Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Gode råd til dårlig mave søges
Forfatter: 
Dato:  10-08-2011 23:04

Jeg er ved at blive bims over min mave. Jeg har nu i 4 dage haft dårlig (tynd) mave med tilhørende kramper af en sådan kaliber, at jeg er sygemeldt fra job og ikke kan meget andet end ligge i sengen eller gå små ture.


Min læge har sagt, jeg skulle drikke rigeligt med væske og ellers vende tilbage, hvis der ikke er bedre om en uge. EN UGE !

Jeg har prøvet følgende:

Havregrød (fungerer ok om morgenen, men ikke om aftenen, hvor det giver ondt i maven)

Kogte ris og laks med olivenolie(fungere fint første gang som frokost, men gav virkelig kramper, da jeg spiste anden portion om aftenen)

Kogte kartofler og gulerødder, lavet til mos med vand, salt og smør (fungerede fint til frokost)

Riskager (ok)

Saltkiks (nogengange ok, nogengange krampe-startende)

Cola (fik maven til at gå total i krampe!)

Ristet toastbrød med smør eller akaciehonning (ok)


Jeg drikker vand (meget), saftevand (en del) og juice (ganske lidt).


Jeg spiser små portioner fordelt over flere gange på dagen. Ofte er jeg 30-45 om en portion, fordi jeg tager 1-2 bider og så venter lidt tid, inden næste bid, så maven har tid til at fordøje det.


Hvad i alverden gør jeg galt?? Jeg forstår simpelthen ikke, at der ikke er nogen bedring, og jeg er ved at være en lille smule nervøs for, hvad der er galt med min mave :(

Er det normalt, at man kan have det sådan her i så mange dage, uden der behøver være noget alvorligt galt?


Har I nogen råd?



Mvh. Julie

---


Dansk Oldenborg Avl

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej julie...
Forfatter: 
Dato:  10-08-2011 23:11

ja det kan man sagtens have i fire dage. mit råd er at prøve at købe imodium plus og tage nogen af dem. det plejer at hjælpe med at stabilisere tarmfloraen.

god bedring.

0
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-08-2011 23:20

Jeg plejer at spise rugbrød, og så går det i sig selv i løbet af et par timer, men på den anden side, jeg har ikke haft det så hårdt eller kramper af nogen art..
Uuuh er der ikke også et eller andet med at ymer skulle være godt? Eller var det noget andet det skulle være godt til, det kan jeg ikke lige huske på stående fod.


God bedring!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-08-2011 23:27

Jeg har faktisk Imodium Plus liggende, så måske jeg skulle starte op på det i morgen :)


Mht. ymer, så kan jeg ikke helt finde ud af, om mælkeprodukter er godt/skidt? Har forsøgt at undgå dem de sidste 2 dage.



Mvh. Julie

---


Dansk Oldenborg Avl

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa..
Forfatter: 
Dato:  10-08-2011 23:33

Prøv at rive et æble, det er godt. Husk er også godt mod dårlig mave.


Rigtig god bedring.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Julie.
Forfatter: 
Dato:  11-08-2011 00:09

Jeg har prøvet Imodin plus, og det virker :).

Jeg har prøvet at jeg sad på nattevagt på jobbet og så er det sku træls at være på job når man har myller-bæ :).

Og det tog det.


Mvh. Lotte


2 dejlige oldenborg heste sælges til rette købere - http://www.staldmiller.dk/991826

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-08-2011 00:15

Hov, jeg glemte da at takke for jeres råd i mit forrige svar :)


Mht. æbler så har jeg hørt det med revet æbler, men jeg er bange for, det er for meget syre for maven? Er der nogen bestemt type æbler, man bør bruge?


Jeg måtte lige en tur mere på toilettet for lidt siden, så nu har jeg taget 2 Imodium Plus, som man skal starte op med. Så må vi se, hvordan maven har det i morgen. Har tænkt mig at fortsætte med at tage dem i morgen, hvis der ikke er bedring.


Endnu engang tak for jeres råd. Kom gerne med flere, hvis I har :)



Mvh. Julie

---


Dansk Oldenborg Avl

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Imodium
Forfatter: 
Dato:  11-08-2011 00:36

Jeg tager alm imodium da jeg synes jeg bliver oppustet eller ihvertfald føler mig sådan hvis jeg tager imodium plus..


Ellers plejer kartoffelmos at virke eller banan...


Synes da du burde søge læge hvis ikke imodium virker som ønsket til i morgen tidlig.

Du taber jo væske når du har diarre og risikerer at blive meget dehydreret


Normal dosis er 2 tabletter og derefter 1 i timen til det stopper dog maks 8 i døgnet.


God bedring med mavsen


Ejer af:


Oldenborg - Kasmir.

Fuldblods araber-OX - AC Taher Marah

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-08-2011 07:32

Jeg havde sådan en tur for noget tid siden hvor jeg troede jeg skulle dø, det stod ud af begge ender inkl kramper


Jeg ringede til vagtlægen da jeg var var lidt nervøs da vi havde været ude og spise og det var lige midt i den der bønnespire-sag


Nå men vagtlægen sagde INTET mad de første 12 timer, kun væske, gerne med salte i. Hun forslog kold kamilete med salt og sukker i.

Det skulle jeg drikke til jeg faktisk sked vand. Derefter skulle starte op med lidt ristet brød.


Men det hjælp faktisk, selv om jeg var SÅ sulten til sidst


God bedring

0
0
Svar på denne tråd
 
 Revet æble
Forfatter: 
Dato:  11-08-2011 08:55

Revet æble og coco cola!


god bedring



hilsen Joan

0
1
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-08-2011 08:59

Tak for flere råd :)

Jeg tror ikke, Imodium og Imodium Plus tages på samme måde for på min pakke står der 2 piller til opstart (dem tog jeg i går aftes) og så 1 pille efter hver tynd afføring, max. 4 om dagen.
Maven virker bedre til morgen, men det har den også gjort de sidste 2 dage. Der kommer kramperne først rigtigt hen ad eftermiddagen/aftenen.


Nu har jeg spist en portion havregrød, og så er planen, at der skal laves mere kartoffel/gulerødsmos til frokost.


Men vil stadig gerne have råd til det med revet æbler, hvilken type æbler?

Og må jeg indtage mælkeprodukter?

Og er det normalt at have det sådan her i 4-5 dage i træk??


Håber I kan hjælpe :)



Mvh. Julie

---


Dansk Oldenborg Avl

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-08-2011 09:01

Som jeg skrev i mit første indlæg er Coca Cola afprøvet. Det gav nok de mest smertefulde kramper, jeg har haft ind til videre. Prøvede flere gange over en aften, og kramperne kom hver gang kort tid efter, jeg havde taget en tår. Så resten af cola'en er nu foræret væk :)



Mvh. Julie

---


Dansk Oldenborg Avl

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg ville
Forfatter: 
Dato:  11-08-2011 09:04

ikke kunne leve med den tilstand, så ring til din læge igen, alternativt til vagtlægen senere idag.

Kan det være en virus???


Banan plejer også at være god til maver der er i uro.



Karina


0
0
Svar på denne tråd
 
 ufffff hvor har jeg
Forfatter: 
Dato:  11-08-2011 09:38

ondt af dig, jeg har ligget med det samme siden lørdag og ingen bedring i sigte lægen siger det sædvanlige på trods af jeg har 39 feber, også siden søndag, så jeg giver det en dag eller to endnu så tager jeg vagtlægen ........... go bedring ...........

og coca cola er vist det værste du kan tilføje din mave i den situation. alt alt alt for meget syre i, det er en skrøne at det virker.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Revet æble...
Forfatter: 
Dato:  11-08-2011 09:42

... er godt - og det er ligemeget hvad slags æble.


Coca cola er et gammelt råd der var godt dengang man fik turistmave af ture sydpå og ikke kunne få rent vand. Der giver det sukker, og rehydrerer - og så længe det er cola fra flaske er det rent! Og så er det som regel til at få i børn der er syge, så de får væske nok.


Coca cola i sig selv har ingen andre egenskaber der er bedre end bare vand med lidt sukker og salt (alternativt er kamilleteen sikkert også god). Og ofte kan en dårlig mave ikke lide kulsyren - så der er cola direkte dårligt - som din mave også har fortalt dig.


Hvis din bkateriekultur i maven er slået i stykker, er det godt med surmælksprodukter - cultura, a38 eller lignende hjælper maven på ret køl igen.



£isbeth & Baloo


Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-08-2011 10:46

Ih, hvor er det dejligt med alle de gode forslag :)


karinae: Jeg har jo haft fat i lægen, der sagde, hvad jeg skulle gøre mht. mad/drikke, og så ellers ringe igen, hvis der ikke var bedring efter en uge. Så jeg ringer helt sikkert i morgen tidlig, hvis der ikke er bedring.

Banan har jeg spist, og det virker ok :)


lancöme: Stakkels dig og rigtig god bedring! Jeg havde heldigvis kun feber i søndags. Hvad gør du mht. mad/drikke?


£isbeth (Baloo): Det giver egentlig meget god mening, at det er sådan Cola har fået sit "rygte" :)
Jeg ved stadig ikke helt med bakteriekultur. Det er jo også syre??



Mvh. Julie

---


Dansk Oldenborg Avl

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Syre..
Forfatter: 
Dato:  11-08-2011 10:53

Den syre der er i a 38 og æble er meget mildere end den der i forvejen er i din mave.


prøv at læse på denne side under "hvad kan jeg gøre"

(den gælder nemlig også selv om det ikke er et barn der er syg, men dig selv)

www.netdoktor.dk/vagtlaegen/fakta/ diarrebarn.htm


£isbeth & Baloo


Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Men vil du ikke....
Forfatter: 
Dato:  11-08-2011 10:54

... have mælkeprodukter kan det også købes på tabletform - Paraghurt


£isbeth & Baloo


Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd
 
 qwerty
Forfatter: 
Dato:  11-08-2011 10:59

A-38 har vi også altid fået hjemme mod dårlig mave (og så tvebakker som jeg ikke kunne udstå). Det er noget med de dér mælkebakterier er godt for tarmene, men det er åbenbart også godt mod influenza:


videnskab.dk/krop-sundhed/a38-kan- bekaempe-influenza



God bedring


Pernille



Køn, broget pony-vallak på 120 cm søger nyt hjem

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  11-08-2011 11:41

Jeg havde madforgiftning for ikke så længe siden, min læge sagde til mig, at jeg skulle undgå for meget væske i min mad, altså spise masser ristet brød osv. Desuden sagde han at cola ikke er til megen hjælp, da indholdet af sukker af er for stort, så det er bedre med saftevand (ikke for stærkt) og så syrnede mæleprodukter som youhurt/drikkeyoughurt/kærnemælk, man skal undgå mælk da det ikke er godt for en presset mave.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Åhhhhh ja
Forfatter: 
Dato:  11-08-2011 11:51

Jeg ved hvordan du har det... Havde ondt i maven hele dagen igår med små kramper når jeg stod op og en smule kvalme. Kom hjem - fik aftensmad og så startede helvede på jord. Monster kramper og så var det bare med at komme afsted mod toilettet! Og kæresten havde det ligeså igår, men ikke helt så slemt.


Har stadig ondt i maven og kvamle idag, så den står på ristet brød idag. SKAL være frisk til imorgen når min farmor skal begraves.


Håber du snart er frisk igen for mere end en dag med sådan en mave er bare træls, på godt gammel jysk!


Trakehnervallak sælges - se præsentation for mere information


En rigtig hund er en schæfer, og en rigtig hest en Trakehner!

Medlem af AHNA

0
0
Svar på denne tråd
 
 I håndkøb kan du købe
Forfatter: 
Dato:  11-08-2011 12:09

nogen piller der hedder Propiden (ja det hedder de faktisk). Tag to af dem...så er det ovre. De afhjælper både renderiet og kramperne.


Cola plejer at være godt men husk at afbruse det først og det må heller ikke være køleskabskoldt. Og så nogen mælesyrebakterier feks en del små portioner A38.


Mvh Tina


Quality doesn't cost - it pays !


Lejlighedsvis gode Quarter Horses til salg.


http://www.alby-horses.com/


0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-08-2011 19:34

Mange tak for alle de mange gode råd :) Jeg var i Netto efter A38, men kom så i tanke om, at det var lidt dumt at købe en hel liter, når jeg skal være væk fra min lejlighed hele weekenden fra i morgen tidlig. Så jeg køber en liter i morgen i stedet, jeg kan spise af i weekenden, der hvor jeg skal være.


Status er, at jeg føler, maven er bedre i dag, men jeg tør ikke glæde mig for meget, før jeg vågner i morgen tidlig og rent faktisk har klaret en hel dag uden problemer.


Jeg har også spist en del mere i dag i forhold til de andre dage. Her til aften prøvede jeg med en almindelig størrelse portion af kogte kartofler, en kogt gulerod og en dampet laksefilet. Ind til videre virker det ok med maven, men nu må vi se :)


Kira *Emilio*: Rigtig god bedring :)



Mvh. Julie

---


Dansk Oldenborg Avl

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa med dig
Forfatter: 
Dato:  09-05-2016 09:53
Hejsa har du prøvet imodium plus
0
0
Svar på denne tråd
 
 gammel tråd
Forfatter: 
Dato:  09-05-2016 11:13

Jeg håber da at problemet er overstået - tråden er fra 2011!!!


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

6
0
Svar på denne tråd
 

Tråden er låst for tilføjelse af nye indlæg.



Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider