Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Møllerup Gods ved Rønde 8410
Forfatter: 
Dato:  06-04-2011 20:48

Hej.


Nu har jeg aldrig været på de kanter, og vil derfor høre jer der måske bor derop af, eller måske har været på stedet.


Der er et fordrag i Maj, jeg meget gerne vil til, men lige nu er jeg ikke "hjernen" til at geje hvordan pokker jeg kommer helskindet dertil og hjem igen i hel stykke .


Er godt klar over jeg skal med toget (har ikke bil ) til Århus/Rønde. Men videre derfra ? der er jeg blank og DSB(online) vil dælme heller ikke vise mig priser og sender mig til Sjælland i sted for .

Busserne hvordan køre de dertil og hvor stopper de i forhold til hvordan Godset ligger?


Eller er det bedre at tage taxa efter man er steget af toget?





When someone you love becomes a memory, the memory becomes a tresure.



"If you can dream it, you can do it"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rejseplan
Forfatter: 
Dato:  06-04-2011 20:59

Hvor kommer du fra? I følge rejseplanen skal du med bus fra Århus til Rønde, skifte bus i Rønde og den stopper så 1,6 km fra godset. www.rejseplan.dk også sætter du jo bare adressen ind

Møllerupvej 24.
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  06-04-2011 21:04

Jeg kommer fra den anden side af Horsens.


Jamen har været på online DSB, men den sætter mig hele tiden af i sjælland, og det kan jeg ikke bruge til noget jo.


Hvilken bus køre derud? Ved du det?


Og tak for hjælpen...


When someone you love becomes a memory, the memory becomes a tresure.



"If you can dream it, you can do it"

0
0
Svar på denne tråd
 
 rejseplan
Forfatter: 
Dato:  06-04-2011 21:06

Altså nu aner jeg ikke hvad dag eller tid du skal afsted, men en hurtig søgning gav den her


rejseplan (se som tabel)

Kl.:

Dato: Spor:* Frekvens:
Bemærkninger: Tag med IC 133 (se køreplan) fra Horsens st mod Lindholm st til Århus H. Afg. 12:43 07.05.11 2 Ca. hver
60 min.
Mulighed for internet, Cykelreservering kræves Ankomst Århus H Ank. 13:13 07.05.11
Gå fra Århus H til Århus Rutebilstation.
Det tager ca. 10 min. at gå dertil. (Se på kort)
07.05.11



Tag med Bus 123 (se køreplan) fra Århus Rutebilstation mod Ebeltoft Busterminal til Rønde Busterminal. Afg. 13:25 07.05.11
Ca. hver
30 min.

Ankomst Rønde Busterminal Ank. 14:05 07.05.11
Tag med Bus 122 (se køreplan) fra Rønde Busterminal mod Grenaa Trafikterminal til Bjødstrup (Rønde). Afg. 14:07 07.05.11
Ca. hver
120 min.

Ankomst Bjødstrup (Rønde) Ank. 14:13 07.05.11
Gå fra Bjødstrup (Rønde) til Møllerupvej 24, Møllerup, 8410 Rønde, Syddjurs.
Det tager ca. 21 min., Afstand: ca. 1,6 km at gå dertil. (Se på kort) Afg. 14:13
Ank. 14:34 07.05.11

0
0
Svar på denne tråd
 
 er der slet
Forfatter: 
Dato:  06-04-2011 21:16

Er der slet ikke mulighed for at finde nogen at køre med?


Jeg har i en skummel fortid boet og arbejdet på Møllerup Gods. Dengang virkede det, som om det lå langt ude og væk fra alt ting. Jeg kom rundt på cykel, dvs til Bjødstrup. Ellers var det taxa, hvis ikke jeg kunne få et lift af andre.


Jeg kan forestille mig, at det er sparsomt med offentlige transportmidler mellem Rønde og Bjødstrup og det nok ikke bliver bedre om aftenen eller i weekender.


Mvh Tina


R.I.P

Turpin 20.05.1996 - 28.07.2002

Calle 28.04.1998 - 02.04.2010


"When a loved one becomes a memory,

memory becomes a treasure."

0
0
Svar på denne tråd
 
 tag en taxa
Forfatter: 
Dato:  06-04-2011 21:43

fra Rønde. Der går 4 busser(nr. 120 - 123) i timen fra Århus til Rønde. Når du ankommer til Rønde er det nemmest at tage en taxa herfra til Møllerup, hvis ikke du vil gå de 1,6 km. fra Bjødstrup. Der er flere taxaselskaber i Rønde og omegn og du kan på forhånd aftale med dem, at de holder ved rutebilstationen når du ankommer med bussen.

Med venlig hilsen

Marie Louise

0
0
Svar på denne tråd
 
 00000000
Forfatter: 
Dato:  07-04-2011 09:23

Er nabo til godset ( Næsten ) Vil da klart tage bussen fra Århus til Bjødstrup og gå den km der er. På hverdage går der også skolebusser man kan køre med de kører 3 gange hver vej morgen og eftermiddag. Hvad er det for et foredrag du gerne vil til der ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Takker.
Forfatter: 
Dato:  07-04-2011 13:29

Vil jeg bestemt kigge lidt mere på... jamen fordraget slutter kl. 18.00 ja det nok begrænset for hvor mørket der er på den tid af aftenen, nu når vi er gået over til sommer.

Men tænkte også at jeg nok lige i dette tilfælde er mest hug på en taxa i hvert fald når jeg skal hjem igen. Og specielt nu når jeg slet ikke er kendt i området.

Fordraget starter tidligt på dagen, så der kan jeg nok godt gå det stykke til godset.


Jeg har endnu ikke fundet nogle der skal til det fordrag, så det ender sku nok med jeg må drage alene afsted.



When someone you love becomes a memory, the memory becomes a tresure.



"If you can dream it, you can do it"

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider