Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 partner/hverdag/ forhold hjælp
Forfatter: 
Dato:  15-02-2011 13:24

Hey alle Ænder;)


Jeg har lige nogle spøgersmål jeg virkelig godt kunne tænke mig at høre hvad i syntes /ville gøre selv /ikke ville angående forhold..


jeg selv mener at : når man er kærster og flytter sammen, får et barn= en familie... enig /uenig..?


ville nogen af jer (både mænd/kvinder) finde jeg i at jeres partner HELE TIDEN "ikke kan side stille" det jeg mener er: at lige så snart barnet er lagt i seng, syntes i så det er iorden at en en partner komstandt siger: skat er det iorden jeg smutter hen til en ven .. kl er alt fra 20.00- 22.30. kommer så også hjem sendt MEGET tit.. partneren KEDER sig.ved ikke hvad han skal lave. gider ikke se tv. og ja jeg tænker tit- DAMP... men ja..og ja har forslået kortspil-snakke ja se film.-. men nej. vennerne... ;(


og hvad ville i sige til at man siger :skat jeg tager lige i stalden i 2-3 timer. gider du tage vores barn.? ? ?

partneren siger : jo men så vil jeg også træne.og til vennerne og og og.. øhhhh ja selvf.. sådan er det med alt..


kommentar: jeg keder mig- hvad skal jeg lave-gider ikke spilde tiden på tv. der er jo intet at lave herhjemme..


partneren hobby: computerspil- HØJ musik som er" ørebankermusik" og det kan han jo ikke når barnet er lagt i seng..hvortil jeg siger jo alm "larm" eller tag et par hørebøffer på.. nej for så får jeg jo ikke glæde af mine højtaler..;/ øhhhhhhhh???


jeg selv har en i mine øjne en helt "nomal" hverdag som består i : står op- spiser morgenmad-jeg /barn bliver ordnet- aflevere barn - tager på job- henter barn efter arb.mellem 14-15. - (forsellige gørmål som husholdning /stalden, indtil aftensmad- hygger og leger med barn - barn i seng 19-15 ca. SLAP AF TID FOR MIG.han er jo på arb.. så alt dette er jo NÅR han engang imellem har fri..


faren som er den anden partner har en således dag: kan stå op når man vil grundet aften arbejde. kan gøre lige som han vil. træne.- se venner mm. ...... møder 14.45. og kommer hjem kl 23.30 ca. har fri kl. 23.00.


han siger det er mig der er skævt på den .. men ALT bliver ALTID severet- rent tøj- mad. oprydning. (selvf. handler han ind engang imellem men ja.. i ved nok hvad jeg mener..og kan da også tage støvsugeren... hehe..


kunne godt tænke mig at høre hvad i syntes om sådan en partner???? og hvad i ville gøre og om det er mig der er HELT skævt på den?????


enig /uenig.. ??


tak fordi du læste med;)


ønsker INGEN diskutioner - bare hvordan i har det hjemme og om jeres partner mand /kvinde ikke har faste rutiner? en hverdag . eller om det er mig der er HELT galt på den.. hvordan foregår tingene hos jer ?



min partner er 33 og jeg selv 28 om kort tid. burde han ikke været faldet til ro???? eller er det mig der er underlig????



MOD DUMHED KÆPMER SELV GUDERNE FORGÆVES!!!


0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  15-02-2011 13:30

her deles vi om tingene.. både det huslige og dyreholdet..


jeg er på skifte hold, så de uger jeg er på aften fodrer jeg om morgenen, ordner lidt rengøring osv der hjemme og smutter på arbejde..

manden fodrer så aften, sørger for div andre dyr ;) og fikser lidt her hjemme..


når jeg er på daghold, fodrer han om morgenen.. når jeg kommer hjem ordner jeg så lidt her hjemme, fodrer de andre dyr og laver mad..


vi har hver især plads til at gøre de ting vi gerne vil, besøge venner, gå til dilletant og andet..


jeg sys vores forhold er baseret på gensidig respekt og kærlighed :D ..

han gir mig gerne lov til at høre mit elskede dødsmetal for fulde drøn ;) .. så får han tilgengæld lov til at synge højt med på springsteen ;) ..


det korte af det lange: der skal være plads til BEGGE parter.. ikke kun en..


" jeg er ikke overvægtig, jeg er bare underhøj! "

citat Garfield

0
0
Svar på denne tråd
 
 vores forhold....
Forfatter: 
Dato:  15-02-2011 16:09

Hjemme hos os sidder vi lårene af hinanden - forstået på den gode måde at vi er meget sammen og gør alting sammen. Vi er familie mennesker begge to og hinandens bedste ven. Men vi kan da også hver især gå ud med venner og veninder, bare ikke hver dag. Samtidig har vi fået os mange fælles vennepar, hvilket gør det nemmere for os at gå ud sammen og dermed have børn/dyr med os hele tiden.


Du skriver godt nok at du ikke ønsker diskussioner, men jeg føler altså slet ikke at din kæreste er klar til den opgave han står overfor. At være ægtemand/kæreste og far til et barn. Undskylder på forhånd hvis jeg tager fejl!!!!


I min verden skal man jo naturligvis i et forhold have lov at gå ud og være sammen med vennerne eller have lov at tage til hesten et par timer mens den anden sørger for barn og hus. Men der skal jo altså også være tid til hinanden i hverdagen. Tid til kærligheden og det at være sammen i tosomhed.


Jeg var blevet ked af det og utrolig såret hvis min mand ikke ville være hjemme sammen med mig om aftenen og hele tiden ville ud til venner og bekendte. Og jeg ville blive sur og ked af det hvis han ikke ville tage barnet et par timer mens jeg red en tur.

Et sådan forhold ville jeg ikke gide bruge tid på.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-02-2011 16:25

Var han ikke sådan inden i flyttede sammen og inden i fik barn ?


Min mand kommer hjem fra arbejde kl 17 og kommer kun ind for at skifte tøj - så går han på værkstedet og er der tit til kl sent.


Sådan har han altid været og det er fint med mig - jeg vidste det jo.


Jeg gør selv ca det samme - hjem fra arbejde, ind og skifte tøj og så i stalden.


Vi har så heldigvis både værksted og stald herhjemme, så det er nemt at gå på værkstedet og holde pause og få en sodavand og en sludder.


Her passer det os begge fint - hvis min mand kom hjem kl 17 og troede vi skulle flette fingre resten af dagen, så blev jeg sindsyg, så vi ligner hinanden på det punkt.



Gitte

Systematik giver sikkerhed


Et mål uden en plan er bare en drøm.

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  15-02-2011 17:31

50/50 sådan ser jeg på det, også ud fra det du har skrevet, og andre har skrevet i indlæg.


Hvorfor skal han passe den lille i et par timer om dagen, for at du kan komme ud til hesten, og han knap nok må være sammen med vennerne?!


Nu har jeg ikke børn selv, men kender da lidt til det med min x`s børn. Det ER en stor omvældning lige pludselig at have et forhold med børn, hvad enten det er børn der bliver født ind i forholdet eller om det er børn der er med i forholdet når man indleder et.

Det kræver altså sin tilvænding, og din kæreste er nok en af dem der stadig er en ungkarl på trods af alder, og ikke helt har vænnet sig til, at der nu ikke kun er ham og dig at tage hensyn til men også en lille ny.


Selvfølelig kan han ikke spille høj musik om aftenen når den lille er lagt i seng, og komme med den begrundelse at så får han ikke nytte af sine højtalere.
Så må han jo høre lidt dæmpet musik i dagstimerne, hvis det virkelig betyder så meget.


For som en anden skriver handler det om forståelse, respekt og tid til hinanden begge veje. Men også at der er plads til BEGGE parter har deres eget frirum også uden børn.


Måske er han en af dem der ikke gider kortspil og spil, men så må man finde på noget andet. Jeg kan ex. IKKE leve i forhold hvor man sidder lårene af hinanden, jeg får fnat af det .

Jeg har brug for at have mit at gå op i, uden kæresten (når der er en) hænger mig i nakken hele tiden med løftet pegefinger eller en bemærkning om at han keder sig. Så må han dælme finde noget han kan gå op i, uden jeg også behøver stå der og holde øje med ham. For mit frirum skal jeg have, ellers køre jeg simpelthen surt i forholdet også.


Jeg har så været så heldig, at med min sidste x, kæreste, at han havde bilerne, gamle opelrekord, at rende ude og lave bil m.m at det brugte han sin tid på. Nogle gange rendte jeg med ude, og det er da kun takket være ham, at selvom jeg ikke har kørekort endnu, allerede kan skifte dæk og enkle andre ting med biler. Samtidig fik jeg også frirum til min heste interesse, hvor han også tit kunne, blive lokket med, hvor han så mig ride eller give en gulerød.


Han fik så lov til at være sammen med vennerne når han vil, og det benyttede han sig også af. Jeg havde det bare sådan, at han lige skulle sige hvor han var, og så måtte han for min skyld være væk i flere timere.

Jeg blev så belønnet med en kæreste, der ved at få den frihed, også formåede at sætte tiden af til MIG, netop fordi jeg gav ham hans frihed uden at "lukke" ham inde.


Jeg hader tanken om at man som par sidder lårene af hinanden, så når jeg forlanger MIT frirum, skal der også være det den anden vej. Derfor har jeg også så svært ved at forstå de kvinder/mænd der slet ikke kan unde kæresten/partner frirum til KUN dem uden at man skal hænge dem i nakkehårene hele tiden.


Så både og kan jeg forstå dig. Din kæreste må til at lære at indse der er en lille ny, som er afhængig af en de næste 18 år frem. Og kan han ikke det, så er det nok bedst du siger stop inden du/I køre helt surt i det, også for den lilles skyld.

At have en mor og far der ikke kan "finde ud af det", er bedre at stoppe mens legen endnu er god.


Og du skal nok blive bedre til også at give ham frirum til at være sammen med vennerne, ikke hver dag/hver weekend, men ved at give ham det, forlange at I også sidder og har det hyggeligt. Og kan være glade forældre til jeres fælles barn.


Bare fordi man er familie, skal man bestemt ikke opgive venner.

Fester skæres lidt ned ja, men der skal stadig efter min mening være plads til at folde sig ud engang imellem.


Når det så er sagt, så håber jeg I finder ud af det trods alt.


Wien someone you love becomes a memory, the memory becomes a tresure.




"If you can dream it, you can do it"

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider