Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Har jeg fået for lidt sukker? Ryster...
Forfatter: 
Dato:  23-03-2011 14:21

Jeg er på slankekur, og da jeg i lørdags pludselig havde taget 2 kg. på, slog jeg stort set alt sukker ud (undtagen frugtsukker).
Jeg spiste dog 4 skiver pizza om mandagen, så helt galt har det ikke været, men siden mandag, har jeg kun spist sund mad - Frugt og grønt samt fisk og kylling.

Men her til morgen føles det nærmest som om jeg ryster indvendig - men jeg ryster ikke.


Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om jeg har slået det af for hurtigt?


Siden i lørdags, er jeg gået fra 83,5 til 80,8, og det er et noget større fald, end jeg plejer - Men jeg sulter ikke mig selv. Spiser som jeg plejer, bare ikke det samme som jeg plejer.


Mvh. Lykke


"If it's not a walker, it's just a horse"


*If love alone could have saved you, you never would have died*

R.I.P Dixie!


Han killing sælges HER

Skilte til dyr laves HER

Nyt forum for Eksotiske dyr HER

0
0
Svar på denne tråd
 
 111111111
Forfatter: 
Dato:  23-03-2011 15:07

Det lyder lidt til at de krop har fået abstinenser ;) Nu ved jeg ikke hvor meget sukker du plejer at spise, men spiser man ret almindeligt, ryger der jo hurtigt en del ind. Når man så tager "en kold tyrker" "mangler" kroppen det jo i starten.


Du skal sørge for at drikke en MASSE vand, især nu. Når kroppen fratages den mad den plejer at få, kan den godt gå i alarmberedskab og sætte forbrændingen ned, fordi vores urtidsmenneske indeni os tror, at der er mangel på føde. Derfor er det vigtigt at du holder din forbrænding oppe, så du fortsætter vægttabet. Den snedigste og letteste måde er ved at drikke minimum 2 liter vand dagligt fordelt godt, samt ved at spise hver 3. time ca. Derved undgår du at blive sulten og at din forbrænding går ned. Kombinerer du med lidt mere motion, burde vægttabet fortsætte.


Tillykke med det ellers flotte vægttab. Håber dine abstinenser forsvinder snart, det er en ret ubehagelig følelse, får den selv hvis jeg bruger Treo til min hovedpine, da jeg ikke kan tåle det smertestillende stof deri. Puha!


Jeg er selv ved at tage tilløb til at fralægge sukkeret. Jeg får det nemlig nærmest modsat dig - altså at jeg ryster NÅR jeg får sukker. Desuden får jeg de voldsomste mareridt hvis jeg spiser sukker om aftenen...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sukker afhængighed.
Forfatter: 
Dato:  23-03-2011 15:08

Jeg er faktisk lige begyndt på sukker afvænning i dag.

Jeg har gjort det én gang før, hvor jeg overhovedet ikke rørte produkter med sukker - og skulle jeg bruge "sukker" så brugte jeg sødemiddel.


Jeg tror bare din krop skal vænne sig til det - det er hårdt og modbydeligt de første dage, men det går over.

De gange jeg har set folk gøre det, er de bare stoppet fra dag til dag - så jeg tror ikke der sker noget ved det.

Man kan forvente hovedpine, man fryser måske også og får det generelt skidt. Men som sagt - det tager max 1 uge.


I am nobody - nobody is perfect - therefore, I must be perfect!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sukker...
Forfatter: 
Dato:  23-03-2011 15:14

Det du oplever lige nu er, at du har været afhængig af sukker. Det er rent gift for kroppen og den er blevet afhængig af det. Derfor får du abstinenser nu. Der er ikke andet at gøre end bare holde sig væk fra sukkeret, så går det over igen om et par dage. At du taber dig meget lige nu lyder mere som tab af væske, hvilket tit opleves i den face :)

Der sker ikke noget ved tage en kold sukker tyrker, tværtimod har kroppen godt af slippe for alt det gift.

Jeg får det modsatte, som en anden også skriver, fordi jeg normalt ikke får sukker så bliver jeg rigtig dårlig, hvis jeg endelig spiser det.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-03-2011 15:33

Tak for jeres svar, det hjalp en helt del.

Jeg ved absolut intet på det punkt, men det er da rart at vide, at det ikke er så galt, som det godt kunne føles.


Jeg har epilepsi, og hvis jeg glemmer at tage min medicin, får jeg det på samme måde, så det er ikke en helt ukendt følelse for mig, da det desværre sker ofte.
Dog ved jeg at jeg har taget min medicin regelmæssigt, her på det sidste, så det kan ikke være dét - Men igår lå jeg med epileptiske anfald (små, ufarlige anfald i min hånd), og jeg tænker på om min kostændring kan have en effekt på min epilepi?

Jeg har været på slankekur siden d. 1/1, så det er et stykke tid siden jeg startede. Og jeg har skåret betydeligt ned på sukkeret, men så havde jeg lige sidste uge, hvor jeg ikke holdt tilbage. Og ja, da tog jeg så 2 kg. på.


Mvh. Lykke


"If it's not a walker, it's just a horse"


*If love alone could have saved you, you never would have died*

R.I.P Dixie!


Han killing sælges HER

Skilte til dyr laves HER

Nyt forum for Eksotiske dyr HER

0
0
Svar på denne tråd
 
 sukker
Forfatter: 
Dato:  23-03-2011 16:29

Facts:


Sukker er vanedannende. Sukker er ikke et nærende fødemiddel, som mange tror, men derimod tomme kalorier. Der er ingen vitsaminer i sukker. Sukker er et nydelsesmiddel, som faktisk er ligeså vanedannende som f.eks. heroin og nikotin.
Nylige forsøg med rotter har vist, at de hurtigere bliver afhængige af sukker, end af kokain! Sukker stimulerer populært sagt hjernens 'lykkehormoner' - så man kan faktisk godt blive lidt 'høj' af sukker. (se bare på børn!)

Sukker og fejlernæring: Sukker giver hurtig energi, men ingen næringsstoffer. Det er tomme kalorier. Kroppen bruger vitaminer og mineraler i fordøjelsesprocessen, og hvis man overvejende spiser tomme kalorier, bruger man således kroppens vitaminer til at fordøje dem, uden at tilføre nye forsyninger. Med tiden opstår en regulær fejl/underernæring. Større mængder søde sager fjerner også sultfornemmelsen. Derfor kan det nemt overtage pladsen for god og nærende mad. Nogle sukkerafhængige spiser således næsten kun sødt - og nogle forbliver endda slanke (fordi de ikke spiser så meget andet) - men de er til gengæld fejl/under-ernærede.

Abstinenssymptomer når man skipper sukkeret, vil som oftest dreje sig om hovedpine, overvældende træthed, tristhed og psykisk 'uro' (minder meget om tømmermænd!). Nogle oplever endvidere svimmelhed og udpræget utilpashed. Abstinens-symptomerne vil begynde at kunne mærkes allerede efter nogle timer, men er som oftest værst på 3. eller 4. dagen hvorefter de forsvinder.

Hurtige kulhydrater vil sige madvarer som hurtigt bliver omsat til glukose (sukker) i blodet, og som derfor skaber en hurtig blodsukkerstigning. Når man holder op med at spise sukker, vil man ofte få lyst til f.eks. hvidt brød eller pasta, mælk og fed ost (indeholder mælkesukker), fordi det netop er eksempler på hurtige kulhydrater.

Sukker og sygdom: Immunforsvaret kører på meget lavt blus i flere timer efter man har indtaget sukker. Derfor oplever mange 'slikmunde' at blive oftere syge - og i længere tid - end andre.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tal med din læge
Forfatter: 
Dato:  23-03-2011 17:21

Det er en MEGET MEGET vigtig information, at du har epilepsi, for så er det nemlig ikke sikkert at det har en disse med sukkerafhængighed at gøre - store vægttab kan nemlig fremprovokere anfald, da dit blodtryk jo falder når du taber dig.


Kontakt lige din læge og få lægen til at vurdere om alt er som det skal være.


Gratis førstehjælp

Hvis du tilmelder dig næste kørekort hold senest d. 25 marts.

SMS: Elev til 1220 ( Så ringer vi dig op)
koster kun alm sms-takst.


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider