Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 polterabend-hvem skal inviteres
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 12:28

Hej Alle


Sagen er den at min kæreste og jeg skal giftes her i efteråret og i den forbindelse skal der jo holdes polterabend.

Vi ønsker ikke at det skal være den helt store polterabens som går op i strip og at skulle gøre brud/ gom helt til grin.


Derfor har vi sagt til min søster at vi gerne vil have at hun planlægger vores polteraben og at vi godt kunne tænke os en eller anden form for drengene mod pigerne (i sidste ende er det selvfølgelig helt op til hende).

Min kæreste ønsker ikke at have nogen forlover og derfor er der jo heller ikke naturligt nogen til at planlægge en polterabend, derfor også min søster.


Nå men vi har jo så aftalt at vi skal skrive en liste med dem som skal inviteres med. Men altså hvem invitere man lige.


Vi har valgt at dele bryllupet op således at vi efter vielsen holder en reception og derefter fortsætter vi med middag for nærmsete familie (forældre, søskende og bedsteforældre),samt nogle meget tætte venner.


men invitere man alle med til en polteraben eller er det kun de unge? Her tænker jeg til og med forældre men ikke onkler og tanter? Desuden vil min kæreste gerne have sin mester med, selvom de har meldt afbud til selve bryllupet. Man kan vel sagtens invitere folk med som har meldt afbud, det er jo nogen man gerne har ville se på den store dag?


Hvem blev inviteret med til jeres polterabend? Synes virkelig det er svært. Man kan jo også invitere alle og så må folk selv melde afbud hvis de ikke synes det er noget for dem?


MVH Kristina


Bachelor i Naturressourcer -Husdyrvidenskab

Nu agronomstuderende og ved da noget om kvægbrug ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 tillykke
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 16:35

Først og fremmest så tillykke.


Nu er jeg ikke selv gift, og har ikke planer om at blive det inden for nærmeste fremtid, men vil da gerne give mit besyv med alligevel, så det håber jeg er ok.


Det er min opfattelse at polterarbend er for vennerne og så bliver forældrene inviteret. Altså gutterne (og gommens far + evt. brødre og evt. svigerfar men ikke nødvendigvis) får deres sidste "singlefyr" aften med gommen - hvor de kan drikke sig i hegnet og lave drengeting eller hvad de nu har lyst til. Ligeledes har veninderne (og brudens mor og evt. søstre + evt. svigermor, men igen ikke nødvendigvis) en tøsedag med bruden hvor der bliver tøsefnidret og lavet tøseting.


Det er jo meget forskelligt hvor mange venner og veninder folk har. Men jeg vil sige de tætteste, dem som man ser jævnligt. En af mine kærestes venner skal giftes en gang til næste år. Vi mødes kun med parret som par, til fester f.eks. Her regner jeg bestemt ikke med at skulle med til brudens polterarbend, men derimod regner jeg bestemt med at kæresten skal med til gommens. Tror det bliver den faste flok på 10-15 drenge. Men jeg ved det faktisk ikke, for der er for det første ikke indbudt til bryllup endnu og for det andet er det slet ikke noget de er begyndt at arrangere endnu. Så det er bare en fornemmelse jeg har på at det er sådan det bliver.


Forresten kan det også være at man burde invitere svigerinder og svogere, men det kommer jo også an på hvordan forholdet til dem er. Hvis det er nogen man kun ser til fødselsdage og jul, er de måske irrelevante at have med, hvorimod hvis man har et tæt forhold til dem og ses jævnligt, så kunne de høre til ven/veninde flokken.


Vh. Amalie


Alle har fotografisk hukommelse,

det er bare ikke alle der har film i...

Alkohol forbrændes med en konstant hastighed i leveren.

Kaffe, dans, motion eller frisk luft hjælper IKKE.

0
0
Svar på denne tråd
 
 polterabend
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 16:43

Tja det afhænger jo nok en del af familære forhold hvem der skal med.


F.eks. da min fætter skulle giftes var vi alle med til deres polterabends (mandetur og tøsetur).

Dvs. gommens kusiner + deres partnere, brudens fætre + partnere m.m. var med.


Nu er vi så også extremt tætte i min familie - og vi har en Stor familie, så måske vi er lidt udover det sædvanlige.


Til min egen, hvor jeg havde udtrykt ønske om stille samvær, var "alle" inviteret.

Mine fastre, min gudmor, veninder, kusiner, svigermor, mor, søster m.f. var med til en Dejlig frokost!!

Sådan skal det være i min verden. ;D


0
0
Svar på denne tråd
 
 Får du LOV at planlægge din polterabend?
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 16:47


Tænk, jeg troede at det var op til initiativtageren, at planlægge den?


Og vælge dato?


Og vælge/invitere deltagerne?


Den sidste polterabend jeg var med til var planlagt i al hemmelighed af to af brudens bedste veninder og de havde haft godt gang i Facebook for at invitere folk


Dagen blev planlagt, så der var en lille-bitte smule "udstilling" af bruden, men kun i en grad, så man var 100% sikker på, at bruden var med på joken. Ellers var bruden i fokus hele dagen og vi andre stillede pænt op bag efter til de forskellige aktiviteter.


Heldigvis er det temmeligt "so last year" at lave polterabend med "Kys mig" t-shirts og jage bruden ned af Strøget.


Nej, hun skal have en hyggelig, sjov og anderledes dag med hendes veninder! En dag, som hun kan glæde sig inderligt over i mange år frem (kun overgået af brylluppet).


Niks, du skal som brud overhovedet ikke bestemme, hvem der skal inviteres og hvordan dagen skal gå eller ende! Men derimod stole 100% på, at dine veninder kender dig så godt, at de ved hvad DU vil sætte pris på og behandle dig som en prinsesse i en hel dag (også selvom der kan klemme sig et lyserødt strutskørt ind et sted ).


Det skal siges, at jeg var med til polterabend, bryllup og reception, men ikke middagen om aftenen og jeg hyggede mig mindst lige så meget som bruden! Så det ene udelukker ikke det andet :-)


Den hovedpine må din søster stå med ;-)


Venlig hilsen Camilla


Kursus med Horsebackteam d. 10. april kl. 8-16:30,
(afholdes i 4000 Roskilde).


Lær mere om hestens ryg, træning, genoptræning

samt balance, træning og opstilling hos rytteren.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskriften
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 16:55

Det er nok en smagssag, hvem man invitere til sin polterabend.


Jeg gav dem der stod for at arrangere min, en liste med telefonnumre over de veninder, som også var inviteret til selve brylluppet og der derfor naturligt nok, var en del af min nærmeste vennekreds.


På selve polterabenden var der flere arrangementer.

Til det første, som var at slå søm i på det lokale torv, havde de arrangeret, at min morfar, hans kæreste, onkel og tante sad på det lokale udendørs serveringssted og så på og hyggede sig med at jeg skulle i ilden.


Så skulle vi til noget linedance og der deltog min mor og nogle kolleger og nogle tøser jeg ellers ikke ser til daglig.


Så skulle jeg ride igennem en by og sælge roser.

Her var det kun mine veninder der deltog, samt nogle venner der kom med hesten.


Så var der spisning og der stødte min mor igen til flokken, samt min svigerinde, som der ellers ikke bryder sig om polterabends og derfor ikke havde deltaget i de andre aktiviteter.


Til slut var der den obligatoriske bytur og der var det igen kun veninderne der deltog.


Så på min polterabend var der faktisk flere deltagere, der kun var med til nogle af tingene og nogle tætte veninder, som der var med hele dagen igennem.


Det samme gjore sig i øvrigt gældende for mandens polterabend, hvor svigerfar deltog i nogle aktiviteter, svigermor stod for maden og ellers var det vennerne der styrede dagen.



Jeg har lært, at mennesker vil glemme, hvad du har sagt og ting du har gjort, men de vil aldrig glemme, hvad du fik dem til at føle.




0
0
Svar på denne tråd
 
 tak...
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 20:50

tusind tak for jeres input. Rart at høre hvad i tænker/ har oplevet. også dejligt med nogle ideer til hvis man engang selv skal planlægge


Camilla (Hesteklip dk): det er bestemt ikke fordi jeg ikke stoler på at min søster sagtens kan finde ud af at arangere en super hyggelig dag. Men derfor kan man jo godt komme med ønsker

Det eneste vi har sagt er at vi ønsker at hun skal planlægge dem begge og gerne drengene mod pigerne (ham som er mest oplagt til at planlægge for min kommende mand, er desværre ikke så god til at respektere andres grænser).


Det er min søster der selv har spurgt til en liste med navne og telefonnumre, så hun er sikker på ikke at glemme nogen. altså gik spørgsmålet på hvem det er "normalt" at invitere med.


Bachelor i Naturressourcer -Husdyrvidenskab

Nu agronomstuderende og ved da noget om kvægbrug ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider