Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 hesteverdnens store spørgstmål
Forfatter: 
Dato:  25-08-2011 09:22

stødene og skræmmende spørgstmål?


en jæger må skyde en hjort og spise den

må en jæger skyde en hest med ejers tilladelse???


har du evt en mand som er jæger spørg evt om hans mening.


må man stjæle hen hest ? tanken er der fordi der sjældent bliver gjort noget ved det hvis det sker politiet gider ikke tage sig af det????? men stjæler man et stykke chokolade hos købmanden er de der med det samme?


hvad nytte gør en chips i hesten den kan fjernes og sættes en ny i ?


her er de første spørgstmål


det er bare store tanker jeg godt kunne tænke mig en forhåbentelig ærlig diskution om.


har du snakket med din hest idag

0
0
Svar på denne tråd
 
 er der ingen
Forfatter: 
Dato:  25-08-2011 10:09

som tør


har du snakket med din hest idag

0
0
Svar på denne tråd
 
 Måske handler
Forfatter: 
Dato:  25-08-2011 11:01

det ikke om at turde men om at gide..


Jeg gider i hvert fald ikke bruge energi på at besvare dine spørgsmål i første indlæg


VH,


MaggieMay


"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..



"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd
 
 hhhåååbbberrrr
Forfatter: 
Dato:  25-08-2011 11:09

håber dag ikke en ejer giver tilladelse til at en jæger må skyde den


håber heller ikk der er en skummel tanke bag

det her indlæg


rolig skovturshest

komplet trafiksikker søges til lån med forkøbsret ledig plads i løsdrift 4070

0
0
Svar på denne tråd
 
 der er ingen skumle tanker bag
Forfatter: 
Dato:  25-08-2011 11:34

måske tanken om hvad de mennesker som ikke følger regler omkring hestepas og nye regler gør når deres heste en dag skal aflives?

jeg ved desvære at der er nogle der ikke vil følge regler ang deres gamle heste (desvære


har du snakket med din hest idag

0
0
Svar på denne tråd
 
 bette mis
Forfatter: 
Dato:  25-08-2011 11:35

det håber jeg da heller ikke


har du snakket med din hest idag

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dyrlægen må
Forfatter: 
Dato:  25-08-2011 13:04

vel nok aflive selvom dyret ikke er chippet og har pas ? Det vil jeg da mene.


Men der kommer da nok til at blive foretaget nogle (ulovlige ?) nedgravninger af heste kadavre de næste år



Mvh Janni


0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  25-08-2011 13:11

Jeg tør godt svarer, men jeg kan ikke da jeg simpelthen ikke fatter hvad du spørger om?

Altså hvad er det du prøver at sige?

Om man må skyde en hest med ejers tilladelse? Og så et eller andet med chip og hestepas?

Er simpelthen ikke med :) hvad er det helt præcist vi skal svare på?

0
0
Svar på denne tråd
 
 det jeg mener er
Forfatter: 
Dato:  25-08-2011 14:08

at hvis man ikke har hestepas inden 2012 som jeg læser at alle heste skal have,og enkelte undlader at få pas på deres hest hvad gør de så hvis de ikke vil betale en stor bøde for aflivning og bortkørsels af daka hvad er alternativet??


jeg spørger ikke fordi jeg ikke har tænkt mig at få papierne iorden men har hørt mange diskotioner hvor folk nægter at ofre de penge på deres gamle hest?





det andet spørgstmål går ud på at det undre mig at chippen er til noget hvis man som privatperson kan fjerne den selv og reg hesten på ny?


har tit hørt at når folk får stjålet deres hest så vil politiet ikke hjælpe og det forstår jeg ikke når det vel er tyveri som hvis man stjæler en cykkel eller et stykke chokolade i en butik


har du snakket med din hest idag

0
0
Svar på denne tråd
 
 Alternativet...
Forfatter: 
Dato:  25-08-2011 14:32

... til daka eller kremering i (DYRT) kæledyrskrematorium er nedgravning. Personligt ville jeg ikke tøve med at melde det hvis jeg vidste at nogen gjorde det - det forurener jo drikkevandet!
Og kan kan sagtens blive påbudt at grave hesten op igen og bortskaffe den på lovlig vis. Det koster væsentligt mere end en chip og et pas.


At politiet ikke har ressourcer til at sætte alt mandskab på et hestetyveri (hvor mange REELLE hestetyverier forekommer der årligt i DK) betyder jo ikke at det er lovligt. Det er heller ikke lovligt at stjæle sn cykel - men det betyder ikke at der bliver gjort det store ved det (desværre)


Og ja - er man samvittighedsløs nok, kan man sikkert selv fjerne en chip - ligesom man kan ændre et brændemærke. Men jeg har aldrig hørt om nogen der har gjort det - og jeg ser det som et ualmindeligt plat argument for ikke at efterleve de regler der nu en gang er! Og gør man det, er det dokumentfalsk - SÅ begynder politiet at være interesserede, og man risikerer en fængselsdom.




Chip og pas koster samlet set ikke den store formue - så jeg ser ingen argumenter for IKKE at få orden på papirene. Det ahr jo været varslet i god tid - der har været flere år til at få orden på sagerne!


£isbeth & Baloo


Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider