato:  22-10-2011 18:25

jeg ogsa.. men i vissa lande er det helt normalt at sma born narmest render alene rundt.. ikke at jeg forstar det.. det kan jeg bare ikke..

 

her i egypten, lober sma born ogsa alene rundt.. jeg tanker hver gang.. hvordan kan de foraldre lade dem ga alene.. men jeg er abentbarn narmest den eneste som tanker sadan her..

 

men igen.. stakkels lille pige.. og jeg mener stadig ogsa stakkels hendees foraldre...

 

 


When you see a person who has been given more than you in money and beauty, look to those, who have been given less.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jo svært
Forfatter: 
Dato:  22-10-2011 21:16

at vide om hun har fået lov at rende rundt alene eller om hun evt er "stykket" af i et uopmærksomt øjeblik.. mon ikke forældrene selv slår sig i hoved over ikke at have hende tæt på sig..

Men ja der er jo stor forskel fra land til land hvad børn må og ikke må og hvad normalen er..


Hilsen Signe Og guld klumperne Karolina (datter) og Emma (guldhest)


Skøn 5 års fjordhoppe sælges, evt udlån eller afbetaling.. skriv PB for yderligere info..

0
0
Svar på denne tråd
 
 dato...?
Forfatter: 
Dato:  25-10-2011 10:58

Er der nogle der ved hvornår videoen er fra?

Og stakkels lille pige.. jeg væmmes ved de folk!


Amanda



Hvorfor arbejde mod hesten, når man kan arbejde med den?


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider