Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Jeg er chokkeret!
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 11:06

Vi bor ude på landet og har nogle naboer som bor ca 700 m fra også hvis man går tværs over marken. Vi har boet her i 4 år og har hele tiden vidst at de havede 3 store Sankt bernhardshunde, men vi har aldrig set skyggen af dem ande end de få gange vi har været over og hilse på dem (men det sker sjældent da der er MEGET beskidt og ulækkert i deres hus) Nå for en mdr tid begyndte 2 af dem at løbe herover og rende rundt i haven og på gårdspladsen de første par gange gjorde jeg ikke noget da jeg tænkte det var nok en fejl de er nok kommet liidt for langt hjemmefra og hans marker grænser op til vores have så skældet mellem hans og vores jord er meget lille.


Da de havede været her en 5-6 gange kørte jeg over at sage jeg var lidt ked af at de rendte her da jeg syntes det er nogle store og ukendte dyr samt jeg ikke bryder mig om at min datter render ude i haven og der så pludselig står sådan 2 kæmper om hende Han beklager meget og lover at gøre noget for at holde dem ind..fint nok jeg kører hjem og vi har ikke set skyggen af demikke engang på marken de sidste 3 uger.


Så igår var vi ude i haven og lege og pludselig stod de her, jeg tager min datter og går ind for at finde hans tlf nummer og meddele ham at de er her jeg kan se ud af vinduet at manden er på vej over marken efter dem. Han kommer ind i gården hvor de står og har et stykke reb i hånden hvilket jeg (naivt) troede var til at binde i hundene for at trække dem hjem han fanger dem og beder mig holde den ene jeg tænker (igen naivt) at det var for han lige kunne binde snor i den anden men NEJ han gav sig til at slå løs på den med rebet så den lå på jorden og peb den anden vred sig selvfølgelig og jeg blev så chokkeret at jeg slab den og den rendte hjem...manden gik med den anden hund hjem over marken og jeg stod og var helt chokkeret


Jeg fik intet sagt desværre var bare så chokkeret, nu har man jo en anelse dårlig samvittighed når man bklager sig over de er her næste gang for gud ved hvad han gør ved dem? samt nu er jeg endnu mere utryg ved dem for hvis det er den behandling de får er det jo ikke til at vide hvordan de er i hovedet....


Ved ikke rigtig hvad jeg vil med det her, var bare nød til at fortælle det til nogen for er stadig lidt i chok og burde jo have stoppet ham men gjorde det ikke??


Og jeg vil altså ikke have hans hunde her men puha hvad gør han dog ved dem næste gang de har været på besøg...

0
0
Svar på denne tråd
 
 du anmelder
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 11:09

dælmne da den store idiot! Det er hva man kan og bør gøre. Kan dælme godt forstå du er chorkeret!!



RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stakkels vuffer
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 11:11

Nej, hvor frygteligt stakkels bamser.


Jeg ved ikke rigtigt om der er noget at gøre, hvis hundene får mad og vand ellers. Tror ikke de er ulovligt at slå sit dyr, men nogen gange tænker man at det burde være det...


Ej, hvor træls en situation du står i.


Mvh. Lea




Med AlleyCat og Vupti.


Ja ja, grin du bare! Så snart du sover henter jeg mine tusser.....

0
0
Svar på denne tråd
 
 864546562563
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 11:13

Meld idioten til dyreværnet!!


Mvh Mette Petersen


Lykkelige ejer af Telpa (2007), Andrea (2006) og Drífandi (2004)


www.tjarnalundi.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Du behøver ikke...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 11:13

... at være nervøs for at han banker dem hjemme, det er jo dér han gerne vil have dem ;)


Han banker dem ovre hos dig (sandsynligvis fordi han ikke vil/kan/tør bede dig om at gøre det), så de forbinder det med noget ubehageligt/farligt at løbe over til jer.


- og nej, jeg siger ikke at jeg bifalder metoden, men den er altså meget brugt.


Hilsen Sif - der som regel sender en håndfuld småsten i røven på naboernes hunde, hvis de kommer på besøg.


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt




0
0
Svar på denne tråd
 
 Stakkels hunde
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 11:18

Hvor er det utroligt, at bare hunde får mad og vand, så er det ok de bor i en svinesti, og får tæsk.

Stakkels hunde, jeg kan godt forstå du blev paf.

Ser de misrygtede ud i pelsen?


Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis jeg var dig
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 11:30

Nu har jeg selv haft en hund der strøjfede... Fik den da den var 5 og da havde den været vant til at strøjfe som den løstede.

Så selvom jeg gik med den 4 gange dagligt så skulle man altid have et ekstra øje på den.


Jeg har ofte drønet rundt på min cykel og ledt efter ham.


Det tog mit ca 1 år at lære ham at blive hjemme, og ja folk har nok også synes jeg var "Ond" ved min hund når jeg fandt ham.


Jeg har dog ALDRIG slået ham.


Fandt jeg ham væk hjemmefra så fik han skæld ud, snoren på og hjem i sin kurv.


Det mest optimale når man får besøg af en hund, er selvf. at ringe efter ejeren. Men taget i betragtning af at du bor på landet, så ville jeg nok gå ud til hundende og højt be dem om at gå hjem.


Simpelthen stille dig op og råbe "kan I så gå hjem" Imens du peger i retningen af deres hjem.

De er nødt til at "jages" væk fra din grund af dig, da ejeren nok ellers bare vil få det problem at han ikke kan fange dem når han tropper op for at tage dem med hjem.


Han skal ikke slå sine hunde! Men må indrømme at jeg også har haft fat i kragtøjet på min hund.



Look up into heaven
You'll see them above
The horses we lost
The horses we loved

R.I.P. SILLE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Morild
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 11:31

altså nu er al form for dyremishandling jo altså ulovligt. Og det at gennemtæve sine dyr, hører ltså under definationen dyremishandling. Så nej man må IKKE tæve sine dyr...


Der er altså osse forskel på om det er en bette flad i måsen, el det er at tæve. Det her lyder jo altså som decideret tæv, og så er det nu engang mishandling/vanrøgt.



RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 11:38

Stute, jeg er ikke uenig - men jeg tror ikke den holder i retten. Desværre.


Jeg synes egentlig at Ibens forslag er rigtig godt. Hundene burde jo så nok have ros for at komme hjem igen, men det får de nok ikke af deres ejer. Eller det kunne jeg godt forestille mig at de ikke får.


Mvh. Lea




Med AlleyCat og Vupti.


Ja ja, grin du bare! Så snart du sover henter jeg mine tusser.....

0
0
Svar på denne tråd
 
 De er ikke særlig kønne
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 11:45

sidst jeg var derover var der 3 hvor den ene så rigtig træls ud han sage så den skulle aflives da den var syg. de andre 2 som er dem der kommer her er ikke særlig kønne men ser heller ikke misrøgte ud bare ikke hvad kalder man det groomet??


Jeg har prøvet op til flere gange og bede dem gå hjem men de er fuldstændig ligeglade og han kunne heller ikke selv kalde dem til sig...


Jeg er ikke hysterisk mine forældre har en hund der sometider skal have et klask for at fatte pointen men det er en gang og et klask det her var 5-10 gange med et reb der blev svunget fra ryggen til jorden og det sage smæk!!


Min mand mente også vi burde melde ham, men det er jo påstand mod påstand....

0
0
Svar på denne tråd
 
 det gør den
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 11:50

da bestemt... Problemet er bare at alle der skal beskytte dyrene ser igennem fingre med alt for meget - at loven stadig er for vattet mv. Men nej du må altså IKKE tæve dine dyr!


Er du i tvivl så ring til din dyrlæge, som meget gerne skal kunne besvare (og svare som jeg) dit spørgsmåls tegn til det jeg siger...


Jeg kan ik lige finde linket til loven derom, da det er den ny lov om de 13 racer jeg får frem i stedet.



RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 12:00

Som trådstarter selv skriver, så er det påstand mod påstand og så holder den nok alligevel ikke i retten.


Men trådstarter, så din mand noget? For så er der jo vidner, og det kan måske hjælpe jer, hvis i vælger at indberette det.


I kan også vælge at tage kontakt til jeres nabo, og forklare ham på en ordentlig måde at i altså ikke vil se han slår sine hunde igen på jeres grund.


Jeg tror ikke en indberetning til DB fremmer jeres naboskab, så jeg ville nok selv vælge den første løsning til at starte med, men det kan self komme derud hvor det bliver nødvendigt med en indberetning. Kan ihvertfald godt forstå, at du er chokeret.


Stute, hvis du vil diskutere med mig, så gør det over pb og lade os ikke ødelægge tråden med noget indbyrdes mudderkast.




Med AlleyCat og Vupti.


Ja ja, grin du bare! Så snart du sover henter jeg mine tusser.....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej han så
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 12:07

"heldigvis" ikke noget med heldigvis mener jeg at han indtil kort tid før havede stået i køkkenet vinduet og kigget på hundene med vores datter men de var heldigvis gået da han begyndte på det og det var egentlig mit første fokus om hun stadig stod i vinduet derfor fik jeg heller ikke sagt noget...


Er ikke interesseret i at skabe dårlig nabo stemning men selvfølgelig skal han ikke behandle sine dyr sådan. Men tror bare at jeg skal samle mig næste gang (som forhåbentlig ikke kommer) og forklare ham at den behandling skal ihvertfald ikke foregå på min matrikel.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gør noget!
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 12:12

Det minder mig om en meget lignende historie her hos mig, som måske kan bruges af trådstarter i denne sammenhæng;


Jeg havde engang en nabo (her bor vi klods op og ned ad hinanden), som havde en lille og en stor hund. De blev ALTID luftet ved at blive lukket ud i den minimalistiske have. Dog blev den lille hund også lukket ud på gaden, selvom den aldrig havde lært at lystre. Så løb den rundt der på må og få og besørgede i andres forhaver og var tit ved at blive kørt ned. Genial måde at holde hund på, ikke ?


Vi var ret trætte af deres evige råben og skrigen efter den lille hund (også midt om natten), for den kom jo aldrig, når de kaldte. Og ved I hvorfor? Når de endelig fik fat i den, fik den en over nakken og højlydt skældud. No wonder at den aldrig kom hen til dem, når de kaldte.


En sommerdag kaldte manden efter den lille hund i haven, som altid uden resultat. Da den endelig blev indfanget, fik den simpelthen tæv. Den ikke bare peb - den skreg ! Og den blev ved og ved med at skrige. Til sidst kunne jeg ikke holde det ud. Jeg løb i bare tæer ind til naboen og ind i huset (hvor han havde slæbt hunden med ind). Han hørte ikke, jeg bankede på, så højt skreg hunden. Fandt dem begge bagest i stuen, hvor hunden lå på ryggen i en sofa, mens den blev overdænget med knytnæveslag. DA så manden mig. Jeg skældte ham hæder og ære ud - hvad fanden han bildte sig ind - om han var syg i hovedet eller hvad. Jeg har vist aldrig været så tæt på at få en omgang tæv i mit liv. Men jeg var ligeglad. Jeg sagde, at hvis det skete igen, blev politi og dyreværn kontaktet. Det var muligvis dumt - i hvert fald risikabelt. Men jeg kunne simpelthen ikke gøre andet.


Et par uger efter flyttede den lille familie med de to stakkels hunde.


Det var en lang historie. Men hvis du ikke er i tvivl om, om det er dyremishandling, så hold dig ikke tilbage. DYRENE HAR INGEN STEMME SELV



Hanne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har du prøvet
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 12:14

at råbe af dem og løbe efter dem måske med en køp i hånden. Det vil da nok skræmme de fleste.

Eller hvad med en hundeproppistol eller noget andet der larmer.

0
0
Svar på denne tråd
 
 det samme her
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 12:21

sidste sommer gjorde min nabo det samme dog med en bambus pind og det lige foran mine piger jeg sagde til ham med meget hård stemme at det kunne han godt stoppe og hvis jeg nogen sinde så det igen ville jeg ta kæppen og banke ham..... han er en del større end mig men jeg er dæleme ligeglad.... men siden episoden har han været noget så venlig over for mig :-)

ikke at det er det du skal men måske vil din nabo blive lige så forskrækket at han holder?

det er ikke en rar situration at være i


smart velgående og velrejst springbetonet hingsteplag efter assendruplunds cayman sælges

mf.ak´s leflaro,mff leandro, mmf leonardo 2

0
0
Svar på denne tråd
 
 vi har ofte
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 12:44

besøg af en nabos hund-vi har selv 3 så behøver ik en ekstra..


jeg tog simpelthen min longepisk og begyndte at slå smæld med den-samtidig med jeg råbte kan du så se at kom hjem...


heldigvis kunne hunden ik lide lyden af pisken der slog smeld,og efter et par gange holdt den simpelthen op med at komme her..


det resulterede dog i at den så tog på besøg hos vores anden nabo-hun fik min metode at vide og nu kommer den heller ik der-efterfølgede har vi talt med ejeren og siden den er blevet afvist de her 2 steder har de ik haft problemer med at den vil smutte...


men næste gang de evt kommer,er det så evt ik at kontakte politiet og forklar dem hvordan det foregik sidste gang ejeren hentede sine hunde,så kan de evt ta en snak med ham-el køre hundene omkring et internat hvor ejeren så får en regning der siger spar 2,så han lærer at holde dem hjemme...



2års vallak sælges forv stg 158cm.


0
0
Svar på denne tråd
 
 fffffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 12:50

Ej stakkels vovser :( Kan godt forstå du var chokeret til at sige oget, det tror jeg også jeg ville have været hvis jeg stod og så på det :(


Men det utrolig der sådan stor forskel på heste og hunde. Altså, hvis folk slår deres heste med pisken i springning eller jager til den med sine sporer eller hiver den i munden, rider den ind i barrieren eller andet mærkeligt - så det iorden fordi den er jo et stort dyr og er fræk. Hvis man slår sin hund, SÅ skal man bare dø !! :S


Sorry tankegangen, synes bare det mærkeligt der så stor forskel på hunde/hesteverden at det iorden at slå heste, men ikke at slå på hunde.


(Skal lige siges at jeg ikke synes det iorden NOGLE af delene. Man slår ikke dyr og det lige meget hvilkne dyr det er)


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 Morild...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 13:27

jeg diskuterer ikke tråde over pb, men i tråde. Det har ik noget at gøre med at diskuterer - det har noget at gøre med hva man kan og ik kan gøre i en sådan situation som der spørges om. Jeg reagerer når en siger man ikke kan enmelde grundet manglende beviser når det ik kræver beviser!


Og nej det fremmer sikkert ikke godt naboskab - jeg vidste dog ik at det er en undskyldning for ik at gøre noget... Det kan godt være at nogle tænker mere på naboskab - el det at de ikke TROR at man kan gøre noget. Det er så bare noget JEG ikke forstår.


Man behøver ikke beviser for at smide en anmeldelse til eks dyrenes beskyttelse. Det er ik politiet der er tale om. De vog tjekke ejeren og dyrene for at se om de mener der er noget at komme efter- er der billæg for en politi anmeldelse er det dem som gør det. Det er jo så grunden til man ik behøver beviser selv.


(og det er ingen hentydning til dig trådstarter - men generalt jeg tænker)...



RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 14:33

"Husdyr" - altså hunde - skal holde holdes på egen grund. Hvis de kommer igen skal du kontakte manden og gøre ham opmærksom på loven, gerne med paragraf og hele mollivitten, og sige hvis du ser hundene på din grund igen vil du aflevere dem til et internat. Faktisk må du lade dem aflive hvis jeg ikke tager meget fejl.


Støt de danske soldater!

0
0
Svar på denne tråd
 
 bum bum
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 15:55

Sidder total rystet og harm...

Selvfølgelig skal det anmeldes hvad tænker i på?

Prøv og tænk hvor mange mennesker, dyr, børn som kunne blive reddet fra et kummerlligt liv hvis ellers folk bare lod være med at lukke øjnene - tænk hvad de hunde må stå model til i hjemmet - enten er man tilhænger af vold eller også er man ikke og ham her er tydeligvis tilhænger - hvem slår han ellers? Hvornår? Hvorfor? Hvor tit?

Hvor mange klø skal de hunde have før der er nogen som gider komme ud over sin egen næse og risikere sit naboskab som iøvrigt er et svin!

Hold dog op altså se så at få ringet altså.... spænd lige hjelmen engang.

Hvis man ignorer den slags er man ikke en sk*d bedre selv!

Det er da ikke så sært de stakler løber hjemmefra og søger bedre græsgange det ville jeg sgu selv gøre asap.

0
0
Svar på denne tråd
 
 uhhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 16:14

jeg bliver så gal og så trist over at folk gang på gang mishandler deres dyr.


Vi har selv en Sct. Bernard hund og han er en af de MEGET stor på næsten 90 kg.MEN han er lige så god som han er stor og det er generalt en race der er så godhjertet at de næsten siger undskyld når man sparker dem bagi..Fatter ikke at det er nødvendigt at tæve løs på dem.


Håber at du fatter mod og siger noget til naboen hvis du nogensinde ser ham slå dem igen.


Lad os håbe at de holder sig hjemme fremover...



Pernille



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider